Teriyaki Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #101 Del Skrevet 18. desember 2013 Haha, har ikke klart det denne uka!! Mandag ble det både pepperkaker og brødomed sjokoladepålegg, i går en iskaffe og en kanelknute på kafe. I dag har jeg spist en smultring etter litt for mye Wok til lunsj. Huff! Men har hatt skikkelig ulvehunger de siste dagene. Har akkurat bakt grove rundstykker, så blir det til kvelds, men blir en kjapp ikke spesielt sunn middag i dag. Trent mandag og tirsdag hittil denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #102 Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Koste meg veldig i jula, noe som resulterte i en vekt på 71,7 mot 69,8 før jul. Første nyttårsdag spiste vi pinnekjøtt noe som ikke akkurat er en sunn middag, men spiste ikke snop eller noe sånt, så føler sånn sett at jeg har spist sunt hele veien hittil i år. I går var det knekkebrød og kylling med salat og ris som stod på menyen, og godt var det! Plus en runde spinning! Blir ikke klok på pulsklokken min, så vet ikke hvor jeg lå i forhold til makspuls, men hadde 193 i puls på det meste. Så antar jeg lå på rundt 90%. Kunne vært mer hadde jeg ikke hatt en dårlig dag med kneet mitt. Hver gang vi satt på sykkelen sank pulsen da jeg ikke kunne ha så tungt tråkk for da fikk jeg vondt. Satser på bedre resultat neste gang jeg drar på spinning når jeg ikke har knevondt. Den vondten kommer og går litt nemlig. Har allerede gått ned til 70,4 kg. Altså 1,3 kg på to dager. Det går radig unna med andre ord. Er selvsagt mest vann. Det er når det har gått noen ekstra dager at jeg får se hvor mye jeg har lagt på meg i fett, altså når overskuddet av vann har forlatt kroppen. Satser på å være tilbake på 69-tallet innen neste fredag. Trent i dag også, men det ble ikke så mye trening da jeg var redusert og sliten. Uansett bedre enn ingenting. Godt nyttår! Endret 3. januar 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #103 Del Skrevet 6. januar 2014 Hadde en super trening i går. 45 min med intervall. 559 kcal. Treningsfri i dag, blir mulighet en liten tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2014 #104 Del Skrevet 7. januar 2014 Her vil jeg følge med! (Vet ikke hvorfor jeg ikke gjør det allerede, men... ) Du er superflink! Nesten 600 kalorier er jo dødsbra! Denne pulsen er ikke lett å bli klok på, nei. Jeg har prøvd og feilet mye før jeg følte at den stemte helt. Prøvde pulsklokken min for første gang i dag da jeg syklet til jobb (har en monsterbakke den ene veien og var oppe i 168 da jeg måtte gå av sykkelen - kan ikke svette for mye på vei til jobb må vite! Rundt 85% av maxpuls det. ), men jeg gjorde ett eller annet feil - tror jeg bare trykket på tilbake-knappen - så ''økten'' ble ikke lagret. Skikkelig surt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #105 Del Skrevet 7. januar 2014 Her vil jeg følge med! (Vet ikke hvorfor jeg ikke gjør det allerede, men... ) Du er superflink! Nesten 600 kalorier er jo dødsbra! Denne pulsen er ikke lett å bli klok på, nei. Jeg har prøvd og feilet mye før jeg følte at den stemte helt. Prøvde pulsklokken min for første gang i dag da jeg syklet til jobb (har en monsterbakke den ene veien og var oppe i 168 da jeg måtte gå av sykkelen - kan ikke svette for mye på vei til jobb må vite! Rundt 85% av maxpuls det. ), men jeg gjorde ett eller annet feil - tror jeg bare trykket på tilbake-knappen - så ''økten'' ble ikke lagret. Skikkelig surt. Hehe, så koselig! Innbildte meg at du hadde skrevet her før jeg, men husker kanskje feil Jeg finner ikke ut av dette med maxpulsen, jeg. Finner den ikke på pulsklokka! Dvs. når jeg går inn på user setting så er det et sted hvor det står 197 bpm også står det 90% i parantes, men dette kommer aldri opp under treningen. Puls, kalorier og noe annet jeg ikke husker er det jeg kan se på under og etter treningen. Hmmm.. En fordel å ikke svette seg dyvåt rett før jobb altså! Forresten når jeg stopper økten, så trykker jeg på den nederste knappen til venstre på klokken, men må trykke to ganger, hvis ikke kommer det bare på pause. Da lagres det automatisk. ____________________________________________________ Det ble 3 km tur med hunden i går. Planla egentlig en lengre tur, men så fikk jeg bekkenløsning Altså, jeg fikk jo ikke det, men det kjentes nesten sånn ut.. I dag har jeg trent 32 min på elipsemaskin. trener intervalltrenig, så det er effektive minutter. 190 var den høyeste pulsen jeg hadde, men det var kun på slutten. 185-187 var vel det jeg hadde mesteparten av tiden tror jeg. 420 kcal. Formen var ikke like bra som den var på søndagen, men så var fokuset i dag styrketrening uansett, så det gjorde ikke noe. Halvtime styrketrening etterpå. Mage, armer og litt rompe/bein. Forbaska drittknær som holder meg tilbake.. Må ringe fysioterapeuten, for han ser ut til å ha glemt å ringe meg! Skulle jo få time. Var innom med henvisningen i september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2014 #106 Del Skrevet 8. januar 2014 Okei, når jeg skal finne maxpulsen trykker jeg: Opp eller ned (for å komme inn på menyen) Settings User information Maximum heart rate og OK-knappen. Da kan jeg regulere den. Men mulig det er annerledes på din klokke, vi har jo ikke samme. Prøv å finn den fullstendige bruksanvisningen på nettet, der står det mer utfyllende enn den lille brosjyren vi fikk med klokken. Jeg prøvde å få lagret en ''trening'' i går mens jeg lå i sengen, og da fikk jeg det til. Tror bare jeg glemte å trykke på start-knappen to ganger da jeg skulle sykle i går. Bekkenløsning... Ikke at det er noe å le av altså, det er vondt! Håper du kommer inn til time raskt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #107 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg har gitt opp Neida, skal nok finne ut at det via bruksanvisningen på nett. Har bare ikke giddet enda. Ble faktisk oppringt av fysioterapeuten på onsdag! Så nå har jeg time på tirsdag. Spent på om han finnet ut noe. Plagsomt med knær som ikke vil samarbeide. I dag har jeg vært aktiv. 587 kcal på elipsemaskin etterfulgt av styrke på mage + armhevinger, 168 kcal ved å gå fra treningssenteret og hjem, 150 kcal til og fra barnehagen i tillegg til nesten en time med husarbeid. Jeg er uten bil i helga, men satser på å gå de 20 min det tar å gå til busstoppet, for å dra en tur til byen, hvor jeg skal på spinning i tretiden for så å ta buss og gå 20 min fra busstoppet igjen i morgen. Da får jeg godt med aktivitet da også. I tillegg til at jeg må gå tur med hunden. I morgen skal jeg og en venninne feire bursdag, så da blir det fest. Samboer er dratt på hytta med O, så i kveld skal jeg få besøk av en venninne. Skikkelig meg-helg. Endret 10. januar 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #108 Del Skrevet 11. januar 2014 Da har jeg gått 2,5 km og spinnet i 45 min i dag. Var nok noe redusert, klarte ikke å få pulsen høyere enn 185 i dag. Det skyldes nok også at jeg stadig må moderere styrken når vi sitter. Knærne er så fucka at belastningen blir for stor når jeg sitter, mens når jeg står på sykkelen så kan jeg peise på. Resulterte i at jeg ofte stod når andre satt da. anywho..443 kcal på spinning. Matlysten er ikke på topp i dag. Spiste to grove rundstykker til frokost i tolvtiden, og nå har jeg spist tre minitubs med taco. Kan vanligvis spise laaangt mer når jeg spiser taco. Litt skummelt da jeg skal drikke i kveld. Har det med å bli veldig sulten da, hehe. Nå skal jeg straks i dusjen og ordne meg, også blir det bursdagsfeiring med en annen venninne som også har hatt bursdag i kveld! Blir supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #109 Del Skrevet 12. januar 2014 Haha, at det er mulig! Jeg gikk på vekta i dag bare for å se hva den fuktige kvelden hadde gjort med vekta mi. Bare av nyskjerrighet. Men nei, hadde ikke gått opp, hadde gått ned! Spiste litt lite i går (to rundstykker, tre mini tacotubs og to rundstykker til), men jeg drakk jo masse øl! Jaja, nå er vekta nede på 69,3. Det er det letteste jeg har vært på flere måneder. Kommer nok til å gå opp litt i dag da, det er jo tross alt dagen derpå Men det kvitter jeg med i løpet av mandag. Knærne verker i dag. to-tre timer med konstant dansing i høyhæler gjør sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. januar 2014 #110 Del Skrevet 12. januar 2014 Så flink du har vært i det siste! ...deilig med dagen-derpå, da er liksom alt lov Ha en fortsatt fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #111 Del Skrevet 13. januar 2014 Så flink du har vært i det siste! ...deilig med dagen-derpå, da er liksom alt lov Ha en fortsatt fin søndag Takk! Det ble litt mat i går, men noe fråtsing ble det ikke! Har ikke bil i formiddag, så spørs om det blir trening. Blir i alle fall 3 km tur for å få hentet O i barnehagen, men hvis det passer seg sånn så drar jeg på trening når O har lagt seg i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #112 Del Skrevet 14. januar 2014 Ukas første trening. Den ble ikke så bra da jeg hadde skikkelig lavt blodsukker, men merket det ikke før jeg var i gang, og da var det for sent å gjøre noe med det. Så det ble 20 min kondisjon (220 kcal) og 15 min styrke (mage, litt armer og litt rumpe). Hadde akkurat vært hos fysioterapeuten, så måtte ta det litt forsiktig da han har styrt ganske mye med kneleddene. Fant jo typisk nok ikke noe veldig konkret. Altså han kartla smerten, hørte klikkingen i knærne og kunne fortelle at leddene mine er mer bevegelig enn normalen. Jeg visste det var tilfellet med bekkenleddet, det fortalte han da jeg gikk der da jeg var gravid, men det er visst samme greia med kneleddene. Har fått noen treningsøvelser som skal kunne styrke muskulaturen rundt kneleddene slik at det blir mer stabilt og forhåpentligvis mindre smerter. Men det er bare så typisk at det ikke oppdages noe konkret, for dette med knærne plager meg ganske mye. Meeeen får satse på at det gjør susen med den treningen da. Ny time om to uker. Satser på en gåtur i kveld med hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #113 Del Skrevet 15. januar 2014 Kostholdet har vært elendig denne uka. Det jeg hadde gått ned forrige uke er garrantert gått opp. Har innsett at jeg er inne i en depresjon, så der er vel årsaken til kostholdet. Jeg overspiser på kvelden når jeg er deprimert. Men nå når jeg er bevisst på det, så må jeg bare sørge for å komme meg opp igjen. Har gjort det tre ganger før, så klarer det igjen. Er bare lett depresjon nå da, så må ta tak i det før det blir dypere. I morgen skal jeg trene. Håper knærne spiller på lag. Måtte droppe det i dag pga. knærne. Er jo naturlig å ha litt vondt dagen etter fysio, han dro og styrte mye med leddene, hehe. Men flink var han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 16. januar 2014 #114 Del Skrevet 16. januar 2014 Håper du får trena, og at knea dine blir betre etterkvart Har ei venninne som hadde sånne hypermobile kneledd (trur eg det var), ho gjorde mykje lårtrening for å trene opp musklane rundt ledda. Kjenner til det der med kostholdet altså! No er ikkje eg deprimert, men har litt problem med å omstille tankegangen frå julegodteri til ingen godteri. Og sunnmøring som eg er så kan vi jo ikkje KASTE snop! Nei, det må etast opp! Håper du klarer å kontrollere (og bli kvitt!) depresjonen før den blir for ille! Er det nokon spesiell grunn til at du er deprimert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #115 Del Skrevet 16. januar 2014 Håper du får trena, og at knea dine blir betre etterkvart Har ei venninne som hadde sånne hypermobile kneledd (trur eg det var), ho gjorde mykje lårtrening for å trene opp musklane rundt ledda. Kjenner til det der med kostholdet altså! No er ikkje eg deprimert, men har litt problem med å omstille tankegangen frå julegodteri til ingen godteri. Og sunnmøring som eg er så kan vi jo ikkje KASTE snop! Nei, det må etast opp! Håper du klarer å kontrollere (og bli kvitt!) depresjonen før den blir for ille! Er det nokon spesiell grunn til at du er deprimert? Ifølge fysioterapeuten var ikke nødvendigvis hypermobil i leddene, men nesten i alle fall. Så får håpe det funker. Hehe, men bare det er jo vanskelig! Når kvelden kommer og man blir fysen så kreves det at man er streng med seg selv! Jeg skal sysselsette meg i kveld hvis jeg blir fysen på noe godt. Nå skal jeg på spinning kvart over åtte i kveld (spent på den da, har ikke en god dag med tanke på knærne), så da er det først halv ti jeg har muligheten til å sprekke, så tror det skal gå greit i kveld. Nja, jeg vet ikke helt. Altså jeg er disponert for depresjon da jeg har vært mye deprimert i tenårene og hadde vel en runde da jeg var gravid også. Tung oppvekst og alt det der. Hva som har trigget det nå er vel en kombinasjon av mørketid (heldigvis går det mot lysere tider nå!) og muligens at jeg bekymrer meg mye for å være ferdigutdannet. Tankekjøret går i ett om framtiden, om hvordan jeg skal gjøre det med jobbsituasjon. For ikke å snakke om at jeg har hatt et ugheldig stort fokus på kropp og vekt i det siste. Det er rett og slett slitsomt! Har veid meg hver dag de siste ukene, men skal lære meg til å bare gjøre det en gang i uka igjen. Så det er nok mange faktorer som utløste det. Men jeg pleier å komme meg fort ut av det når jeg først blir oppmerksom på det, så da er det nettopp det jeg må nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #116 Del Skrevet 16. januar 2014 Ja har forresten gått ca 4 km tur med hunden i dag, blir 2,5 km til når jeg skal hente O i bhg også blir det spinning i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #117 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Ble en flott spinningøkt i går! 45 min 519 kcal høyeste puls: 189 Gikk mye bedre med knærne i går, mye bedre enn de to andre spinningøktene jeg har hatt etter at jeg tok opp spinning igjen, så det er bra. Jeg har hittil ikke klart å få pulsen høyere enn 190, og da tar jeg virkelig hardt i altså! Kanskje jeg hadde klart det hvis jeg ikke hadde knærne å ta hensyn til, men tror egentlig ikke det. Har forresten en hvilepuls på 62-63. Helt greit det. Blir neppe tid til trening i dag, eller resten av helgen for den saks skyld. Arbeidshelg, og alene med ungen, så. Han skal være hos besteforeldre når jeg er på jobb. Men blir litt lett styrketrening hjemme i kveld da. Edit: Nå har jeg funnet ut av dette med maxpuls. Har satt min maxpuls til 203 (220-23 år x 0,7 = 203). Når jeg da gikk inn på gårdagens trening hvor den høyeste pulsen jeg oppnådde var 189, så kom det opp 96 % av maxpuls. Nå tror jeg ikke dette er helt rett, for maxpulsen stod på 197 før treningen, så jeg tror det er 96% av maxpuls på 197. Uansett så har jeg tydeligvis nådd over 90 % i maxpuls i alle intervallene i går, og det er jo motiverende! Nå kan jeg endelig få en bedre pekepinn i forhold til prestasjon. Det eneste som er irriterende er at jeg måtte velge mellom at pulsklokken viser antall hjerteslag i minuttet eller om den skulle vise maxpuls. Kunne godt tenkt meg til at den skulle vist begge deler. Men maxpuls gir bedre oversikt over prestasjon, så skal nok velge den. Endret 17. januar 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. januar 2014 #118 Del Skrevet 17. januar 2014 Du er flink! Spinning er vel relativt skånsomt mot knea, sånn i forhold til f.eks. tredemølle?! Kjenner meg igjen i det du seier om fokus på vekt og kosthold..Det kan lett bli mykje fokus på det, og det er innmari slitsomt. Inni hovudet mitt har eg vore på slanker'n sidan eg var 12.. Alltid tenkt at eg er for tjukk og sånn (og det ER jo eg, forsåvidt), men det er noko med negativ/positiv fokus..hos meg er det alltid negativt. Er du forresten ferdigutdanna no til sommaren? Håper du får ei god helg! Eg har også jobbhelg..greit nok mtp. peng, men ville heller hatt fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #119 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Du er flink! Spinning er vel relativt skånsomt mot knea, sånn i forhold til f.eks. tredemølle?! Kjenner meg igjen i det du seier om fokus på vekt og kosthold..Det kan lett bli mykje fokus på det, og det er innmari slitsomt. Inni hovudet mitt har eg vore på slanker'n sidan eg var 12.. Alltid tenkt at eg er for tjukk og sånn (og det ER jo eg, forsåvidt), men det er noko med negativ/positiv fokus..hos meg er det alltid negativt. Er du forresten ferdigutdanna no til sommaren? Håper du får ei god helg! Eg har også jobbhelg..greit nok mtp. peng, men ville heller hatt fri Takk Ja det er absolutt mer skånsomt. Tredemølle skyr jeg, enn så lenge. Ja det er klart det blir mye fokus på det når man prøver å slanke seg, men jeg tror man må prøve å ikke la det ta helt overhånd også. Ja, jeg er ferdigutdannet. Skal videreutdanne meg så fort jeg har jobbet nok og kommer inn, men grunnutdanning i sykepleie er altså straks unnagjort. ___________ Ny uke og har hatt ukas første trening. Det ble så mye som 718 kcal. Først 2,36 km til treningssenteret, så trente jeg der, også var det 2,36 km tilbake igjen. Blir enda mer gåing i dag, må hente O i bhg. Så totalt blir det over 7 km gåing i tillegg til trening i dag. Har spist to knekkebrød og en salat med tacokjøttdeig, ost og salat, paprika og agurk i dag. Blir koteletter med potet og grønnsaker til middag også blir det enten havregrøt eller knekkebrød til kvelds. Endret 20. januar 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #120 Del Skrevet 21. januar 2014 Da blir det trening klokken halv seks i dag. Sambo skal på barnegym med O da, så da trener jeg mens de er der. Perfekt! Den barnegymmen er super. Det er bare masse unger (med foreldre) som løper og leker, med klatrestativ, baller osv. På slutten tar man en runde med haien kommer, fallskjerm eller lignende, men det er mer de som er litt større. Jeg og sambo drar annen hver gang med O. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå