Gå til innhold

Kevlarsjäls treningsdagbok!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Elize

Så trasig at du er syk da, men virker som du er så godt inne i treningen at det ikke blir så vanskelig å starte opp igjen når du blir frisk igjen :-) Jeg hadde blitt veldig stresset om jeg ble syk nå å ikke fikk kommen skikkelig igang. God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Ja, jeg gruer meg til å starte opp med løping igjen, man mister faktisk mye progresjon i løpet av en ukes tid når man er på nybegynnerstadiet! Huff!

Jeg tør ikke si når jeg er tilbake med trening. Jeg hoster opp en halv lunge hver gang jeg trekker pusten og jeg blir anpusten av å snakke i telefonen. Litt overdrevet, men ikke langt fra sannheten. Jeg har bestemt meg for at hvis det ikke er forbedring i hostinga på mandag så ringer jeg legen. Basta.

Kjærsten kommer hit i kveld og skal passe på meg. Jeg har nylig funnet ut at han ikke har sett Løvenes konge før. Det er totalt krise. Så vi skal se den. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjedelig å være syk! Men da fortjener du litt sjokolade og brus. Eller hva? :-)

Herlighet..har han ikke sett løvenes konge? Kan du virkelig tilgi det?? :hakeslepp:

Hehe..du får ha ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Han likte Løvenes konge! Phew.

Jeg føler meg fortsatt dårlig, planlegger oppstart med trening på fredag. I morgen begynner jeg på praksisplassen! :nigo: blir nok litt småslitsomt, men ift sykdom burde det gå fint! Er spent og gleder meg!

Det ble mye (ekte) ost, mye godteri og mye take-away mens jeg var syk. Derfor tenker jeg å starte en "detox":

-HELT 100% vegansk fram til påske. Ikke noe unnasluntring. Ingen cheat days!

-Helt godterifritt frem til påske

-Holde meg unna soya+erstatningsprodukter for meieriprodukter: bare i helgene:)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg hadde innføringsdag på jobb i går! Sjefen var koselig og arbeidsoppgavene virker fine. Jeg har fri i dag, men skal jobbe full dag både torsdag og fredag. Gleder meg!

På fredag begynner jeg kl 10, og da må jeg ta bussen kl 09.30, så jeg skal prøve å dytte inn en (rolig) treningsøkt om morgenen. Yay:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

8 timers arbeidsdag gjennomført! Har stått oppreist i 8 timer pluss minus. Mye av jobben går på å flytte blomstene, vanne, vaske bord, tørke gulv osv. Pluss ekspedere/pakke inn. HARDT!

Jeg får også inn ca 60 minutters gange på vei til/fra jobb. Jeg velger å gå ned til bussterminalen i stedet for å ta bussen som stopper utenfor døra mi. Det er utrolig deilig når det er så bra vær som nå.

Aner ikke om jeg klarer å trene før jobb i morra, er veldig sliten nå. Får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Kjempebra at du er ute i praksis. Det gjør nok godt tenker jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tilbake på trening! :)

Uke 4, dag 2 av C25K. Det var myyye tyngre nå etter 2 ukers sykdom. Lungene klarer ikke dra inn like mye lift, beina kjentes tunge. Men hodet er motivert:)

Jeg går ca 1 times tur hver dag i tilegg til trening. Herlig!

Praksis går fint. Det er litt gnisninger mellom meg og sjef, men det går greit. Er MYE å lære, og "den sosiale kvota" mi utvides sakte men sikkert. Med sosial kvote mener jeg hvor lenge jeg orker å være smilende, sprudlende og utadvendt. Både sosial angst og innadvendthet gjør at jeg sliter veldig med smalltalken med kundene, men det blir bedre jo mer jeg gjør det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å være i gang med treningen! Her er det nok en stund til jeg kan trene, da jeg så vidt har hatt stemme siden lørdags morgen nå. Blæ! Så det blir en ond sirkel, dvs. jeg spiser usunt også. Må trene for å klare å være sunn, jeg. :sjenert:

Jeg er også innadvendt og sjenert, så skjønner hva du mener. Hos meg kan det kverne skikkelig inni hodet for å finne noe å prate om, men ut kommer ikke et eneste ord av og til. Huff! Men som du sier, man blir flinkere når man øver. :)

Ha en fiinfin gjenværende praksisuke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Uke 4, økt 3 er ferdig! Fikk kjempegodt resultat med 4,5 kilometer på 30 minutter. Alle løpeminuttene var på 10 og 11 kmt:)

Jeg har også skaffa meg skritteller, og jeg får inn over 10.000 skritt om dagen:) jobbing gir ca 7000 skritt i løpet av de 8 timene, så jeg er ganske aktiv der:) det er gøy!

Nå har jeg slengt meg i sofaen med teppe, kakao og koser meg med Poirot på Netflix kobla mot diger tv. Digg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cough to 5 K-appen.

Host til 5k? :fnise:

Høres ut som perfekt for en som har sluttet å røyke ;)

Hehe, men ny dagbok, det har jeg ikke sett tror jeg, har vært KG-sløv lenge, men mener jeg leste hos deg tidligere.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Host til 5k? :fnise:

Høres ut som perfekt for en som har sluttet å røyke ;)

Hehe, men ny dagbok, det har jeg ikke sett tror jeg, har vært KG-sløv lenge, men mener jeg leste hos deg tidligere.

God helg :)

Lol! Couch daa! Er ikke lett å stave ting:/ god helg til deg også:>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens tanke: kanskje jeg egentlig er paranoid og alle Dagens Dustene egentlig ikke er duster i det hele tatt! :)

:ler: Jeg tror kanskje det, jeg kan lett stirre tomt ut i luften og kanskje bli oppfattet som om jeg ser hovent på noen når jeg egentlig bare er helt bortreist. Prøver å ikke se på noen, da. Men fortsett med dagens dust-rant uansett, du, det er ganske morsomt å lese om. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

C25K uke 5, dag 1! Yay! Eller.. Nay. Jeg våkna med sliten kropp og dårlig humør, men bestemte meg for å gjennomføre trening likevel. Jeg tok på meg sko og begynte på den 30 minutters gåturen til treningssenteret da jeg innså at jeg har fått massivt gnagsår. Hvert skritt gjorde vondt. Jeg snudde og begynte å gå hjem, men ombestemte meg etter 2 minutter og gikk ned til treningssenteret. Da jeg kom ned var jeg helt utslitt, men hoppa på mølla. Å jogge var et helvete, kroppen var seig og motivasjonen var dritlav. Men jeg gjennomførte, selv om det raskeste jeg jogget på var 8,5 kmt. Produserte dårlig resultat. Men fornøyd med gjennomføring.

Dagens Dust: kjærsten min som sendte sms og fortalte at han måtte utsette avtalen vår pga en legeavtale som ble flyttet. Han skulle vært her tirsdag morgen, men kommer i steden onsdags kveld. Vi hadde avtale om kino på tirsdag, og onsdag er eneste fridagen min denne uka, og vi skulle henge med noen venner vi ikke har sett på evigheter. I tilegg klarte han selvfølgelig å si fra ETTER at jeg hadde kjøpt inn mat til oss for hele uka som blir vanskelig å spise opp alene. ETTER at jeg hadde bytta sengetøy. ETTER at jeg hadde satt en sånn 12timers brøddeig. Og vi får se hverandre lite, siden han kommer når jeg skal legge meg på onsdag, og så jobber jeg fulle dager de torsdag og fredag. Jeg ble så jævlig skuffa, for jeg hadde sett frem til å bruke fridagen med ham. Grrrrrrrrrrrr. Vet det ikke er hans feil at legeavtalen ble flytta, men er sur på ham likevel. Drittdag!

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Kjipt når ting ikke blir som man har planlagt! Hater det selv. Og du er kjempeflink som fullførte selv om det var tungt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kjipt når ting ikke blir som man har planlagt! Hater det selv. Og du er kjempeflink som fullførte selv om det var tungt :)

Takk^^ Jeg var ikke fullt så flink i dag. Droppa planlagt trening fordi:

1. Jeg gikk til sammen 25.000 skritt i går. 8 timers gåing på jobb, en times gåtur til og fra jobb, ca 40 minutters gåtur til og fra kino, og en del ståing på kjøkkenet. Da jeg våknet i dag var alle musklene tunge, trege, urestituerte og slitne

2. Jeg kikka ut gjennom vinduet og så at snøen gikk i sirkler i lufta. Kraftig, iskald vind som virvler opp snø fra bakken, trær og hustak.. Neitakk

Det virker som jeg trenger lengre restutisjonsperioder nå etter at jeg begynte å jobbe. Det holder ikke med 1 dags hvile mellom treningsøktene lengre. Jeg har derfor ikke større mål enn å trene 1-2 ganger i uka nå fremover til kroppen/hjernen får vent seg til jobb.

PS: i går sprakk jeg godterimessig! Har hatt godtestopp en goood periode, men i går trengte jeg motivasjon på jobben og måtte kjøpe meg en Snickers-is. Det var gooodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Fikk til trening i dag! C25K tar seg opp! 8 min løping, 5 min gåing, 8 min løping.

Det gikk helt greit, fikk skikkelig hold men tvang meg gjennom! :>

Oppsummering av uka:

-Jobba tirsdag, torsdag og fredag

-trente mandag og fredag

-faila på godterifri men det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Har ikke trent så mye i det siste. Å gå over til å jobbe har vært beinhardt for både kropp og psyke, og jeg har ikke hatt ork. Påska har bestått av store mengder sosialisering, så har ikke trent noe spesielt da heller.

Jeg har egentlig fått avsmak på jogging igjen, ble så demotivert av influensaen. Har lyst til å fokusere på styrke! Men tror jeg skal holde meg litt i tøylende. Jeg er over halvveis i c25k, og jeg har mest lyst til å fullføre det prosjektet! Jeg setter meg et mål på å jogge 1 gang neste uke(onsdag) og kanskje trene core hjemme 1-2 ganger i løpet av uka.

Uka etter det går praksisperioden min over, og er jeg heldig blir jeg tilbudt litt småarbeid på butikken. Da blir det nok mindre enn 50% og det gir meg mulighet til å hente meg inn+fokusere mer på å bruke trening som middel for å komme meg i bedre psykisk form igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...