Gå til innhold

Lille, etterlengtede babyen vår <3


**M**

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurerier. Rett og slett. I morgen skal jeg i møte med overlegen på føden, faktisk. Skal diskutere hvordan vi skal få ut denne ungen om han ikke kommer av seg selv innen termin. Blir spennende :)

God natt til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig!

Spennende med møte i morgen da og at du ikke kommer til å gå noe spesielt over :)

Håper du sover godt i natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurerier, altså, det er skikkelig unødvendig. Eg hadde det samme no sist, men trudde det var mest vanlig for oss som har født før?

Anyways; lukke til i dag! Håpar du får litt avklaring på eventuell igangsetting, og allerhelst at fødselen kjem igang av seg sjølv snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wæææ. Jeg blir satt igang torsdag morgen kl 08:30. Syyyykt skummelt, spennende, godt, herlig - og nevnte jeg skummelt?

10.10.13 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ. Jeg blir satt igang torsdag morgen kl 08:30. Syyyykt skummelt, spennende, godt, herlig - og nevnte jeg skummelt?

10.10.13 <3

Æææææææ, så utrolig godt å vite og SÅ spennende **M** :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææææ, så utrolig godt å vite og SÅ spennende **M** :klem:

Jeg er helt seriøst LIVREDD, jeg :P Ble strippet i dag og, mensmurringer til tusen på gang. Håper jo inderlig at jeg skal komme igang med egne rier, men det blir vel med ønsketenkning ;) Herregud, hvordan skal jeg få sove disse to nettene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempe fint! Hvis du blir trøtt av massasje kanskje mannen kan massere deg? Det kan også trigge i gang en fødsel så du slipper å bli satt i gang :) Men er vel kanskje selve fødselen du er redd.

Masse lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Strippinga i går var lurt, for om det ikkje startar fødselen innan torsdag morgon så er det med på å gjere kroppen din klar. (Me alle dei maseriene du har hatt i det siste er nok kroppen din ganske klar uansett!)

Eg har blitt igangsatt to gonger (ikkje første fødsel), og har utrulig god erfaring med det. Har lest at igangsetting kan vere tungt på ein kropp som ikkje er klar for fødsel, men det har altså ikkje stemt for meg.

Stille og rolig i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Strippinga i går var lurt, for om det ikkje startar fødselen innan torsdag morgon så er det med på å gjere kroppen din klar. (Me alle dei maseriene du har hatt i det siste er nok kroppen din ganske klar uansett!)

Eg har blitt igangsatt to gonger (ikkje første fødsel), og har utrulig god erfaring med det. Har lest at igangsetting kan vere tungt på ein kropp som ikkje er klar for fødsel, men det har altså ikkje stemt for meg.

Stille og rolig i dag?

Godt å lese :) Jeg er jo veldig nervøs for hva jeg går til. Aner ikke hvordan en ordentlig rie vil føles... Selve utdrivelsen. Mye man tenker på.

Sov ekstra lenge idag, skal prøve så godt jeg kan å slappe av resten av dagen :)

Rart å tenke på at dette er min "siste" dag som gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har klart å nyte (best det går hvertfall som høygravid :) ) din siste dag som gravid.

Tenk at du om 13 timer skal starte på den siste etappen mot å møte den lille gutten i magen :hjerte:

Håper du får sove litt i natt også sånn at du har litt krefter til det som er forran deg!

Dette klarer du nok kjempefint **M** :) Husk at vi er laget for dette vi kvinner. Skjønner godt at du er livredd fordi du ikke har peiling på hva du går til, men det går nok kjempefint selv om det antagelig blir det tøffeste du noensinne skal gjøre sammen med kroppen din!

Jeg heier på deg og lille i magen (også dør jeg litt inni meg av misunnelse for at du snart er ferdig :fnise: ) og sender dere masse gode og positive tanker for morgendagen! :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at fødselen går fort og greit ;) Kommer nok og til å tenke på deg i morgen. Masse lykke til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har klart å nyte (best det går hvertfall som høygravid :) ) din siste dag som gravid.

Tenk at du om 13 timer skal starte på den siste etappen mot å møte den lille gutten i magen :hjerte:

Håper du får sove litt i natt også sånn at du har litt krefter til det som er forran deg!

Dette klarer du nok kjempefint **M** :) Husk at vi er laget for dette vi kvinner. Skjønner godt at du er livredd fordi du ikke har peiling på hva du går til, men det går nok kjempefint selv om det antagelig blir det tøffeste du noensinne skal gjøre sammen med kroppen din!

Jeg heier på deg og lille i magen (også dør jeg litt inni meg av misunnelse for at du snart er ferdig :fnise: ) og sender dere masse gode og positive tanker for morgendagen! :klem::hjerte:

Tuusen takk for gode og fine ord :) Det hjelper veldig! Føler nesten at jeg kjenner deg/dere. Skal prøve å fokusere på at jeg faktisk skal få ut sønnen min <3

Blir nok liggende og kverne mange tanker i natt, men har i allefall fått hvilt godt i dag. Kommer med oppdatering så fort jeg er i form til det :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for gode og fine ord :) Det hjelper veldig! Føler nesten at jeg kjenner deg/dere. Skal prøve å fokusere på at jeg faktisk skal få ut sønnen min <3

Blir nok liggende og kverne mange tanker i natt, men har i allefall fått hvilt godt i dag. Kommer med oppdatering så fort jeg er i form til det :) hehe

:hjerte: Vi har jo blitt litt kjent med hverandre på alle disse mnd vi har gått gravide så skjønner hva du mener :)

Skjønner godt at det er tusen tanker i hodet og at du er spent og redd på samme tid.

Gleder meg til å se at du har skrevet her igjen når du føler deg klar for det!

Masse masse lykke til. Skal sende deg en haug med gode tanker i hele morgen :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg blitt mamma til verdens fineste lille gutt <3

Tro det eller ei, men riene startet av seg selv hjemme etter jeg la meg. Slapp dermed igangsetting. Kasper ville tydeligvis ikke tvinges ut :P

Dessverre gikk ikke alt som planlagt, men jeg sitter fortsatt igjen med en flott fødselsopplevelse! Så gled dere :)

Kort fortalt; Vi reiste på sykehuset halv to tiden på natten, var ingen ledige fødestuer så fikk et rom på barsel. Da klokka ble seks fikk jeg badekar - der fikk jeg de vondeste riene - men fortsatt overkommelig. Åpnet meg raskt til 3-4 cm, og gråt gledestårer da jeg skjønte jeg fikk epidural og lystgass så fort. Var jo forberedt på mye mer smerte :P Smertestillende satt som et skudd, og jeg KOSTE meg faktisk resten av tiden! Lå rett og slett og lo meg gjennom riene fordi jeg syntes jeg hadde grudd meg så unødvendig mye!

Kasper kom dessverre ikke lenger ned etter 6 cm åpning. Jeg lå med rier i over 15 timer. Man skulle tro det var et helvete, men da de sa jeg måtte ta keisersnitt (forteller mer om det senere) så ble jeg nesten skuffa feid jeg gjerne kunne ha ligget med rier i 15 timer til :) hehe

Uansett! 10:10 kl 15:21 kom Kasper til verden. 4180 gram og 52 cm lang :) Jeg ble lagt i full narkose under keisersnittet, så fikk ikke sett han før etter fire timer. Men da var jeg så sliten uansett. Pappaen fikk dermed tjuvstartet og hadde grått veldig av glede da han fikk se han <3 DET gjorde jeg også!

Både jeg og han går på antibiotika på grunn av infeksjon, men det går strålende med oss begge :) Litt vondt i operasjonssåret og litt etterrier - men koser meg med smertestillende og var allerede oppe og dusjet hele meg dagen etterpå.

Jeg er ett stk. lykkelig mamma til en flott gutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå gratulerer så mye !! godt å høre at selv om ikke ting gikk etter "planen" (i den grad man kan ha en plan) så gikk det fint likevel!

Kos dere masse i dagene fremover. Og hold oss oppdaterte !!

klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...