Gå til innhold

Synes at Tone Damli Aaberge ikke passer som Idol-dommer


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild

Men hvis hun hadde det samme "talentet" som hun har, gitt ut de samme platene, men veid 100 kg eller vært like "mindre pen" som Kurt hadde hun neppe sittet i den stolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så? Hun vet jo godt hvordan prosessen med å produsere og promotere en plate er. Som da blir jobben til den fremtidige Idol-vinneren.

Jeg syns det er veldig mye fokus på utseendet hennes. Litt for mye. Hun er ei pen dame, men det trenger ikke bety at hun ikke sitter på verdifull kunnskap og kompetanse om musikkbransjen.

Det gjør hun helt sikkert, men det gjør veldig mange andre også! Så det kan umulig være derfor hun er valgt ut. Hun er 24år, så det finnes jo mange som har vært i bransjen lengere enn hun har levd! Når man ser på panelet så skjønner man jo at de ville ha en jente inn i gjengen, og Tone skaper jo mye blest omkring så vil tro det ligger mer der, og det at hun er pen som gjør at hun er valgt ut. Men det er det jeg tror. Vi kan både tro og mene forksjellig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå at en talentløs dommer uten sjel passer helt perfekt i en konkurranse for andre talentløse mennesker uten sjel. Kan i så måte ikke se for meg noen bedre alternativer enn Tone Damlie Aaberge, Kurt Nilsen og hun blonde fra M2M.

Det var vel ingen blonde i M2M?

Anonym poster: 5f4a77a1d0af54c6d4ebdd66fc95b384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen blonde i M2M?

Anonym poster: 5f4a77a1d0af54c6d4ebdd66fc95b384

Marit Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Det var vel ingen blonde i M2M?

Var det ikke ei blondine og ei brunette da? Vel uansett, hun med gitaren, hjernen bak M2M.

Marit Larsen.

Jepp.

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Forresten er det viktig å skille mellom "musikk" og "muzakk". Idol og den pop-bransjen som Tone Damlie og Kurt Nilsen representerer, handler om muzakk og ikke musikk. Man må rett og slett bare ta det for det det er. Samme med "The Voice", "X-factor", "Hver gang vi møtes", "Stjernekamp", "Melodi Grand Prix" og så videre: Muzakk. Dersom man ikke tar det for det det er, blir man fort sprøyte gal i hodet.

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Og så? Hun vet jo godt hvordan prosessen med å produsere og promotere en plate er. Som da blir jobben til den fremtidige Idol-vinneren.

Jeg syns det er veldig mye fokus på utseendet hennes. Litt for mye. Hun er ei pen dame, men det trenger ikke bety at hun ikke sitter på verdifull kunnskap og kompetanse om musikkbransjen.

Du er den eneste med vett i skallen her ! :)

Bravo :klappe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke ei blondine og ei brunette da? Vel uansett, hun med gitaren, hjernen bak M2M.

Jo. Marion og Marit. Marit var blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snyball

Jeg synes det ofte er dårlig kompetanse hos dommerne. De burde jo i grunn ha sangpedagoger og andre folk som virkelig vet hva sang går ut på. Men jeg skjønner så klart at de må spille på utseende ol. for å få seere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg synes det ofte er dårlig kompetanse hos dommerne. De burde jo i grunn ha sangpedagoger og andre folk som virkelig vet hva sang går ut på. Men jeg skjønner så klart at de må spille på utseende ol. for å få seere.

Jaha :) ?

Hvorfor sitter da Kurt der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpaceBaby

Jeg synes det ofte er dårlig kompetanse hos dommerne. De burde jo i grunn ha sangpedagoger og andre folk som virkelig vet hva sang går ut på. Men jeg skjønner så klart at de må spille på utseende ol. for å få seere.

Nei, det er akkurat det jeg mente: Man må skille mellom "musikk" og "muzakk". Idol er en muzakkonkurranse og domerne passer helt perfekt til det.

Musikkonkurranser finnes ikke, ettersom det ikke er mulig å konkurrere i kunst og bedømme det objektivt.

Endret av SpaceBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opptaksprøve til musikkonservatoriet eller operaen så hadde jeg skjønt engasjementet. Men dette er Idol, der hovedmålet er å gi reklameinntekter til TV2. De trenger "pen dame" i panelet og Tone er vel perfekt i så måte. Hun trekker nok mange seere og jeg tror neppe hennes tilstedeværelse gjør at Norge går glipp av sitt neste egentlige store idol.

Og jeg syns hun var ganske godt på tilbakemeldingene. Hun har så mye selvtillit og er ikke redd for å si fra hva hun mener, både negativt og positivt. Og hun har sikkert en folkelig smak, og har vel jobbet nok i bransjen til å vite hva som er potensiale og hva som ikke er det. Jeg tror hun var et lurt valg jeg ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha :) ?

Hvorfor sitter da Kurt der?

Kurt har sjarme og glimt i øyet :)

Anonym poster: 905e20840eff2d66c54ca11ad46e00cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Også er han mann! Utseendet er ikke så viktig så lenge man har talent når man er mann. Hadde derimot Kurt vært en pen mann med Tone sitt middelmådige talent hadde han ALDRI sittet der! På samme måte hadde heller ikke Tone sittet der om hun hadde kjempetalent, men ikke var pen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er han mann! Utseendet er ikke så viktig så lenge man har talent når man er mann. Hadde derimot Kurt vært en pen mann med Tone sitt middelmådige talent hadde han ALDRI sittet der! På samme måte hadde heller ikke Tone sittet der om hun hadde kjempetalent, men ikke var pen.

Nå vil jeg bare påpeke at musikksmak er subjektivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Borghild

Nå vil jeg bare påpeke at musikksmak er subjektivt.

Klart det er det, men de fleste skjønner at Kurt er et langt større talent enn Tone. Jeg syns musikken til Kurt er kjedelig, men at han har en stor stemme og er et stort talent er det ingen tvil om. Tone er lysår bak Kurt i talent!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Kurt har sjarme og glimt i øyet :)

Anonym poster: 905e20840eff2d66c54ca11ad46e00cd

'

Altså handlet det ikke bare om utseende likevel ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er det, men de fleste skjønner at Kurt er et langt større talent enn Tone. Jeg syns musikken til Kurt er kjedelig, men at han har en stor stemme og er et stort talent er det ingen tvil om. Tone er lysår bak Kurt i talent!

... og det er DIN mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...