Gå til innhold

Kevlarsjäls treningsdagbok!


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Hei Teriyaki! :velkommen:

Nei, å være vegetarianer/veganer kan nok være en stor omstilling for mange, og jeg forstår godt alle dem som ikke kan se for seg resten av livet uten visse former for matvarer. Selv er jeg jo ikke spesielt veganernazi: jeg unner meg små biter med animalske produkter en gang innimellom. Jeg har nemlig stor tro på moderasjon: du har kanskje hørt om Meatless Mondays, Vegetarian Tuesdays osv? Det er utrolig hvor mye godt man gjør for verden ved å bare kutte ut litt av kjøttet :)

Jeg kan helt ærlig ikke se for meg mitt eget liv uten Ben&Jerrys, melkesjokolade, omelett, brie, smøreost, laks stekt i aliminiumsfolie på bålet osv osv. Men alt med måte, og ikke alt i løpet av samme måned. Jeg har som regel 1 cheat day annenhver uke nå, hvor jeg spiser noe jeg har hatt craving på :) Noen ganger glemmer jeg meg, og det er også helt greit :) Forrige helg spiste jeg nemlig ostepop, uten å tenke over hva det er.. Haha! Huff. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er ostepop skulle jeg vil bare si..Men så kom jeg på at det kanskje er ost i :ler:

Du er nå flink i alle fall! Og så lenge man kan mye om kosthold og spiser det meste, så klarer man seg vel ganske greit på vegetar/veganer-mat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg sjekka faktisk ikke bakpå ostepopen hva som er oppi. Mulig det bare er ostesmak/osteessens. Men det er typisk at de har putta oppi 0,1% ekte ost også.

--

Jeg sprakk visst jeg! Jeg har vært flink i forhold til cravingsene mine, men nå sa det bare klikk i hodet, og jeg spiste:

-2 stk lomper med masse guacamole + grønnsaker

-en grilla sandwich av 1 skive brød delt i to, med guacamole+grilla paprika+spinat+sopp.

-en hjemmelaga burger med ketchup og sennep oppå. Burgeren var laga av en halv boks hvite bønner + kikertmel + havregryn + krydder + sitron + spinat.

-Deretter ca 4 håndfuller med tørka yoghurtbananchips, som overraskende nok er veganske, men dritfulle av sukker og helvete

Det er faktisk ikke så ille når jeg ser på det, det er ikke store mengder egentlig, men både burgeren og yoghurtchipsene var totalt unødvendige. Jeg var ikke sulten. Jeg bare spiste fordi jeg kjeda meg og hadde lyst på noe digg. Ikke var det spesielt digg heller. Dessuten blir jeg mongooppblåst av havregryn, så gruer meg til i morra.

Oh well. Feil kan skje! Det er faktisk ikke noen krise. Bare å skjerpe seg i morra og drikke ekstra masse vann og prøve å bevege meg litt ekstra. Jeg blir mindre oppblåst av å gå, og heldigvis har jeg møte med utplasseringsansvarlig igjen i morgen, og skal gå frem og tilbake. Det blir ca 60-90 minutters gange, litt avhengig av hvor raskt jeg går.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist! :)

Jeg fråtset i muffins i helgen, og følte meg rimelig dvask etterpå. Men så fort det ble ny dag og jeg fikk spist litt bedre, så var det glemt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Enig! :Nikke:

Det ble til sammen to timers gåing, brukte ganske lang tid hjem og gikk en omvei. Vært er nydelig, iskaldt men strålende sol, og i tilegg varma sola såvidt i ryggen.

Og det ser ut som jeg begynner i praksis neste uke eller uka etter! Vil ikke jinxe det, så tør ikke si så mye før det er bekrefta. Wee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott treningsdagbok du har :)

Du er nok noen hakk proffere enn meg når det kommer til trening. Også virker det som du er flink med kostholdet å.

Også må jeg gratulere deg med å ha vært så lenge røykfri :) Det er jo helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Velkommen hit, Elize! Jeg føler ikke akkurat at jeg er spesielt treningsproff, har trent av og på i 4-5 år, og har fortsatt dårlig kondis! Haha!

-

Siden jeg allerede hadde oppblåst mage bestemte jeg meg for å unne meg enda mer havregryn. Lagde liiiten posjon havregrøt, med masse gode krydder oppi, og så hadde jeg blåbæryoghurt og frosne bær på toppen. Det var noe av det bedre jeg har spist på lenge. Kommer garantert til å se gravid ut de neste dagene, siden kroppen min bare hater havregryn, men la gå. Det var utrolig deilig værtfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

WEE!

Uke 4, dag 1 er fullført med STIL! Jeg synes det var ganske dramatisk hopp fra uke 3 til uke 4.

Uke 3: 2x løp 1,5 minutter og gå 1,5 minutter + løp 3 minutter og gå 3 minutter.

Uke 4: 2x løp 3 minutter og gå 1,5 minutter og 2x løp 5 minutter og gå 2,5 minutter.

Med andre ord en heftig økning i løpeminutter og dramatisk nedkorting på antall minutter gående. Men det funka selvfølgelig bra! Pusta og pesa som en jævel, og fant min første svettedam mellom puppene etterpå. Jeg svetter minimalt selv ved store fysiske anstrengelser, så jeg tok virkelig hardt i denne gangen :) Endte opp på 4,3 km!

Nå skal jeg spise brødskive med avocado, drikke en kopp te, ta en dusj og så møte venninne i finværet. Er strålende sol, litt plussgrader, og masse folk som smiler ute :D

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Så fliiink du er! :hoppe:

Jeg har en helt latterlig start på uka: Potetgull!!! :sjenert:

Takk! Potetgull er konge da! :popcorn: Jeg vil også ha, sleng litt over. Mistenker at jeg skal kjøpe sushi i dag, har åpna nytt sushisted her i byen :) Håhå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Potetgull er konge da! :popcorn: Jeg vil også ha, sleng litt over. Mistenker at jeg skal kjøpe sushi i dag, har åpna nytt sushisted her i byen :) Håhå!

Skulel gjerne slengt over, men jeg har fråtset i meg alt sammen! :dåne: Jaja, bedre å bli ferdig med dritten slik at resten av uken kan bli bra, right? :ler:

Sushi ja! Alle snakker så varmt om det, men det fenget ikke meg helt. Men det kan ha noe med at soyasaus er helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, enig om soyasausen! Soyasaus alene, oppå ris, og på sushi er ugreit! Sushien var overpriset og hadde bare ett veggisalternativ: avocado og sesam. Kjedelig. Med andre ord det samme som de andre 2 sushiplassene i byen. Så jeg kjøpte ingenting :/

Nå skal jeg hive meg på sofaen og se på trash tv. WEEE! Jeg vurderer også å ha fullstendig godterifri uke denne uka. Vil du være med, Teriyaki? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I dag har jeg gått en ganske lang tur i finværet. Jeg har ikke gått spesielt fort, jeg har bare trasket rundt og kikket på byen jeg bor i.

Andre ting som er fint i dag:

-Jeg besøkte mamma og ga henne en blomst

-Jeg var hos psykologen og fikk snakka om masse masse ting, har ikke vært der på 2 mnd fordi jeg er depresjonsfrisk, men var godt å bare snakke om ting likevel

-Jeg var på butikken og fant endelig liquid smoke som basically er det krydderet som gir all kjøtt den karakteristiske smaken sin. Når jeg åpna flaska lukta det på en måte som bacon, eller pølser. Men ikke på den kvalmende, fettete måten. ELSKER det! Har lagd

i dag med den. Namz.

-Jeg lånte meg en spennende bok på bibilioteket og skal ligge på sofaen og lese den resten av dagen. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, enig om soyasausen! Soyasaus alene, oppå ris, og på sushi er ugreit! Sushien var overpriset og hadde bare ett veggisalternativ: avocado og sesam. Kjedelig. Med andre ord det samme som de andre 2 sushiplassene i byen. Så jeg kjøpte ingenting :/

Nå skal jeg hive meg på sofaen og se på trash tv. WEEE! Jeg vurderer også å ha fullstendig godterifri uke denne uka. Vil du være med, Teriyaki? ;)

Jeg har allerede strøket. Haha. Skal dessuten i bursdag i dag og til Trondheim til en venninne i helgen, men er med neste mandag. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har allerede strøket. Haha. Skal dessuten i bursdag i dag og til Trondheim til en venninne i helgen, men er med neste mandag. ;-)

Yay! Det kan godt hende jeg har godterifri måned nå, er i skikkelig motivert humør!

Jeg gikk enda en tur i kveld, men den var kort og treg. Ca en halvtime totalt, gikk rett og slett bare en tur i nabolaget. Jeg kjedet meg og var rastløs, så det føltes godt :) Eneste problemet er at det skurrer litt i halsen min, og det ble værre av å være ute. Så jeg kryper under dyna nå tenker jeg, tid for litt junk tv og en smoothie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Faen. Trening utgår i dag.

Jeg har blitt sjuk. Dagen før start i praksis. Hva faen gjør jeg? Jeg har bedt praksisansvarlig ringe meg, så vi kan diskutere det. Å avlyse første jobbdag/kontraktsmøte er jo type det verste førsteinntrykket man kan gi, og jeg er bekymret.

Jeg har utrolig vondt i halsen og press i brystet, og en litt stygg hoste som var tørr i går og våt i dag. Jeg har vondt i ledd, men ikke feber. Vurderer å ringe legen og høre hva han tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Rapport: litt høyere temperatur, vondt overalt, hoster når jeg trekker pusten. Har blitt enig med praksisplass om at vi utsetter oppstart til neste uke. Surt!

Dessuten spiste jeg sykesjokolade og drakk et glass sykebrus. Så der røk godterifri uke! Det var like før jeg bestilte pizza på døra også, men plutselig mistet jeg all apetitt. Bra for samvittigheten:> hvis apetitten er tilbake kan jeg unne meg en i morgen.

Nå er det sovetid. Natta! *burde hatt den søye smileyen som drar med seg dyna di på slep, men er på mobilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ånei så kjedelig! Åssen type praksis er det du skal i? :)

Jeg syns du har fortjent en sykesjolade og en sykebrus, men godt du stoppet før sykepizza ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg skal i praksis hos Mester Grønn :danse: Har en veldig god venninne som har vært i praksis der før, og hun var veldig fornøyd. Jeg tror blomster er gøy og fint å jobbe med. :) RødeDrage, det er forresten ikke den som ligger på kjøpesenteret i byen, men den som ligger der hvor pappa bodde før ;) Så det er ca en halvtimes reising med buss, noe som er litt nedtur, men NAV skal jo dekke busskostnader, så det er yay.

Formen er ikke noe bedre. Gjør grisevondt å hoste + konstant press i brystet + andpustenhet. Dagens tre gjøremål:

1. Ta oppvasken

2. Sjekke postkassa

3. Bestille pizza til middag (husk å ikke bestille brus, ble utrolig slimete i halsen av brus i går, og det gjør vondt å hoste opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...