Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Jeg skal få lagt inn bilde senere i kveld, må bare få overført bildene til PCen :)

De er rååålekre og helt FANTASTISKE å gå med!!

Perfekte sko når man skal på shopping eller storbyferie!

Skikkelig røffe og tøffe,samtidig som de er stilige.

De kan nok fint gå til både hverdags og litt til fint :)

Elsker når man kommer over slik!

Her har det vært en hektisk formiddag hittil, Bilen vår har havarert totalt så den er på verkstedet.

Den er rellativt ny (2009 mod.) så vi ble lettere forbauset når plutselig den ene og den andre lampen lyste.

Regner med vi får endel på garantien.

Vi fikk en lånebil, og med den kunne jeg mimre tilbake til da jeg kjørte traktor når jeg gikk Landbrukskolen :) hehe.

Utover det så har jeg tilbragt endel timer i stallen i dag. Ett gjerde hadde falt ned på utegangen til hestene,og jeg vil aller helst slippe å sette de inn om ikke jeg må (de koser seg så mye mer med å kunne gå ut og inn som de selv vil) så jeg sto i to timer å satt opp gjerde og skjøta strømtråder. hehe.

Ikke barebare når bakken er bånnfryst!

Nå har jeg satt meg ned med litt lunsj, så skal jeg få litt varmen i meg før jeg går ut på tur med hundene, etterfulgt av en skikkelig shining her i huset!

Mannen kommer hjem i kveld, å han fortjener å komme hjem til rent og fint hus :)

jeg tenkte på en sak dere....

Når jeg leser på diverse forum/blogger osv... så er det en gjennganger at folk spør om kosthold.

Hva spiser/drikker dere i prøveperioden, ossen ser en dag ut med mat for dere,osv osv.

Jeg tenkte litt på om det kunne vært en ide å skrevet ned hva man spiser dag for dag?

Ikke for å virke hysterisk eller fanatisk på noe måte, bare for å ha oversikt å se litt om det har noe som helst samenheng.

Litt for morroskyld egentlig, og kanskje vi kan hente litt middagstips eller variasjontips fra hverandre?

Bare en liten tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt med nye sko, og veldig kjedelig med bilen da :/

Ser også at veldig mange spør om kosthold, jeg for min del spiser helt som vanlig, ser ingen grunn til å gjøre noe annet før jeg blir gravid og av den grunn må utelukke enkelte ting. Mattips er alltid bra, så det er kanskje ikke dumt å legge det ut i dagbøkene hva en spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag dere!

Her er det rimlig full fart om dagen!

Jeg startet opp i ny jobb denne uken, og hadde min første vakt i går.

Utrolig spennende plass med flott personale, og en veldig spennende og lærerik pasientgruppe.

Det er utrolig høy standar på arbeidsplassen og boligene brukerene bor i, hel fantastisk å se.

Ikke minst har vi tidenes kosligste pauserom med eget kjøkken,stue og stor tv. :fnise: Herlig!

I dag skal jeg på kveldsvakt, noe jeg også skal i morgen,torsdag OG fredag,før uken avsluttes med dagvakt på Lørdag :):fnise: full fart!

På søndag kom min kjære hjem fra instruktørkurset, det var SÅ herlig og få han hjem!

Sengekos har det blitt nesten annenhver dag, med unntak av helgen hvor han var bortreist... Vi hadde sex natt til fredag,og på søndag, så NESTEN annenhver alikevel:P

Selvfølgelig befant EL seg på Lørdagen, så jeg er faktisk 3 DPO i dag.

Vi fortsetter med å ha sex når vi selv vil frem til TR eventuelt dukker opp (altså hver-annenhver dag somregel) så får vi bare se.

Jeg slapper mye mer av med hele prøvesituasjonen nå, det er jeg utrolig glad for.

Tenker at jeg venter med GU undersøkelse litt til.

Om ingenting har skjedd til overgangen mars/april så tenker jeg og bestille en time bare for å se at alt er bra..

Kostholdet vårt er sunt og variert, det har det alltid vært.

Vi er egentlig ikke bevist på det heller, det er rett og slett bare slik mat vi trives med å spise.

Vi er begge normalvektige og i god fysisk form, så på den fronten ligger allefall tingene tilrette for oss.

(vi røyker ikke heller, og drikker kanskje bar ettpar ganger i året.)

Jeg tenkte jo på å skrive litt om hva jeg spiser her inne, og tror jeg skal gjøre det litt innimellom bare for morro.

Litt mer daglige oppdateringer kommer på treningsdagboken min, jeg føler kosthold og trening egentlig passer best under den kategorien :)

Jeg kan alikevel slenge med gårsdagens mat:

Frokost: 1 blåbærsmoothie av 150g blåbær, 2 måleskjeer med chlorella,spirulina,hvetegress,aquai og lit annen supermat.

1 porsjon havregrøt med gojibær,linfrø og sesamfrø, litt kanel og agave sirup over. (laget av 1 stor neve havregyrn, ettpar ss linfrø og ettpar 22 sesamfrø, ca 1 neve gojibær. Kokt opp i mikro med økologisk lettmelk)

Mellommåltid: en banan.

Lunsj: litt rester fra middagen dagen før. Hjemmelaget gryterett(lager av brokkoli,tomat,gulrot,paprika,mais,rødløk,hvitløk og valgfritt krydder. ) med linser og kylljngstrimler.

Frisk grønn salat til.

Melommåltid 1: en kiwi.

Mellommåltid 2: 2 skiver av hjemmelaget brød (oppskrift lenger oppe her.) med ost,salat,agurk,paprika og druer.

Middag: Ovnsbakt laks, kokte poteter, hjemmelaget saus og en stooor god salat til ( av salat,sukkererter,mais,agurk,paprika,rødløk,avokado,gulrot,eple og druer)"

Kveldsmat: 1 skive med kyllingpålegg og salat.

Hvordan har deres helg og uke vært hittil?

Jeg klart å falle ned trappa på søndagen, rumpa mi er HELT knallblå. haha.

Jeg skal se om jeg får lagt ut bilder av skoene OG av blåmerket før jeg reiser på jobb :)

Klem til dere herlige KG mennesker :))) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den nye jobbhverdagen ser bedre ut, og ikke minst at du slapper mer av med prøvingen! Høres ut som det ligger godt til rette for at det skal klaffe for dere, så forhåpentligvis er det fulltreffer om ikke lenge! :)

Helga for min del bestod av dobbeltskift på jobb med aften OG natt *grøss*, men uka ser heldigvis bedre ut jobbmessig :) Litt i overkant emosjonell for tiden i forhold til prøvingen, men slik er det vel bare i perioder.

Håper du får en knallfin uke, til tross for blå rumpe ;) Blått kan jo være fint, haha.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Koselig oppdatering :)

Blir spennende å se hvordan denne dpo-tiden blir.. Prøver å ikke kjenne etter på noe som helst, og håper vel egentlig at tiden vil gå fort frem mot ikm! :)

Ønsker deg en herlig uke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt med skikkelig oppdatering fra deg! :) Det er bra dere får hatt såpass mye sex, og selv om dere ikke traff akkurat EL-dato så burde det gå fordetom. Håper virkelig det går i orden denne dagen :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått lagt inn bildene på PCen, så nå skal dere jammen få se både blåmerke og de lekre skoene jeg har kjøpt

;):fnise:

Jeg sitter og lader opp til nok en kveldsvakt på den nye arbeidsplassen.

I dag skal jeg møte 2 nye brukere,i en helt annen bolig,så jeg er veldig spent!

Har 4 vakter etter hverandre i denne boligen, før jeg har fri Søndag, Mandag har jeg min første Kveldsvakt alene.

Allerede blitt spurt om min første ekstravakt på Tirsdag, og onsdag og torsdag er mine første faste nattevakter :P

Tommel opp for lønnen som kommer neste mnd sier jeg bare. haha.

Kveldstilleg,nattillegg OG risikotillegg. haha ;)

I dag er jeg 4 DPO også, kjenner ikke noe spesielt anderleser, men det er enda tidlig og jeg gjør ikke stort annet enn jobb og sove denne uken. hehe :P

Her kommer allefall (forhåpentligvis) bildene av skoene, og av resultatet etter å ha falt ned trappa ;)

post-66224-0-96885100-1360151642_thumb.jpost-66224-0-91164500-1360151656_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dere kjipe på å svare folkens? :laugh::fnise:

Her stråler solen på blå himmel, og jeg skal snart på jobb!

Vakt 4 av 6 :)

Litt full fart med tanke på at jeg har skole på formiddagen,og jobb hele kvelden.

Godt med en samboer som tar seg av alt av dyr og har middagen klar når jeg kommer hjem i 22 tiden <3

Hva skulle jeg gjort uten han sier jeg bare :)

Her spiser jeg lunsj i skrivende stund, blåbærsmoothie med supermat,og to grove skiver med salat,skinke,ost,agurk,paprika og tomat :)herlig!

En kopp kaffe i solveggen står for tur, før det bærer på kveldsvakt :)

Håper dere har en fin dag der dere befinner dere også damer ! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med skikkelig oppdatering fra deg! :) Det er bra dere får hatt såpass mye sex, og selv om dere ikke traff akkurat EL-dato så burde det gå fordetom. Håper virkelig det går i orden denne dagen :blomst:

Håper det jeg også, men jeg er så rolig med hele prøvingen nå, så jeg prøver å ikke stresse noe med det :)

Vi planlegger islandtur og tur gjennom peer gynt rike,så det er nok å henge fingrene i mitt oppi alt annet :)

Ikke lenge til pilleslutt nå missdior!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den nye jobbhverdagen ser bedre ut, og ikke minst at du slapper mer av med prøvingen! Høres ut som det ligger godt til rette for at det skal klaffe for dere, så forhåpentligvis er det fulltreffer om ikke lenge! :)

Helga for min del bestod av dobbeltskift på jobb med aften OG natt *grøss*, men uka ser heldigvis bedre ut jobbmessig :) Litt i overkant emosjonell for tiden i forhold til prøvingen, men slik er det vel bare i perioder.

Håper du får en knallfin uke, til tross for blå rumpe ;) Blått kan jo være fint, haha.. :P

Kjenner så godt igjen det med dobble vakter altså...

Man blir fryktelig sliten.

Jeg jobber 6 dager i strekk nå, med omtrent bare kveldsvakter og skole hele formiddagen.

Full fart og stormende jubel :P

Neste uke er ikke så veldig mye bedre, men litt,heldigvis :)

Bilde av blåmerke (og endelig skoene) ligger litt lenger opp. haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig oppdatering :)

Blir spennende å se hvordan denne dpo-tiden blir.. Prøver å ikke kjenne etter på noe som helst, og håper vel egentlig at tiden vil gå fort frem mot ikm! :)

Ønsker deg en herlig uke!

Ja nå er galskapen i gang denne uken, med nedtelling til testing. hehe.

Heldigvis jobber jeg MYE nå både denne og neste uke, så jeg har nesten ikke rukket å tenke på det.

Krysser fingrene for oss begge denne pp :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Huff, det blåmerket så ikke noe godt ut!

Håper du klarer å fokusere videre på jobb og diverse frem mot ikm.. jeg har blitt fanget av den galne dpo-land-tiden! Prøver for alt i verden å ikke tenke eller kjenne etter på symptom, men det er umulig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, blåmerke så ikke godt ut. Du får kjøpe deg sklisokker :fnise:

Godt å høre at du ikke stresser med prøvingen:) Tror det er det beste man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blåmerkene såg ikke serlig gode ut! Jeg har spist helt som vanlig i prøveperioden. Da måtte jeg jo holdt på å tenke på det i flere år :eeeh: Kanskje derfor jeg ikke har blitt gravid? :tunge1:

Kjekt med gode lønninger :tommelsmil:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen til alle dere flotte damer her på KG!

I dag er jeg 8 DPO og dagene har bare flydd avsted.

en liten uke igjen til IKM.

Håper resten av dagene går like fort som det har gjort hittil, da kommer nok IKM fortere enn jeg aner.

Jeg kjenner ikke noe særlig anderledes, bare vært litt kvalm/uvel de siste dagene, men om jeg husker rett så pleier jeg faktisk og være litt kvalm og uvel noen dager etter EL. Merkelig.

Godt jeg skriver det ned så kan jeg sjekke om det eventuelt er likt neste mnd. :)

Hvordan ligger dere ann iforhold til IKM og galskapsuken etter EL?

Her er det full fart med feiring av morsdag og fastelaven i dag :)

Skal opp til svigermor med blomster i ettermiddag, og er invitert på middag og boller der etterpå,sammenmed endel av familien. Blir hyggelig :)

Nå skal min kjære fikse litt frokost (egg stekt i paprika, kjempe godt)

Så blir det en stall tur og tur med hundene, før de er kos med svigerfamilien resten av dagen.

Ønsker dere en flotters dag damer, og GRATULERER til dere som skal feire morsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

God ettermiddag Hills :goodbye:

Vi har jo begge ikm neste helg, så er utrolig spent på hvordan det går fremover !

Tok en test igår jeg (ja altfor tidlig :ler: men skulle i bryllup, og tenkte at var testen negativ så ville jeg ta meg ett par glass vin..håper ikke det har ødelagt noe for en eventuell spire da...men tror ikke det :) )

Har lest at jordmødre/gynekologer sier at det vil ikke skade med alkhol såpass tidlig, og sitter spira nå i etterkant, så gjør det da ingenting? :)

Føler meg som vanlig jeg også, gode gamle pms symptomer. Så tar ingenting for gitt her i gården nei. Har en dårlig magefølelse da, så vi får se til neste helg. Er egentlig forberedt på tr så.. :(

Har sinnsygt ømme nippler, og menssmerter da - men det er nokså normalt på dette stadiet i syklusen :sukk:

Håper du har en god søndag :) og koser deg i selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Roseduft.

Jeg har ikke vonde pupper, men likt som deg så har jeg også menssmerter, og somsagt ganske så kvalm og uvel. Dårlig matlyst og generelt slapp og "rar", men det er somsagt ganske vanlig i disse dager av syklusen.

Tro det eller ei, men jeg har faktisk aldri tenkt på at dette kan være pms?

Kjære min tid...

Kanskje det finnes noe mot alt dette da? hmmm.

Utrolig slitsomt allefal,og har vært sånn helt siden jeg tok min siste p pille... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...