Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Flink du er :tommelopp:

Hvor mange kcal ligger du på sånn ca om dagen? Jeg orker ikke telle kcal/veie maten, selv om jeg sikkert burde ha pøvd det ei lita stund for å få litt oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink du er :tommelopp:

Hvor mange kcal ligger du på sånn ca om dagen? Jeg orker ikke telle kcal/veie maten, selv om jeg sikkert burde ha pøvd det ei lita stund for å få litt oversikt.

Vet du, det har jeg ikke peiling på :fnise: Jeg vet hva som er naturlig store porsjoner, jeg vet hva som er magert, også satser jeg på å ikke spise mat med skjulte kalorier. Men sånn som i dag, så har jeg hatt sweet chili-saus på laksen og litt lettrømme i stedet for saus, men det er jo en del sukker i sweet chili-sausen.

En annen ting er at jeg spiser nesten aldri brødskive. Husker ikke sist jeg gjorde det. Spiser frokostblanding, speltlomper, knekkebrød og i helgene tar jeg ut kjempegrove og kjempegode hjemmebakte rundstykker. Tror jeg henter litt ekstra kcal på akkurat det. :)

Siden jeg er normalvektig, og det kun er "the final touch" jeg prøver å oppnå, så orker jeg ikke sette meg inn i dette med kaloritelling osv. Er redd det ville ta bort mye av matgleden.

I dag er det forresten nydelig vær ute, så vurderer å hente O til fots, så det blir i så fall 3 km gåtur i tillegg. Men først: Pensumlesing!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) vet ikke helt hvorfor jeg trodde du telte kalorier :wink: holder meg også unna brødmat til vanlig, blir mye havregrøt/havregryn og knekkebrød! Speltlomper har jeg aldri smakt, bruker du det som brød/knekkebrød, altså med pålegg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) vet ikke helt hvorfor jeg trodde du telte kalorier :wink: holder meg også unna brødmat til vanlig, blir mye havregrøt/havregryn og knekkebrød! Speltlomper har jeg aldri smakt, bruker du det som brød/knekkebrød, altså med pålegg? :)

Ja, jeg er litt hekta på det :fnise:

Jeg tar et tynt lag med kremost, en kokt skinke, to osteskiver, en liten dæsj sweet chili-saus og masse agurk og salat, så ruller jeg det sammen. Funker å ta plastfolie rundt og ha til lunsj også. :)

Funker sikkert med annet pålegg også, men jeg er litt ensformig når det kommer til matveien. ;)

Det er forresten bare 60 kcal i en speltlompe. Så vidt jeg husker så er det 100 kcal i en normal brødskive. Med andre ord kan man spare ganske mye, og man blir minst like mett, synes jeg i alle fall!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt hekta på det :fnise:

Jeg tar et tynt lag med kremost, en kokt skinke, to osteskiver, en liten dæsj sweet chili-saus og masse agurk og salat, så ruller jeg det sammen. Funker å ta plastfolie rundt og ha til lunsj også. :)

Funker sikkert med annet pålegg også, men jeg er litt ensformig når det kommer til matveien. ;)

Det er forresten bare 60 kcal i en speltlompe. Så vidt jeg husker så er det 100 kcal i en normal brødskive. Med andre ord kan man spare ganske mye, og man blir minst like mett, synes jeg i alle fall!

Ok, da skal jeg prøve det :jepp: ..kan kanskje brukes til middag og, med f.eks laks og salat inni? Isteden feks pitabrød/tortillalefse? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg prøve det :jepp: ..kan kanskje brukes til middag og, med f.eks laks og salat inni? Isteden feks pitabrød/tortillalefse? :klo:

Ja det vil jeg da tro :) er jo mye sunnere det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg ble litt skuffet når jeg kom på at vektnedgangen den siste uken kan skyldes vannvekt. Jeg har nemlig måttet gå en uke uten p-piller etter den pillefrie uken, og da mister man jo gjerne ett kg i vann. Tok første pille i går da, så får se om vekten går opp igjen. Da blir jeg i så fall såååå skuffet! Fikk en helt ny motivasjon når vekten endelig krøp nedover. Jeg spiser IKKE for mye, mener faktisk at jeg spiser såpass magert at jeg skulle gått ned i vekt, men sliter med det denne gangen, i motsetning til før hvor det har gått mye enklere.

Uansett..Ble trening i går også. 30 min intervall på elipse. Jeg elsker intervall altså! Har ganske så nylig begynt med det, og det gjør at jeg får mye mer ut av treningen! Herlig! Også 30 min styrketrening. :) Fokuserer veldig på magen for tiden, for nå vil jeg ha tilbake magemusklene mine. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Så var det gått nesten en hel måned siden sist. ;)

Det har vært lite (ingen) trening de tre siste ukene, har bare ikke hatt mulighet. Men nå blir det endelig å løsne litt igjen! :) Begynner med å prøve meg på joggetur. Har ikke bil,så får ikke dratt til treningssenteret. Litt spent på hvordan det går, må jo jogge på gangveien da terrenget er full av snø. Begge knærne mine er dårlige. Før snøen gikk bort og jeg kunne jogge lengre avstander så var max-grensen ca 4 km før jeg fikk vondt i knærne. 4 km er ikke særlig langt akkurat. Kjedelig å ha lyst til å jogge mer, men ikke kunne pga knærne.

Uansett. Joggetur i dag, også blir det treningssenter i morgen ettermiddag. :) Søndag og mandag blir det ikke trening, men tirsdag, onsdag, torsdag og fredag har jeg faktisk mulighet, så satser på å endelig komme i gang igjen. :)

Gikk på vekta i dag. 69,5 kg. Så har gått litt ned i vekt, men skal gå ned mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg var ikke i form i går :fnise: Etter to km var jeg nærmest kvalm og kjente nesten blodsmaken i munnen. De to km tilbake måtte jeg veksle mellom gåing og jogging. Har jo følt at kroppen har hanglet lenge nå, men at det var SÅ ille ante jeg ikke :fnise: Det var ikke det at jeg ikke hadde pust til å fortsette, men jeg var så slapp og stiv i kroppen, og fikk et på tidspunkt kjempevondt i hode også. Men knærne var som før. De fire km var langt nok, for jeg hadde vondt de siste 500 m.

Gikk bedre i dag da, selv om jeg ikke klarte å holde like høy intensitet som til vanlig.

Ble en times trening på senteret i dag. 30 min intervall på elipse og 30 min styrketrening på mage, armer og litt bein. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå er jeg lei av å være "slave" av snop og potetgull. Helgen som startet så bra med null snop på fredagen endte dårlig med 6 kanelboller (bakte, så måtte jo smake ;-)) og en god del smågodt og brus. Føler meg så ekkel i kroppen!

Det er tydeligvis alt eller ingenting hos meg, så nå er det nye regler:

Jeg skal slutte helt å kjøpe snop og potetgull. Er vi på middagsselskap og det serveres noe godt, så er det ok, er det en veldig spesiell anledning som bursdag til noen av oss så er det også ok, men ut over det så begrenser det seg til å kose seg med en bedre middag og max 1,5 L brus (cola zero) i løpet av helgen.

Skriver det her for å legge litt press på meg selv rett og slett. Så skal jeg oppdatere hvordan det går framover. I tillegg til å oppdatere om trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en times trening i går. :)

Kneet krangler i dag, så blir ikke trening. Håper det er bedre til i morgen slik at jeg kan trene da.

Den vekten som jeg hadde mistet, må ha vært vannvekt, kanskje pga. lite trening. Jeg opplever at jeg holder på mer vann når jeg er aktiv med trening. Har gått opp i vekt fra i går til i dag, men jeg er faktisk helt, helt sikker på at jeg var i kaloriunderskudd i går. Så sånn kan det gå. ;)

Er dritt lei av vekta som sitter bom fast. Jeg som alltid har gått så lett ned i vekt. Jaja.

Motivasjonen for å ikke spise snop helga som kommer: Tja, tjo. Har lyst til å få det til, men har lyst på snop :fnise: Skal prøve å la vær. :) Vi skal på fest på lørdag da, så blir jo noen øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En super treningsdag! Startet med 30 min intervalltrening. Kjører meg ganske hardt ut da. Deretter en halvtime sytrketrening.

På grunn av knærne har jeg vært forsiktig med liggende beinpress, men i dag prøvde jeg meg på 80 kg, som var det jeg pleide før jeg ble gravid med O. Det gikk veldig greit! Ble tre reps. Første med 12, andre med 10 og tredje med 8. Hadde nok klart å ta 12 reps på alle, men jeg er veldig forsiktig med å overbelaste knærne, selv om teknikken er riktig.

Planen var i utgangspunktet å trene i morgen også, men nå kom jeg jo på at det er første advent på søndag, så her må det ryddes og vaskes slik at det er klart for julemusikk og pynting på søndag :hjerte:

Og bare et sidesprang: Hadde visst en livlig drøm her om dagen. Plutselig våkner jeg av at jeg skikkelig fortvilet, lei meg og sint roper "helvetes tiger!!!". Saken var den, at jeg drømte at jeg hadde reddet en elgunge, men så dratt elgungen ned en skråning, og tilfeldigvis i "fanget" på en tiger. Da åpnet tigeren munnen, beit over hodet til elgen og knuste skallen. Derav utsagnet "helvetes tiger" :sjenert: Hvordan en elg og en tiger havnet i samme miljø, er uvisst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lite trening denne uka. Skulle i dag, men selvsagt måtte bilen på verksted. ;) Får se om jeg kanskje tar meg en tur i ettermiddag.

Uasnett, har ryddet og vasket hele huset, så noe bevegelse har jeg jo fått. Også må jeg gå 2,5 km til busstoppet (jepp!! :ler: ) for å ta buss til byen så jeg får hentet bilen. Skal hente O i bhg i samme slengen, så da får han bli med på busstur. Vil tro det blir stas! Det har han ikke gjort siden før sommeren, og før det hadde han ikke gjort det siden han var baby. ;)

Gikk på vekta i dag. Har gått ned i vekt! :jepp: Husker ikke hva jeg veide forrige uke, men tror jeg har gått ned ca 400 gram den siste uken. Og det til tross for at jeg ikke føler jeg har vært sånn kjempeflink med kostholdet.

Nå har jeg fire vakter (to på jobb og to i praksis), også er det juleferieee! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

Lenge isden jeg har lagt igjen noen ord til deg, blir ikke så mye KG for tiden :sjenert:

Haha, måtte le av den drømmen din -- rart hvordan hodet fungerer altså! ....skulle likt å hørt hva en "drømmetyder" hadde sagt om den drømmen :fnise:

Og hurra for vektnedgang denne uka! :tommelopp:

Hvordan går det med godtestoppen? Hadde nok egentlig hatt godt av å innføre godtestopp jeg og, blir fort til at jeg har i meg aaltfor mye når jeg først spiser det. Samtidig så koser jeg meg så innmari med det at jeg ikke vil :sjenert: Og så funker det veldig som en motivator for meg ift kosthold at på fredag da kan jeg spise snop, når jeg holder på å forgå av godtesyke på mandag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Lenge isden jeg har lagt igjen noen ord til deg, blir ikke så mye KG for tiden :sjenert:

Haha, måtte le av den drømmen din -- rart hvordan hodet fungerer altså! ....skulle likt å hørt hva en "drømmetyder" hadde sagt om den drømmen :fnise:

Og hurra for vektnedgang denne uka! :tommelopp:

Hvordan går det med godtestoppen? Hadde nok egentlig hatt godt av å innføre godtestopp jeg og, blir fort til at jeg har i meg aaltfor mye når jeg først spiser det. Samtidig så koser jeg meg så innmari med det at jeg ikke vil :sjenert: Og så funker det veldig som en motivator for meg ift kosthold at på fredag da kan jeg spise snop, når jeg holder på å forgå av godtesyke på mandag :fnise:

Haha, ja det var en rar drøm. Drømmer utrolig mye rart for tiden, skulle nesten tro jeg var gravid :ler: Men jeg er ikke det altså. :)

Øøøh det går ikke så bra med godtestoppen. ;) Jeg prøvde, men når samboeren min kommer hjem med snop, så klarer jeg meg bare ikke. Jeg kjøpte ikke noe selv da, og det skal jeg ikke gjøre denne helgen. Men jeg har funnet ut at det skal være lov å spise litt når det blir servert, men prøver å begrense meg. :) Er for glad i snopen jeg også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er med vektnedgang! :) Og husarbeid kan definitivt tellast som aktivitet! Eg bruker å bli ganske sveitt når eg støvsuger og vasker og sånn! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ganske dårlig form denne uken. Sånn influensafølelse, men har ikke hatt feber, bli liksom aldri skikkelig syk. Likevel dårlig nok til at jeg ikke fikk trent like mye som planlagt. Ble ei kort økt på mandag. 20 min kondisjon og 10 min styrke. Så gikk jeg en halvtimes tur på tirsdag også har jeg trent en time i dag.

Får se om det blir noe vektnedgang i morgen. :)

Planlegger trening i morgen også, men skal lage komler/raspeballer og vaske hus, så spørs om jeg rekker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-200 g på vekta. :) Så nå veier jeg 69,4 :) 800 g unna "før sommer-vekta" :ler: Blir nok ikke å gå ned noe neste uke da det blir julebord med fest og fyll denne helga, så neste uke går med til å få vekk det jeg går opp i helgen. ;) Men så lenge vekten ikke flytter seg oppover av helgens utskeielser så går det bra.

Må nok være ganske streng neste uke da. Flere av mine gode venninner kommer hjem for julen, så det er fort gjort at det blir litt kos matmessig. Men jeg skal være flink! :)

Har jo hatt både pepperkaker på kjøkkenet og is i fryseren hele denne uken, uten at jeg har rørt noe som helst. :)

I dag skal jeg som sagt lage komler og vaske hus, men hvis jeg får tid så skal jeg trene også. Blir i alle fall en liten tur med hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :tommelopp:

Du er flink som klarer å ha ting i skuffer/skap uten å spise av det, der er jeg skikkelig dårlig :fnise:

Kos deg på julebord i helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...