Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Trening på elipsemaskin. 32 min, 349 kcal med maxpuls på 90%. :) Etterfulgt av styrketrening.

Skal på spinn intervall på torsdag og elipse+tredemølle på fredag, så det blir i alle fall 4 treninger denne uka. Får se om jeg skal trene i morgen, uansett blir det vel en tur med hunden.

Kostholdet:

Frokost: En skål fullkorns corneflakes med litt syltetøy og melk

Lunsj: En grov baguett med omelett, bacon og salat, en halv liter appelsinjuice

Etter trening: En halv banan og en yoplait 0% pasjonsfrukt

Middag:En porsjon kjøttdeig og spagetthi

Til kvelds: Tre knekkebrød med ost, skinke og paprika + ett eple

Har en ny taktikk i forhold til å holde meg sunn. Hvis jeg kjenner at jeg er sulten etter to knekkebrød, eller at jeg har behov for et mellommåltid, så skal jeg spise det, så lenge det er sunt. Hvis ikke går jeg rett og slett på en smell, gang på gang! Jeg trener jo en del, så da får heller de forbrente kaloriene fra treningen sakte, men sikkert bidra til litt vektnedgang. Jeg gidder ikke sulte meg. Skal selvsagt ikke ta helt av, men sånn som i dag så var jeg enda sulten etter ett eple og to knekkebrød, så jeg lagde meg ett til. Tenker det er helt ok.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har definitivt treninga på stell :jepp: Eg trur det er lurt å heller ete eit knekkebrød meir enn å prøve å halde seg, for så å sprekke :)

Forresten lurt å handle berre ein gong i veka :) Det prøver vi også, men sånn som i dag må eg innom og kjøpe brød. Håper vi får ny og større fryser snart, slik at eg kan bake sjølv. Eg har faktisk ein kunde som handlar for ein månad i slengen! Dei må supplere med grønnsaker, mjølk og brød, men alt av middagsmat, tørrvarer, hygieneprodukt etc handlar dei inn for ein mnd. Dei har spart masse på det, og det er sikkert lurt mtp faren for å kjøpe godteri :) Og JOBBE på butikk er jo IKKJE bra :ler:

Håper du fortsetter å legge ut vekesmenyane, kjekt å lese kva andre har til middag :) Fint å få litt inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har definitivt treninga på stell :jepp: Eg trur det er lurt å heller ete eit knekkebrød meir enn å prøve å halde seg, for så å sprekke :)

Forresten lurt å handle berre ein gong i veka :) Det prøver vi også, men sånn som i dag må eg innom og kjøpe brød. Håper vi får ny og større fryser snart, slik at eg kan bake sjølv. Eg har faktisk ein kunde som handlar for ein månad i slengen! Dei må supplere med grønnsaker, mjølk og brød, men alt av middagsmat, tørrvarer, hygieneprodukt etc handlar dei inn for ein mnd. Dei har spart masse på det, og det er sikkert lurt mtp faren for å kjøpe godteri :) Og JOBBE på butikk er jo IKKJE bra :ler:

Håper du fortsetter å legge ut vekesmenyane, kjekt å lese kva andre har til middag :) Fint å få litt inspirasjon ;)

Ja motviasjonen er absolutt på topp for tiden! :jepp:

Det er kun positivt med å handle en gang i uken. Man sparer penger, tid og ikke minst: man unngår utallige impulskjøp som sjokolade, iskaffe etc. :)

Kan fortsette med det ja. :)

Ble ikke trening i dag, men 4,2 km tur med hunden som resulterte i 297 kcal. :)

I dag skal jeg prøve ut den asiatiske fiskesuppa som jeg har siklet lenge på. Veldig spent! Håper ikke jeg blir skuffet, for det hadde vært flott å ha en sunn og lettvindt fiskesuppe på menyen av og til. :) Tror jeg skal ta ut grove rundstykker fra fryseren. Det er siste posen med rundstykker, så tror jeg skal bake ny ladning på fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fiskesuppen var kjempegod! O likyr den ikke da, men skal absolutt lages igjen!

Slik er kostholdet i dag:

feokost: to knekkebrød med ost, skunke og paprika

mellom: en banan og en yoghyrt

lunsj: rester etter gårdagens kjøttdeig og spagetthi

middag: asiatisk fiskesuppe med grovt rundstykke

"Dessert" lite glass med smoothie

kvelds: blir det samme som til middag

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og motiverende å lese her inne! Ser ut til at du er i et skikkelig godt sig! Har bare lest halvannen side her, men skal følge med videre. Har du noe treningsmål eller ønsker du bare generelt å holde deg i form?

Moro å lese ukesmenyen. Jeg har også startet med ukesmeny (denne uka :ler: ), kanskje jeg også skal poste min i dagboka mi.

Alt bra med O om dagen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og motiverende å lese her inne! Ser ut til at du er i et skikkelig godt sig! Har bare lest halvannen side her, men skal følge med videre. Har du noe treningsmål eller ønsker du bare generelt å holde deg i form?

Moro å lese ukesmenyen. Jeg har også startet med ukesmeny (denne uka :ler: ), kanskje jeg også skal poste min i dagboka mi.

Alt bra med O om dagen?

:klemmer:

Ja er supermotivert for tiden! :jepp:

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og øke muskelmasse plus forbedre kondisjonen, men er ikke sånn at jeg forventer å gå ned flere kg. Det er liksom bare "det lille ekstra" jeg føler mangler for å bli fornøyd. Er ikke sånn at jeg er ute etter å bli like trent som fotballfruen, så.. :) Hehe. Du kan si at jeg har ingen planer om å starte diett eller sulte meg for å gå ned to-tre kg. Det har jeg ikke motivasjon til, men jeg prøver å spise sunt og variert plus trene. Da skulle man tro det skjer litt forandringer. :)

Det er artig å lese andre sin ukesmeny, så gjerne det! Man får jo litt inspirasjon :jepp:

Går bra med O. Han er en skikkelig rampegutt, men også veldig kosen. :) I perioder plages vi med at han kan finne på å slå oss når han blir sint for noe, men vi jobber med det og satser på at det er avplukket innen han er tre. :) Han snakker kjempemye og er veldig flink motorisk. :)

I dag blir det spinning intervall! :hoppe:

Heldige oss har visst ikke klart å få forsikringene på avtalegiro, så nå må vi betale 6000 kr i utelatte forsikringsregninger :hakeslepp: Her har vi trodd alt var i orden, og at det ble trekt hver måned, men neida..Sure penger! Men forsikring må vi jo ha, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spinningtime unnagjort! :)

En god og dårlig time på samme tid!

God fordi jeg følte jeg presset meg til jeg nesten kreperte. Dårlig fordi jeg slet skikkelig med å komme opp i riktig puls. 91% var maxpuls, men holdt ikke denne pulsen lenge av gangen. Følte meg rett og slett relativt redusert i dag. Uansett fornøyd. 449 kcal. :)

I morgen blir dagen å gå i ett. Når vi står opp blir det frokost til O og å få han i bhg etter hvert. Så drar jeg hjem og setter en diger rundstykkedeig (80 rundstykker, grove). Imens at deigen hever så drar jeg på trening hvor jeg da vil nå ukesmålet mitt som er 2000 forbrente kcal på trening. Når jeg kommer hjem må jeg spise noe, dusje også er det bare å hive seg rundt å bake ut rundstykkene. Så går det slag i slag med å pensle rundstykker, sette inn i ovn, ta ut av ovn og sette inn nye. ;)

Kanskje jeg rekker å slappe av en times tid før jeg henter O. :)

Dagens kosthold har vært så som så..

