Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #181 Skrevet 29. januar 2013 Epic fail. Sex er sex. Du prøver å omdefinere sex, men det er bare uærlig og forkastelig. Dessuten vet horekundene hva de får. De får ikke noen som elsker dem, men de får sex. Du feiler totalt. Bortkastet oksygen. Sex = sex. Prostitusjon = Svindel
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #182 Skrevet 29. januar 2013 Med andre ord: Det motsatte av svindel. Du innrømmer jo at det er klare og definerte begrensninger, og en klar avtale. Hahahahaha. En avtale er ingen garanti for det ikke er svindel, så naiv er du vel ikke?
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #183 Skrevet 29. januar 2013 Selv om det gjør det, så er det et latterlig argument. En musiker elsker det han driver med. Han koser seg skikkelig på scenen. Likevel betaler folk ham for å se ham drive med noe han elsker å gjøre. Samme greia. Bare fordi noen nyter det de tjener penger på så betyr ikke det at det er urettferdig. 100% stråmannsbullshit.
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #184 Skrevet 29. januar 2013 Helt feil. Utallige barn blir til på grunn av voldtekt. Hva så? Sex er fortsatt konstruert for nytelse for begge fra naturens side, at noen misbruker det endrer ikke dette faktum.
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #185 Skrevet 29. januar 2013 Nei, det er bare ifølge trollingen din. Troll.
jabx Skrevet 29. januar 2013 #186 Skrevet 29. januar 2013 Sex = sex. Prostitusjon = Svindel Dette er din påstand. Jeg har knust argumentasjonen din som er ment å underbygge påstanden. Å bare gjenta en påstand jeg nettopp har bevist er ugyldig gjør den ikke mer sann. Du innrømmet selv at prostitusjon er det motsatte av svindel, etter din egen definisjon! En avtale er ingen garanti for det ikke er svindel, så naiv er du vel ikke? Jo, det er en garanti for det når det, etter din egen innrømmelse, er klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Med andre ord: Begge parter vet nøyaktig hva de får. Dette er det motsatte av svindel. Og du innrømmet det nettopp. Selvsagt ønsker du nå å ro deg unna siden du dreit deg så grundig ut, men det går ikke. 100% stråmannsbullshit. På ingen måte. Argumentet jeg siterte gikk ut på situasjoner der den prostituerte nyter det hun tar betalt for. Min sammenligning viser at det ikke er noe galt i det. Hva så? Sex er fortsatt konstruert for nytelse for begge fra naturens side, at noen misbruker det endrer ikke dette faktum. Sykdom og død kommer også fra naturen, men likevel prøver vi å gjøre noe med det. Å bekjempe sykdommer er i følge din argumentasjon negativt fordi det går mot naturen. Å bekjempe sykdom er "misbruk", argumenterer du. Epic fail.
jabx Skrevet 29. januar 2013 #187 Skrevet 29. januar 2013 For Jegern Puahat er dataspill svindel. Når du kjøper Call of Duty (et krigsspill) så er du ikke egentlig i krig. Du spiller bare et spill. Du dreper ingen, mens krig er konstruert for å drepe. Mario er også svindel. Du spiser ikke ekte sopper, og blir ikke udødelig hvis du svelger en stjerne.
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #188 Skrevet 29. januar 2013 Dette er din påstand. Jeg har knust argumentasjonen din som er ment å underbygge påstanden. Å bare gjenta en påstand jeg nettopp har bevist er ugyldig gjør den ikke mer sann. Du innrømmet selv at prostitusjon er det motsatte av svindel, etter din egen definisjon! Feil, Å bare gjenta en påstand om at du har bevist en påstand ugyldig gjør det ikke mer sant.. Jo, det er en garanti for det når det, etter din egen innrømmelse, er klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Med andre ord: Begge parter vet nøyaktig hva de får. Dette er det motsatte av svindel. Og du innrømmet det nettopp. Så slankepiller er legit ifølge deg. Selvsagt ønsker du nå å ro deg unna siden du dreit deg så grundig ut, men det går ikke. Løgn. På ingen måte. Argumentet jeg siterte gikk ut på situasjoner der den prostituerte nyter det hun tar betalt for. Min sammenligning viser at det ikke er noe galt i det. Om den prostituerte nyter svindelen eller ei er irrelevant, det er fortsatt svindel. Sykdom og død kommer også fra naturen, men likevel prøver vi å gjøre noe med det. Å bekjempe sykdommer er i følge din argumentasjon negativt fordi det går mot naturen. Å bekjempe sykdom er "misbruk", argumenterer du. Nei, du har ikke forstått bæret av hva jeg snakker om. Epic fail. Fra deg, ja. .
