Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 13. januar 2013 #81 Skrevet 13. januar 2013 Sex handler om sex og etterspørsel og det er kvinnene som sitter på varen og menn som etterspør den. Hæ, handler sex om sex? Du mente kansje tilbud? Flott og fint med biologi BM, men få ting er så komplekst som mellommenneskelige relasjoner, og innsikt i biologi og primatologi gir ikke nødvendigvis ett fullgodt kart for å kunne navigere i samlivslandskapet.
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #82 Skrevet 13. januar 2013 Han gir en gave til henne, hun gir en gave til ham. Litt som julaften rett og slett. Dette er jo så vanlig at jeg ikke forstår at det er et tema en gang. Hvorfor vasker mannen hjemme? Mannen vasker hjemme da kvinner og menn deler på oppgavene hjemme! Hvilken gave er det så kvinnen får av mannen? På KG er det bare dere menn som sier at kvinnen gir dere sex. På tide å se dette på en litt annen måte gjerne?
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #83 Skrevet 13. januar 2013 Hæ, handler sex om sex? Du mente kansje tilbud? Flott og fint med biologi BM, men få ting er så komplekst som mellommenneskelige relasjoner, og innsikt i biologi og primatologi gir ikke nødvendigvis ett fullgodt kart for å kunne navigere i samlivslandskapet. Det kommer an på om du ønsker kart på individ eller gruppenivå. På gruppenivå er slike kart så treffsikre at det er morsomt, trist, spennende og skremmende på en og samme gang.
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #84 Skrevet 13. januar 2013 Mannen vasker hjemme da kvinner og menn deler på oppgavene hjemme! Hvilken gave er det så kvinnen får av mannen? På KG er det bare dere menn som sier at kvinnen gir dere sex. På tide å se dette på en litt annen måte gjerne? For det meste i materielt gods. Stort sett snakker vi om høyere levestandard.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 13. januar 2013 #85 Skrevet 13. januar 2013 (endret) ' Det kommer an på om du ønsker kart på individ eller gruppenivå Vel, det avhenger vel i om du ønsker å bli romantisk og/eller seksuellt involvert med et individ eller en gruppe. ' På gruppenivå er slike kart så treffsikre at det er morsomt, trist, spennende og skremmende på en og samme gang. Derfor har jeg forkastet monogamiet som en hellig gral for lenge siden Endret 13. januar 2013 av Amazing Cunt Wig
Sweet77 Skrevet 13. januar 2013 #86 Skrevet 13. januar 2013 Eventuelt så er det en kald og presis analyse av hvordan samspillet mellom menn og kvinner faktisk fungerer. Jeg vet det provoserer feministene, men vi er ikke annet en dyr og vi er mer styrt av biologien en den frie vilje. Sex handler om sex og etterspørsel og det er kvinnene som sitter på varen og menn som etterspør den. Det er og blir slik at hos menneskene så er det mannen som må kurtisere kvinnen for å vise seg verdig til å legge igjen spermen sin i henne. Vi er dyr, hverken mer eller mindre, og vi fungerer på akkurat samme vis. Nei du - kalde og presise analyser nøyer seg med kalde fakta, fri for glorifiserende eller fordømmende undertoner. Mens "hore-stemplet" er et stigmatiserende Stempel, med et meget negativt fortegn. Trangen til å sette negative stempler er ikke en gang dyrisk, men høyst menneskelig, og brukes gjerne av mennesker lever i den villfarelse at det å fordømme andre vil få dem selv til å framstå i et bedre lys. Slik vi ser eksempler på når menn bruker ordet i denne og øvrige tråder her på KG.
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #87 Skrevet 13. januar 2013 Nei du - kalde og presise analyser nøyer seg med kalde fakta, fri for glorifiserende eller fordømmende undertoner. Mens "hore-stemplet" er et stigmatiserende Stempel, med et meget negativt fortegn. Trangen til å sette negative stempler er ikke en gang dyrisk, men høyst menneskelig, og brukes gjerne av mennesker lever i den villfarelse at det å fordømme andre vil få dem selv til å framstå i et bedre lys. Slik vi ser eksempler på når menn bruker ordet i denne og øvrige tråder her på KG. La oss definere litt mer kjønnsnøytralt da. Det er jo et faktum at menn må yte for å få nyte en kvinnes kjød. Med andre ord, mannen må gi gaver eller tjenester for å få lov å spre sine gener. Slik som mer eller mindre alle andre dyrearter. Eneste ordet vi har som dekker det er prostitusjon Men for all del, om noen har lyst å lage et annet ord for å forklare handelen med sex så vær så god. Det er ikke meg imot.
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #88 Skrevet 13. januar 2013 (endret) For det meste i materielt gods. Stort sett snakker vi om høyere levestandard. Det er bare tull og stemmer ikke i vår tidsalder. Du har gjerne fått med deg at kvinner også tjener penger, og kan skaffe seg materielle ting og ha en bra levestandard. Kvinnen er ikke avhengig av mannen økonomisk. Hun velger å leve sammen med en mann da hun ønsker det men er ikke avhengig økonomisk! Endret 13. januar 2013 av Snuppi
Gjest annemor30 Skrevet 13. januar 2013 #89 Skrevet 13. januar 2013 Sex er oppskrytt så hvorfor mannen vil vakse for å få noe så kjedelig er for meg ei gåte,men det er kanskje en annen diskusjon og den kunne jeg gjerne tenkt meg å utfordre Brutal Mann til å ta;)
Sweet77 Skrevet 13. januar 2013 #90 Skrevet 13. januar 2013 La oss definere litt mer kjønnsnøytralt da. Det er jo et faktum at menn må yte for å få nyte en kvinnes kjød. Med andre ord, mannen må gi gaver eller tjenester for å få lov å spre sine gener. Slik som mer eller mindre alle andre dyrearter. Eneste ordet vi har som dekker det er prostitusjon Men for all del, om noen har lyst å lage et annet ord for å forklare handelen med sex så vær så god. Det er ikke meg imot. For de fleste holder det å være kåt og at de tenner på mannen. Var det som du sier så hadde det ikke vært noe marked for f.eks gigoloer - men som med alt annet vedrørende kvinners begjær så tones dette ned til et ikke-tema. Både til- og bort-bytting av sex skjer fra begge sider. Men på begge sider finner du samtidig mennesker som aldri gjør disse tingene. Vær litt mer nyansert, BM - verden er ikke et enten / eller-sted.
