Gå til innhold

Privatiser Politiet!


Gjest Anarkokapital

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe marksistisk kritikk her,

vgd

Anonym poster: ec07ce2efc1c377c291dd0e1ead54658

Hvis du ikke forstod den viser du bare at du ikke er kvalifisert for disse debattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke forstod den viser du bare at du ikke er kvalifisert for disse debattene.

Om man skulle fulkgt marx så skulle jeg ha hatt MER betalt, arbeidsgiveren tar jo deler av lønna mi.

vgd

Anonym poster: ec07ce2efc1c377c291dd0e1ead54658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her har jeg jo forklart tidligere i tråden allerede. Hva med å gå tilbake å svare på mine argumenter?

Du har gått i ring nå, argumentene dine motsier seg selv. "Frihetsbegrepet" du opererer med har ingen rot i virkeligheten.

Anonym poster: 774cf2a3b6d740f35300b273e813e48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått i ring nå, argumentene dine motsier seg selv. "Frihetsbegrepet" du opererer med har ingen rot i virkeligheten.

Anonym poster: 774cf2a3b6d740f35300b273e813e48a

Kan du begrunne dette? Dessuten, et begrep behøver ikke å være basert på virkeligheten, da det også kan vise til en idealtype av ulike slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å la oss som ikke ønsker å betale skatt få slippe?

DLF har et utmerket forslag hvor vi fjerner all personbeskatning på de som vil slippe mot at vi ikke lenger mottar velferdstjenester, vi vil fortsatt betale moms(siden det blir kronglete å gjøre unntak på), tilgjengjeld får vi selvsagt benytte oss av politi, forsvar siden det ikke er lett å skille ut. Vi vil uansett ende med å betale langt mer inn enn vi får tilbake. Sykehus, skole, trygder vil vi ikke få.

Et alternativ er å opprette en egen bystat i norge hvor vi kan fjerne all skatt(unntatt politi/forsvar). Her ville man sagt fra seg norske rettigheter og så får vi se om vi ville levd i harmoni(som jeg tror) eller om samfunnet ville gått til helvete(som du tror). Medlemskapet er uansett 100% frivillig, og det er opp til Norge om man får komme tilbake.

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å la oss som ikke ønsker å betale skatt få slippe?

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Det har faktisk en annen debattant besvart. Det er greit for meg, om dere også ikke eier landområder, bytter med andre eller på noen måte gjør noe som kan gjøre at dere får makt over eller påvirker noen som ikke er endel av deres samfunn.

Det er dessuten urimelig at dere kan benytte dere av politi, da det norske systemet er et slags kompromiss. Om dere ønsker et helt fritt marked, så behøver ikke de andre respektere deres rett til liv og eiendom heller.

Personlig mener jeg dog det best er om liberalister, deres barn og søsken tvangssteriliseres så ondskapen kan stoppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har faktisk en annen debattant besvart. Det er greit for meg, om dere også ikke eier landområder, bytter med andre eller på noen måte gjør noe som kan gjøre at dere får makt over eller påvirker noen som ikke er endel av deres samfunn.

Det er dessuten urimelig at dere kan benytte dere av politi, da det norske systemet er et slags kompromiss. Om dere ønsker et helt fritt marked, så behøver ikke de andre respektere deres rett til liv og eiendom heller.

Personlig mener jeg dog det best er om liberalister, deres barn og søsken tvangssteriliseres så ondskapen kan stoppes.

Selvsagt må vi få eie landområder, om du vil at vi skal kutte ut politi, så må vi få en egen bystat. Noen annet går ikke,

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må vi få eie landområder, om du vil at vi skal kutte ut politi, så må vi få en egen bystat. Noen annet går ikke,

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Nei, for hvis dere kan eie landområder påvirker dere andre direkte med tvang. Det eneste som hadde vært greit er om alle libertarianere hadde fått sin egen stat, og denne staten skulle ha samme andel av verdens land og ressurser som libertarianere utgjør i andel av verdensbefolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hadde vært greit er om alle libertarianere hadde fått sin egen stat, og denne staten skulle ha samme andel av verdens land og ressurser som libertarianere utgjør i andel av verdensbefolkningen.

Fair, vi ser hvor mange nordmenn som vil bli med i mitt samfunn og så får vi landområder deretter, de fleste vil nok bo i en by uansett så om vi får lite land gjør ikke det noe. Regner dog med at mange frihetssøkere vil komme fra hele verden for å joine oss.

vgd

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair, vi ser hvor mange nordmenn som vil bli med i mitt samfunn og så får vi landområder deretter, de fleste vil nok bo i en by uansett så om vi får lite land gjør ikke det noe. Regner dog med at mange frihetssøkere vil komme fra hele verden for å joine oss.

vgd

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Et land for libertarianere burde selvfølgelig være i USA, der ideene er mer populære der. Egentlig burde alle libertarianere flytte til USA, så kan de som er "sosialdemokrater" flytte derfra. Om man ser på det veldig banalt.

Jeg tror dog at libertarianere ikke ønsker sitt eget land, fordi de ønsker å kunne utnytte arbeidskraften til de lavere klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et land for libertarianere burde selvfølgelig være i USA, der ideene er mer populære der. Egentlig burde alle libertarianere flytte til USA, så kan de som er "sosialdemokrater" flytte derfra. Om man ser på det veldig banalt.

Jeg tror dog at libertarianere ikke ønsker sitt eget land, fordi de ønsker å kunne utnytte arbeidskraften til de lavere klasser.

Kan jo fint benytte arbeidskraften til lavere klasser! Man eier bedrifter i andre land, og gjerne uland hvor rettighetene uansett vil være langt dårligere enn i vestlige land. Men i landet vårt vil nok de aller fleste jobbe i godt betalte yrker eller ha en grei formue.

Nå vil jo jeg ha et land for nordmenn, slik at jeg kan beholde mitt språk og min kultur.

Men ja USA burde også sette opp et slikt land,

vgd

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fint benytte arbeidskraften til lavere klasser! Man eier bedrifter i andre land, og gjerne uland hvor rettighetene uansett vil være langt dårligere enn i vestlige land.

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Dette er også noe som burde forhindres. Libertarianere burde leve helt isolert fra andre, slik at de ikke påvirker andre på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også noe som burde forhindres. Libertarianere burde leve helt isolert fra andre, slik at de ikke påvirker andre på noen som helst måte.

Nåja, Ayn Rand har jo vist hva som vil skje når libertarianerne slutter på påvirke andre.

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja, Ayn Rand har jo vist hva som vil skje når libertarianerne slutter på påvirke andre.

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Ayn Rand har vel strengt tatt ikke vist noenting om virkeligheten, da hun jo tross alt skrev en roman med rimelig urealistiske karakterer. Det er jo heller ikke slik at alle produktive er libertarianere for den sakens skyld. Noen økonomer kan vi alltids klare oss uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayn Rand har vel strengt tatt ikke vist noenting om virkeligheten, da hun jo tross alt skrev en roman med rimelig urealistiske karakterer. Det er jo heller ikke slik at alle produktive er libertarianere for den sakens skyld. Noen økonomer kan vi alltids klare oss uten.

Selvsagt fiktivt, men hun arguenterte godt for hva som vil skje, er derfor boken regnes som en av de mest innflytelsesrike.

Alle produktive er ikke libertarianere, men er nok mange som ikke betaler skatt med glede om det blir frivillig.

vgd

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var lurt å filmatisere de som beveger verden, boka er for lang til å nå ut til de som har godt av noen nye impuleser.

Muligens man kunne laget en barneversjon av boka også. Kutte den ned til essensen.

VGD

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loven er at man eier seg selv, alt man har skapt selv, fått eller byttet til seg frivilig. Hvordan det kan være en slavelov ser jeg ikke. klart om man mener at man eier andre og har rett til å drepe dem så vil man føle at lovene begrenser ens frihet. men jeg har aldri hevdet at man skal kunne få gjøre som man vil, bare at mine rettigheter er riktige og at ingen flere kan gis(siden de vil gå på bekostning av de tidligere rettighetene)

vgd

Loven er det som er definert i lovverket. Dine rettigheter er tydeligvis ikke veldig viktige, siden du er veldig selektiv på hva slags rettigheter du mener folk skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å opprette en egen bystat i norge hvor vi kan fjerne all skatt(unntatt politi/forsvar).

Hvorfor akkurat politi og forsvar? Det er da en grunnleggende menneskerett å få hjelp når man er syk. Så du må ta med helsevesen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg dog det best er om liberalister, deres barn og søsken tvangssteriliseres så ondskapen kan stoppes.

Dummeste jeg har hørt. Som om det liksom er genetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat politi og forsvar? Det er da en grunnleggende menneskerett å få hjelp når man er syk. Så du må ta med helsevesen der.

Nå er det jo samfunnet nettopp for de som bare vil ha politi og forsvar. De som ikke vil ha det trenger ikke bli medlem.

Om du vet en god måte å privatisere politi og forsvar så kan jeg gå med på det.

vgd

Anonym poster: 18fdb136a65f3af9a532b87a9e584691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...