Frokost: Ett grovt rundstykke med ost og skinke

lunsj: Ei brødskive med skinke og agurk og ei med ost og paprika

Mellom: En yoplait yoghurt

"Middag": To skåler fullkornscorneflakes med blåbær, litt jordbærsyltetøy og melk

Før trening: En banan

Kvelds: To knekkebrød med ost, skinke og paprika

Var egentlig meningen å lage indisk kyllinggryte etter trening, men jeg hadde ikke spesielt lyst på og gadd ikke, så da sparte jeg de kaloriene. Spiste tross alt litt for mye når jeg spise corneflakes, så da sparte jeg kanskje inn de kaloriene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag god dag! :)

Holdt på å droppe dagens trening da jeg egentlig ikke er i form. Våknet med hovne mandler og nedsatt almenntilstand, men siden formen bedret seg litt etter jeg stod opp, så dro jeg på trening likevel. Tok det rolig da, det vil si jeg kjørte rolig langkjøring i stedet for intervall slik jeg pleier. Så det ble 35 min med en maxpuls på 86%. 370 kcal. Det vil si at jeg har nådd ukesmålet mitt med antall forbrente kcal! :jepp:

Nå må jeg bare hive meg rundt med å bake ut alle rundstykkene! Etter det skal jeg baaare slappe av i sofaen mellom hvert brett som tas inn og ut av ovnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! :)

Vanligvis er jeg veldig glad i å starte treningsuka på mandager, men jeg har vært syk i helga og har enda bomull i hode. Tenker uansett jeg skal få gått en tur eller noe sånt i kveld, men det blir ingen hard trening. I morgen derimot starter treningsuka. :)

Litt kjedelig å ikke få startet opp på en mandag, er jo tross alt større sjanse for å nå målene da, men. :)

Ukas mål er det samme som forrige ukes mål: 2000 forbrente kcal i tillegg til tre runder styrketrening.

Sikter meg inn på fire til fem treninger.

Skal skrive opp ukesmenyen i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av forrige ukes middager er forskøvet til denne uken da vi ikke spiste middag i det hele tatt to dager (eller jeg da, samboer og O spiste hos svigers)

Ukesmeny middag:

Mandag: Tacosalat med grove pitabrød

Tirsdag: Pestokylling

Onsdag: Pannekaker med bacon og hjemmelagd blomkålsuppe

Torsdag: Ovnsbakt laks med potet, rømme og grønnsaker

Fredag: Kylling korma

Lørdag: Vet ikke, O skal overnatte hos besteforeldre, men blir noe lett da jeg skal ut på byen :)

Søndag: Biff med hjemmelagd bernaise, potet noisette og paprika og løk

Dagens kosthold:

Frokost: Liten skål fullkorns corneflakes med litt syltetøy og melk

Lunsj: En banan og en god neve druer med to SS vaniljekesam

Middag: Ett pitabrød og tacosalat

Kvelds: Ett pitabrød med to skinker, ost og paprika

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med treningsuka!

Ukens mål: 5 treninger, minimum 2000 forbrente kcal, men i og med at jeg klarte 2000 på 4 treninger forrige uke, så satser jeg på over 2000!

Dagens trening: 555 kcal på 50 min hvor 250 kcal ble forbrent på elipse og resten på tredemølle. Hadde 5% gradient og 9 km/h på farten. Sånn i gjennomstnitt da. En stund hadde jeg 8,5 og en stund hadde jeg 10,5. Maxpuls 91%.

Er veeeeldig fornøyd med dagens trening! Jeg har jo vært syk i helga, og var ikke helt hundre% enda i dag, men jeg klarte å nå målet. Liker å ta ei skikkelig økt når det er ukas første økt. :)

Resten av ukens treningsplan ser slik ut:

Onsdag: Intervall på elipse + styrketrening

Torsdag: Spinning

Fredag: Langkjøring på tredemølle + styrketrening

Lørdag: Spinning

Dagens kosthold:

Frokost: Ett knekkebrød med ost, skinke og paprika

Lunsj: En banan og en porsjon tacosalat (kun kjøtt, ost og salat, ikke noe rundstykke eller lignende)

Etter trening: En halv kiwi og en Skyr musli

Middag blir: En porsjon pestkylling (pestomarinert kylling, paprika, rødløk og fullkornspasta)

Kvelds: Enten en porsjon havregryn, en porsjon fullkorns corneflakes eller speilegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening unnagjort. :)

Etter bare 5 minutter kjente jeg at jeg var ganske redusert etter gårdagens økt, skulle nok helst hatt en restitusjonsdag, så i stedet for intervall ble det rolig langkjøring. Etter det ble det styrketrening. Litt synd at pulsklokken min ikke har program for styrketrening slik at jeg får registrert antall kcal under styrketreningen også, men det er egentlig ikke så nøye.

Lengde: 37 min

kcal: 400

maxpuls 88%

Egentlig veldig fornøyd med tanke på hvor redusert jeg var! :jepp:

Kostholdet:

Før trening: En banan

Kombinert frokost og lunsj etter trening: Middagsrester fra i går

Middag blir: Havrepannekaker med hjemmelagd blomkålsuppe

Kveldsmat: Enten knekkebrød eller havregrøt

Jeg skriver opp hele dagen i forkant slik som dette, også redigerer jeg heller om det blir anderledes, om jeg har sprukket eller lignende, hehe. ;)

Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal lage pannekakerøren og suppen. Synes det er greit å ha det klart slik at det bare er å steke pannekakene og varme opp suppen senere i dag når jeg skal hente O. :)

På fredag får jeg vite eksamensresultat, så er såå spent! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har merket, er at jeg sliter mer med å nå maxpuls nå enn før. Har mye bedre kondis enn for to måneder siden. Holder ut både lengre og med høyere intensitet enn før, og likevel er pulsen lavere. Det tyder jo selvsagt på at hjertet har blitt sterkere og ikke trenger å pumpe like mange slag i minuttet for å få blodet til å gå rundt, men det fører jo også til at det er vanskeligere for meg å oppnå et visst antall kcal siden pulsen er noe lavere. ;)

Før så var gjerne pulsklokken mye "snillere" med tanke på antall kcal enn elipsemaskinen, men nå er det omvendt. Altså at til tross for at jeg har langt mer styrke på elipsemaskinen (16 i intervallet og 14 i "pause"minuttet) så viser elipsemaskinen flere forbrente kcal enn pulsklokken gjør, fordi at pulsen min holder seg litt mer stabil enn før.

Merker for eksempel at før hvor jeg fort forbrente 500 kcal på en 45 min spinningtime, så er det mer sånn 460 kcal nå, til tross for at jeg kjører meg så hardt jeg bare kan og dessuten er flinkere til å holde ut lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble pannekaker med litt suppe og bacon til kvelds også :sjenert: Liiitt dårlig samvittighet, men det får så være. :) Har gått en tur på 2,5 km i tillegg til treningen i dag, så det går vel bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time spinning i dag. Vanligvis drar jeg på intervallspinning som varer i 45 min. I dag dro jeg på en annen spinning som har tre pulstopper og som varer i en time.

Følte egentlig ikke at det var en så bra trening, for jeg begynte å få melkesyre allerede i første sangen etter oppvarmingen. Beina er nok trent litt hardt de siste dagene uten at de har fått hvile. ;)

Så selv om pulsen min gjerne kunne pushes mer, så slet jeg med å øke tempo og slikt pga slitne bein.

Klarte derfor ikke å få høyere enn 88% maxpuls. Ble 561 kcal da, så det er jo bra. :)

Målet denne uka var fem treninger, men mamma skal operere på lørdag, så da har jeg ikke pass til O (kjæresten er bortreist). Morgendagens trening nummer fire blir derfor ukas siste. Skal likevel nå målet på 2000 kcal! :)

Kostholdet:

Frokost: En skål med fullkorns corneflakes med litt syltetøy og melk

Lunsj: En pære, et halvt rudstykke med omelett og bacon og en "ekstra lett" sjokomelk (49 kcal per hundre gram)

Etter trening: En skyr musli

Middag: Indisk kylling korma med ris og nanbrød

kvelds: To knekkebrød med ost, skinke og paprika

Er sååå sulten nå, så nå skal jeg hente O også skal vi skyndte oss og lage middag! Eller faktisk så skal jeg lage middagen i full fart med en gang, slik at vi kan spise med en gang vi kommer hjem. ;) Med så lavt blodsukker så blir jeg så sliten av å hente han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg fornøyd!

Kjente at jeg var veldig sliten da jeg stod opp i dag, så vurderte å kapitulere og ta hviledag. Det er tross alt viktig å restituere. Bestemte meg likevel for å dra på trening, men at jegi kke skulle trene så hardt.

Det endte opp med 45 min på tredemølle. 530 kcal, 6,40 km. Gjennomsnittspuls var 84%, maxpuls 93%. Hadde mesteparten av tiden mellom 87-90% i maxpuls, men de siste 20 min måtte jeg regelmessig ha et "pauseminutt" hvor jeg gikk fort i nesten ett minutt for å få ned pulsen. Hvis ikke hadde jeg aldri klart å trene såpass lenge. Det kjennes godt at jeg har trent ganske hardt fire dager på rad nå.

Sånn sett like greit at det ikke blir trening likevel i morgen. :)

I tillegg fikk jeg B på eksamen i sykepleierens lederfunksjon, så nå tar jeg velfortjent helg! Vel ikke helt da, fredag er ikke snopdag, så det er vanlig kosthold. ;) Skal prøve å ikke spise noe som helst usunt før jeg drar til venninnene mine i morgen kveld. Da skal vi lage enchiladas, drikke og kose oss. Drar sikkert en tur på byen også. :)

Sånn bare for å fucke opp treningsprestasjonene denne uka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: ''Rolig'' trening med 93% i makspuls. Joda. :hoho: Du er kjempeflink! :jepp:

Gratulerer med B!

Hehe, planen var vel egentlig rolig trening, men så tenker jeg hele tiden litt til, litt til, litt til osv. osv. Plutselig har jeg kommet langt lengre enn jeg først så for meg :)

Takk! Det var veldig deilig! Har faktisk kun fått B-er etter at jeg kom tilbake fra permisjon. Dvs. alle C-er og D-er er fra førsteåret, før jeg fikk barn!

Tror jeg har sånn fire C-er, to D-er en E (:sjenert: skal ta den opp om to uker) og fire B-er. :) Håper på å få A eller B på kommende eksamen, og samme på bacheloren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!

I dag var jeg oppe i 90% av maxpuls etter bare 15 minutter, hvor de første 10 er oppvarming :ler: Kan en fuktig kveld på byen påvirke formen SÅ mye? :klo: Det ble dermed 31 minutter på elipse.

Gjennomsnittspuls 85%, maxpuls 92% og 375 forbrente kcal. Etterfulgt av litt styrke på mage og armer. Ble litt uvel, så måtte gi meg før planlagt på styrketreningen.

Målet denne uken er å nå 2000 kcal, men er usikker på om jeg blir å nå målet i og med at det bare ble 375 kcal i dag, så vi får se. Da må jeg i så fall rekke å trene fem ganger, i stedet for fire som egentlig var planen. Får se. :)

Nå skal jeg planlegge middagsuken, så skal oppdatere om litt hva ukesmenyen er. Det blir et dypdykk i fryseren da vi er blakk denne måneden. 6000 kr i uforutsette utgifter svir når man ikke har så mye til bufferkonto, for den har vi nettopp brukt på verkstedutgifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsmenyen:

I dag: Hjemmelagde kjøttkaker med potet noisette, dampede grønnsaker og saus (pose)

Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet med dampkokt potet, grønnsaker og rømme

Onsdag: Kjøttboller i tomatsaus og fullkornsspagetthi

Torsdag: Hjemmelagd pannert torsk med med potetmos og grønnsaker

Fredag: Kylling korma med nanbrød

Lørdag: Grøt på formiddagen, pitapizza med kylling, pesto, løk og søtpaprika på kvelden

Søndag: Skinkestek med røstipoteter, grønnsaker og saus

Mandag: Dansk pølsegryte

Det eneste som faktisk må kjøpes er kylling til den ene dagen og skinkesteken plus en god del tilbehør da. :) Greit å få tømt fryseren litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...