Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God bedring! Det kan jo være greit å få sjekket ut om det kan ha hatt noen innvirkning, denne vet aldri hvordan denne kroppen håndterer ting til tider virker det som.

Håper du har hatt en fin helg Hills :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk. Denne kroppen altså.

Men vet du! jeg fikk positiv test to pp før jeg ble gravid. Mistet 4+1 eller noe sånt sykt tidlig (teiote meg som tstet før mens, da risikerer man å bli skuffa, 50% av alle svangerskap går til grunne, 90% av disse rundt tiden man skulle hatt mens;)). Men! Jeg hadde uvi den pp. Var rasende og sur av samme grunner som deg. Begynte på selexi dagen etter el eller noe sånt. Var sikker på at løpet var kjørt. Men jeg ble jo gravid! Leste litt om det. Og mange mener at når kroppen er litt "nede", altså når immunforsvaret ikke jobber på spreng som det gjør til vanlig (og kan støte ut fremmedlegemer som det befruktede egget er for kroppen, merkelig nok), så har mange opplevd å bli gravide. Prøv med en runde med sex om du orker. En annen smådesperat løsning er å få mannen til å komme i en kopp, og så kan du sprøyte det inn med en stor sprøyte (hehe, ser det for meg. Men har lest at menn med prestasjonsangst gjør det på denne måten når eggløsningen og presset kommer;)).

Og du! Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=4SFOpHiS-tA Utrolig bra, faktisk. Og så får man respekt for kroppen. De tapre sædcellene, det flotte ved unnfangelse. Og man skjønner godt hvorfor dte ofte tar tid.

6pp er heeeelt normalt. Men ser du ligner litt på meg mht til kontrollbehov. Jeg gjorde som deg, ba om utredning og var glad for det. Da hadde jeg "kontroll" på at ting var ok iallefall. Mannen nektet å la seg teste da, men vi har en sønn, så jeg kunne jo ikke akkurat påstå at han er steril;) (sønnen vår var halvplanlagt, ferietur, unge og glade og ubekymrede. Før jeg lærte alt dette styret med det kresne egget og de hardtarbeidende sædcellene;)

Det kommer til å ordne seg. Statistikken sier at 80% blir gravide innen ett år, 90% innen to år. For at noen skal bli gravide i pp1, må noen andre vente til pp10. Sånn er det bare. Og så lærer man masse om seg selv underveis. Du blir en super mamma en dag!

Og ja, dte er sykt skummelt å bli gravid, å bli mamma. Men jeg har aaaldri snakket med en som angrer. Så når den tid kommer er du nok helt klar. En så lenge: NYT livet ditt! Tosomheten, turene deres, oppussing, lange morgener, kino osv. Det misunner nemlig jeg helt utrolig hardt;)

Love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gpd bedring til deg, hills <3 Kan jo hende det gikk denne mnd for det om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu :( Ønsker deg god gedring :klemmer:

Gpd bedring til deg, hills <3 Kan jo hende det gikk denne mnd for det om :)

Tusen takk for flotte ord til dere alle.

Jeg tar det til meg og setter pris på alt dere sier, ikke minst at dere tar dere tid til å skrive noen ord til meg.

Det betyr usannsynlig mye.

--------

i dag hadde jeg legetime.

Jeg ble ropt opp etter 2 minutter fordi legen ville ta flere prøver av meg.

Jeg fikk se svarene på urinprøven selv, ogjeg fikk omtrent sjokk.... positivt/4+ på ALT.

Det vil si kraftig urinveisinfeksjon.

Crp var heller ikke helt som den burde (over 40) så det ble tatt nyre og leverprøver. pga hyppige og kraftige UVI skal det bare utelokkes at ikke nyrer og lever har blitt påvirket. (hyppige kurer med antibiotika bla.)

Jeg satt meg ned i stolen hos legen og tårene trillet.

Jeg gråt så jeg omtrent ikke klarte å snakke med han. En sykepleier kom inn å satt seg ned for å prate litt. hun og legen sa at vi skulle finne ut av dette, at jeg skal slippe å gå med disse smertene kontinuerlig.

Jeg er stolt av å selv jobbe i helsevesenet når jeg møter på slike personer. det får meg til å forstå hvorfor vi ofte omtales som engler i hvitt.

Det å endelig bli sett,hørt og forstått, det gjore at hele min vegg av sterkhet raste sammen.

Jeg skalv i stemmen og tårene rant i strie strømmer mens jeg fortalte om prøvingen,urinveisinfeksjonene,smertene, den psykiske biten og alt rundt det hele.

Legen og denne fantastiske sykepleieren beroliget meg med at de nå overhode ikke skulle slippe meg ut av sine henner før de hadde løst både problemene i urinveiene og kartlagt hvordan fertiliteten er hos både meg og min mann.

Legen ringte en klinikk i Stavanger som hadde ledig time ganske raskt, han sa dette hastet.

Både jeg og min mann skal inn for å sjekke oss...

Utover dette skal jeg følges opp av fastlegen og skal tilbake allerede om 1 uke for nye prøver og for oppstart av forebyggende antibiotikabehandling mot UVI.

Det er som de sa, alt dette har gått alt for langt.

Bekymringene og tankene rundt ufrivillig barnløshet, smertene i underlivet pågrunn av nermest kronisk uvi og ikke minst alt det psykiske rundt det hele.

Jeg fikk tilogmed utskrevet beroligende medisiner til GU undersøkelsen... takk og pris.

Jjeg føler meg for første gang både sett og hørt, det er en fantastisk følelse. Jeg håper veien skal bli litt lettere å gå fra nå av.

Når jeg skulle ut fra legekontoret, gikk sykepleieren ut og hentet samboer, slik at jeg slapp å gå ut alene. (hadde dere sett hvilken forfattning jeg var i der inne hadde dere forstått det. hehe huff)

Min kjære samboer ble også helt blank i øynene når han forsto hvor vondt jeg hadde det, men denne fantastiske legen og sykepleieren tok seg noen minutter til å snakke med han også, så vi gikk begge ut dørene og følte oss både trygge og ivaretatt.

Nå ser jeg frem til veien videre.

Akk. Denne kroppen altså.

Men vet du! jeg fikk positiv test to pp før jeg ble gravid. Mistet 4+1 eller noe sånt sykt tidlig (teiote meg som tstet før mens, da risikerer man å bli skuffa, 50% av alle svangerskap går til grunne, 90% av disse rundt tiden man skulle hatt mens;)). Men! Jeg hadde uvi den pp. Var rasende og sur av samme grunner som deg. Begynte på selexi dagen etter el eller noe sånt. Var sikker på at løpet var kjørt. Men jeg ble jo gravid! Leste litt om det. Og mange mener at når kroppen er litt "nede", altså når immunforsvaret ikke jobber på spreng som det gjør til vanlig (og kan støte ut fremmedlegemer som det befruktede egget er for kroppen, merkelig nok), så har mange opplevd å bli gravide. Prøv med en runde med sex om du orker. En annen smådesperat løsning er å få mannen til å komme i en kopp, og så kan du sprøyte det inn med en stor sprøyte (hehe, ser det for meg. Men har lest at menn med prestasjonsangst gjør det på denne måten når eggløsningen og presset kommer;)).

Og du! Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=4SFOpHiS-tA Utrolig bra, faktisk. Og så får man respekt for kroppen. De tapre sædcellene, det flotte ved unnfangelse. Og man skjønner godt hvorfor dte ofte tar tid.

6pp er heeeelt normalt. Men ser du ligner litt på meg mht til kontrollbehov. Jeg gjorde som deg, ba om utredning og var glad for det. Da hadde jeg "kontroll" på at ting var ok iallefall. Mannen nektet å la seg teste da, men vi har en sønn, så jeg kunne jo ikke akkurat påstå at han er steril;) (sønnen vår var halvplanlagt, ferietur, unge og glade og ubekymrede. Før jeg lærte alt dette styret med det kresne egget og de hardtarbeidende sædcellene;)

Det kommer til å ordne seg. Statistikken sier at 80% blir gravide innen ett år, 90% innen to år. For at noen skal bli gravide i pp1, må noen andre vente til pp10. Sånn er det bare. Og så lærer man masse om seg selv underveis. Du blir en super mamma en dag!

Og ja, dte er sykt skummelt å bli gravid, å bli mamma. Men jeg har aaaldri snakket med en som angrer. Så når den tid kommer er du nok helt klar. En så lenge: NYT livet ditt! Tosomheten, turene deres, oppussing, lange morgener, kino osv. Det misunner nemlig jeg helt utrolig hardt;)

Love!

God bedring! Det kan jo være greit å få sjekket ut om det kan ha hatt noen innvirkning, denne vet aldri hvordan denne kroppen håndterer ting til tider virker det som.

Håper du har hatt en fin helg Hills :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Sender deg en god klem!! :klem:

Godt at du ser fremover og endelig blir sett og hørt! :) håper ting går seg til for deg etterhvert, og at uruinveisinfekjsonene gir deg..det er så utrolig ubehagelig!

Masse lykke til på veien videre hvertfall :) følger deg ivrig på veien mot en liten spire :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en lykke at du kom til en så fin lege og sjukepleiar! Det fortjener du veldig. Jeg ve ALT om å bekymre seg usunt mye i prøvefasen. Så godt at du kan legge ansvaret litt over til legestanden! Håper du klarer å puste litt roligere etter dette. Og at du er så plaget med urinveisinfeksjon, søte, lille deg. Det er ikke sånn det skal være. Håper det dukker opp en permanent løsning som gjør at du blir kvitt problemet for godt.

Alle gode tanker til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kl 21 på kvelden så ringte sykehuset i stavanger til meg. jeg holdt på å falle av stolen jeg satt på.

De fortalte meg at analysen på urinprøvene var utrolig dårlige,samt at nyreprøvene var dårlige og at jeg mest sannsynlig har en infeksjon i livmoren...

Jeg skulle egentlig kommet inn i går kveld for å starte behandling, men fikk snakket meg til å vente til i dag. så nå er det hestekurer med en hau tabletter og andre medisiner på gang, som både skal normalisere nyreverdiene, og få bukt med UVI`en og nyrebekkenbetennelsen,samt infeksjonen i livmoren.

Det er allefall ikke mye rart jeg har hatt forferdelig vondt å hatt feber og store smerter i magen og ryggen.

Håper vi skal få dette på stell nå for nå er det mer enn nok. jeg er så lei både smerter,tanker og komplikasjoner nå så det er til å bli kvalm av.

Hheldigvis tilbake på kontroll på tirsdag så da satser jeg på vi starter opp litt forebyggende behandling.

dette med barn er også noe som stadig popper opp i hodet mitt.

Dette har tatt på mye mer enn hva som er sunt, og ett sted må jeg sette en strek.

Jeg kan bare ikke ha det slik som dette, psykisk sett.

Jeg rett og slett dritt lei og slik jeg ser det nå så tror jeg faktisk ikke jeg ville blitt glad for en graviditet engang.

Jeg har bestemt meg for at vi kommer til å prøve 2-3 mnd til har ingenting skjedd så tar jeg en pause fra prøvingen på ubestemt tid.

Nok er nok, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff....... :(

Sender deg en gooood klem, og god bedring!!

Håper det ordner seg for deg fortest mulig, og kjenner godt på følelsene du sitter med. Det er slitsomt å være prøver, det tar på psykisk etter hvert..

Du gjør lurt i å sette prøvingen på pause om ett par mnd om spira ikke sitter ja. Fokuser på livet og hva som gleder deg i hverdagen, som ikke inneholder babymaking.

Ha sex fordi en ønsker det, ikke kjenne etter på symptomer, teste, analysere, google osv osv..

Jeg har vært langt nede selv en periode under prøvingen, og det er ikke lett nei..

:kose: håper det går greit med deg kjære. Vi KG-damer er hvertfall her om du trenger støtte og noen å prate med.

Send meg gjerne en pm om du føler behov. Tror vi bor i nærheten av hverandre dersom du har Stavanger sykehus som ditt nærmeste sykehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, det hørtes vondt ut!! :(

Ønsker deg masse god bedring kjære deg! :blomst::kose:

Det er utrolig hardt å være prøver, vet godt hva du snakker om. Lurt å ta en pause en stund slik at du får tankene over på noe annet. Det har jeg dessverre vært veldig dårlig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere, dere er bare fantastiske alle sammen <3

i dag skal jeg på sykehuset kl 15 for flere kontroller på urinveiene, jeg skal også snakke med legen der inne om dette med prøvingen og om han syns det er helt hysterisk av meg og ville utredes allerede nå.

Kjenner de siste dagene har vært mye bedre, jeg har kost meg med unghesten min (som jeg forsåvidt er vannvittig stolt av, hun tar nye ting på strak arm!)

og ikke minst har jeg vært på endel turer med hundene. Virkelig mine terapauter i pels <3

Huset vi renoverer begynner å komme seg, nå har vi tilogmed startet på kjøkkeninnredning!

Jeg skal få tatt noen bilder å lagt ut på den andre dagboken, så dere kan se,om dere vil =)

Snakket med mannen i går ang.å prøve i 2-3 mnd til, og deretter ta en lengere pause.

Det var han helt enig i.

Vi har jo selvfølgelig sex når vi vil og bruker ikke prevansjon, så blir jeg gravid så tas det imot med stor takk alikevel, men at vi legger den aktive prøvingen på hylla en liten periode,til jeg er klar igjen.

Vi skal heldigvis på endel turer i sommer, gleder meg vannvittig til det.

Masse kjærestetid og opplevelser <3

I Sept/okt skal vi en langhelg til utlandet på årsmøtet i avdelingen som min kjære er leder for.

Det var vannvittig vellykket i fjor så jeg GLEDER meg til lignende tur i år!

Min kjære har nemlig ordnet det slik at alle får lov å ta med seg mannen/dama si til denne årskomferansen, han sa at det er det minste vi kan gjøre,så mye som de må være borte fra familien på andre møter i året.

Så mens disse lederene har møte, så går vi andre rundt på shopping,kafeer og sightsing og bare koooser oss =)))

Nei, nå skal jeg runde av, jeg skriver jo nermest en bok på en side her.hehe :)

Herlig å ha noen gode dager igjen og kunne fokusere på det positive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Håper det gikk greit på sykehuset idag, og godt å lese at du er på litt bedre humør og ser fremover.

Er nokk lurt å legge prøvingen litt på hylla ja, dersom det ikke klaffer neste månedene..

Det hjelper nokk på at ting skjer fremover, og du har ting å feste tankene dine på og se frem til.

Ønsker dere fortsatt masse lykke til, og håper alt er bra med deg :)

Ha en fin dag og fortsatt god uke :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra på sykehuset, jeg var der i flere timer!

hadde en lang samtale med en utrolig dyktig overlege som forklarte meg en hel del.

i tillegg skal jeg starte opp med forebyggende antibiotika som jeg skal teste ut i 8 uker i første omgang. (hiprex, om noen lurer,siden jeg vet vi er flere i helsevesenet her. hehe.)

Så blir det å ta endel C vitaminer i tillegg for å gjøre urinen så sur som mulig.

Skal følges opp med kontroller hver 4 uker, og komme inn med en gang om jeg får noen symptomer på UVI tiltros for Hiprex behandling.

Han rekvirerte meg også til Gyn. med bakgrunn i store plager med urinveiene, men hun skal også sjekke alt med livmor,eggstokker,eggløsning osv.

Det er helt vanvittig å tenke på at jeg kanskje skal få gå flere uker sammenhengende uten å ha vondt.

Jeg kan ikke huske sist det skjedde, det må være flere år siden!

Håper dere har hatt en fin uke så langt damer.

Her har jeg hatt skole hele uken og skal ha fri i morgen,før jobbehelg med kveldsvakter både fredag,lørdag og søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her har det hendt ting mens jeg har vært fraværende. Så bra at du fikk et så godt møte med legen og sykepleieren, det har så utrolig mye å si! Håper at prøver og undersøkelser videre kan føre til noe positivt for deg og dere :) Stooor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til videre! Godt å høre du endelig får hjelp til både det ene og det andre!!! Lurt med litt prøvepause ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tanten på plas,og jeg ønsker PP 7 velkommen.

Tenk det, PP 7. Over halvveis til en hau av utredninger og andre ting er i gang.

Jeg ringte gynekologen til morgen i dag,har time Onsdag 3 April kl 12.00.

Spurte om hun kan sjekke lit i forhold til at vi forsøker å bli gravid, og det skulle hun absolutt gjøre.

Hun har satt opp god til å sa hun skal sjekke det som "sjekkes kan" og om vi oppdager noe så setter vi igang tiltak med en gang.

Spennende!

Gleder meg til å få litt svar på hvordan alt er, slik at jeg kan senke skuldrene og vite at kroppen jobber med meg og ikke mot meg. eventuelt at jeg blir henvist videre eller starter behandling.

Nå gleder jeg meg til tanten forsviner slik at denne PP kan komme skikkelig igang.

En ting som er veldig positivt er at syklusene mine er veldig stabile.

Nøyaktig på dag 16 etter eggløsning så dukker tanten opp rett før kl 12 på fromiddagen. haha.

Det slår liksom overhode ikke feil.

det er i det minste en positiv ting :)

Denne PP går jeg jo på forebyggende antibiotika mot urinveisinfeksjon også, skal bli spennende å se om jeg kan gå hele måneden uten å ha vondt. det blir i såfall den første på det jeg kan huske noengang :)

Håper alt er bra med dere damer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest roseduft

Masse lykke til i ny pp :kose:

Spira er nokk rett rundt hjørnet skal du vite, og uansett vil du komme til å få all hjelp du trenger dersom behovet oppstår.

Blir spennende hos gyno da.. Var selv å sjekket ting og tang rundt pp6-7..

Håper ellers kommende pp blir smertefri!

Lykke til videre hvertfall :) jeg heier på deg!

Endret av roseduft
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i ny pp :kose:

Spira er nokk rett rundt hjørnet skal du vite, og uansett vil du komme til å få all hjelp du trenger dersom behovet oppstår.

Blir spennende hos gyno da.. Var selv å sjekket ting og tang rundt pp6-7..

Håper ellers kommende pp blir smertefri!

Lykke til videre hvertfall :) jeg heier på deg!

Innom med en :klem: og lykke til med ny pp! :)

Tusen takk dere <3 betyr så mye med støtte her inne at dere aner ikke!

skal bli fint å få litt orden på ting nå. :)

------------------------

utenom alt av prøving så går det virkelig fremover med huset om dagen. i helgen blir det dugnadsarbeid, og etter helgen er vi faktisk nermest innflyttningsklare om alt som skal bli gjort går i boks :O

jeg tør nesten ikke tenke på det engang, det virker fremdeles sååå fjernt!

Gleder meg til å ta litt bilder og vise dere:)

Tenker at kanskje prøvingen blir litt greiere også, når alt annet rundt er under kontroll.

tror vi begge kommer til å senke skuldrene når alt er i orden i huset og vi bare kan slappe av og kose oss sammen.

Her har det foresten kommet noe VANNVITTIG med snø nå. 70 cm :O

også vi som skal på påsketur til neste helg igjen :O

håper virkelig snøen har tint opp til det,ellers spøker det for turen altså.

eller,turen skal vi alltid få til, men vi hadde tenkt å ta med oss hesten opp,å det går ikke over fjellet med all snøen. =/

krysser fingrene for at den forsvinner :)

skal dere på noe påsketur?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Spennende å se bilder :) du må legge ut før og etterbilder da :jepp:

At du føler ting rundt faller på plass, og får senket skuldrene er godt å høre.

Det hjelper jo på å ikke stresse med graviditet osv...kroppen liker ikke stress visstnok, men lettere sagt enn gjort det når man i starten som prøvere blir en smule....despo? :fnise: fra min side var det hvertfall det..

I påsken blir det nokk bare avslapping her i huset, noen dagsturer til fjellet å gå tur og evnt ta med kakao, engangsgrill, kle oss godt og grille ett sted ute i naturen, eller ved sjøen/på en strand dersom sola skinner og det er vindstille en dag hadde vært herlig :)

Håper turen deres blir som du ønsker da, men koselig blir det nokk uansett :)

Ha en fortsatt fin uke :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...