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #189 Skrevet 29. januar 2013 For Jegern Puahat er dataspill svindel. Når du kjøper Call of Duty (et krigsspill) så er du ikke egentlig i krig. Du spiller bare et spill. Du dreper ingen, mens krig er konstruert for å drepe. Mario er også svindel. Du spiser ikke ekte sopper, og blir ikke udødelig hvis du svelger en stjerne. Mener du at spill er gratis å tilvirke?
jabx Skrevet 29. januar 2013 #190 Skrevet 29. januar 2013 Så slankepiller er legit ifølge deg. Ikke hvis de faktisk fungerer slik brukeren forventer etter en klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Ellers var det lite annet å svare på i det du skriver. Du har visst gitt opp, og prøver å avlede oppmerksomheten fra det faktum at du selv innrømmet at prostitusjon ikke er svindel. Dessuten mener du medisiner og dataspill (bare to eksempler) er svindel. Koko.
jabx Skrevet 29. januar 2013 #191 Skrevet 29. januar 2013 Mener du at spill er gratis å tilvirke? Ingenting er gratis, lille venn. Du mener fortsatt spill er svindel siden man ikke faktisk gjør det man simulerer i spillet.
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #192 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Ikke hvis de faktisk fungerer slik brukeren forventer etter en klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Ellers var det lite annet å svare på i det du skriver. Du har visst gitt opp, og prøver å avlede oppmerksomheten fra det faktum at du selv innrømmet at prostitusjon ikke er svindel. Dessuten mener du medisiner og dataspill (bare to eksempler) er svindel. Koko. Løgn, alle dine poenger er allerede tilbakevist i denne tråden. Endret 29. januar 2013 av Jegern Puahate
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #193 Skrevet 29. januar 2013 Ingenting er gratis, lille venn. Du mener fortsatt spill er svindel siden man ikke faktisk gjør det man simulerer i spillet. Sex er gratis fra naturens side, såpass har du vel forstått?
Jegern Puahate Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #194 Skrevet 29. januar 2013 Dataspill og medisiner er forøvrig konkrete, tilvirkede produkter fra de som selger dem = Det er fair å selge. Sex er ikke produsert eller tilvirket av hora, det er allerede der fra naturens side = Svindel å selge. Synker dette inn snart?
agg Skrevet 29. januar 2013 #195 Skrevet 29. januar 2013 Sex er gratis fra naturens side, såpass har du vel forstått? Men ikke for en prostituert - om hun er på innemarkedet må hun betale husleie, sannsynligvis har hun utgifter til kondomer, lube, ulike klær (som hun nok ikke ville kjøpt om det ikke var for kundenes preferanser), leketøy/hjelpemidler, høyt strømforbruk pga. vask av håndkler og sengetøy osv.. Du har selv poengtert at sex allerede finnes fra naturens side, og dermed ikke kan taes betalt for - det samme gjør mat. Det er jo et helt basalt behov, og man kan finne noe mat gratis i naturen. Men om jeg blir lei av å spise bær og sopp fra skogen, og heller kjøper meg en biff på rema - så er jo det et valg jeg tar, fult vitende om at det finnes et gratis alternativ - men jeg velger å betale fordi det gir meg noe ekstra. Det betyr ikke at matvarebutikken kynisk utnytter mine menneskelige behov, og svindler meg. De tilbyr en ekstratjeneste. 2
jabx Skrevet 30. januar 2013 #196 Skrevet 30. januar 2013 (endret) Sex er gratis fra naturens side, såpass har du vel forstått? Hva så? Fysisk arbeid er også gratis fra naturens side, men likevel får folk lønn for å drive med fysisk arbeid. Dataspill og medisiner er forøvrig konkrete, tilvirkede produkter fra de som selger dem = Det er fair å selge. Dataspill er en haug med 0-tall og 1-tall, og ikke noe fysisk. Dataspill er 100% gratis å kopiere. Likevel tar man betalt for dem. Dette i tillegg til at dataspill ikke er virkelig, og dermed svindel etter din argumentasjon. Sex er ikke produsert eller tilvirket av hora, det er allerede der fra naturens side = Svindel å selge. Muskelkraft er ikke produsert eller tilvirket av arbeideren, det er der allerede fra naturens side. Å ha en jobb som krever muskelkraft er altså svindel etter din argumentasjon. I det hele tatt er det lite i verden som ikke er svindel hvis man skal godta argumentasjonen din. Også yrker der man bruker hjernen må være svindel siden hjernekapasitet ikke er produsert eller tilvirket av eieren av hjernen. Det er der allerede fra naturens side. Alt dette er imidlertid bare et sidespor, da du selv har innrømmet at prostitusjon innebærer klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Med andre ord: Begge parter vet nøyaktig hva de får. Dette er det motsatte av svindel. Endret 30. januar 2013 av jabx
Jegern Puahate Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #197 Skrevet 30. januar 2013 (endret) Men ikke for en prostituert - om hun er på innemarkedet må hun betale husleie, sannsynligvis har hun utgifter til kondomer, lube, ulike klær (som hun nok ikke ville kjøpt om det ikke var for kundenes preferanser), leketøy/hjelpemidler, høyt strømforbruk pga. vask av håndkler og sengetøy osv.. Du har selv poengtert at sex allerede finnes fra naturens side, og dermed ikke kan taes betalt for - det samme gjør mat. Det er jo et helt basalt behov, og man kan finne noe mat gratis i naturen. Men om jeg blir lei av å spise bær og sopp fra skogen, og heller kjøper meg en biff på rema - så er jo det et valg jeg tar, fult vitende om at det finnes et gratis alternativ - men jeg velger å betale fordi det gir meg noe ekstra. Det betyr ikke at matvarebutikken kynisk utnytter mine menneskelige behov, og svindler meg. De tilbyr en ekstratjeneste. Nei, en hore må ikke betale mer enn andre som har sex. Endret 30. januar 2013 av Jegern Puahate
Jegern Puahate Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #198 Skrevet 30. januar 2013 Hva så? Fysisk arbeid er også gratis fra naturens side, men likevel får folk lønn for å drive med fysisk arbeid. Fysisk arbeid er leid inn for å tilvirke noe. Sex med en hore tilvirker ikke noe som ikke allerede er der. Dataspill er en haug med 0-tall og 1-tall, og ikke noe fysisk. Dataspill er 100% gratis å kopiere. Likevel tar man betalt for dem. Dette i tillegg til at dataspill ikke er virkelig, og dermed svindel etter din argumentasjon. 100% patetisk forsøk på sammenligning. Et dataspill er utviklet, designet, krever ressusjer, programmering, markedsføring. En får en fysisk kopi av spillet i butikken. Programvare er software = Et produkt som tilvirket. Du ser ikke spill utvikle seg selv gjør du smarten? Muskelkraft er ikke produsert eller tilvirket av arbeideren, det er der allerede fra naturens side. Å ha en jobb som krever muskelkraft er altså svindel etter din argumentasjon. Dette syltynne argumentet er allerede tilbakevist. I det hele tatt er det lite i verden som ikke er svindel hvis man skal godta argumentasjonen din. Også yrker der man bruker hjernen må være svindel siden hjernekapasitet ikke er produsert eller tilvirket av eieren av hjernen. Det er der allerede fra naturens side. Du har fortsatt ikke forstått bæret, ingen kjøper "hjernekapasitet" men heller det den enkelte hjerne kan produsere, for eks en forfatter selger det hjernen hans klarer å tilvirke - i form av en bok = et tilvirket produkt som er legit å selge. En hore har ikke tilvirket noe som helst Alt dette er imidlertid bare et sidespor, da du selv har innrømmet at prostitusjon innebærer klare og definerte begrensinger innenfor en økonomisk rammeavtale. Med andre ord: Begge parter vet nøyaktig hva de får. Dette er det motsatte av svindel. Nei, nei og atter nei. Det hjelper ikke at en handel er gjennomført innenfor en økonomisk rammeavtale så lenge hele markedet for handelen er basert på et manipulert tilbud\etterspørselsmekanisme = Forlede kunden = Svindel. Dette har jeg allerede forklart tidigere i tråden. Artig med en hvit ridder som forsvarer prostitusjon, men det hjelper ikke å komme guns blazing med bare løskrutt
Uglen Skrevet 30. januar 2013 #199 Skrevet 30. januar 2013 Sex er gratis fra naturens side, såpass har du vel forstått? Sex er ikke produsert eller tilvirket av hora, det er allerede der fra naturens side = Svindel å selge. Synker dette inn snart? Jeg begynner som en del andre å mistenke at dette er trolling. Men for the sake of argument: For det første, alt er gratis fra naturens side. Penger og pengebaserte transaksjoner er en menneskelig oppfinnelse. Gjelder denne kritikken din andre aspekter av samfunnet, eller er det kun prostitusjon som opprører deg? For det andre er det uriktig å si at den prostituerte ikke skaper noe. Hun (eller han. Hvorfor glemmer vi alltid at det finnes mannlige prostituerte?) skaper nytelse for klienten. Nå mener jeg ikke å forsvare prostitusjonsmarkedet her. Jeg deler bare ikke argumentasjonen som legges frem i denne tråden.
Jegern Puahate Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #200 Skrevet 30. januar 2013 (endret) Jeg begynner som en del andre å mistenke at dette er trolling. Men for the sake of argument: For det første, alt er gratis fra naturens side. Penger og pengebaserte transaksjoner er en menneskelig oppfinnelse. Gjelder denne kritikken din andre aspekter av samfunnet, eller er det kun prostitusjon som opprører deg? For det andre er det uriktig å si at den prostituerte ikke skaper noe. Hun (eller han. Hvorfor glemmer vi alltid at det finnes mannlige prostituerte?) skaper nytelse for klienten. Nå mener jeg ikke å forsvare prostitusjonsmarkedet her. Jeg deler bare ikke argumentasjonen som legges frem i denne tråden. Jeg mistenker andre her for trolling når de nekter å se ting som er helt åpenbart. Nei - en hore skaper ikke mer nytelse enn det kunden gjør, det er en naturen som har skapt følelsen av nytelse. Ja, alt er gratis fra naturens side men som regel så koster det å tilvirke varer\tjenester ut i fra dette. Å kjøpe treplanker koster noe fordi det er tilvirket for bruk. Prostitusjon derimot er det samme som å selge sand midt i ørkenen. Endret 30. januar 2013 av Jegern Puahate
Fremhevede innlegg