Sensi Skrevet 8. februar 2013 #121 Skrevet 8. februar 2013 Jeg synes det er pussig å si at vi må få lov til å være forskjellige som kjønn. Jeg skulle ønske vi fikk lov til å være forskjellige som personer, uavhengig av kjønn. Men jeg innser at jeg sikkert bærer preg av at jeg får vondt inni meg når jeg leser og ser at jeg skal være flink til omsorg Men vi er jo forskjellige som kjønn og selvsagt også forskjellige som personer. Min samboer er superflink på å gi omsorg og han er mann. Han er også veldig flink til å jobbe og skal være svært syk for ikke å gå på jobb. Du må ikke ta deg nær av det som skrives her inne. Hvis jeg skulle ha svart svært nøyaktig slik som jeg egentlig mente, så ville svaret blitt så langt at sikkert ingen gadd lese det. Aner ikke hvorfor kvinner er mer sykemeldte enn menn, men det jeg skrev var ett aspekt i saken. :-)
Montefalco Skrevet 8. februar 2013 #122 Skrevet 8. februar 2013 Du mener at de sier at de gjør halvparten av oppgavene hjemme og således er "flinke" i egne øyne. Også hos slike par er det kvinnene som i regelen må gjøre det meste av arbeidet i hjemmet, samtidig som de tar seg av organisering av arbeidet og den daglige logistikken, mens mannen i beste fall er "flink og hjelper til". Mennene har som du sier, "selvstendige" yrker, dvs yrker der de selv i stor grad bestemmer hva de må gjøre, mens kvinnene som regelø har arbeid der de må løpe som piska skinn hele dagen, frem til de skal hjem for å gjøre det meste arbeidet der, i tillegg til at de har ansvaret for organiseringen. Er det rart at kvinner er litt mer sykmeldt enn bedagelige menn?? Det er faktisk ganske mange menn som gjør mye hjemme. Dersom du ikke klarer å få mannen din til å gjøre sin del av arbeidet, har du et problem. Du må gjerne innbille deg at menn gjør lite på jobb og bare slapper av. Sånn er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #123 Skrevet 8. februar 2013 Hehe. Mange forestillinger om menns jobber. Er det ikke bare innse virkeligheten at kvinner er mer syk.
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 8. februar 2013 #124 Skrevet 8. februar 2013 Hehe. Mange forestillinger om menns jobber. Er det ikke bare innse virkeligheten at kvinner er mer syk. OVER MITT LIK!!!
AnnaWT Skrevet 14. februar 2013 #125 Skrevet 14. februar 2013 Jeg tror kvinner må takle mye mer generelt! Jobb, barn, ordne alt hjemme, mat osv...selvfølgelig likestilling osv...men uansett dette vi kvinner vet hvordan ser det ut i virkeligheten....Kanskje kroppen forteller oss til å ta det roligere...? jeg var ganske mye sykemeldt selv siste halv år, men grunnet barna 1 år i barnehagen-utrolig mye sykdommer som smittes fort:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå