Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

400 kcal på trening i dag. :) Trente 30 min på elipse. Hadde ikke like god tid i dag (hadde bare 55 min på meg), men økte styrken, og det gikk bra. Formen begynner virkelig å komme seg. :) 93% av maxpuls. Tror jeg. Glemte å sjekke.

Etterfulgt av 20 min styrketrening. :)

Koser meg med havregrøt med banan og kanel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er kjempeflink for tiden! :tommelopp:

Nam, havregrøt :sikle:

Takk! Er veldig motivert! :)

En ekstra motivasjonsfaktor er at jeg har meldt meg på en liten konkurranse på treningssenteret: 30 treninger på 100 dager. Det vil si jeg må trene tre ganger i uka. Nå prøver jeg å trene fire ganger i uka da, men poenget er: Jeg vil ha ny sekk! :fnise: Også har blit jo blitt hekta på spinnig igjen og generelt det at jeg merker formen kommer seg mer og mer. Det er artig!

I dag blir det ikke trening. Har hjemmeeksamen. Det blir 2,5 km gåing for å hente O i bhg i firetiden, og ellers total inaktivitet :fnise: Men i morgen kveld skal jeg på spinning. Håper på å bli ferdig med oppgaven i løpet av morgendagen slik at jeg får fri fredag.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det to km gåing i går, og i dag har jeg hittil gått 1,5 km. Holder på med hjemmeeksamen, så dt blir ikke så mye. :) I kveld skal jeg på intervall spinning, så det gleder jeg meg til!

Kostholdsmessig har vært helt ok egentlig. Sett bort fra 1 L sjokolademelk fordelt utover i går og i dag som "eksamensgodt", så har det gått i knekkebrød, salat, laks til middag i går osv. Var litt ekstra sulten i går kveld da, så spiste tre brødskiver i stedet for to, men. Helt ok med tanke på at jeg "før i tiden" har kjøpt både smågodt, iskaffe/sjokolademelk og gjerne har spist annet junk når jeg har hatt eksamen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur du har betre kosthold enn meg :fnise: Eg hugsar ein gong eg las til eksamen..eg åt så mykje sjokolade at eg trudde eg skulle legge på meg 5 kg..men så tok eg av meg 100 gram, og drømte om at eg hadde funne ein ny diett: Sjokoladedietten. Dessverre gjekk eg kraftig opp veka etter der igjen :fnise:

Lykke til med heimeeksamen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig spinningtime!

Gjennomsnittspuls: 84%

Maxpuls: 94 % (holdt på å døøø)

Kcal: 517

Varighet: 45 min

Fornøyd med den!

Kostholdet:

Frokost: En skål med fullkorns corneflakes, et halvt eple, to små never blåbær, en SS cottage cheese og melk

Lunsj: To knekkebrød med ost og skine + "eksamensgodt", altså ett glass sjokolademelk

Mellom: En kinder maxi :sjenert:

Middag: hjemmelagd lasagne med hvitløksbrød og to glass cola zero

Kvelds, etter trening: Ett knekkebrød med ost og skinke

Med tanke på colaen og kindermaxien, så er det ikke helt opptimalt. Kompenserte ved å bare spise ett knekkebrød til kvelds i stedet for to. :) Vi skulle egentlig ha elg-gryte i dag og lasagne med brus i morgen, men så ble det omvendt. Så totalt sett så vil det jo ikke ha noe å si. Er jo uansett sukkerfri brus. :)

Tenkte jeg skulle satse på morgentrening i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du har betre kosthold enn meg :fnise: Eg hugsar ein gong eg las til eksamen..eg åt så mykje sjokolade at eg trudde eg skulle legge på meg 5 kg..men så tok eg av meg 100 gram, og drømte om at eg hadde funne ein ny diett: Sjokoladedietten. Dessverre gjekk eg kraftig opp veka etter der igjen :fnise:

Lykke til med heimeeksamen! :)

Hehe, ja sånn kan det gå :fnise: Sånn har jeg også pleid å være, men jeg tenkte det var lurere å spise sunt for å holde blodsukkeret stabilt. :) Nå skeiet jeg ut med en kinder maxi også i dag da, var så utrooolig fysen på noe, og det at middagen ikke ble før halv seks i dag gjorde at jeg ikke klarte å holde meg. Nå er heldigvis ikke Kinder Maxi så veldig stor, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trening i morgen i stedet, jeg var så trøtt imorges. ;)

Men jeg har gått 4 km tur med hunden, da.

Brukte 45 minutter. En snittfart på 5,14 km/t. Gikk med hunden da, så da blir det jo mange stopp, så den egentlig snittfarten er nok litt høyere. :)

Håper det blir tid til trening i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og jeg har gjennomført ukas andre trening! :)

I går: 47 min intense minutter med intervall på elipsemaskin. 530 kcal og 91% av maxpuls. For ikke å snakke om at jeg økte styrken på elipsemaskinen langt mer enn jeg pleier, og likevel slet jeg med å få pulsen opp til 91%! Skal si kondisen har økt. :)

I dag: 31 min med vanlig langkjøring. Det kjentes godt at jeg hadde hatt ei god økt bare 15 timer tidligere, så tok det litt mer med ro. Ble 344 kcal og 89% av maxpuls. Etterfulgt av styrketrening på mage, lår og..Ja, det var vel det. Gikk plutselig lei, så gadd ikke mere. :)

Kostholdet hittil i dag:

Frokost: To knekkebrød med ost, skinke og paprika. Ett glass fun saft

lunsj etter trening: To rugsprø med cottage cheese og litt syltetøy og en skyr

Middagen blir dessverre ikke like sunn da vi er hos min mor, og hun skal lage pannekaker og suppe. som jeg elsker. ;) Men jeg skal prøve å spise mest suppe, og holde meg til kun en pannekake.

Kvelds blir sikkert en eller to brødskiver med ost og skinke. To brødskiver er maximumskvoten per dag. Føler ikke brød er så sunt egentlig, så har derfor begynt å aldri spise mer enn to per dag. Går helt fint, har gjort det sånn i sikkert to år, men med perioder hvor jeg har skeiet litt mer ut.

Har forresten satt meg et aldri så lite mål denne uken. Det kommer ikke til å bli hver uke jeg satser på så mye trening, men av og til skal jeg slå til med noen ekstra økter. Satser altså på fem treninger denne uken. Skal på spinning på torsdag, så da satser jeg på egentrening både onsdag og fredag. Fri både lørdag og søndag. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Må bare utnytte denne tiden hvor jeg har ekstra med tid til trening. Til sommeren er studenttilværelsen over. :) Egentlig til påsken, for da skal jeg ut i 8 uker praksis før jeg er ferdig og skal ut i jobb.

___________________

Dagens trening unnagjort.

Det ble 32 min med intervall på elipse. Merker absolutt at jeg har trent tre dager på rad nå, blir litt mer redusert i forhold til å klare å gi alt. :)

348 kcal

gjennomsnittspuls: 83%

Maxpuls: 91%

Etterfulgt av styrke på mage, litt armer og rumpe, lår og litt muskulatur rundt knærne.

Kostholdet:

Frokost/før trening: En skyr skogsbær med musli

Lunsj: Eggerøre av to egg, ett knekkebrød med hamburgerrygg, ost og masse paprika

Middag blir: Kyllingfilet med salat med fetaost, ris og kyllingsaus. Skal prøve å ikke spise så mye ris.

Kvelds: Vet ikke, kanskje brødskive eller noe annet.

Nå må jeg mobilisere viljestyrke. Sambo tok ut en pose med sveler fra fryseren som ligger på kjøkkenbenken. Har såå lyst på svele med cottage cheese og syltetøy! ;)

I morgen blir det spinn intervall på kvelden! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spinn intervall.

maxpuls 91%. 360 kcal forbrent.

dette var en ny instruktør som gjorde det litt annerledes enn hun andre.

Hadde ikke dagsformen på min side i dag. Slet mye mer med å komme meg opp til 90% og følte meg mye mer sliten, til yross for at prestasjonen var bedre forrige uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Nådde treningsmålet mitt! :jepp:

Trening nummer 5 denne uka:

30 min trening. 15 min på elipse og 15 min på tredemølle. 344 kcal, 91% i maxpuls.

Dette var første treningen på tredemølle på flere år. Har ikke turt pga knærne, men fysioterapeuten sa jeg kunne prøve meg på det siden han ikke fant noe åpenbart ødelagt med knærne, bare slarking i leddene. ;) Turte ikke å ta hele økta på tredemøllen, så tok første halvdel på elipse slik at jeg var varm og god før jeg startet. Det gikk faktisk veldig bra. Lurer på om jeg kjente det liiiiitt helt på slutten, men samtidig så har jeg jo trent fem dager på rad nå.

Er spent på morgendagen. Det er dagen etter det pleier å gjøre vondt hvis jeg har overbelastet knærne. Håper det går bra, det var deilig å gjøre noe annet. Liker jo å trene variert. Hvis jeg kan fortsette med tredemølle så har jeg elipsemaskin, tredemølle spinning og utejogging (når det er sesong). Hadde tredemøllen på 5 på gradient, slik at jeg løp litt i oppoverbakke. Det tar bort mye av belastningen på knærne.

Etter kondisjonstreningen ble det styrke på mage, lår, rumpe og armer. Det går framover i forhold til armhevinger nå :ler: Klarer jo nesten ingen lenger i forhold til før, men det går heldigvis oppover. ;)

Denne uken har jeg forbrent 1916 kcal, men da er ikke styrketreningen tatt med, så jeg tipper jeg ligger på 2300 kcal i tillegg til vanlig hverdagsaktivitet. Tenkte jeg skulle gå og hente O i bhg i dag, så da blir det ca 170 kcal til.

Har treningsfri de neste to dagene, men skal på tur med O i morgen. Går jo ikke akkurat så fort da, men det er jo bevegelse uansett. :) Så gjelder det bare å klare å moderere kostholdet i helga! ;)

Spesielt siden jeg skeiet ut på onsdagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er såå flink! :tommelopp: 5 treninger på ei uke da!! :hoppe:

...her har det vært ei skikkelig dårlig uke, med mye småspising og ikke så mye trening :sjenert:

Veier du deg fortsatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er såå flink! :tommelopp: 5 treninger på ei uke da!! :hoppe:

...her har det vært ei skikkelig dårlig uke, med mye småspising og ikke så mye trening :sjenert:

Veier du deg fortsatt? :)

ja, men ikke denne uken eller neste. Kroppen holder sånn på vann når mensen nærmer seg ;) Uansett så har jeg gitt litt opp å gå ned i vekt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg har feilet når det kommer til kosthold denne uka. Fint og flott at jeg har trent mye, men det har vært utskeielser hver dag i større eller mindre grad. Har vært så sinnsykt pms og har virkelig manglet viljestyrke. Er NØDT til å skjerpe meg nå!!!

I dag har jeg spist en rislunsj, fire sjokoladekjeks og forspist meg på middagen! Type virkelig forspist meg :fnise: På onsdag var det potetgull og sveler, i går en kinder maxi, på tirsdag to spiseskjeier med nugatti ( :ler: )...Jepp, sånn har denne uka vært. Har ellers spist både magert og sunt, men så kommer kvelden og jeg sprekker. Må rett og slett sysselsette meg på kvledstid for å avlede meg, og ikke minst: Ikke ha noe som helst i hus! Skal ikke spise noe snop i morgen i alle fall. Vi skal på tur og grille pølser og i morgen kveld skal jeg og kjæresten enten spise biff eller hjemmelagd hamburger, men det får altså være helgekosen denne helga siden jeg har kost meg så alt for mye i ukedagene.

Gleder meg til neste uke. Da skal trening OG kosthold være i boks.

Vurderer å ta en "strafferunde" på treningssenteret enten i morgen eller søndag for å kompensere litt. Skulle egentlig ha treningsfri til mandag, men nå vet jeg ikke.. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uken startet! :)

Det ble 20 min elipsemaskin + 27 min tredemølle i dag som resulterte i 540 kcal. :) Etterfulgt av litt kjapp styrketrening på mage og armer.

Kostholdet:

Frokost: En brødskive med skinke og agurk

Etter trening: En banan og en Skyr musli

Lunsj: To knekkebrød med ost, skinke og paprika + restene av Ritz-kjeks fra i går. Klarte bare ikke å la den deilig kjeksen være, hehe. Men nå har vi ikke mer. :)

Middag blir: Fiskepinner med potetmos og grønnsaker

Kvelds: Vet ikke enda

Vi skal ta ukeshandlingen i dag, så det blir en kjapp middag i dag. Lenge siden vi har hatt fiskepinner (frityrtorsk, liker ikke de med farsefisk), så tror det blir godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tre km gåing også i dag, hvor jeg hadde O på ryggen ca 600 meter (bæresele) da han ikke ville gå mer. I tillegg til en del husarbeid, så nå er jeg uuuuutslitt!

Ukeshandlingen unnagjort, og er fornøyd med budsjettet! 1200 kr for en hel uke. Denne uken måtte vi kjøpe både to pakker kyllingfilet og to pakker karbonadedeig, så er veldig fornøyd.

Middagsmenyen kommende uke:

Tirsdag: Kjøttdeig og spagetthi

Onsdag: Thailandsk fiskesuppe (har ikke prøvd den oppskriften enda, så er spent) med grove rundstykker

Torsdag: Kyllingfilet i pesto, rødløk og paprika og fullkornsspagetthi

Fredag: Tacosalat i pitabrød

Lørdag: Indisk kyllingrett (ikke hjemmelagd dessverre, når det kommer til indisk så orker jeg bare ikke å sette meg inn i det!)

Søndags kveld: Hjemmelaget hamburger (karbonadedeig)

Mandag: Havrepannekaker med blomkålsuppe og bacon

I helgene har vi også enten hjemmebakt brød eller hjemmebakte rundstykker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...