Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Spennende å se bilder :) du må legge ut før og etterbilder da :jepp:

At du føler ting rundt faller på plass, og får senket skuldrene er godt å høre.

Det hjelper jo på å ikke stresse med graviditet osv...kroppen liker ikke stress visstnok, men lettere sagt enn gjort det når man i starten som prøvere blir en smule....despo? :fnise: fra min side var det hvertfall det..

I påsken blir det nokk bare avslapping her i huset, noen dagsturer til fjellet å gå tur og evnt ta med kakao, engangsgrill, kle oss godt og grille ett sted ute i naturen, eller ved sjøen/på en strand dersom sola skinner og det er vindstille en dag hadde vært herlig :)

Håper turen deres blir som du ønsker da, men koselig blir det nokk uansett :)

Ha en fortsatt fin uke :goodbye:

Det hørtes ut som en hyggelig og fin plan :)

Grilling og uteaktiviteter er stort sett alltid en slager =D

---------------

Nå begynner dette tantekreket å rusle sin vei, sakte men sikkert.

Jeg GLEDER meg til å starte prøvingen igjen nå, og kjenner at motivasjonen kommer snikene tilbake.

jeg har i baktankene at vi fortsetter prøvingen i 3 mnd til før en pause (om ikke noe skjer innen den tid) og har det ikke skjedd noe på den tiden så er det jo rett rundt hjørne for å få hjelp alikevel :)

(da er vi jo inne i vår PP 11.)

Jeg må avlyse gyn.timen jeg egentlig skal på, den kræsjer totalt med obligatorisk skole og ettpar andre ting, men jeg spør bare pent om å få den noen dager senere/uka etter :)

Må bare forsikre meg om at det ikke er i dagene hvor tanten kan gjøre sin anmasj. Hvor kleint er ikke det liksom. haha :P

Jeg har tenkt litt i dag på hvor vannvittig fort tiden går.

Tenk det, jeg har tuslet rundt på dette forumet i 7 måneder!

syns det føles som om mitt første innlegg her var "i går".

Helt snodig å tenke på forsåvidt.

En flott gjeng er det her inne,som stadig legger igjen kommentarer og oppdaterer egene dagbøker om veien videre.

Jeg krysser fingrene for at vi alle skal få positiv test dette året <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sinnsykt kjipt at dere har måtte prøvd så lenge.. Håper virkelig det blir full klaff for dere så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Tiden flyr avgårde ja, det har du helt rett i :jepp:

Vi får krysse hva kryssen kan, utenom bena så klart :lur: å håpe på en spire i løpet av året ja! Hadde vært helt fantastisk! For jeg er SÅÅÅÅ klar, og i en PP som tilsier 11 nå, så må jeg si motivasjonen er der - men man hadde jo trodd spira satt innen 2-4 mnd..... :sukk:

Lykke til i ny pp, og hos gyno når du skal dit :):kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phuuu, DA var eksamen om svangerskapet levert,og jeg kan puste lettet ut og bare gleeeede meg til praksis :D

fantastisk følelse å være ferdig!!

Nå skal helgen nytes med god mat og dugnadsarbeid i huset vårt som SNART er ferdig =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt alt som er gjort ;) herlig å få pustet lettet ut ja! :)

Kos deg masse videre i helgen, håper du har hatt det fint og nyter resten av tiden som er igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Kjekt med hus som snart er ferdig da! Er ikke bare LITT misunnelig ;)

Har dere ett oppussingsprosjekt eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer =D

Hvordan står det til med dere i påsken?

Har dere fått benyttet fridagene godt så langt?

Her har jeg jobbet,og har ferdie fra og med nå, tilogmed natt til tirsdagen!

Vi skal kose oss med familiemiddager,tur med dyrene,og en fjelltur med gode venner,bål og grilling i helgen :)

Siden sist har jeg rukket å ha bursdag, og kost meg masse med herlige gaver og mennesker som virkelig har vist at de setter pris på meg. jeg føler meg heldig <3

På prøvefronten så er jeg rett rundt EL.

Tickeren sier litt feil, jeg har EL en dag før,altså nå på søndag.

Regner med det blir litt sengekos både i dag,i morgen,søndag og mandag, så vet vi allefall at vi har truffet :)

Deretter får kroppen stå for resten av arbeidet.

Jeg har ikke noe spesiell følelse "for eller imot" denn PP, jeg har innsett at tingene bare må ta den tiden det tar,og frem til en spire velger å klore seg fast så skal jeg kose meg som best jeg kan, med huset som snart er innflyttningsklart,dyrene,hesten og alle de gode fine vennene våre <3

Snart kan vi telle ned til både lengere fjellturer og islandturen vår også, GLEDER meg til det :D

God påske jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag var EL testen NESTEN positiv, så da tenker jeg at EL er enten sent i kveld, eller i morgen.

Veldig glad for at syklusene mine er så stabile, de ligger på 29 dager ganske så nøyaktig,og det har dem gjort fra jeg sluttet på pillen.

Det har blitt sengekos 2 dager på rad nå, og planen er både i kveld og i morgen også, så er jeg sikker på at vi allefall treffer EL.

Blir spennende å se denne mnd hvordan ting går.

Jeg har nok fremdeles litt motivasjon i behold, ellers vil jeg tro den lille spenningen hadde forsvunnet.

Håper har hatt og har en strålende påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Heisann! Jeg har snoket litt her inne en stund! Og det har jeg ingen planer om å slutte med heller :)

Ønsker deg lykke til med prøveperiode og husprosjekt! Virker som du har mange baller i luften:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Høret ut som du har hatt en fin påske hvertfall :) og veldig positivt at så mye skjer rundt deg og at du har slått deg til ro med at det kan ta tid å bli gravid :kose:

Gratulerer med dagen på etterskudd forresten! :) hvor gammel har du blitt? :) ønsker deg en fortsatt god påske, nyt sisste fridager :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er EL overstått for denne gang :)

Testen var helt klart positiv på Mandag( 1 april),og vi hoppet til køys både fredag,lørdag,søndag,mandag og tirsdag, så jeg vet allefall at vi traff EL.

På Mandag hadde jeg vannvittige EL smerter også, akkurat som menssmerter. skikkelig intense.

Liten tvil om at noe foregikk.

Jeg går jo på Hiprex nå for å forebygge UVI og det har hittil fungert utrolig bra.

Hatt litt småsymptomer, men ikke så mye at det egentlig er noe å snakke om :)

Går over igjen omtrent med en gang :)

Nå er jeg altså ettpar dager DPO og ventetiden ha begynt.

Heldigvis har jeg nok å henge fingrene i, så tiden har gått fort de siste dagene allefall:)

Nå skal jeg gjøre unna litt mer skole før stallen står på planen:)

Håper det er bra med dere jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her inne er det lenge siden jeg har vært!! :( Så bra at dere traff EL denne PP'en, også krysser vi alt vi har for at det klaffer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så herlige dere er jenter, tusen takk <3

Jeg krysser fingrene selv også:)

Har ikke noe særlig tro på at det skal klaffe, men man må jo i det minste håpe til det motsatte er bevist :)

-------

Jeg er i TIDENES dårlige humør i dag...fryktelig slitsomt.

Kjenner denne prosessen med husbygging og renovering har blitt til ett helsikkes mareritt.

Vi har egentlig alt for mye å gjøre til å ha tid til å renovere, ALT og da mener jeg ALT annet blir lagt på hylla.

Når i tillegg hundene kommer inn som gjørmehauger,løper opp i sofaen,på TEPPE og oppetter veggene med gjørme, og jeg må skrubbe hele huset her fremfor å gjøre skole før jeg skal på jobb, da er begeret nådd.

Samboer er på toppen av det hele og hjelper en kompis i sitt hus som også skal pusses opp,¨selvom det er veldig fint gjort så må han bare virkelig se å få blitt ferdig med vårt eget, for dette går ikke bare utover forholdet, men hele den psykiske helsen!

Jeg er så lei,sliten og fortvilet om dagen at jeg ikke har ord.

iløpet av en dag skal vi: gå tur og trene hundene. Stelle for hesten. gjøre husarbeid. Gjøre skole. Jobbe fulle dager. lage middag. rekke å spise middag. og i TILLEGG jobbe i huset.

Jeg blir gal.

Naturlignok er samboer å arbeider ihuset, mens jeg er hjemme med hunder,husarbeid,jobb,skole,hest,middaglaging, og annet.

Det går ikke rundt.... Skolen henger jeg etter med så det holder,å jeg aner vireklig ikke ossen jeg skal få tatt det igjen. Vi skal snart ut i praksis og det går faktisk bare ikke ann å ligge 1 mnd etter med undervisning fordi alt annet har tatt sånn tid.

Jeg håper og ber om at dette forbanna huset skal bli ferdig snart, for sånn det er nå fungerer ikke.

Da ender jeg opp med sykemelding fra jobb fordi jeg møter veggen.

Sover kanskje maks 4-5 timer i døgnet,og fult kaos de resterende timene i døgnet...

Jeg vet ikke hva jeg vil med alt dette,men jeg blir så forbanna og må bare få det ut ett sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Herlig å ha en dagbok man kan lufte ventilen litt i da :) det pleier å hjelpe på og bare få det ut litt.

Føler du deg noe bedre nå eller?

Alle har vi dårlige dager innimellom, og det er helt lov og bli litt lei. Men det går over, og du vet at når huset er ferdig osv så vil du være veldig stolt og fornøyd med alt dere har fått gjort vel? :)

Prøv å hold på motet, og se frem til alt det positive istedet for det negative. Så skal du se det føles litt lettere.. Om du klarer å finne en positiv ting i hverdage, og fokusere på det positive som kommer, så hjelper det på humøret :kose:

Lag deg en liste med gjøremål for resten av mnd f.eks, og stryk av etterhvert som ting blir gjort.

Prat med mannen din og prøv å fordel på litt ting i hverdagen? Det blir ikke bedre om du blir sykemeldt i tillegg oppi det hele hvis du allerede føler deg sliten nå..det gjør vondt værre..

Håper du får en resterende fin søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hills

Vi pusser også opp, totalrenoverer et hus, mannen gjør alt selv i tillegg til fulltidsjobb. Vi har ikke økonomi til annet. Alt av søndager, ferier, helger, kvelder etc som egentlig er små, nødvendige pusterom og kjærestepleiende tider, har gått til husoppussing i 1,5 år... Jeg har rollen som "alenemor" og fulltidsstudent mens mannen pusser opp. Vet ALT om hvor groteske slitsomt det er. Det er lov å klage litt selv om man har valgt det selv! Men vi skal klare det, du og jeg:) vi skal lande med beina på jorda, og for resten av livet har vi på cv-en at vi har gjennomlevd denne galskapen og kommet helskinnet ut.

Hold ut!

Hilsen ei som vet hvordan det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er herlige jenter!

Tusen takk for hyggelige og støttende ord.

Det går heldigvis litt bedre nå!

---------

Nå er det ikke så altfor mange dagene til IKM, jeg beregner TR til å komme senest Tirsdag.

Føler meg helt rar i kroppen, men det kan likesågreit være PMS symptomer og plager,som noe annet.

Er uvel og rar i kroppen,ømme bryster og i det hele tatt.

Men husker fra sist mnd at jeg også var uvel på denne tiden,så jeg vil tro det kun er PMS, som vanlig.

Kjenner jeg får opp forhåpningene når kroppen tuller sli,og det er så synd, for fallet blir så mye lenger når tanten kommer.

Heldigvis ikke lenge igjen å vente nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...