Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Syns du skal vere fornøgd med 400 gram :) Det er jo bra vektnedgang, det! :jepp:

Frivekter er bra å trene med :) Eg brukte det sjeldan sjølv, då eg trena på senter, for der var alltid masse mannfolk der :P Men no har vi det heime, og då får ein gjort det meste :) Har lyst på knebøy/benkpress-stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal vere fornøgd med 400 gram :) Det er jo bra vektnedgang, det! :jepp:

Frivekter er bra å trene med :) Eg brukte det sjeldan sjølv, då eg trena på senter, for der var alltid masse mannfolk der :P Men no har vi det heime, og då får ein gjort det meste :) Har lyst på knebøy/benkpress-stang :)

Joda, er jo fornøyd med det. I alle fall siden jeg er helt sikker på at det ikke blir like bra resultat denne uken! ;)

Har bare trent en gang, og har spist brød både til frokost og til lunsj. Ut over det så har jeg vært flink, har ikke kjøpt snop og sånt. Men kjæresten kom hjem med en pakke bixit etter å ha vært på tur da, så på mandag delte vi en pakke med kjeks med brunost. Menmen. Føler ikke det er min feil når det ikke er jeg som tar det inn i huset :ler: Kjæresten min vet godt jeg ikke klarer å la det vær når jeg vet det er i skapet, nemlig... ;)

Anyways..

Har gått et par turer, men ut over det var i dag første treningsdagen denne uken. Jogget 4,3 km = 379 kcal. Ikke så veldig langt, men jeg følte meg i skikkelig dårlig form i dag. Var heeelt utslitt og kunne faktisk ikke presset meg mer. Hadde nesten blodsmak i munnen etter siste pulstoppen. :fnise: I morgen håååper jeg på å få trent, men er ikke sikkert jeg kan fordi samboer hadde planer. Må se om vi kan gjøre det slik at begge får gjort det de vil. Blir uansett trening på fredag, og håper på trening lørdag eller søndag.

I helgen er målet mitt å ikke ta like mye av. Hvis jeg kan klare å ikke spise usunt på fredagen, så er det en god start. Da kan jeg kose meg med god samvittighet på lørdag. Egentlig liker jeg best å kose meg fredag og lørdag, men det forutsetter jo at jeg klarer å spise sunt på søndag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuff! Vektoppgang viste vekta.

Jeg var forberedt på det, men er likevel skuffende.

Veier nå 69,9 kg, så opp 300 gram. :sukk: Greit nok at jeg har spist for mye brød (vanligvis bytter jeg ut brød med knekkebrød) og spiste kjeks på mandag, men bortsett fra det har det kun vært en iskaffe.

Er tydligvis der at jeg ikke kan unne meg noe. Men er nødt til å begrense meg i helgene. Det gjør jo vektnedgangen mye vanskeligere.

Jaja..Håper på å få tid til trening i dag, men kan ikke si for sikkert da bestemoren min er i byen, så jeg skal hente O tidlig i bhg. for å dra til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedeleg å måtte begrense seg i helgene, det må vi også. Men vi har funne ut at etter at vi kutta ut sjokolade, potetgull og godteri, så et vi mykje mindre usunt i helgene også. Før gjekk vi og småspiste heile dagen, men no kosar vi oss med is og kanskje f.eks. brownies på kveldstid.

Håper uansett at motivasjonen din ikkje forsvinn heilt, for kvar dag er jo ein ny sjanse til å gjere det betre til neste vegedag :) Eg syns du er flink, eg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det :) har hatt en grei dag kostholdsmessig i dag, så leker med tanken om jeg skal veie meg i morgen også. ;)

Ble ikke trening, men 4,5 km tur med hunden. Terreng, så godt var det. 380 kcal. Er egentlig bedre å jogge. Oppnår et litt bedre kaloriresultat på nesten dobbelt så kort tid. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,90 km joggetur i ulendt terreng med mange bakker i dag. 512 kcal. Kunne jogget mye lenger, men drittknærne sa takk for seg!

Må vel bare ønske smerter og halting velkommen i morgen da jeg kjenner jeg presset klærne for langt i dag.

Kjedelig å bli så begrenset.

Likevel: supert med så og si 6 km en søndags tidlig-kveld. Nå blir det dusj ogsåbalt for Norge på tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det 25 min kondisjon etterfulgt av styrke. Ikke så lenge kondisjon, men nå var planen min egentlig kun 10 min oppvarming før styrken, så er sånn sett fornøyd. Støvsugde huset etterpå da, det teller vel det også :fnise:

Nå skal jeg straks gå en halvtimes tur med hunden. Kveldsvakt i dag, så alle gjøremål gjøres på formiddagen i dag ja. :)

I morgen blir det nok ikke trening, men kanskje jeg tar sykkel i stedet for bil når jeg skal på barnegym med gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 5,18 km og 441 kcal i går. Joggetur. :) pluss to timer maling av gang. ;)

I dag blir det tur med hunden og maling avhgangen. Er jo fysisk aktiv det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God kveld god kveld! :)

Denne uken har gått i ett med praksis, litt maling av gang, O og litt aktivitet! ;)

Ikke så mye aktivitet som håper, men uuansett:

En tur i raskt tempo på ca. 5-6 km, en tur med O på ryggen (pause på ca 1 time i gapahuk med bål og kakao) på ca. 4 km og en super joggetur på litt over seks km (529 kcal). Det er da siden mandag. Håper på å få trent i morgen også, slik at det blir to skikkelige treninger + de to turene. Har rett og slett ikke hatt kapasitet eller energi til mer enn det, menmen. :)

Ellers er jeg alvorlig verpesjuk. Er så utrolig kjipt at jeg må vente et helt år før jeg kan bli gravid. Menmen. Får bare fortsette å trene slike at kroppen min er "fit for fight" om et års tid. ;) Satser på å annonsere graviditeten til familie på julaften! :jepp:

Ja forresten..Ang. veiing. Har hatt mensenuke så har ikke giddet å bry meg så mye med veiing. Men kroppen er på tur å kvitte seg med vannet nå (gikk ned nesten ett kg fra i går til i dag ;) ), så jeg satser på et motiverende resultat førstkommende fredag! :jepp: Skal til Trondheim om tre uker. Da hadde det vært veldig godt å være på 68-tallet igjen.

- Ja, den Trondheimsturen er altså en skikkelig jenteweekend. Gleder meg såååå :hjerte:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en sann sensasjon!

På fredag spiste jeg ikke noe snop (et lite kakestykke på jobb da, men det er ikke min "feil" for jeg har ikke vært svak å kjøpt noe :fnise: ), og i går spiste jeg bare en liten sjokolade på 42 g. Det er veldig ulikt meg, spesielt siden jeg kjøpte mer sjokolade som ligger og roper på meg på kjøkkenbenken. ;) Så resten av sjokoladen skal fortæres i kveld med god samvittighet!

En bra "snope-helg" dette her. Slipper å bruke de tre første dagene av uken på å slanke av meg det jeg har gått opp i helgen :fnise:

Nå skal jeg på treningssenteret og trene kondisjon og styrke. :) Etter det skal jeg gjøre litt husarbeid også skal jeg hente O hos moren min. :)

Finfin søndag til alle som evt. leser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening har rett og slett vært et ikke-tema denne uken. Ikke fordi jeg ikke har hatt lyst, men tiden har bare ikke vært tilstrekkelig. Men jeg har spist sunt, da! Ikke noen utskeielser, og jeg har faktisk ikke bare en gang, men TRE ganger denne uka klart å stå i mot kake/sjokolade som har blitt servert på jobb :fnise:

Nå har jeg nettopp bakt 60 stk. grove rundstykker. Og det uten oppskrift :fnise: Det har jeg aldri gjort før, så det ble en liten redningsaksjon fordi jeg hadde for mye havregryn og sammalt hvete i forhold til vanlig hvetemel, så deigen var blytung :fnise: Men ser ut til at det gikk bra. De kunne gjerne ha vært litt mer luftig, men de var faktisk utrolig gode! :jepp: Neste gang skal jeg sørge for at det blir bedre fordelt slik at de blir enda mer luftig. :)

Veier meg i morgen da kjæresten min ville ha taco før han reiste bort i dag, så siden jeg gjerne holder litt vann etter taco-spising, så veier jeg i morgen. Fredag er sunn-dag, så det går fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som alltid har hatt lett for å gå ned i vekt, har rett og slett vært inkompetent på det området i det siste. Vekten har stått bom stille selv om jeg stort sett har klart å la være å skeie ut. Har begrenset meg mer enn vanlig i helgene også, selv om jeg har kost meg med litt sjokolade og slikt. :)

Men jeg tenker jeg må jo bare fortsette. Kommer ikke til å gidde å starte på noen diett eller spise så lite at jeg går sulten. 70 kg på 174 cm er ei helt ok vekt, selv om jeg absolutt ønsker å veie mindre, men de to-tre kg jeg ønsker å gå ned vises hovedsakelig kun når man ikke har klær på seg, så.. :)

Uansett, har hittil vært veldig flink denne uken, både med aktivitet og kosthold. Var veldig flink kostholdsmessig forrige uke, men det var lite aktivitet. Kun en liten sykkeltur og baking av 60 rundstykker (er jo litt aktivitet i det også :fnise: )

På mandagen trente jeg en time på trenigssenteret. Kondisjon og styrketrening. Merker jeg kan gå opp litt i vekt på hånd-vektene, så det er jo artig. :)

I går gikk jeg og en venninne en tur i raskt tempo på en time. Opp Keiservarden, som er tidivs ganske bratt stigning. :)

I dag har jeg klippet plen og raket plen i nesten to timer. Det er ikke en lett og grei gressklipper vi har, så man blir absolutt sliten av det. :fnise: Også skal jeg hente O på sykkel + sykle på butikken, så det blir 4 km med sykkel i tillegg.

I morgen blir det sikkert treningsfri, mens på fredag blir det enten joggetur eller trening på senter.

Skal forresten fortsette å male panelet i kveld da, så får jo litt aktivitet fra det også.

Gleder meg til fredag og veiing nå. Føler jeg fortjener et positivt resultat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei! :skravle: Leser alltid hos deg, altså! Synes du er superflink som ikke mister motivasjonen til tross for at vekta står litt stille for tiden! Og synes det høres veeldig fornuftig ut å ikke gå sulten/diett for å gå ned de siste kiloene -- det høres ut som om du har en sunn og aktiv livsstil, og det er det viktigste! :jepp:

Håper du får en ekstra motivasjon i morgen når du går på vekta! Det synes jeg også du har fortjent!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :klemmer:

Men nei, gikk ikke ned ett gram!! Ååå. Spiser sunt og beveger meg. To knekkebrød til frokost, to brødskiver med ost og skinke, 1,5 laksefilet med to poteter og masse grønnsaker til middag og en Skål fullkorns frokostblanding med ekstra lett melk til kvelds. Det er jo helt normal mat, som jeg faktisk trenger for å komme meg gjennom hektiske dager!

Eneste jeg ser jeg kan kutte på, er middagen. En laks i stedet for 1,5, og kanskje kun en potet og masse grønnsaker.

Uff. Litt frustrert nå ja. Men blir jo ikke bedre av å slutte å være sunn, så jeg skal jo fortsette. Men æsj altså! Det er jo så ille nå at når jeg først unner meg noe i helgene så får jeg dårlig samvittighet.

Litt negativ nå, ja!

Skal på foreldresamtale halv ti. Etter det skal jeg på trening. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så irriterende!! :/

Men du, det kan ikke være at kroppen di. er på trivselsvekta si, der den skal være? Det er jo som du sier selv, ikke mye å veie 70 kg fordelt på hele 174 cm! Men det er jo uansett frustrerende når man helst vil litt ned, da!

Kanskje du skal begynne å måle isteden? Hører mange si at det gir et mer riktig resultat! :)

Lykke til på foreldresamtale, og kos deg på trening! Ligger fortsatt i senga her, skal straks stå opp og veie meg :wink:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikkje gjekk ned i vekt, men ikkje mist motet! :) Det du gjer for kroppen med kosthold og aktivitet er jo uansett kjempebra! :jepp: Er jo som MonThe seier, at kanskje kroppen er ganske fornøgd med 70 kg :)

Håper uansett at du får ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har veid nede i 67 kg før graviditet (da hadde jeg også mye mer muskler, så var mer enn 3 kg forskjell i fett da og nå), og før sommeren veide jeg 68,5 kg. Så jeg burde jo greie å komme meg tilbake dit.. :sukk:

Har skeiet ut litt i dag da, med kanelgrifler. Kjente jeg var så utrolig demotivert! Men skal passe på å ikke ta helt av i helga fordeom. ;)

Ble ikke trening i dag heller. Var ikke i spesielt godt humør etter foreldresamtalen, så ville bare hjem og slappe av. Har skrevet mer om den foreldresamtalen i den andre dagboken min.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg endelig på ukens første trening! Har hatt odin på kveldstid alene hittil denne uken.

Det ble 33 min med intervalltrening. 330 kcal. Etterfulgt av styrketrening for mage og lår.

Håper på å få trent i morgen også. Da blir det styrke på mage og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! :)

Det går litt opp og ned denne oppdateringen altså. Har ikke fått trent enda denne uken, men håper på en runde i ettermiddag. Har allerede gått 3 km (til og fra bhg) og skal gå 3 km til senere i dag. Så satser jeg på en runde på treningssenter senere. Må nok også ta en liten gåtur med hunden i løpet av formiddagen. Vil ikke ta han med til bhg fordi jeg må gå gjennom en skole og sette han rett i nærheten av skolegården mens jeg er inne. Man vet jo aldri hva unger kan finne på, så jeg tørr ikke ta han med dessverre.

Gikk på vekta i dag. Jeg har mensenuke, så kroppen holder på vann. Likevel er jeg 100 gram lettere nå enn sist fredag, så det lover jo godt for vekta neste gang jeg skal veie meg og har blitt kvitt vannvekten. :) Trodde jeg hadde gått opp siden jeg har vært i Trondheim hvor det har vært en del fest og moro. Men har faktisk klart meg ganske så greit kostholdsmessig når jeg har vært bortreist. :)

Ble en del kake på tirsdagen og smågodt på mandagen, så sånn sett er det jo et under at jeg ikke har gått opp i vekt :fnise: Har vel med at jeg har moderert meg ellers og faktisk ikke tatt helt av i helga. :)

Nå skal jeg slappe av litt også skal jeg fortsette å male, for vi er ENDA ikke ferdig. Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det endelig blir et positivt resultat denne uken! Har det på følelsen, så gleder meg til fredag og veiedag! :)

I går gikk jeg en tur på ca 35 min. Ikke sånn kjempelang tur, men i dyp-snø på jorde/i skog, så jeg fikk absolutt opp pulsen. ;) Ikke så bra for det ene kneet mitt da, viste det seg.

I dag har jeg trent en times tid på treningssenteret. Først 31 min med intervall på elipsemaskin. Innsatsen var ikke like bra som sist da jeg følte meg tung i kroppen, men med tanke på at jeg tenkte jeg ikke kom til å klare mer enn 20 min så er jeg fornøyd. 300 kcal. Deretter styrketrening på mage, armer og lår/rumpe.

Matdagen i dag blir slik:

Frokosten: 50 g fullkorns corneflakes med en spiseskje jordbærsyltetøy

Etter trening: En skyr (skogsbær med musli)

Lunsj: Blir enten to speltlomper med ost og skinke eller eggerøre av to egg, oppskjært paprika og agurk + to knekkebrød med kokt skinke

Middag: Veldig usikker. Har en laksefilet med masse grønnsaker og potetmos i kjøleskapet fra i går, men da må jeg uansett lage noe annet sunt til O. Har ikke lyst til å kaste restene, men vil ikke spise det til lunsj eller kvelds heller da det er for mange kalorier for en lunsj. Hvis det ikke blir laks på meg, så blir det enten wok med kyllingfilet eller chicken tandori med grønnsaker og ris.

kvelds: To knekkebrød med ost og skinke tror jeg

Som oftest er jeg veldig flink til å holde meg til dagsplanen. Før var jeg veldig flink til å skeie ut et par ganger i uka, men har lært meg til å holde meg til de fire måltidene per dag. Går ganske lett. I går hadde jeg akutt lyst på sjokolade, men klarte å holde meg unna! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...