AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #261 Del Skrevet 25. august 2013 Jeg trodde at man kunne bli gravid av å onanere. En gang så jeg noe skittent på gardinen min, og jeg trodde det var inntørket blod. Dette var da ifølge meg selv et tegn på at jeg var gravid. Jeg dro på butikken og kjøpte bløt kattemat og klinte det utover gardinen. Etter noen dager turte jeg meg bort til gardinen for å se om det hadde tørket til samme farge som "blodet". Og det var det. Så da roet jeg med ned med at det var bare bløt kattemat som var på gardinen, og at jeg ikke var gravid. Var sikkert rundt ni-ti år gammel. Anonymous poster hash: 1336b...b7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 25. august 2013 #262 Del Skrevet 25. august 2013 Fra jeg var ca 6 til jeg var 12 trodde jeg at min gammelonkel var mafiamedlem. Årsaken var at de voksne snakke om at " onkel Frans" var gangstøing ( person fra et sted som het Gangstøa), mens jeg satt og hørte på som 6åring, jeg mistolket det som "gangster" fordi jeg nettopp hadde funnet ut at det var noe som hette mafia og at det bare var gangstere som var med der. Det hjalp ikke akkurat at han var litt tykk, gikk med hatt og likte en god sigar. Fant ut av det en gang jeg skulle få min mor til å bekrefte ovenfor en venn at mafiaen fantes i norske småbyer også, fordi vi hadde en i familien - ble nesten litt nedtur, jeg hadde jo nevnt han til flere i årenes løp.. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivitet Skrevet 25. august 2013 #263 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Jeg trodde jeg var eldre enn pappa, siden jeg er født 3. januar, og han 4. januar. Jeg trodde dette i mange år. Jeg syntes det var litt rart siden han var pappaen min. Endret 25. august 2013 av positivitet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 25. august 2013 #264 Del Skrevet 25. august 2013 At man slapp å betale på bussen hvis de som var bak deg gikk fort. Dette var pappas måte å unngå å forklare hva månedskort var for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #265 Del Skrevet 25. august 2013 At man slapp å betale på bussen hvis de som var bak deg gikk fort. Dette var pappas måte å unngå å forklare hva månedskort var for noe. Har du ikke skrevet dette i denne tråden en gang før? Anonymous poster hash: 1336b...b7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 25. august 2013 #266 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Har du ikke skrevet dette i denne tråden en gang før? Anonymous poster hash: 1336b...b7c Det kan ikke utelukkes, men jeg trodde ikke jeg hadde det. Edit: du hadde rett, og det var bare noen måneder siden, men jeg håper jeg er tilgitt. Endret 25. august 2013 av Herr Heftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivitet Skrevet 25. august 2013 #267 Del Skrevet 25. august 2013 Jeg trodde at når jeg spiste de hunde- og kattefigurene i Godt og blandet-posen, så fikk de vondt. Det gjaldt for så vidt også andre godteri-biter som var formet som dyr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #268 Del Skrevet 25. august 2013 Det kan ikke utelukkes, men jeg trodde ikke jeg hadde det. Edit: du hadde rett, og det var bare noen måneder siden, men jeg håper jeg er tilgitt. Tilgitt;) Anonymous poster hash: 1336b...b7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 26. august 2013 #269 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Jeg trodde kaffe smakte sølevann og kunne ikke skjønne hvordan de voksne klarte å drikke det. Jeg trodde Østfold var Norges sørligste del. Jeg mente også at korrekt adressering på konvolutt måtte ha med "Europa, Verden, Universet". Bestemoren min snakket om å "ha øyne i nakken", og siden jeg skulle opereres i øynene, var jeg veldig spent på om jeg ville få operert inn øyne i bakhodet. Foreldrene mine het(er) Randi og Harald, og jeg var lenge sikker på at faren min egentlig var kronprins og at moren min var den egentlige kronprinsessen. De klarte også å få meg til å tro (det var ikke vanskelig) at en teskje rappet fra Rikshospitalet hadde deres monogram (RH). Da vi skulle ta førsteklassebilde, trodde jeg at kameraet ville fange opp alt i 360 graders vinkel, og akkurat da bildet ble tatt, gikk lillesøsteren til min nabo og bestevenninne forbi på veien bak fotografen. VI var litt sure på henne akkurat da, så jeg ble veldig irritert og sur for at hun skulle være med på bildet. Geipen min på klassebildet sier alt Jeg fikk aldri anledning til å spare til langt hår, for mamma forklarte at man måtte klippe de slitte tuppene, for ellers ble håret fliset opp. Håret mitt ble derfor like langt (kort) hver gang det ble klippet... Jeg ville ikke ha mokkabønner da de voksne spiste det, for de sa at det var dukkebæsj. Hvordan en dukke hadde klart å bæsje, eller at de andre klarte å spise bæsj, reflekterte jeg ikke over. Skiltet med "humper i veien" ble jeg forklart betydde "her kommer mamma" Og kefir ble forresten kalt "sur pupp" (jeg likte likevel godt retten "sur pupp med kavring"). Jeg trodde faren min hadde sagt at han hadde seks tær på hver fot. Men da jeg ville se etter, ble han sur, det var en han kjente som hadde det. Jeg trodde "døpt" var det samme som "drept". Jeg var redd for mørkhudede, for jeg trodde de var brennhete å ta på. Jeg trodde katter var jenter og hunder var gutter. Jeg trodde at det ble mer vann i et spann om man fylte på med sand. (Og jeg trodde jeg var genial som oppdaget dette og var den eneste som skjønte det!) Jeg er yngst og jente og har en storebror, derfor trodde jeg at broren alltid måtte være eldst. Begrepene lillebror og storesøster virket helt absurde for meg. Alle voksne, og spesielt foreldrene mine, visste alt, kunne alt, gjorde alt riktig, snakket alltid sant og oppførte seg alltid korrekt. Jeg trodde at hvis jeg bare konsentrerte meg nok og trente flittig, ville jeg være i stand til å ta med meg ting jeg drømte om, inn i våken tilstand. Feks gullmynter Siden jeg var barn, måtte jeg se på barne-TV, selv det som var skummelt (ala Pompel og Pilt). Jeg kjøpte en bok på et loppemarked og trodde den var antikvarisk, den var jo fra 1910! Jeg hadde også en slags forestilling om at hvis jeg pisket såpeskum veldig grundig og hardt, ville det bli spiselig krem. Jeg hadde en veldig logisk oppfatning av ord, så "avkreftet" betydde at man var blitt kvitt kreft, og "gjestfri" at man ikke hadde noen gjester. Endret 26. august 2013 av Pringle 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vill Skrevet 26. august 2013 #270 Del Skrevet 26. august 2013 Eg trudde at du døydde viss du spiste epleskall som ikkje var vaska. Hylgrein då nabojenta som var nokre år eldre sa dette til meg. Eg hadde jo nettopp spist skittent epleskall. Hylgrein på rommet til mamma og pappa i det som føltes som ein evighet, men ville ikkje seie til mamma og pappa kva som var gale. Ville ikkje at dei skulle bli lei seg for at eg kom til å dø. Då eg til min store overraskelse fortsatt levde etter å ha hylt i "ein evighet", reiste eg meg fra golvet og gikk for å leke igjen. Eg overlevde epleskallet. Eg trudde også at bamsene mine levde om natta, og trygla dei ofte om å sette seg ein anna plass om morgonen eller vekke meg så eg kunne få dette bekrefta. Var også ein av dei med ei mor som sa du fekk makk i magen av å ete snø. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brødsmule Skrevet 26. august 2013 #271 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) - Endret 11. mai 2015 av brødsmule 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 26. august 2013 #272 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Jeg var en jævel på å "plante" flasker i kiosken, så jeg kunne kjøpe smågodt - gummismokker var best! Fant ut først noen år etter at det het: pante... Endret 26. august 2013 av Kim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #273 Del Skrevet 26. august 2013 Moren min fortalte at grunnen til at Tante og nye onkelen ikke var sammen lenger var fordi han drev med stoff. Jeg så for meg silke og sånt jeg da. Kunne ikke skjønne at tante ikke kunne være kjæreste med han pga det. Var 5 år. Anonymous poster hash: 21d6d...047 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #274 Del Skrevet 26. august 2013 Har ikke hørt noen andre tro dette, så kan hende folk vil gjenkjenne meg.. Men hver gang mamma og pappa så på lotto så ropte de ut at "nåå kommer miljonane!!" Jeg ble livredd og måtte gjemme meg. Inne i mitt lille hode så jeg for meg kaptein sabeltann lignende mann som kom på døra for å ta meg. Anonymous poster hash: 21d6d...047 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 26. august 2013 #275 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg trodde det var monster i dusjsluket, turte ikke gå på do uten å kaste et håndkle over der først, ha ha. Vennina mi trodde fugler hadde 4 bein, hun elska og tegne fugler helt til noen påpekte at fugler hadde 2 bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #276 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg turte ikke å være for lenge ute i solen, for da trodde jeg at jeg kom til bli neger. Jeg trodde også at alt var svart-hvitt i gamledager Anonymous poster hash: 756e2...6b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. august 2013 #277 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Da jeg var lita hadde jeg ei venninne fra Somalia og storebroren hennes likte å tulle med meg. En dag sa han at han var kannibal og spiste små barn. Jeg turte ikke ringe på der på flere måneder, og da jeg først mannet meg opp ringte jeg på og sprang ut av gårdsplassen å sto i veien, så jeg kunne løpe inn i skogen å gjemme meg om han åpnet. Jeg var da 4-5 år. Pappa var ekstrem på å stjele smågodt i butikken, så jeg trodde lenge det var lov å spise det som lå i 'renna' i de stativene. En gang lå det en pakke fruktpastiller der som jeg puttet i lomma og tok med hjem. Det var ikke populært hos mor og da ble jeg forklart at å plukke slik er å stjele uansett hva som ligger i den renna. 5-6 år. Edit: Leif. Endret 26. august 2013 av Konekon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 26. august 2013 #278 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg trodde at min onkel Arve het Onke-Larve til fornavn... (Larve visste jeg hva var, men Arve kjente jeg ingen andre som het ) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 26. august 2013 #279 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg trodde at min onkel Arve het Onke-Larve til fornavn... (Larve visste jeg hva var, men Arve kjente jeg ingen andre som het ) jeg trodde dagsrevyen het dagsrebyen. Jeg visste hva en by var, men ikke hva en revy var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 26. august 2013 #280 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Hei dere har sett Aladin-filmen? Den scenen hvor Aladin go Jasmin flyr på teppet jorda rundt mens de synger ("A whole new world"), der er de oppe i skyene og Jasmin fanger en sky. Etter det var jeg overbevist om at skyer egentlig var krem eller sukkerspinn. Edit: fant bilde: Endret 26. august 2013 av Alice123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå