Gå til innhold

Kevlarsjäls treningsdagbok!


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Var herlig hos kjæresten:)

I dag var det på igjen med jogging, uke 3 av C25K er igang, jeg har runda fire kilometer.

Dagens Dust: folk som gir skrå blikk til oss som puster og peser høyt. Bare fordi DU er i grisegod form (eller går i rolig tempo) betyr det ikke at jeg er en frik!

Dagens tanke: kanskje jeg egentlig er paranoid og alle Dagens Dustene egentlig ikke er duster i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hviledag, og det er godt :) Jeg gjør litt husarbeid samtidig som jeg brukerl itt for mye tid på ebay - prøver å finne den perfekte svarte shortsen. Ikke lett.

Har bestemt meg for å droppe ukas lange gåtur pga tidspress. Men jeg har et møte på ondag som ligger ca en halvtimes gåtur hjemmefra. Til sammen blir det jo en times gange! :) Møtet er forsåvidt med han som er ansvarlig for å få meg vekk fra AAP og ut i ordinært arbeid. Gleder meg til å høre hva han foreslår å sette meg i praksis i :) Jeg har foreslått et par yrker, men er åpen for nesten alt, så skal bli gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vil bare si at jeg er så sykt lei av voksen-akne at jeg holder på å spy. Har aldri vært plaga av akne, men fikk et helt uprovsert utbrudd i fjor vår. Har vært på antibiotika siden oktober - og må nok gå på det et par måneder til - noe som kjennes ut som tusen år. Nå har jeg ikke hatt kviseutbrudd på en stund, har bare gamle kviser som må gro til ny hud. Men i dag, rett før mensen, så kom det faenmeg fem store jævler. MASSIVT nederlag, begynte faktisk å grine i desperasjon. Jeg er så LEI av å holde på med antibiotika, smøre på kremer, drikke dritmye vann, tenke positivt, massere ansiktet, skrubbe innimellom, være forsiktig med foundation, passe på å få i meg nok sink, få nok søvn osv. For ikke å snakke om at antibiotikaen min styrer hvordan jeg må spise, siden jeg må ta antibiotika en time før et måltid krever det jo latterlig mye planlegging og fokus rundt mat. Dessuten er det faenmeg et under at jeg ikke har fått underlivssopp etter nærmere 5 måneder på antibiotika.

KAN DET IKKE BARE GÅ OVER? Hilsen drittlei klage-kevlarsjäl som lover å skrive noe treningsrelatert i morgen :)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Bra dag aktivitetsmessig!

Gåturen frem og tilbake til møtet var noe lengre enn forventet, jeg brukte 45 minutter begge veier. Halvannen time totalt! Jeg beregnet kun 40 minutter, så jeg kom 5 minutter for sent til møtet enda jeg gikk så fort jeg kunne. Var helt svett og ekkel da jeg kom frem, haha!

Treningssenteret var også effektivt - men alle tredemøllene var opptatt da jeg kom, så jeg gjennomførte halve C25K-økta mi på elipsemaskinen, og resten på tredemølla. Ca 3,5 kilometer totalt, så dårligere resultat - men jeg hadde elipsemaskinen på veldig høy motstand. Fornøyd med dagens resultat: to timer aktivitet! :nigo:

Oppsummering for meg selv:

-45 minutters powerwalk

-45 minutters normal gåing

-15 minutter elipse

-20 minutter tredemølle

Nå skal jeg lage meg en kongelunsj og så ligger hele dagen forran meg :) Aner ikke hva jeg skal bruke den på! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, stakkars! *knuseklemme*

Akne er ikke noe gøy. Hvis det hjelper så dukker det opp hver gang jeg har mensen, så jeg sympatiserer!

Lager veganerburgere igjen, skulle ønske du kunne jogge hit og få noen ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aw, stakkars! *knuseklemme*

Akne er ikke noe gøy. Hvis det hjelper så dukker det opp hver gang jeg har mensen, så jeg sympatiserer!

Lager veganerburgere igjen, skulle ønske du kunne jogge hit og få noen ^^,

:hug: :hug:

Aww, takk! Du er finingen du!

--

Jeg har trålet ebay og Det Store Internettet for sorte Hudson jeans i nesten ett år nå. Nettsiden har dem, men de shipper ikke til Norge, Ebay har aldri min størrelse. Frem til i dag. Da lå det plutselig et par med sorte jeans i min størrelse der. Buksa+shipping blir halvparten av prisen for KUN buksa hvis jeg skulle kjøpt den ny.

ELSKER livet. Gørrkjøpte den. ENDELIG sorte jeans på meg :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

På grunn av en serie irriterende hendelser rakk jeg ikke trene på fredag. Derfor er jeg fortsatt på uke 3 i couch to 5 k, selv om jeg skulle vært på uke 4.

Irriterende! Men sånn er det. Det ble værtfall trening i dag, uke 3, økt to. Det var sinnsykt hardt, og gøy. Grusa personlig rekord. Hurra! Føler meg absolutt flink. Vurderer å kjøre kun 2 joggeøkter denne uka, da begynner jeg blankt på uke 4 neste uke.

I helga var jeg, kjærsten og venninne på besøk hos en kompis som bor i Kongsvinger, rett ved svenskegrensa. Handla vegansk mat for 500 kroner, blandt annet en del pålegg (omg Jamie Olivers veganske bruchetta-topping er amazing!) og masse vin, masse ramlösa med sære smaker og masse masse frossenmat. Fant frossen rabarbra! :D

Kompisen har forsåvidt 10 katter og 1 diger schaeferhund. Fantastisk awsome! Har gørrkosa meg, og nå er det i grunn bare å slappe av og vaske klær resten av dagen (de røyker nemlig inne og alle klærne mine STINKER røyk.. grr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har hoppa over mensen fordi huden min blir bedre av det - men det har gitt meg århundrets hormondose og supercravings. Jeg har tidligere slitt mye med kosefråtsing, og dette har jeg blitt kvitt totalt. I løpet av året pleier jeg å tilatte meg selv kun 1 dag hvor jeg handler inn mat og godteri og is og snop og brus og ligger på sofaen og trøkker det i meg - og den ene dagen er inkludert høytider, bursdager og fester hvor jeg alltid spiser moderat. Tidligere kunne jeg ha 7-10 sånne fråtsedager i året. Men nå kjenner jeg at jeg er på nippet til å sprekke altså! Jeg har rett og slett lyst på ALT. Heldigvis har jeg mest lyst på sunne ting.

De siste fire-fem dagene har vært helt jævlige. Jeg har lyst på ALT. Spesielt mat. Masse mat! Det verste er at cravingsen ikke går over etter en normal posjon, jeg har seriøst lyst på 20 vårruller, og selv om jeg blir mett etter 3, så trenger jeg liksom fler. Blir aldri fornøyd. Etter at vårrullene er fortært får jeg automatisk lyst på en brødskive med all verdens topping, eller guacamole, hummus osv. Hvis jeg gir etter for cravingen, kommer det en ny craving med en gang. Hvis jeg er mett får jeg cravings på drikke.

Spesielt brødskiver med pålegg har jeg massivt cravings på. Toast, sandwich, ostesmørbrød, alle former for bruchetta osv.

Jeg løser det ved å spise supervariert og i små posjoner, men skal innrømme at de siste dagene har jeg nesten utelukkende tenkt på mat. Jeg prøver å være streng med meg selv og si at 3 måltider + mellommåltider holder. Jeg vet det går over av seg selv når kroppen justerer hormonbalansen, men akkurat nå sitter jeg nesten og holder meg fast i bordet for å ikke løpe og lage en diger kveldsmat med 7 brødskiver med 7 forskjellige pålegg og ikke glem juice, hjemmelaga kald chai-latte og en salat. Haha! Får vel dele brødskivene i 3, slik som da jeg var liten, og smøre dem med forskjellige ting. Har gjort det mye i det siste, og det fungerer jo ganske greit.Det fungerer også greit å lage salatwraps, dvs bruke salatblader som brødskive og putte masse hummus, guacamole, grønnsaker, bønnespirer, kikerter og falafler oppi.

Over og ut fra Kevlarsjäl som kjemper HARDT mot overspising! (posta dette i en annen tråd, men følte det passa her også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Du er veldig flink! :D

Aww, takk, tacoen! Nå fikk jeg jo bare kjempelyst på taco da! Fy deg! :nigo: Hehe, cravingsene er faktisk mye bedre i dag! Det hjelper å være stålkvinne og bare motstå det verste, samtidig som man koser seg med noe godt i moderate mengder.

I dag var jeg hos legen til oppfølgingssamtale rundt akne. Han har bestemt at det ikke er forsvarlig å ha meg på antibiotika lengre, så jeg fullfører den kuren jeg er på nå (ca to uker) og så er det null antibiotika fremover! Han mente at det mest sannsynlig ville gå veldig bra, men hvis det ikke gjorde det skulle jeg bare ta kontakt med en gang. Han ga meg også 6 måneder mer på Diane p-pille (som egentlig er en aknemedisin som i tilegg fungerer som et prevansjonsmiddel) noe jeg er litt lei meg for. Diane er en av p-pilleverstingene når det kommer til blodpropp og andre skumle saker, så det er noe jeg helst vil slutte med. Men han sier at det er en liten risiko å ta hvis man sammenligner med hvor bra det er for huden, så jeg må vel bare godta det da :) Om et par måneder kan jeg jo slutte på det igjen. Er i det minste kjekt å ha sex uten kondom, så får benytte sjangsen mens den er der :)

Så det var dagens babling fra meg, jeg har treningsfri dag på tirsdager, og har ingen store planer treningsmessig. Det er skikkelig kaldt og surt her, med en bitende vind, så jeg nekter å gå tur. Skal være inne og ta en hjemmelaga ansiktsskrubb + drikke masse vann og te. Yay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Håper du får en flott dag! :)

Takk! :blomst:

Jeg fikk telefon fra pappa om at han har fått solgt den umonterte bunaden min for ganske mange tusenlapper som han setter inn på en av sparekontoene mine! Jeg kommer ikke til å bruke de pengene, men spare dem som en bufferkonto i tilfelle krise/depositum/baksmell på skatten og sånne ting. Den forrige bufferkontoen min har sakte men sikkert blitt tømt, og det er godt å vite at jeg har penger i bakhånd.

Har brukt et par timer på youtube og make-up-tutorials i dag. Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk telefon fra pappa om at han har fått solgt den umonterte bunaden min for ganske mange tusenlapper som han setter inn på en av sparekontoene mine!

.. Jeg ante ikke at du hadde en umontert bunad? Du hadde sikkert vært så søt i bunad da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, flinkis som klarer å krave på sunne ting, og ikke minst, som klarer å motstå det værste!

Fant vegansk mango-smoothie-is i en gjemt fryser idag, som jeg kjøpte for.. tre uker siden. Nomnomnomnomnom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har svensk piggelin i fryseren min! NOM NOM.

C25K uke 3, økt 3 er gjennomført!

Jeg ga virkelig jernet i løpeminuttene, og løp på 11 kmt. Helvetes tungt. Gjennomsnittsfart på 8,5 kmt, 4,4 km totalt. Kjørte også en motbakke mot slutten, hvor jeg jogget sakte og hadde motstand på 4,5%

Svettere enn noensinne. Etter jogginga fikk jeg et spontant innfall og kjørte planken og sideplanken + armhevinger. Føltes ganske godt! Savner styrketrening, men er verken i humør til hjemmestyrke eller treningssenterstyrke for tiden. Jeg tror likevel jeg skal begynne å legge inn planken etter hver joggeøkt, gir jo kjempebra resultater etter kort tid :) Vurderer også muligens å trene litt armstyrke igjen, jeg synes det er så fint med bittelitt definierte biceps/triceps!

Jeg hopper over fredagsjogginga denne uka, slik at jeg kan begynne på Uke 4, økt 1 på mandag, i steden for å tjuvstarte på fredag. God plan :)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Måtte jo stikke innom her også! :)

Så flink du er til å trene! Og flink med maten er du også. :) Jeg hadde aldri klart å være hverken veganer eller vegetarianer. Er alt for glad i kjøtt/fisk/kylling, egg og melkeprodukter. Er dessuten ganske kresen, så er stygt redd for at jeg hadde blitt underernært hvis jeg hadde spist vegansk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...