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #91 Skrevet 13. januar 2013 Det er bare tull og stemmer ikke i vår tidsalder. Du har gjerne fått med deg at kvinner også tjener penger, og kan skaffe seg materielle ting og ha en bra levestandard. Kvinnen er ikke avhengig av mannen økonomisk. Hun velger å leve sammen med en mann da hun ønsker det men er ikke avhengig økonomisk! Du har fått med deg at levestandarden for par er betraktelig høyere en for single?
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #92 Skrevet 13. januar 2013 Sex er oppskrytt så hvorfor mannen vil vakse for å få noe så kjedelig er for meg ei gåte,men det er kanskje en annen diskusjon og den kunne jeg gjerne tenkt meg å utfordre Brutal Mann til å ta;) Start tråden så skal jeg delta.
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #93 Skrevet 13. januar 2013 Du har fått med deg at levestandarden for par er betraktelig høyere en for single? Som oftest ja, særlig om en har tenkt å kjøpe bolig. Men en kan leve meget godt alene også. En trenger ikke en mann for å leve godt.
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #94 Skrevet 13. januar 2013 Start tråden så skal jeg delta. Det var jo du som dro frem dette med vasking. Annemor30 vil sikkert se om du har noen gode argumenter for hvorfor menn vasker.
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #95 Skrevet 13. januar 2013 Som oftest ja, særlig om en har tenkt å kjøpe bolig. Men en kan leve meget godt alene også. En trenger ikke en mann for å leve godt. Nettopp! Derfor bør en kombinere to ting. Siling av sperm for å senke andelen unfangede guttebarn, gjøre det lettere for single å bo på et nivå nærmere par.
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #96 Skrevet 13. januar 2013 For de fleste holder det å være kåt og at de tenner på mannen. Var det som du sier så hadde det ikke vært noe marked for f.eks gigoloer - men som med alt annet vedrørende kvinners begjær så tones dette ned til et ikke-tema. Både til- og bort-bytting av sex skjer fra begge sider. Men på begge sider finner du samtidig mennesker som aldri gjør disse tingene. Vær litt mer nyansert, BM - verden er ikke et enten / eller-sted. Jeg diskuterer problematikken på et gruppenivå. Betrakter en sex og relasjoner mellom menn og kvinner på gruppenivå så vil en se at utbredelsen av byttehandel rundt sex er kraftig dominerende.
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #97 Skrevet 13. januar 2013 Nettopp! Derfor bør en kombinere to ting. Siling av sperm for å senke andelen unfangede guttebarn, gjøre det lettere for single å bo på et nivå nærmere par. Boligpolitikken bør det så absolutt gjøres noe med! Når det gjelder siling av sperm for å senke andelen av unnfangende guttebarn, er tåpelig å komme med i et innlegg. Du er klar over at du rakker ned på ditt eget kjønn??
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #98 Skrevet 13. januar 2013 Boligpolitikken bør det så absolutt gjøres noe med! Når det gjelder siling av sperm for å senke andelen av unnfangende guttebarn, er tåpelig å komme med i et innlegg. Du er klar over at du rakker ned på ditt eget kjønn?? Jeg rakker ikke ned på menn i det hele tatt. Jeg tar bare konsekvensen av at behovet for menn er kraftig redusert siste tiårene. Når ufrivillig barnløse menn over 40 år er oppe i 26% så sier det seg selv at behovet for menn ikke er særlig stort. Da er de uansvarlig å bevisst sette til verden barn som en vet med stor sannsynlighet vil ende opp som einstøinger.
Gjest annemor30 Skrevet 13. januar 2013 #99 Skrevet 13. januar 2013 Start tråden så skal jeg delta. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=715194
Gjest Snuppi Skrevet 13. januar 2013 #100 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Jeg rakker ikke ned på menn i det hele tatt. Jeg tar bare konsekvensen av at behovet for menn er kraftig redusert siste tiårene. Når ufrivillig barnløse menn over 40 år er oppe i 26% så sier det seg selv at behovet for menn ikke er særlig stort. Da er de uansvarlig å bevisst sette til verden barn som en vet med stor sannsynlighet vil ende opp som einstøinger. Enkelte menn føler seg truet av selvstendige kvinner som gjerne tjener mer og har lenger utdannelse enn dem selv. Dette passer ikke helt i forhold til det gamle kjønnsrollemønsteret, hvor mannen er hovedforsørger og er familiens overhode. De mennene som ikke klarer å tilpasse seg, vil få store problemer med å skaffe seg kjæreste. De fleste kvinner ønsker en mann som de kan dele livet sitt med. Det er alltid behov for menn, men det at kvinnen er økonomisk uavhengig gjør at hun har flere valg. Endret 13. januar 2013 av Snuppi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå