Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Kna jo være symptomer det da, men såklart det kan også være PMS som du skriver. Ikke lett det der. Snart testing, spennende!! :hoppe:

Håper gullegget fester seg denne mnd! Heier på dere jeg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yeah... pp 8 here we come.....

eneste gleden er at tr kommer til nøyaktig samme dag og faktisk tid på døgnet, hver mnd.

en annen glede er at nå skal jeg og samboer sjekkes fra topp til tå.

syns bare det skal bli godt med noen svar for dette er ikke noe greit overhode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er den dumme tanten forsvunnet og pp 8 er igang.

blir spennende å se hvordan det går denne gangen. håper gyn har tid til meg før tr eventuelt er på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

da er den dumme tanten forsvunnet og pp 8 er igang.

blir spennende å se hvordan det går denne gangen. håper gyn har tid til meg før tr eventuelt er på plass igjen.

Samme her, bare i en PP12..........sååå lei og utålmodig !! Er vel vår tur nå, tror du ikke? :kose:

Hva skal du til gyno å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, bare i en PP12..........sååå lei og utålmodig !! Er vel vår tur nå, tror du ikke? :kose:

Hva skal du til gyno å gjøre? :)

Jeg er fryktelig plaget med urinveisinfeksjoner, derfor skal jeg til gyn.for å sjekke opp litt.

litt rutineundersøkelse egentlig.

men jeg går privat,og vil også at hun sjekker eggløsning og generelt ellers hvordan ting står til i livmoren.

prøver å psyke meg opp til å ringe i dag, men huff så vanskelig det skulle være.... =/

---------------

Føler for å skrive litt mer her i dag.

somsagt er vi i PP 8 og jeg kjenner bekymringene stadig blir sterkere for om det er noe galt med en av oss.

heldigvis er mannen helt suveren når det kommer til alt dette,og sier han mer enn gjerne vil sjekke seg han også.

vet noen hvor man kan sjekke sædkvaliteten i rogaland?

Jeg skal jo somsagt til privat gyn og sjekke det som sjekkes kan.

mitt problem er at jeg får helt angst bare av tanken.

jeg har ikke problemer med noenting slik til vanlig, men akkurat når det kommer til Gyn så sliter jeg BIGTIME.

Tårene triller,jeg hyperventilerer og skjelver som ett aspeløv,tiltros for at jeg gjør hva jeg kan for å ta meg sammen.

jeg er i tankeboksen på å snakke med legen om noe beroligende, men på den andre side må det jo være forferdelig å ikke ha kontrollen når man sitter der.

phu,det skal ikke være lett dette her:P

Det har vært veldig mye tanker og ting som har skjedd om dagen,så skolen har blitt helt nedprioritert.

leser og leser for harde livet nå for å komme litt ovenpå igjen før praksis i Mai som jeg gleder meg veldig til.

Blir herlig å endelig være tilbake på jobb på sykehuset :)

nå nermer snart huset vårt seg ferdig også, i går var det lys i spottene :D

helt fantastisk å gå inn døren og faktisk kunne skru på lyset :fnise:

kjenner at ting kanskje roer seg litt ned nå som vi kan få flyttet inn snart,praksisen snart er i gang osv.

da slipper man å stå så "på vent".

ikke minst går det mot lysere og varmere tider, noe som passer meg perfekt, enda hvor glad jeg er i vinter,jul og alt som hører med,så er det ikke til å stikke under en stol at sommeren gir ekstra med energi.

gleder meg til hesten skal på beite og vi skal kose oss i flere uker på ferie og bare være kjærester.

det har vi omtrent ikke vært på over 6 mnd pga alt med huset og ting som har måtte bli gjort.

så det skal bli herlig nå som alt normaliserer seg litt :danse:

hvordan står det til med alle dere andre da? håper det går fint med dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt den angsten altså.. Men beroligende behøver jo ikke å slå deg så ut at du ikke har kontroll da, så du kan jo ta det opp med legen din :) Bra at dere begge skal sjekkes ihvertfall.

Og så spennende med bryllup, herlighet! Blir 2015 på oss om alt går etter planen, så her drømmes det om dekorasjoner, kjoler og det hele, hihi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å avslutte denne dagboken.

Det er mulig jeg starter opp igjen etterhvert, og jeg er ikke sikker på om jeg velger og slette denne eller la den stå.

Jeg er fremdeles ikke blitt gravid, og startet opp utredningen nå.

det å hele veien skulle skrive her inne og minne meg selv på at nok en mnd ikke går, blir rett og slett en altfor vond sirkel som er totalt unødvendig.

det ødelegger mer enn det gjør godt.

Nå skal jeg kose meg med flytting,hest,hunder og snart en liten flokk høner, så roer vi ned babyplanene litt.

Begynner ikke på prevansjon igjen, så vi tar bare tingene som det kommer, men mye mer avslappet.

Håper alt er bra med dere alle og at jeg en gang i fremtiden kan skrive en graviditetsdagbok jeg også. tiden vil vise :)

Om det viser seg at vi trenger IVF så kommer jeg nok til å dukke opp igjen, da kan det være greit og samle alt på en plass:)

Om dere vil følge med litt alikevel,så har jeg egen dagbok på bryllupsdagbøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Håper du forblir her på forum hvertfall :) ønsker deg masse lykke til videre.

Vi snakkes nokk i klubben vår uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg veldig godt. Kan nok være lurt. Var slik med meg også, jeg bare måtte holde meg unna for jeg ble bare mer deppa. Håper jeg ser deg igjen her inne om ikke alt for lenge. Du skal vite at jeg tenker på deg :kose:

Sender over masse lykkeønskninger! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg sniker meg bittelitt tilbake her i dagboken :)

Har savnet å skrive litt her, og kjenner jeg virkelig har trengt den siste tiden til å fokusere på andre ting enn prøvingen, sjekke alternativene vi har rundt oss å ta en avgjørelse på hvor veien går videre.

Vi er nå i PP10, tr har nettopp gått sin vei og vi har hatt noen lange og fine samtaler om hva vi nå skal gjøre.

Etter å ha sjekket alternativer i det private så er det bestemt at vi fortsetter utredningen hos klinikk Hausken.
De er private og med ett vannvittig godt rykte på seg.
Skulle det vise seg at vi trenger videre hjelp, så har vi også kommet frem til at det rette for oss er å gjøre dette privat hos Hausken.
Vi ønsker å bli sett og hørt, ikke føle på noe "samlebåndseffekt".
Denne prosessen er lang og tung nok som den er.
Vi ønsker kvalitet,tid og forståelse, ikke minst høy faglig kompetanse. De tingene føler vi Klinikk Hausken kan tilby oss.

Tiltross for nesten 3 timer hver vei så føler vi det er verdt hvert eneste minutt.
Den første timen har vi i slutten på Juli, da skal mannen leere sædprøve og vi skal begge gjennom full undersøkelse og utredning.
Blodprøver tar vi i forkant.
Regner med vi avtaler veien videre på denne dagen.

Jeg ser på det hele med litt nytt håp nå og håper drømmen om en familie skal kunne bli virkelig for oss også :)

Håper alt står bra til med dere andre her inne :) Det føles godt og riktig å være tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest roseduft

God lesning :) sender dere mange gode og varme tanker. Er overbevist om at alt vil ordne seg for dere, og at familien vil bli komplett med tiden :) håper dere nyter hvert sekund i ferien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at dere har funnet noen dere føler kan være til hjelp. Håper å lese mer her fremover og at det ordner seg for dere :)

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

:hug:

Så hyggelig at dere har funnet en bra klinikk! Godt å lese at mannen din er en klippe i alt dette, det er ikke noe morsomt å tvile på egen fruktbarhet.

Og gratulerer med fremtidig bryllup! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg her inne ;)

Jeg ble så glad når jeg leste at dere har funnet noe for dere! :hjerte:

Det ordner seg :kose:

Håper solen skinner der du er i dag :sol: Her er det skikkelig ruskevær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

oj, nå har det jammen gått mye tid siden sist!!

Litt å oppdatere om:

I uke 31 hadde vi time på Klinikk Hausken.
Her får vi ikke fullrost personalet godt nok, de er HELT fantastiske, alt fra resepsjonist ti sykepleiere og gyn.
Vi følte oss vannvittig ivaretatt!
Resultatene etter undersøkelsene var at alt sto bra til hos meg, det var ingenting og sette fingeren på og jeg har eggløsning hver mnd.
Med mannen var det verre... Hans resultater var meget dårlige.
Han hadde kun 0,2 (tusen) levende sædceller, og det skal være 14.millioner.
De svømmer også dårlig,og for sakte.
Ingen tvil om at dette er årsaken til uteblitt graviditet.

Vi ble anbefalt ICSI videre,og skal faktisk igang nå i Oktober :D
I dag fikk jeg bekreftet fra klinikken av vi starter opp med medisiner f.o.m andre dag av mensen, som vil si rundt den 15.oktober om syklusene mine fremdeles er som de har vært det siste drøye året :)

Hvordan går det med alle dere her inne? :D

Kjekt å se så mange spor i dagboken siden sist, det settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...