Gå til innhold

PSMF - veien mot et slankere liv. Flere?


linsina

Anbefalte innlegg

Kan noen av dere skrive ned hvordan en typisk dag ser ut for dere mtp mat og måltider? Gikk på Dukan-dietten for noen måneder siden, og det var helt grusomt.. Er noe lignende PSMF..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler jeg spiser helt rart, jeg blir ikke mett nok. typisk dag for meg:

Mager vanilje kesam til frokost.

kylling/tunfisk salat til lunsj.

middag sei/svin/kylling med brokkoli, blomkål, aspargesbønner og spinat.

te + kaffe

fryktelig lyst på en skyr yoghurt nå, men er vel ikke lurt å få i seg både kesam mager og skyr på en dag?

Hvordan teller dere proteiner? kalorier ol...

Ser min dagsmeny grei ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en dag slik:

frokost: skyr sitron

lunsj: 200-300 gram karbonadedeig m noen grønsaker. ofte paprika og tomat

Middag: 300 gram kyllingfilet m heinz sin mango saus og blomkålmos

Drikker også en del pepsi max og mye vann :) Noen dager går det og i kyllingkjøttdeig eller svinestrimler

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg spiser helt rart, jeg blir ikke mett nok. typisk dag for meg:

Mager vanilje kesam til frokost.

kylling/tunfisk salat til lunsj.

middag sei/svin/kylling med brokkoli, blomkål, aspargesbønner og spinat.

te + kaffe

fryktelig lyst på en skyr yoghurt nå, men er vel ikke lurt å få i seg både kesam mager og skyr på en dag?

Hvordan teller dere proteiner? kalorier ol...

Ser min dagsmeny grei ut?

Du må passe på å vite hvor mye gram du spiser av alt så du vet at det blir riktige mengder av alt :) er viktig at man har satt seg godt inn i dietten så den ikke blir farlig!

Du kan bruke f. eks shapeup til å telle. Veldig grei på psmf syns jeg :)

om du er på dine første dager er det vanlig og være litt sulten

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk dag for meg er:

Frokost:

Eks 1: kyllingfilet, salat, tomat, paprika

Eks 2: Salat, reker, eggehvite, tomat

Lunsj:

Eks 1: "lasagne" + salat og tomat

Eks 2: Torsk, blomkål, asparges og tomat

Mellommåltid:

Cottagecheese med bringebær

Middag:

Eks 1: "lasagne" + brokkoli og mager kesam

Eks 2: Kyllingfilet + sopp, mager kesam og forskjellige grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan slenge ut oppskriften på lasagnen :)

- 400 g karbonadedeig

- 1 boks hermetiske tomater

- 1 rødløk

- 2 hvitløksfedd

- 300 g cottage cheese

- 1 stor squash

Stek karbonadedeigen og tilsett hermetiske tomater (mos de i en stavmikser først, så det blir saus), løk og hvitløk. Hell dette i en ildfast form, legg så et lag med squash som er skivet med ostehøvel, deretter cottage cheese, og deretter enda et lag med skivet squash.

Stek i ovnen i ca 30 minutter på 200 grader.

MMM :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan slenge ut oppskriften på lasagnen :)

- 400 g karbonadedeig

- 1 boks hermetiske tomater

- 1 rødløk

- 2 hvitløksfedd

- 300 g cottage cheese

- 1 stor squash

Stek karbonadedeigen og tilsett hermetiske tomater (mos de i en stavmikser først, så det blir saus), løk og hvitløk. Hell dette i en ildfast form, legg så et lag med squash som er skivet med ostehøvel, deretter cottage cheese, og deretter enda et lag med skivet squash.

Stek i ovnen i ca 30 minutter på 200 grader.

MMM :D

Hørtes godt ut, men smaker det som lasagne? :) osten da? og hva er innholdet med proteiner, karbo, fett og kcal?

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut, men smaker det som lasagne? :) osten da? og hva er innholdet med proteiner, karbo, fett og kcal?

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Ost er ikke lov på psmf, så den må man faktisk bare droppe ;) Smaker ikke helt lasagne, men er veldig godt :)

Sum kcal 920

Sum protein 76g

Sum karbo 25 g

Sum fett 34,05g

I en bit/porsjon er det ca:

Sum kcal 153 g

Sum protein 12,6 g

Sum karbo 4,16 g

Sum fett 5,67 g

Er ikke så mye proteiner, men er bare å ha masse mager kesam ved siden av, evt mer cottage cheese og annet tilbehør. + å spise mer proteiner i de andre måltidene igjennom dagen :)

Endret av linsina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost er ikke lov på psmf, så den må man faktisk bare droppe ;) Smaker ikke helt lasagne, men er veldig godt :)

Sum kcal 920

Sum protein 76g

Sum karbo 25 g

Sum fett 34,05g

I en bit/porsjon er det ca:

