Gå til innhold

PSMF - veien mot et slankere liv. Flere?


linsina

Anbefalte innlegg

Gått opp fem kilo i jula??? Da er det kanskje på tide med en skikkelig livsstilendring og ikke kombinasjonen ekstremdietter og overspising? Kan umulig være sunt i lengden.

Anonym poster: 8a4efa48d2ad4c93c4bb4780c97f7d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått opp fem kilo i jula??? Da er det kanskje på tide med en skikkelig livsstilendring og ikke kombinasjonen ekstremdietter og overspising? Kan umulig være sunt i lengden.

Anonym poster: 8a4efa48d2ad4c93c4bb4780c97f7d30

Er jo bare vann da :) Forsvant etter 4 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Det er ikke bare for folk som skal konkurrere. Jeg har gått på psmf en del ganger siden jeg skal ned mye i vekt og syns det er en super diett. Spiser meg mett til måltidene, har energi til både skole og jobb og legger ikke mye på meg igjen etter diett når jeg begyner å spise sunt. men dere kan jo mene hva dere vil. Om dere ikke skal gå på PSMF så kan dere vel bare ikke kommentere hvor dårlig det er hele tiden.

psmf er jo ikke sunt i lengden, men det går jo fint over en kort periode på 1-3 mnd som det er beskrevet at en som skal miste så mye som meg kan holde på.

Det er ikke snakk om å kommentere om hvor dårlig det er, men å opplyse om hva den dietten opprinnelig var laget for og det i lengden ikke er noe bra livsstil eller noe vanlige mennesker burde gå på.

Mange lar seg fascinere av Quick Fix'ere som dette og da er det greit å vite at det faktisk ikke er en optimal løsning for en varig livsstil. Ikke kan en trene hardt på den dietten heller.

Jeg vil påstå at mer kalorier med variert kost og skikkelig trening vil gi en sterkere, flottere og friskere kropp. Jeg spiser både ris og andre karb kilder, men har fremdeles en lavfettprosent og en deffet kropp.

Endret av *Maja*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette en kickstart på veien, jeg må lære meg å ha selvdisiplin og jeg skal klare dette her. Etter dietten er jeg bevisst på at jeg skal spise SUNT og trene en god del, okei, går kanskje opp et par kg av de jeg mistet, men fortsatt kommer nok vekta til å vise mindre enn startvekten var ;)

Ble forresten veldig stolt over meg selv idag. Ei venninne bestilte pizza når vi var ute i byen på en shoppingrunde, jeg kjøpte pepsi max - enda så sulten jeg var. Ventet til jeg kom hjem og nå spiser jeg sunn kyllingfilet, brokkoli, sopp og paprika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å kommentere om hvor dårlig det er, men å opplyse om hva den dietten opprinnelig var laget for og det i lengden ikke er noe bra livsstil eller noe vanlige mennesker burde gå på.

Mange lar seg fascinere av Quick Fix'ere som dette og da er det greit å vite at det faktisk ikke er en optimal løsning for en varig livsstil. Ikke kan en trene hardt på den dietten heller.

Jeg vil påstå at mer kalorier med variert kost og skikkelig trening vil gi en sterkere, flottere og friskere kropp. Jeg spiser både ris og andre karb kilder, men har fremdeles en lavfettprosent og en deffet kropp.

Den ble opprinnelig laget på 70 tallet for ekstremt overvektige mennesker ;) For meg er det noe jeg føler jeg trenger litt fordi vekten gjør at jeg blir trekt veldig mye ned. Har ekstremt dårlig selvtillit. Vil gå ned en del kg på denne dietten og så gå over til et sunt kosthold og endre livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette en kickstart på veien, jeg må lære meg å ha selvdisiplin og jeg skal klare dette her. Etter dietten er jeg bevisst på at jeg skal spise SUNT og trene en god del, okei, går kanskje opp et par kg av de jeg mistet, men fortsatt kommer nok vekta til å vise mindre enn startvekten var ;)

Ble forresten veldig stolt over meg selv idag. Ei venninne bestilte pizza når vi var ute i byen på en shoppingrunde, jeg kjøpte pepsi max - enda så sulten jeg var. Ventet til jeg kom hjem og nå spiser jeg sunn kyllingfilet, brokkoli, sopp og paprika :)

Bra da! :) blir bare lettere og lettere for hver dag føler jeg!

Fant ut i dag at jeg kunne bake lavkarbo brød og spise 1-2 skiver dagen med skinke eller hjemmelaget bringebær syltetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra da! :) blir bare lettere og lettere for hver dag føler jeg!

Fant ut i dag at jeg kunne bake lavkarbo brød og spise 1-2 skiver dagen med skinke eller hjemmelaget bringebær syltetøy :)

Oppskrift og næringinnhold i kcal, proteiner, fett og karbs? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte møllerens sin sånn ferdig blande pose :) kcal pr 100 gram: 187 fett: 10 g karbo: 12 gram protein: 5.9

Er jo egentlig for høyt, men en skive veier jo veldig lite. Så 1 skive for dagen skulle gå fint. Syns det er bra for jeg elsker brød! Tror en skive veier ca 25 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Den ble opprinnelig laget på 70 tallet for ekstremt overvektige mennesker ;) For meg er det noe jeg føler jeg trenger litt fordi vekten gjør at jeg blir trekt veldig mye ned. Har ekstremt dårlig selvtillit. Vil gå ned en del kg på denne dietten og så gå over til et sunt kosthold og endre livsstil :)

Ok, my bad, men det er jo også under oppsyn av leger for mennesker som er så overvektige at livet står på spill. Det den brukes til i dag er til deff.

Men at du vil kjøre på er greit nok, men synes fremdeles at de som leser her og ikke vet hva det går i burde vite at dette ikke er noe for vanlige mennesker som vil ha en sunn og sterk kropp.

Endret av *Maja*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, my bad, men det er jo også under oppsyn av leger for mennesker som er så overvektige at livet står på spill. Det den brukes til i dag er til deff.

Men at du vil kjøre på er greit nok, men synes fremdeles at de som leser her og ikke vet hva det går i burde vite at dette ikke er noe for vanlige mennesker som vil ha en sunn og sterk kropp.

Man skal være forsiktig med psmf. kan bli veldig skadelig om du gjør det feil og ikke får i deg nok protein og føler det slik som du skal. Så folk som skal begynne må lese nøye gjennom fitnessbloggen sin artikkel om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som går på psmf? :)

Går fint! Føler egentlig bare det går bedre og bedre for hver dag. og etter jeg begynte lese på fitnessbloggen sin oppskrifts tråd for psmf så syns jeg det er gøyere med mat og prøve nye retter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint! Føler egentlig bare det går bedre og bedre for hver dag. og etter jeg begynte lese på fitnessbloggen sin oppskrifts tråd for psmf så syns jeg det er gøyere med mat og prøve nye retter :)

Så bra :D har du gått ned noe?

Selv har jeg gått ned 2 kg og er på dag 4. Sikkert bare vann, men det er jo en god start og en veeeldig god motivasjon :) Tisser også ekstremt mye, noe jeg aldri har gjort før, så noe er det jo som skjer. Hurraaa! Nå skal jeg hoppe i treningstøyet og dra meg selv opp på senteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :D har du gått ned noe?

Selv har jeg gått ned 2 kg og er på dag 4. Sikkert bare vann, men det er jo en god start og en veeeldig god motivasjon :) Tisser også ekstremt mye, noe jeg aldri har gjort før, så noe er det jo som skjer. Hurraaa! Nå skal jeg hoppe i treningstøyet og dra meg selv opp på senteret

2 kg er jo veldig bra på 4 dager :) Jeg har gått ned ca 3.8 kg på 5 dager. Veldig fornøyd med det selv om det og sikkert bare er vann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg er jo veldig bra på 4 dager :) Jeg har gått ned ca 3.8 kg på 5 dager. Veldig fornøyd med det selv om det og sikkert bare er vann! :)

3,8 kg på 5 dager er jo enda bedre :) bra jobba! men vi har sikkert forskjellig utganspungt i startvekten som har litt så si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,8 kg på 5 dager er jo enda bedre :) bra jobba! men vi har sikkert forskjellig utganspungt i startvekten som har litt så si.

Ja, jeg veide 92. 6 kg med start nå. Så skal myye ned. Kanskje til 70 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg veide 92. 6 kg med start nå. Så skal myye ned. Kanskje til 70 :)

Håper du klarer det :) Jeg veide 72, mitt mål er ned til 60-62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer det :) Jeg veide 72, mitt mål er ned til 60-62 kg

Ja, skal klare det denne gangen! :) Åja, men da har du ikke så langt igjen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i denne tråden.

Startet selv 2 januar og kjekt med litt motivasjon :) Skal ned ca. 5 kg (fratrukket de 2-3 kg du "legger på deg" når man spiser karbs igjen)

Tenker å holde på ca 2 -3 uker. Mer orker jeg ikke eller er nødvendig for meg. Det fine med denne kuren er at (i allefall for noen av oss) er at man faktisk IKKE er sulten, jeg må faktisk presse meg selv til å spise.

Personlig hadde jeg ikke klart denne kuren i flere måneder..jeg gikk forbi bakeriavd. på meny i går og my God for noen cravings jeg fikk! Var ikke sulten eller noe, men hadde bare sååå lyst på. he he he :)

Anonym poster: 61b01a5c7f3d5d3e43baf6853b9fb2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i denne tråden.

Startet selv 2 januar og kjekt med litt motivasjon :) Skal ned ca. 5 kg (fratrukket de 2-3 kg du "legger på deg" når man spiser karbs igjen)

Tenker å holde på ca 2 -3 uker. Mer orker jeg ikke eller er nødvendig for meg. Det fine med denne kuren er at (i allefall for noen av oss) er at man faktisk IKKE er sulten, jeg må faktisk presse meg selv til å spise.

Personlig hadde jeg ikke klart denne kuren i flere måneder..jeg gikk forbi bakeriavd. på meny i går og my God for noen cravings jeg fikk! Var ikke sulten eller noe, men hadde bare sååå lyst på. he he he :)

Anonym poster: 61b01a5c7f3d5d3e43baf6853b9fb2ea

Hehehe, sånn er jeg også. Får så sykt lyst på noe når jeg går fordi bakeriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...