Gå til innhold

Synes at Tone Damli Aaberge ikke passer som Idol-dommer


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Jeg syns nå at en talentløs dommer uten sjel passer helt perfekt i en konkurranse for andre talentløse mennesker uten sjel. Kan i så måte ikke se for meg noen bedre alternativer enn Tone Damlie Aaberge, Kurt Nilsen og hun blonde fra M2M.

Kurt Nilsen har da både talent og sjel!!!

Anonym poster: 9fc226033cec2031cfc82fd4162adb6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men jeg tror de fleste med virkelig peiling på musikk er enige i at Kurt har større talent enn Tone.

Du tror.

Poenget mitt er bare å påpeke at musikksmak er subjektivt. Og musikkbransjen er en typisk tilbud-etterspørsel-bransje. Tone har gitt ut noen plater, hun har solgt singler og hun har fått stor suksess. Hun ville aldri fortsatt å lage plater og selge plater dersom ingen likte og kjøpte musikken hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Ok di pirkehøne, jeg VET at folk med greie på musikk syns at Kurt er et større talent enn Tone. Kurt har en fantastisk stemme, Tone sin er heller middelmådig. Man trenger ikke være så intelligent for å skjønne det. Da snakker jeg ikke kun om platesalg, glem det. Rolling Stones er også langt større og mer talentfulle enn Justin Bieber selv om Justin Bieber kanskje til og med selger mer. Det trenger ikke bety at det er BRA for det. Her i Norge og Sverige er det faktisk dænsebænd som selger mest, men det er ikke akkurat bra musikk for det. Mulig du syns det da, men det er nå en annen sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok di pirkehøne, jeg VET at folk med greie på musikk syns at Kurt er et større talent enn Tone. Kurt har en fantastisk stemme, Tone sin er heller middelmådig. Man trenger ikke være så intelligent for å skjønne det. Da snakker jeg ikke kun om platesalg, glem det. Rolling Stones er også langt større og mer talentfulle enn Justin Bieber selv om Justin Bieber kanskje til og med selger mer. Det trenger ikke bety at det er BRA for det. Her i Norge og Sverige er det faktisk dænsebænd som selger mest, men det er ikke akkurat bra musikk for det. Mulig du syns det da, men det er nå en annen sak.

Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan påstå at DU vet hva som er bra musikk, og ingen andre. Dersom danseband er mest solgt i Norge, er det jo tydelig at det norske folk syns at danseband musikk er bra. Ingen kjøper musikk de selv mener at er dårlig. Så hvorfor er DU bedre klassifisert til å fortelle hva som er bra musikk enn hvermannsen? Det er det jeg lurer på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ofte er dårlig kompetanse hos dommerne. De burde jo i grunn ha sangpedagoger og andre folk som virkelig vet hva sang går ut på. Men jeg skjønner så klart at de må spille på utseende ol. for å få seere.

'

Altså handlet det ikke bare om utseende likevel ;)

Les innlegget før du svarer, ol. kan vel være sjarme og glimt i øyet?

Anonym poster: 8d3abebca2eca4b7b696b0b05e1670d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan påstå at DU vet hva som er bra musikk, og ingen andre. Dersom danseband er mest solgt i Norge, er det jo tydelig at det norske folk syns at danseband musikk er bra. Ingen kjøper musikk de selv mener at er dårlig. Så hvorfor er DU bedre klassifisert til å fortelle hva som er bra musikk enn hvermannsen? Det er det jeg lurer på.

Men les nå hva jeg skriver da!! IKKE KUN TA HENSYN TIL PLATESALG! Selv Linni Meister selger plater! Syns du hun synger bra? DRIT langt faen i hva som selger. Sex er det som selger, men det er ikke dermed sagt at en musikk-kjenner som er utdannet innen musikk syns Tone og Linni synger bra, Enhver idiot skjønner at Kurt er et større talent enn Tone SELV OM TONE MULIGENS SELGER BEDRE FORDI HUN ER DEILIG OG SEXY!! Unnskyld at jeg roper, men du gidder jo pokker ikke å lese hva jeg skriver og du gidder ikke engang å prøve å forstå hva jeg mener. Jeg har aldri sagt at jeg har mer greie på musikk enn andre.

Og, for å bruke meg selv som eksempel for å se om du forstår meg bedre da, jeg liker mye av Rihanna sin musikk, men Elvis var et langt større talent enn henne selv om JEG liker Rihanna bedre enn Elvis. Men en med utdannelse og peiling innenfor musikk ville ledd av meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men les nå hva jeg skriver da!! IKKE KUN TA HENSYN TIL PLATESALG! Selv Linni Meister selger plater! Syns du hun synger bra? DRIT langt faen i hva som selger. Sex er det som selger, men det er ikke dermed sagt at en musikk-kjenner som er utdannet innen musikk syns Tone og Linni synger bra, Enhver idiot skjønner at Kurt er et større talent enn Tone SELV OM TONE MULIGENS SELGER BEDRE FORDI HUN ER DEILIG OG SEXY!! Unnskyld at jeg roper, men du gidder jo pokker ikke å lese hva jeg skriver og du gidder ikke engang å prøve å forstå hva jeg mener. Jeg har aldri sagt at jeg har mer greie på musikk enn andre.

Og, for å bruke meg selv som eksempel for å se om du forstår meg bedre da, jeg liker mye av Rihanna sin musikk, men Elvis var et langt større talent enn henne selv om JEG liker Rihanna bedre enn Elvis. Men en med utdannelse og peiling innenfor musikk ville ledd av meg.

Hvorfor blir du så sint, egentlig? Fordi jeg er uenig med deg?

Jeg er forresten forsatt uenig med deg. Men jeg kan egentlig utdype meg mer enn hva jeg har gjort til nå, så vi får heller bare være uenige.

Ja forresten; jeg skjønner veldig godt hva du mener, men jeg syns ikke du har holdbare argumenter. That's all.

Endret av Rubies_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun hadde det samme "talentet" som hun har, gitt ut de samme platene, men veid 100 kg eller vært like "mindre pen" som Kurt hadde hun neppe sittet i den stolen.

1. Et visst talent må hun da ha siden hun har gitt ut fire cder og brødfør seg som artist i lille Norge ...

2. Tor Milde satt da i dommerstolen i to sesonger. Er han slank? Er han pen? Har han et stort talent som artist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Dere skjønner ikke. Men det jeg vil frem til er at for at en jente skal få sitte i den stolen hun være pen mens med en mann holder det med talent. Sammenlign Kurt og Tone. Jeg tror neppe Kurt hadde fått sitte i den stolen om han var dødskjekk, men hadde Tone sitt middelmådige talent. På samme måte, hadde Tone vært mindre pen hadde hun neppe fått sitte der om hun hadde det samme talentet som hun har. Neppe om hun hadde kjempetalent heller. Utseendet er tydeligvis alt. Jenter må være pene hele tiden selv om de har masse talent mens på gutta holder det med "bare" talent. Det syns jeg er synd. Og i Tone sitt tilfelle er hun "bare" pen. Ingen kan si at hun er noe stort talent musikkmessig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skjønner ikke. Men det jeg vil frem til er at for at en jente skal få sitte i den stolen hun være pen mens med en mann holder det med talent. Sammenlign Kurt og Tone. Jeg tror neppe Kurt hadde fått sitte i den stolen om han var dødskjekk, men hadde Tone sitt middelmådige talent. På samme måte, hadde Tone vært mindre pen hadde hun neppe fått sitte der om hun hadde det samme talentet som hun har. Neppe om hun hadde kjempetalent heller. Utseendet er tydeligvis alt. Jenter må være pene hele tiden selv om de har masse talent mens på gutta holder det med "bare" talent. Det syns jeg er synd. Og i Tone sitt tilfelle er hun "bare" pen. Ingen kan si at hun er noe stort talent musikkmessig.

Nevn en "stygg" (mindre pen) kvinnelig artist da, som er mer egnet til å sitte i den stolen enn Tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Den som mener at Tone er en bedre sanger og et større talent enn Kurt, eier jo ikke peiling på musikk. Rett og slett. Tone er i beste fall en middelmådig sanger. Stemmen hennes er en tretten på dusinet, som ikke takler noe som helst utfordrende stemmebruk. Kurt kan synge hva som helst. Det er forskjellen på en god og en middels vokalist.

At Tone skal være Idoldommer er vel bare et ledd i den voldsomme fokuseringen på hennes person nå for tiden. Eget tv-program, forestående bryllup og nå Idol. Det er rett og slett et PR-stunt hele greia. Noe må hun jo tjene penger på, etter som hun ikke er en person som blir noen stayer i musikkbransjen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som mener at Tone er en bedre sanger og et større talent enn Kurt, eier jo ikke peiling på musikk. Rett og slett. Tone er i beste fall en middelmådig sanger. Stemmen hennes er en tretten på dusinet, som ikke takler noe som helst utfordrende stemmebruk. Kurt kan synge hva som helst. Det er forskjellen på en god og en middels vokalist.

At Tone skal være Idoldommer er vel bare et ledd i den voldsomme fokuseringen på hennes person nå for tiden. Eget tv-program, forestående bryllup og nå Idol. Det er rett og slett et PR-stunt hele greia. Noe må hun jo tjene penger på, etter som hun ikke er en person som blir noen stayer i musikkbransjen.

Bra oppsummert! Enig!

Anonym poster: 5f4a77a1d0af54c6d4ebdd66fc95b384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil mye heller høre på Kurt, enn på denne Tone Damli Aaberge. Han er helt klart unik som artist. Tone sammenligner jeg med en flopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Kurt Nilsen har da både talent og sjel!!!

Han har en bra stemme sånn egentlig, men den samme Nickelback-aktige påtatte "røffheten" vi har hørt en million ganger før fra andre "sarte men samtidig manndige" vokalister. Det er ikke å synge med sjel og innlevelse i min bok.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Tone er i det minste bedre enn Marion Ravn som dommer. Tror det var x factor hun var med i som dommer. Fikk helt fnatt av den dama.

Kunne ikke ha sagt meg mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så mange de kunne hatt som dommere. Anita Skorgan, Anne Grete Preus, Anneli Drecker, Tuva Syvertsen, Margaret Berger, Unni Wilhelmsen. Lise Karlsnes, Maria Haukaas Mittet og Bertine Zetlitz liker jeg ikke som personer, men jeg tror de kunne blitt gode dommere.

Anonym poster: 9fc226033cec2031cfc82fd4162adb6b

Både Anneli Drecker og Bertine Zetlitz har vært Idol-dommere tidligere. Følg med!

Anonym poster: 900f6293c52f773dbc607560a70e5824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært artig med Lise Karlsnes!

Teit når Tone sitter og skal kommentere folks sangevne,når hun selv ikke kan synge en ren tone.

Ille flaut!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Den som mener at Tone er en bedre sanger og et større talent enn Kurt, eier jo ikke peiling på musikk. Rett og slett. Tone er i beste fall en middelmådig sanger. Stemmen hennes er en tretten på dusinet, som ikke takler noe som helst utfordrende stemmebruk. Kurt kan synge hva som helst. Det er forskjellen på en god og en middels vokalist.

At Tone skal være Idoldommer er vel bare et ledd i den voldsomme fokuseringen på hennes person nå for tiden. Eget tv-program, forestående bryllup og nå Idol. Det er rett og slett et PR-stunt hele greia. Noe må hun jo tjene penger på, etter som hun ikke er en person som blir noen stayer i musikkbransjen.

Veldig bra skrevet! Du skrev det jeg prøvde å si, men som dessverre ikke ble forstått av et par brukere her. Man trenger ikke være geni innenfor musikk for å skjønne at Kurt er en langt bedre sanger enn Tone.

Som dommer ville jeg mye heller hatt Lise Karlsnes. Ja, hun er pen hun også, men synger dritbra i tillegg. Tone er bare et glansbilde med helt middelmådig stemme.

Endret av Borghild
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...