Gå til innhold

Lille, etterlengtede babyen vår <3


**M**

Anbefalte innlegg

Hvor ble det av all energien min? Idag kom jeg meg ikke ut av senga før kl 12:45, og nå måtte jeg kaste inn håndkleet og legge meg FØR babyen!! Kl 18:45. Åh, jeg er så utslitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om at det er hormoner som gir deg bekkensmertene, bekkenløsning skal jo være hormonelt. Håper den private legen er flink. Gikk hos homopaten?

Gutten din er vel ikke sen med å krabbe? Vet om ei på 10 mnd som ikke krabber. Min krabber heller ikke men er ofte oppe i krabbestilling. Er normalt at de krabber innen 11 mnd. Helsesøstra di høres litt nazi ut ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om at det er hormoner som gir deg bekkensmertene, bekkenløsning skal jo være hormonelt. Håper den private legen er flink. Gikk hos homopaten?

Gutten din er vel ikke sen med å krabbe? Vet om ei på 10 mnd som ikke krabber. Min krabber heller ikke men er ofte oppe i krabbestilling. Er normalt at de krabber innen 11 mnd. Helsesøstra di høres litt nazi ut ja :P

Det kan nok godt være hormonelt ja, nesten så jeg håper det :) Da fins det kanskje en løsning på dette. Den private legen var veldig flink! Sykt synd at det er så dyrt, 1200kr for en halvtimes konsultasjon. ++ for henvisninger og medisiner...

Skal tilbake hvertfall en gang til, hun ville henvise meg til smerteklinikk - og skjønte ikke hvorfor det ikke hadde blitt gjort før. Takk Gud! Kanskje jeg endelig får god smertelindring så jeg kan begynne å leve et litt mer normalt liv igjen snart.

Homeopat-timen måtte jeg utsette, var altfor sliten til å dra. Så skal dit på mandag :)

Neida, jeg synes heller ikke han er treig. Bare nazi helsesøsteren som synes det :P

Velvel. Da var fotball-VM igang. Dvs 1 måned som forballenke. Æsj. Hater sport. Haha. Jaja, jeg før kose meg med lillemann som heldigvis ikke er fotballinteressert, enda.

I dag har jeg omtrent sovet hele dagen igjen. Det er så slitsomt. Huff. I morgen reiser mannen på sommeravslutning med jobben, så da blir jeg alene med mini ett døgn. Tror vi satser på en kveld med middag og kos hjemme hos mine foreldre.

God helg :)

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj dyrt ja, men verd det om det hjelper ;) Smerteklinikk høres lurt ut! Håper på det beste :hjertesmil:

Usj fotball ja, er glad for at min samboer liker fotball like lite som meg :)

God helg, kos dere :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

- Ja, du leste riktig. Jeg har akkurat stått opp. Sovet 22 timer, minst! Tok på å passe mini alene i helgen :P Haha, huff. Dette blir en laaaang natt. "Heldigvis" skal mannen sitte oppe og se fotball-VM i natt, så da er jeg hvertfall ikke våken alene :P

En smule oppgitt over selvdisiplinen her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått veldig fort. Det har egentlig alle ukene gjort etter K kom til.

På tirsdag var vi på et lite badeland sammen med ei venninne (og nabo) og hennes lille jente som er tre uker eldre enn K. Det var kjempestas! Han ble SÅ glad da han ble tatt med ned i vannet. Plasket og lo kjempehøyt hele tiden, virkelig storkoste seg :-) Også sovnet han på pappaen sin i det varme boblebadet på slutten. Søte lille <3

Tross disse fine øyeblikkene, så synes jeg han er i en veldig krevende alder nå. Han klarer å sitte selv på gulvet, men skal helst underholdes HELE tiden, bæres rundt omkring, sitte på fanget i to min før det er kjedelig igjen.... osv. Og alle lekene er kjedelige. Det synes jeg er veldig krevende som synes det er vondt nok å løfte han opp fra gulvet allerede første gangen. Men men....

Nå er det to og en halv måned igjen til barnehagestart - og jeg tror han vil ha kjempegodt av det. Da får han noen å leke med hver dag, og er nok passe rolig og sliten når han kommer hjem :) Helgene blir nok gull verdt da <3

Endret av **M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er varmt vann og annen varme godt for bekkenet ditt? Eller bare kortvarig? Traff ei i går som har samme diagnose som deg :(

Hjelper ikke å kjøpe nye og mer utfordrende leker? Min gutt begynner og å bli lei lekene sine så må få bytta ut litt tenker vi :) Han setter seg opp selv? Da henger han iallefall ikke etter i utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er varmt vann og annen varme godt for bekkenet ditt? Eller bare kortvarig? Traff ei i går som har samme diagnose som deg :(

Hjelper ikke å kjøpe nye og mer utfordrende leker? Min gutt begynner og å bli lei lekene sine så må få bytta ut litt tenker vi :) Han setter seg opp selv? Da henger han iallefall ikke etter i utviklingen :)

Er nok bare kortvarig, dessverre :/

Hjelper ikke noe særlig :P Han skal helst være med oss voksne på alt det "spennende" vi gjør, da vet du :)

Hehe, nei. Han klarer bare å sitte selv hvis vi setter han opp. Klarer å rulle fra mage til rygg, og åle seg rundt i en sirkel. Det er det han klarer :) hehe. Hva med din?

Jeg tenker så mye om dagen jeg. På hva jeg vil med livet mitt. Alt jeg ikke får til overskygger alt det bra jeg har fått til. Det største problemet er utmattelse og søvn. Jeg kan sove hele dagen om jeg får. Og det fikk jeg idag, også. Jeg må jo opp og ta smertestillende, og da blir jeg så slått ut at jeg føler meg som en zombie :( Har lyst til å skrike og kjefte på noen!!! Sette noen ansvarlig for at jeg har det slik. Men det går jo ikke, og da ender jeg opp med å snakke negativt om meg selv og føle meg dårlig. Rømmer vekk fra verden, og inn i drømmeland. Kjære gud, jeg skulle ønske det snart kom en løsning på dette...

Jeg blir mer og mer sikker på at det er en nerveskade, skal undersøkes igjen på tirsdag. Ting tar tid. 8 mnd...... Tårene presser på. Jeg syntes virkelig at jeg fortjener bedre enn dette :( Prøver å være tøff og finne glede i alt jeg kan, men dette er virkelig det vanskeligste jeg har opplevd.

Ser frem til å begynne i terapi nå. Morgendagen skremmer meg, slik skal det jo ikke være å være nyforelsket småbarnsmor. Morshjertet mitt brister :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo min mini er og mye mer sosial for tiden :) Han er på samme nivå som din. Pleier dere å sette han på gulvet? Manuellterapeuten til mini sa at vi ikke må gjøre det før han setter seg opp selv. Vet ikke hva andre gjør egentlig :) Vi har satt han sånn men bare testet.

Klart du har masse tanker, du er i en fæl situasjon :kose: Det kjennes ut som nervesmerter? Bra du skal til terapi, det hadde nok de fleste trengt i din situasjon. Håper dere får en fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo min mini er og mye mer sosial for tiden :) Han er på samme nivå som din. Pleier dere å sette han på gulvet? Manuellterapeuten til mini sa at vi ikke må gjøre det før han setter seg opp selv. Vet ikke hva andre gjør egentlig :) Vi har satt han sånn men bare testet.

Klart du har masse tanker, du er i en fæl situasjon :kose: Det kjennes ut som nervesmerter? Bra du skal til terapi, det hadde nok de fleste trengt i din situasjon. Håper dere får en fin helg :sol:

Oida, kanskje vi skal slutte å sette han opp da :P Han hadde visst falt rett bakover på hodet idag, jeg lå og sov med ørepropper, men pappaen sa det ble litt av en grinestund etterpå. Stakar lille klumsen <3

Ja, smertene stråler slik og en ødelagt nerve får man ikke sett på røntgen. Derfor er jeg mer og mer sikker i min påstand om at det har oppstått en nerveskade under epiduralstikket :(

Tror jeg må begynne å planlegge dagene mine mer for å få mer ut av livet slik det er nå. Så her er et forsøk.

Nå skal jeg legge meg kl 23. Setter vekkerklokke på 03:30 for å ta smertestillende, for da er det 8 timer siden sist. Så setter jeg vekkerklokken på 08:45. Da skal jeg stå opp, ta en dusj, og spise frokost med mine fine gutter. Så får vi se hva dagen bringer, kanskje et besøk til foreldrene mine. Og en tur på expert for å bytte iphoneladeren min, som Apple har trekt tilbake på grunn av fare for overoppheting. Hurrahurra. Okei. Der har jeg en plan.

God natt og god helg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datt og bakover, forrige helg. Var på babytreff og vi skulle ta gruppebilde av babyene, min er yngst så de andre kan sitte ordentlig selv, jeg tok sjansen men han deisa bakover stakkars :( Det var fælt! Men knall og fall skal de vist ofte oppleve :(

Huff da. Jeg har en ødelagt nerve i en finger (kan selvfølgelig ikke sammenlignes) og når jeg var gravid så var jeg sikker på at mini presset på en nerve, og slike smerter vonde! Håper du kan få erstatning om de har gjort en feil med epiduralen, selv det penger selvsagt ikke hjelper for tiden som har gått. Om de finner ut at det er grunnen. Håper de finner grunnen uansett hva det er.

Hva skjer hvis du ikke tar smertestillende på natta? Våkner du av smerte da? Hehe du har mer planer enn meg ;)

God natt og helg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datt og bakover, forrige helg. Var på babytreff og vi skulle ta gruppebilde av babyene, min er yngst så de andre kan sitte ordentlig selv, jeg tok sjansen men han deisa bakover stakkars :( Det var fælt! Men knall og fall skal de vist ofte oppleve :(

Huff da. Jeg har en ødelagt nerve i en finger (kan selvfølgelig ikke sammenlignes) og når jeg var gravid så var jeg sikker på at mini presset på en nerve, og slike smerter vonde! Håper du kan få erstatning om de har gjort en feil med epiduralen, selv det penger selvsagt ikke hjelper for tiden som har gått. Om de finner ut at det er grunnen. Håper de finner grunnen uansett hva det er.

Hva skjer hvis du ikke tar smertestillende på natta? Våkner du av smerte da? Hehe du har mer planer enn meg ;)

God natt og helg ja :)

Huff :P Får vondt hver gang han gråter jeg. Om det så er bare sutring så skjærer "skrikene" hans meg langt inni hjertet. Det er faktisk ganske slitsomt :P Lurer på hvordan det vil bli når han skal lære å gå :D hehe

Ja, nervesmerter er sykt ubehagelig og vondt. Skal på SMI i Oslo, smertemedisinsk institutt. Håper jeg får bedre smertelindring der, enn jeg har nå. Jeg våkner med smerter hvis jeg ikke tar forebyggende, da er hvertfall dagen ødelagt. Får jeg først skikkelig vondt så må jeg ligge i hvertfall tre timer før tablettene tar vekk toppene. Blæ.

Vi tenkte faktisk på å søke om pasientskadeerstatning. Både med tanke på at de kuttet i meg uten at bedøvelsen virket og eventuell skade. Men jeg har jo ikke noe bevis enda, og svaret blir jo at de gjorde alt de kunne for å redde babyen i stor fart.. Orker hvertfall ikke noe rettsak og slik om det skulle gå videre :P

Har forøvrig gått på homeopatmedisin siden tirsdag og blitt MYE verre! Og det påstås at man blir verre før man blir bedre. Så fikk beskjed om å slutte nå, for nå hadde visst medisinen trigget systemet mitt til å jobbe selv. Så nå skal i teorien smertene mine gi slipp om noen dager :P Har jeg trua? Njaaaaeei

Jeg kom meg opp kvart over ti, da kom en søt mann inn til meg og strøk meg på kinnet: "Skulle ikke du opp kvart på ni?" Joda... Jeg bare sovnet :):) Men nå er jeg oppe! Og kvart over ti er bedre enn to-tre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg meg opp kl 11. Hoppet rett i dusjen så jeg skulle våkne og unngå å bli liggende for så å sovne igjen. Følte meg ikke så bra idag, men allikevel stolt over at jeg kom meg ut av soverommets fire vegger.

Mye av energien min idag ble brukt til å krangle med to barndomsvenninner, dessverre. Vi var sammen hele tiden før, helt til jeg fikk barn. Har ignorert det helt til igår kveld, da jeg oppdaget at de la ut et partybilde fra bursdagen til en av dem. Kjente det stakk i meg. "Okei, så nå blir jeg ikke invitert i bursdager lenger heller..." Tok det opp med min bestevenninne og vi kom frem til at nå var det på tide at jeg da noe til dem.

Tok mot til meg og skrev en lang melding hvor jeg spurte hva jeg hadde gjort feil som ikke fikk være med på ting lenger, hvorfor de ikke har besøkt sønnen min på 8 måneder osv... Resulterte i at de la all skyld på meg. De mente jeg burde ha spurt dem mer om å komme til meg...

Skal det virkelig være nødvendig når man har fått barn? Skal ikke ekte venninner komme på besøk, gi fødselsgave, dåpsgave, bry seg om meg som faktisk har fått dette barnet?

Det hele endte med at jeg kalte dem dårlige venninner og avsluttet vennskapet. Man lærer hvem som er ekte venner og ikke når livet endrer seg.

En god læresetning jeg lever etter: Ikke gjør noen til en prioritet, når alt du er for dem er en mulighet.

Nå skal jeg prøve å glemme dette. Sove. Prøve å samle krefter til en ny dag.

I morgen skal pappa og mini på en "pappaperm/far&sønn-tur", så jeg er hjemme alene helt til kvelden. Dèt blir kjedelig...

God natt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen hjemme alene gikk egentlig greit. Vasket og ryddet litt, og begynte på en ny serie: "Devious Maids" - Likte den jeg :)

Men det var jammen godt å få hjem både lillegutt og pappaen! :)

Lille sover søtt på rommet sitt, mens pappaen tar en velfortjent øl og vi "koser" oss med fotball og tente lys. Sistnevnte hvertfall :P haha

I morgen er den en ny time hos privat lege, blir spennende å høre hva hun har tenkt ut for planen videre.

Bekkenet er jo like jævlig det, så homeopatmedisin har jeg mistet troen på.

Tenker fortsatt over gårsdagens hendelse med de to barndomsvenninnene, har en tendens til å kverne over slike ting i dagesvis.... Blæ! Men nå kommer snart bestevenninnen min hjem på ferie fra Oslo, så det blir godt å få snakket litt med henne igjen :)

God natt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen folk, slike er ikke verd å ha som venninner, godt du kuttet de ut :) Håper du ikke tenker mer på det! Selv om jeg ripper det opp :P Hadde og tenkt lenge på det :kose: Har bestevenninna di kommet hjem? :)

Ser på Devious maids nå :)

Vet du om det er ca lang ventetid på å få komme til smerteklinikken? Hvordan gikk det hos legen? :) Hadde droppet homeopaten fremover jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen folk, slike er ikke verd å ha som venninner, godt du kuttet de ut :) Håper du ikke tenker mer på det! Selv om jeg ripper det opp :P Hadde og tenkt lenge på det :kose: Har bestevenninna di kommet hjem? :)

Ser på Devious maids nå :)

Vet du om det er ca lang ventetid på å få komme til smerteklinikken? Hvordan gikk det hos legen? :) Hadde droppet homeopaten fremover jeg!

Tenker ikke så mye på det som jeg gjorde, så valget var i allefall det riktige! :) Nå er det mer sånn "hva hvis jeg møter dem på kjøpesenteret...." Hva ville du gjort da? :P Jeg er ganske pinglete og sjenert av meg...

Hun var hjemme ei uke, veldig godt å treffe henne igjen! :)

Jeg ble henvist til SMI Majorstua. Smerteklinikken jeg ønsket :) Kommer tidligst inn i september.... Laaaang ventetid. Kommer helt an på hvem de bestemmer skal ta saken min. Nevrologene der feks hadde ikke tid før i november :( Så krysser fingrene for anestesi i september!

Droppet homeopaten ja :P Var hos manuellterapaut idag da! En ekkel gammel kar som bare... "Kle av deg. Helt ned til trusa" sa han. Sånn brått liksom. Jeg bare "okeeeeei". Skjønte ikke halvparten av hva han sa heller. Makan til mumling har jeg aldri hørt før. Skikkelig klovn. Men! Han kom frem til at noe var feil med venstre side av underkroppen, noe som trolig skyltes skade på isjiasnerven. Hvorfor jeg også hadde vondt på høyre side, skjønte han ikke helt. Så han skal i allefall ta seg av den skaden, håper smertene kommer av det og at han klarer å fjerne den :) Gud vet hvordan han skal gå frem for å gjøre det, men...

Skal i allefall tilbake på onsdag - MED samboeren som livvakt og tilskuer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er litt pinglete jeg og, men syns ikke at du skal konfrontere dem. Jeg hadde oversett de men hvis de tok kontakt så hadde jeg pratet med de og vært høflig, men ikke latt de overtale med til noe vennskap igjen.

Kjedelig med så lang ventetid, jeg har ventet nesten ett år på å få fjernet en polypp i en bihule. Den plager meg ikke så mye så gjør ikke noe å vente men skulle gjerne fått det overstått. Bra du får komme dit du vil iallefall ;)

Jeg har aldri måttet kle av meg hos manuellterapeut! Greit nok at man ikke trenger å være i trusa når man skal få behandling for nakken :P Jeg sliter litt med låsninger i nakken. Men når jeg fikk behandling av bekkenet (en kjempe kjekk svenske!!) så måtte jeg ikke kle av meg. Lurer og på hvordan han skal få til behandlingen på deg, jeg hadde en del vondt i symfysen men heldigvis så rørte ikke manuellterapeuten meg der :fnise: Ta med deg samboer ja! ;) Hadde vært kjempe bra om den gamle kallen hadde klart å fikse deg! Lykke til! :blomst:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi er på ferie i en sommerhytte i Kragerø :)

Skulle ønske jeg klarte å kose meg mer, men jeg blir så fort sliten - eller får vondt et sted. Er det ikke bekkenet, så er det ryggen, er det ikke ryggen så er det nakken. Eller hodepine. Eller dårlig mage. Blæ.

Varmen tar fullstendig knekken på meg som er veldig medisinert også... Kan jo tenke dere å gå en lang tur i stekende sol på svaberg med bekkenløsning, hvor alt går i målet om å få bade på slutten - men det viser seg umulig og du må snu. Alt jeg klarte å tenke på veien tilbake var "åh herregud besvime snart hvis jeg ikke får hoppe direkte i dusjen etterpå..."

Så - nå har de andre vandret avgårde for å bade i havet, mens jeg ligger rett ut på sofaen foran en vifte og er barnevakt.

Idag ringte fastlegen min og sa at han ikke ville gi meg samme dose smertestillende lenger, da ble jeg så lei meg at jeg byttet fastlege på flekken og har fått en nødtime hos den nye allerede om to uker.

Den gamle fastlegen var ny, gjorde alt etter boka og så ikke på meg som et individ. Jeg var bare en av de mange som ringer og maser om å få sterke tabletter mot smerter som "sitter i hodet på meg".

Blir så provosert.... Så ja, der har lagt en god demper på feriegleden min. Klarer hverken slappe av eller kose meg.

Gleder meg ikke direkte til hjemturen heller - 5 timer i bil med bekkenet mitt.

Huff :/ Nesten så jeg skulle ønske jeg ble hjemme.... Men guttene mine koser seg, og det er det viktigste for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en teit lege :kjefte: Håper den nye er mye bedre!

Blir ikke bekkenet bedre i varmen? Varme hjalp meg noe, og en periode hvor det var veldig varmt i fjor sommer så var bekkenet nesten helt bra, til det ble kaldere. Blir dere lenge der? Skjønner at du er lei deg nå :( Lykke til med bilturen, dere får stoppe ofte for din del og gutten deres sin del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har èn ting å si før jeg legger meg;

2 timer ekstra i stillestående kø på E18 på vei hjem = AU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...