Larsern Skrevet 6. februar 2013 #41 Skrevet 6. februar 2013 Det er sjikkli smart å hoppe fra en bro fremfor å få sykemelding. *facepalm* 1
Gjest Nyhomo Skrevet 6. februar 2013 #42 Skrevet 6. februar 2013 That does it! Nå har jeg bestemt meg for å bli homo.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #43 Skrevet 6. februar 2013 Det virker å være opplest og vedtatt at alle plikter som faller utenfor lønnsarbeidet automatisk faller på kvinner, slik at disse har to jobber å forholde seg til, mens mannen kun har én. Er det virkelig slik? Er det isåfall noe man kan basere en slik antagelse på foruten anekdoter? http://nova.no/id/25898.0?longFormat=1 NOVAs resultat er at kun 25% av parene i Norge deler husarbeidet helt likt. Anonym poster: e618e34eb6190f7699a5cd4b5658faca
Gjest Nyhomo Skrevet 6. februar 2013 #44 Skrevet 6. februar 2013 http://nova.no/id/25898.0?longFormat=1 NOVAs resultat er at kun 25% av parene i Norge deler husarbeidet helt likt. Spørs helt hva en regner som "husarbeid". Det er også en viktig oppgave å lese aviser, følge med i samfunnet og så oppdatere dama om hva som skjer der ute i verdenm, men jeg regner ikke med at Nova tar med slike ting i sine "undersøkelser".
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #45 Skrevet 6. februar 2013 Spørs helt hva en regner som "husarbeid". Det er også en viktig oppgave å lese aviser, følge med i samfunnet og så oppdatere dama om hva som skjer der ute i verdenm, men jeg regner ikke med at Nova tar med slike ting i sine "undersøkelser". Stemmer det. Kvinner er bare en gjeng amøber som ser på Jersey Shore. Anonym poster: e618e34eb6190f7699a5cd4b5658faca 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #46 Skrevet 6. februar 2013 Stemmer det. Kvinner er bare en gjeng amøber som ser på Jersey Shore. Anonym poster: e618e34eb6190f7699a5cd4b5658faca Men gutten har jo et poeg da. Kvinner skal alltid ha en forklaring på ting eller fortelle menn at de gjør så mye mer. Ei venninne av meg syns det var mye tyngere å jekke opp bilen enn det å faktisk skru av skruene og ta av dekkene og sette på nye da jeg skulle hjelpe henne å skifte dekk på bilen. Noe det deffinitivt ikke er I går var det et nek som fikk ytre sitt subjektive svada om at menn skryter" mer av at de har trent, men trener ikke mer bla bla. ALltid skal dere fortelle menn at "NEI, alt er værre for oss kvinne bla bla" haha. Dere bruker så mye energi på akkurat det at det sikkert er det dere br sykemeldt av til slutt Anonym poster: 2dd0fd2aec6a5cefe6e451cfe3781f1d 1
Gjest Opportunista Skrevet 6. februar 2013 #47 Skrevet 6. februar 2013 Ikke i min bedrift. Vi er ca 50 menn og 30 kvinner, av kvinnene har 26 av dem 0 i fravær og forsentkomminger, og på mannesiden er det bare 17 som har 0 i fravær og forsentkomninger( år 2012). På min avdeling er det 4 som har vært langtidssykemeldt, alle menn. Kvinnene har som regel 1-2 dager sykemelding etter hverandre, mens mennene er gjerne bort i en uke eller mer. I mange tilfeller er kvinnene sykemeldt pga de er hjemme med syke barn. Den bedriften jeg jobber i,omhandler mye tunge oppgaver, altså fysisk tunge, og her er det også mannfolkene som akker og klager mest når det kommer til slitasje og plager, men de samme mennene er også de som ikke vil ta vare på helsa si.