Sum kcal 153 g

Sum protein 12,6 g

Sum karbo 4,16 g

Sum fett 5,67 g

Er ikke så mye proteiner, men er bare å ha masse mager kesam ved siden av, evt mer cottage cheese og annet tilbehør. + å spise mer proteiner i de andre måltidene igjennom dagen :)

Ja. skal prøve det :)

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen spiser jeg det samme til lunsj og middag, det har vel ikke noe å si? Elsker kyllingfilet :wow:

Proteininntaket blir iallefall ganske høyt imorgen pga. kyllingen! Og DET liker vi :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten en bok hvor jeg skriver opp hva jeg spiser hver dag. Både ingredienser, kcal, proteiner, karbo og fett jeg får i meg ;) Fin oversikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLABLABLA

Anonym poster: f5683960eae39ae59825fe48f138f80a

Hva er vitsen i å komme inn i denne tråden og lage kvalme? Har du ikke selvdisiplin til å følge et sunt "kosthold"selv eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

Det er meningen og ligge så lavt på psmf. Kan så klart komme meg opp mot 800-900 om dagen, men det er en ekstremdiett. For dere som ikke vet ordentlig hva det er så kan dere lese om det her:

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Du må lese veldig nøye gjennom den artikkelen for å starte en sånn diett :)

Spiser veldig mye kyllingfilet. Det inneholder jo nesten bare protein, også spiser jeg karbonadedeig, litt grønnsaker og ofte en skyr til frokost :)

Jeg vet alt om dietten. Har venner som konkurrerer i fitness. De bruker den kun rett før et show for å få frem muskelmassen og kvitte seg med all overflødig vann og fett. Men i sekundet showet er ferdig så spiser de normalt igjen og legger på seg igjen.

Skal de klare å prestere så må de spise MYE mer. Denne "dietten" er opprinnelig laget som en deffekur for fitness show, vektkutt til konkurranser etc. Ikke for vanlige mennesker som skal komme i form på en fornuftig måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen i å komme inn i denne tråden og lage kvalme? Har du ikke selvdisiplin til å følge et sunt "kosthold"selv eller?

Jeg er enig i første biten med kvalme, men du mener ikke seriøst at du tror at PSFM er sunt?!?

Anonym poster: c24218fea92c4b88b09254bcf4d3b15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om dietten. Har venner som konkurrerer i fitness. De bruker den kun rett før et show for å få frem muskelmassen og kvitte seg med all overflødig vann og fett. Men i sekundet showet er ferdig så spiser de normalt igjen og legger på seg igjen.

Skal de klare å prestere så må de spise MYE mer. Denne "dietten" er opprinnelig laget som en deffekur for fitness show, vektkutt til konkurranser etc. Ikke for vanlige mennesker som skal komme i form på en fornuftig måte.

Det er ikke bare for folk som skal konkurrere. Jeg har gått på psmf en del ganger siden jeg skal ned mye i vekt og syns det er en super diett. Spiser meg mett til måltidene, har energi til både skole og jobb og legger ikke mye på meg igjen etter diett når jeg begyner å spise sunt. men dere kan jo mene hva dere vil. Om dere ikke skal gå på PSMF så kan dere vel bare ikke kommentere hvor dårlig det er hele tiden.

psmf er jo ikke sunt i lengden, men det går jo fint over en kort periode på 1-3 mnd som det er beskrevet at en som skal miste så mye som meg kan holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imorgen spiser jeg det samme til lunsj og middag, det har vel ikke noe å si? Elsker kyllingfilet :wow:

Proteininntaket blir iallefall ganske høyt imorgen pga. kyllingen! Og DET liker vi :biggrin:

Jeg spiser nesten det samme hver dag, men har vært litt inne på de tråden på fitnessbloggen med utrolig mange oppskrifter på psmf mat. Skal prøve å lage noe av det :)

Lurt å logge når du skal gå på sånn diett. Jeg bruker det programmet shapeup. Det er og en app :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i første biten med kvalme, men du mener ikke seriøst at du tror at PSFM er sunt?!?

Anonym poster: c24218fea92c4b88b09254bcf4d3b15f

Ta ting med en klype salt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skriver at dere må gå mye ned i vekt, er det kanskje et tegn på at den forrige dietten dere gikk på (og som dere tydeligvis ikke har klart å opprettholde) ikke fungerte? Flere av dere skriver at dere har gått på denne dietten flere ganger...? Da har dere også gått opp i vekt etterpå, right?

Nei, det finnes ingen quick-fix. Er enig i hvert ord *Maja* skriver.

Anonym poster: 8a4efa48d2ad4c93c4bb4780c97f7d30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 30 kg opprinnelig. Gikk på denne dietten i november desember og mistet 12 kg :) Har gått opp 5 kg i julen som jeg har mistet igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...