Nowayback Skrevet 6. februar 2013 #48 Skrevet 6. februar 2013 (endret) NAV har funnet ut at kvinner sykemledes mye oftere enn menn, det gjelder alle yrkesgrupper og alle aldre. Hva er grunnene til det, tror dere? http://www.nrk.no/ny...orge/1.10886893 Jeg hadde en teori om at kvinner med barn og familie egentlig ikke orker eller takler å jobbe fulltid samtidig som de må passe barn. Men de har funnet ut at kvinner sykemeldes mer, selv om de har voksne barn eller ingen barn i det hele tatt. Hva med dere, har dere vært sykmeldt pga fysiske plager eller psykisk? Eller bare fordi du trengte å roe ned litt? Anonym poster: ccf4d50e9cf33d427fcc05f893696f9c Rett og slett fordi kvinnekjønnet er langt svakere enn mannen. Endret 6. februar 2013 av gutt_26
Gjest Nyhomo Skrevet 6. februar 2013 #49 Skrevet 6. februar 2013 Stemmer det. Kvinner er bare en gjeng amøber som ser på Jersey Shore. Nei, alle kvinner er ikke sånn, men de fleste er det. Jersey Shore og Paradise Hotel hadde ikke eksistert om det ikke var p.g.a. at kvinner så på det. Det er bare å ta seg en kjapp kikk på forsiden her på KG, så ser du rimelig kjapt at "hva som rører seg i verden og i samfunnet" ikke akkurat står høyest på kvinners prioriteringsliste. Der i gården handler det mer om jakten på den perfekte orgasmen, hvordan gå ned 15 kilo, 10 tegn på at typen din ser på andre damer samt horoskop og den type ting. Likefult har kvinner stemmerett, og da sier det seg selv at "husarbeid" også burde handle om mer enn bare det å rydde, lage mat og gjøre reint. Opplysningsarbeid er også en del av husarbeidet, vil jeg påstå, det å sørge for at dama stemmer på rett parti og vet litt om hva som foregår utenfor husets fire vegger.
Silfen Skrevet 6. februar 2013 #50 Skrevet 6. februar 2013 *facepalm* Næmmen, mener du altså at brohopping er bedre? Gurimalla.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #51 Skrevet 6. februar 2013 Kvinner gjør alt ulønna arbeid i tilleg til lønna arbeid. En kvinnes hverdag er ofte å handle på vei hjem etter å ha vært på jobb 8 timer, lage middag, passe på at barna gjør lekser/ hjelpe med lekser,og at barna vasker hendene før middag. Så må kjøkkenet ryddes, smårydding her og der i boligen, sette på en vask og to med klær, henge opp/ brette sammen klær. Smøre skiver til kveldsmat til barna,leke med barna/spille spill, legge barna. Da er man heldig om man når nyhetene på tv2 kl 21. Hva har far gjort? Kanskje tatt en runde med støvsugeren, og så satt seg ned med avisa / tv. Så spør en hvorfor kvinner er mer sykemeldt enn menn?! Anonym poster: 2b50e6c22ee6476d8c9bf99a9d30da81 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #52 Skrevet 6. februar 2013 Nei, alle kvinner er ikke sånn, men de fleste er det. Jersey Shore og Paradise Hotel hadde ikke eksistert om det ikke var p.g.a. at kvinner så på det. Det er bare å ta seg en kjapp kikk på forsiden her på KG, så ser du rimelig kjapt at "hva som rører seg i verden og i samfunnet" ikke akkurat står høyest på kvinners prioriteringsliste. Der i gården handler det mer om jakten på den perfekte orgasmen, hvordan gå ned 15 kilo, 10 tegn på at typen din ser på andre damer samt horoskop og den type ting. Likefult har kvinner stemmerett, og da sier det seg selv at "husarbeid" også burde handle om mer enn bare det å rydde, lage mat og gjøre reint. Opplysningsarbeid er også en del av husarbeidet, vil jeg påstå, det å sørge for at dama stemmer på rett parti og vet litt om hva som foregår utenfor husets fire vegger. Wow, for en sjarmør du er... Stakkars stakkars eventuelle dame som skal leve sammen med deg. En Mann ville aldri sagt noe sånt. Heldigvis finnes de ;-) Mange interessante synspunkter i tråden, jeg tror at typiske kvinnearbeidsplasser ofte har dårligere regulert arbeid (manglende prosedyrer o.l) dette medfører utrygghet, som sliter på en over tid... Menn ville aldri akseptert dette, de ville forlangt alt på stell. Men kvinner skal være flinke, fleksible og strekke seg langt, ergo graver man sin egen grav. Helsevesenet er et godt eksempel. Anonym poster: af21d4250e30146e0af2f6039d5718df 1
Larsern Skrevet 6. februar 2013 #53 Skrevet 6. februar 2013 Næmmen, mener du altså at brohopping er bedre? Gurimalla. Kan du ikke prøve å forklare hvordan du resonnerer? Blir sikkert interessant lesning.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #54 Skrevet 6. februar 2013 Nei, alle kvinner er ikke sånn, men de fleste er det. Jersey Shore og Paradise Hotel hadde ikke eksistert om det ikke var p.g.a. at kvinner så på det. Det er bare å ta seg en kjapp kikk på forsiden her på KG, så ser du rimelig kjapt at "hva som rører seg i verden og i samfunnet" ikke akkurat står høyest på kvinners prioriteringsliste. Der i gården handler det mer om jakten på den perfekte orgasmen, hvordan gå ned 15 kilo, 10 tegn på at typen din ser på andre damer samt horoskop og den type ting. Likefult har kvinner stemmerett, og da sier det seg selv at "husarbeid" også burde handle om mer enn bare det å rydde, lage mat og gjøre reint. Opplysningsarbeid er også en del av husarbeidet, vil jeg påstå, det å sørge for at dama stemmer på rett parti og vet litt om hva som foregår utenfor husets fire vegger. 1. Noe som irriterer nesten alle brukerene på dette forumet er de meningsløse artiklene som tilhører KK. Og de latterlige overskriftene. 2. Her er det omvendt. Jeg må fortelle ting så han ikke stemmer frp. Anonym poster: e618e34eb6190f7699a5cd4b5658faca 2
Larsern Skrevet 6. februar 2013 #55 Skrevet 6. februar 2013 Kvinner gjør alt ulønna arbeid i tilleg til lønna arbeid. En kvinnes hverdag er ofte å handle på vei hjem etter å ha vært på jobb 8 timer, lage middag, passe på at barna gjør lekser/ hjelpe med lekser,og at barna vasker hendene før middag. Så må kjøkkenet ryddes, smårydding her og der i boligen, sette på en vask og to med klær, henge opp/ brette sammen klær. Smøre skiver til kveldsmat til barna,leke med barna/spille spill, legge barna. Da er man heldig om man når nyhetene på tv2 kl 21. Hva har far gjort? Kanskje tatt en runde med støvsugeren, og så satt seg ned med avisa / tv. Så spør en hvorfor kvinner er mer sykemeldt enn menn?! Anonym poster: 2b50e6c22ee6476d8c9bf99a9d30da81 Menn gjør alt ulønna arbeid i tilleg til lønna arbeid. En manns hverdag er ofte å handle på vei hjem etter å ha vært på jobb 8 timer, lage middag, passe på at barna gjør lekser/ hjelpe med lekser,og at barna vasker hendene før middag. Så må kjøkkenet ryddes, smårydding her og der i boligen, sette på en vask og to med klær, henge opp/ brette sammen klær. Smøre skiver til kveldsmat til barna,leke med barna/spille spill, legge barna. Da er man heldig om man når nyhetene på tv2 kl 21. Hva har mor gjort? Kanskje tatt en runde med støvsugeren, og så satt seg ned med avisa / tv. Og så kommer alt annet av husarbeid, bilstell, hagestell og fiksing hjemme, i tillegg til å følge opp ungene på trening og utfarter. See what I did there? Si meg er det kun bitre kvinner på dette forumet? 4
rockarollawoman Skrevet 6. februar 2013 #56 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Jeg tror det er sammensatt av disse to tingene (som andre har vært inne på før meg): - Kvinner legger ofte på seg bekymringer i mye større grad enn menn - Kvinner går tidligere til leger og sykdom blir oppdaget tidligere. Jeg tror nok ikke kvinner sånn sett er sykere enn menn, men at menn i større grad lever med smerter/sykdom uten å gå til lege. Jeg må si meg enig, og skrive under på denne. Det er vel også derfor statistikken taler for at flere menn går til det steget å ta livet av seg, som nevnt et annet sted i tråden. Rett og slett fordi kvinnekjønnet er langt svakere enn mannen. Kan du utdype den påstanden? Endret 6. februar 2013 av rockarollawoman
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #57 Skrevet 6. februar 2013 Ja, for vi får tydeligvis denne sjeldne rasen av menn som ikke tar del i likestillingen. Anonym poster: e618e34eb6190f7699a5cd4b5658faca
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #58 Skrevet 6. februar 2013 Menn gjør alt ulønna arbeid i tilleg til lønna arbeid. En manns hverdag er ofte å handle på vei hjem etter å ha vært på jobb 8 timer, lage middag, passe på at barna gjør lekser/ hjelpe med lekser,og at barna vasker hendene før middag. Så må kjøkkenet ryddes, smårydding her og der i boligen, sette på en vask og to med klær, henge opp/ brette sammen klær. Smøre skiver til kveldsmat til barna,leke med barna/spille spill, legge barna. Da er man heldig om man når nyhetene på tv2 kl 21. Hva har mor gjort? Kanskje tatt en runde med støvsugeren, og så satt seg ned med avisa / tv. Og så kommer alt annet av husarbeid, bilstell, hagestell og fiksing hjemme, i tillegg til å følge opp ungene på trening og utfarter. See what I did there? Si meg er det kun bitre kvinner på dette forumet? Neida, men jeg er singel. Kan jo hende det er derfor jeg har litt mindre "å ta" menn for Anonym poster: 2148fa932e9186114457c7fc24dd6ffd
Alina X Skrevet 6. februar 2013 #59 Skrevet 6. februar 2013 Nei, alle kvinner er ikke sånn, men de fleste er det. Jersey Shore og Paradise Hotel hadde ikke eksistert om det ikke var p.g.a. at kvinner så på det. Det er bare å ta seg en kjapp kikk på forsiden her på KG, så ser du rimelig kjapt at "hva som rører seg i verden og i samfunnet" ikke akkurat står høyest på kvinners prioriteringsliste. Der i gården handler det mer om jakten på den perfekte orgasmen, hvordan gå ned 15 kilo, 10 tegn på at typen din ser på andre damer samt horoskop og den type ting. Likefult har kvinner stemmerett, og da sier det seg selv at "husarbeid" også burde handle om mer enn bare det å rydde, lage mat og gjøre reint. Opplysningsarbeid er også en del av husarbeidet, vil jeg påstå, det å sørge for at dama stemmer på rett parti og vet litt om hva som foregår utenfor husets fire vegger. litt av noen kvinner du omgås, prøv å stikk hull på bobla di så finner du andre typer kvinner. skal jeg si at alle menn bare sitter hjemme og glor på fotball og drikker øl? 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #60 Skrevet 6. februar 2013 Jeg tipper, på bakgrunn av jeg ser, mange menn trives ikke i hjemme med familielivet. De får panikk når de ser på barna, og planlegger som de er barnløse. De drikker, fester, lever livet, og hvis de skulle ha fem minutter ledig en dag så kan de være så snill å avlaste mor. Barna blir kvinnes ansvar. Kvinner sier i fra når nok er nok. Kvinner har lavere terskel for å gå til legen hvis det er noe.............. Menn dør, mens kvinner blir sykmeldte. Anonym poster: 46ee5d275eb6ef98d8d665de1d5a10bf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå