Jump to content
linsina

PSMF - veien mot et slankere liv. Flere?

Recommended Posts

prinsesseM

i morgen er det tirsdag og det er min offisiele veiedag fra nå :) Skal begynne med kun veiing en gang i uken!

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå må dere slutte å tømme butikkene for kylling.

Anonym poster: 8ac7db703e332f35361bfb0a3f419cdd

Yme

Hei dere! Nytt år og nye muligheter. Er det flere som går på denne dietten eller vil prøve? Heng deg på!

Jeg har i dag begynt på PSMF dietten og stortrives med maten faktisk. Synes det er kjempegodt :danse:

Men det jeg tror jeg gjør feil er at jeg får i meg for lite proteiner. Idag ser inntaket mitt slik ut:

Kcal: 762

Proteiner: 95 g (alt for lite???)

Fett: 20,99 g

Karbo: 34,56 g (alt for mye???)

Hjelpes, har bare spist ting som er lov (tror jeg da)

Hvorfor velger du den dietten, når du tydeligvis ikke har lest hvordan den fungerer, eller hva man skal gjøre?

Det eneste fettet du skal ha i deg, er 2 skjeer selolje. Jeg veier 85 kilo, og når jeg er på den dietten, spiser jeg 15 g karb om dagen. Alt annet skal være protein.

Les denne nøye, fra start til slutt, og gjør NØYAKTIG det som står der.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Edited by Yme

linsina

Ifølge det jeg har skjønt kan man ha i seg ca 20g fett og 20g karbo om dagen. I tilegg skal jeg ha ca 140 g proteiner. Det var første dagen, de 5 andre har nå fungert BRA. Den artikkelen har jeg lest 5 ganger, minst. Det her funker for meg.

Yme

Hadde du kunnet nok om det, hadde du ikke skrevet dette:

Kcal: 762 Proteiner: 95 g (alt for lite???) Fett: 20,99 g Karbo: 34,56 g (alt for mye???)

Dette er ting du skal kunne før du setter igang. Ekstremdietter er ikke noe man skal lære underveis. Du skal veie hvert måltid, og passe på at du spiser 300 gram av de tillate grønnsakene hver gang du spiser, og du trenger mye protein i tillegg til at du må trene styrke 3 dager i uka.

Du kommer til å gå ned om du gjør det feil også, men da er det fordi du brenner muskler istedenfor fett. Det vil fortsatt se ut som at fettet firsvinner, men det har bare blitt flatere, siden du har mye mindre vann i kroppen... Vannet fyller opp fettet igjen når du er ferdig med dietten. Dietten skal ikke vare mer enn 3 uker, og du må regne ut hva du skal ha på spisedagene dine også.

Hvis det var noe av dette du ikke visste, har du ikke lest nok til å gå på en sånn diett.

Edited by Yme

linsina

Hadde du kunnet nok om det, hadde du ikke skrevet dette:

Kcal: 762 Proteiner: 95 g (alt for lite???) Fett: 20,99 g Karbo: 34,56 g (alt for mye???)

Ser du ikke hva jeg skriver? Det var første dagen, så at noe var feil, endret på enkelte ting og nå ligger jeg under 20g karbo og 20g fett om dagen. I proteiner ligger jeg på rundt 122-150. Sliter med å spise nok til å få i meg mer proteiner. Kjøpt proteinpulver idag som jeg skal ta litt av de dagene jeg får i meg for lite protein.

Men det jeg spiser fungerer fint for meg. Ned 2 kg(sikkert vann) og målte meg faktisk nå. Rumpe, lår, legger, hofter og midje hadde mistet mellom 1 og 4 cm. (Midjen 4), så dette går jo bare en vei. Bare armene som fortsatt hadde samme mål

Annonse

Yme

Jeg oppdaterte innlegget, for å gjøre det mer tydelig hva jeg mente.

linsina

Jeg oppdaterte innlegget, for å gjøre det mer tydelig hva jeg mente.

Veier hvert eneste måltid ;) og trener styrke 3 ganger i uken.

Yme

Veier hvert eneste måltid ;) og trener styrke 3 ganger i uken.

Supert! Så lenge du følger alt sånn det skal, burde det nok gå fint. Har prøvd dietten selv og syns den fungerte greit da, men jeg gikk opp igjen da jeg var ferdig, og det er ikke fordi jeg slurver med maten til vanlig. Håper det funker på bra for deg, men vær forberedt på at mye av progresjonen din kan forsvinne, og om det skjer, burde du prøve noe annet, mindre ekstremt.

Det viktigste for fettforbrenningen, er å skape et riktig hormonmiljø i kroppen, og det gjør du ved å være mye i aktivitet, (det hjelper ikke så mye å trene tungt 1-2 timer om dagen, om man omtrent sitter stille resten av dagen) så når du er ferdig med dietten, prøv å beveg deg så mye som mulig... Alle småting hjelper, som feks å gå bort til TVen når du skal bytte kanal og sånt.

linsina

Supert! Så lenge du følger alt sånn det skal, burde det nok gå fint. Har prøvd dietten selv og syns den fungerte greit da, men jeg gikk opp igjen da jeg var ferdig, og det er ikke fordi jeg slurver med maten til vanlig. Håper det funker på bra for deg, men vær forberedt på at mye av progresjonen din kan forsvinne, og om det skjer, burde du prøve noe annet, mindre ekstremt.

Det viktigste for fettforbrenningen, er å skape et riktig hormonmiljø i kroppen, og det gjør du ved å være mye i aktivitet, (det hjelper ikke så mye å trene tungt 1-2 timer om dagen, om man omtrent sitter stille resten av dagen) så når du er ferdig med dietten, prøv å beveg deg så mye som mulig... Alle småting hjelper, som feks å gå bort til TVen når du skal bytte kanal og sånt.

Har heldigvis en jobb hvor jeg står/går mesteparten av de 8 timene jeg er på jobb. Har også en trapp som jeg må løpe opp og ned X-antall ganger om dagen, så jeg er jo ganske aktiv av meg vil jeg si :)

Jeg har heller ikke sånn veeeldig synlig mye å ta av. Startvekten var på 72, nå 70, vil ned til 60 (58 om jeg klarer, for jeg kommer til å gå opp et par kg etter dietten tenker jeg). 165 høy og alt er gjevnt fordelt :P

Men det jeg lurte på er: de dagene jeg ikke får i meg nok proetiner, dvs 116 isteden for 140 som jeg egentlig skal ha, gjør dette veldig mye? Vil jo gjerne opp i proteiner, men da øker jo også karbo og fett innholdet...

Edit: Spier bare lovlig mat, som er skrevet på fitnessbloggen. Tror jeg rett og slett bare mauler en kyllingfilet til kvelds jeg. Da er proteinet oppe i 145g

Edited by linsina

Yme

Har heldigvis en jobb hvor jeg står/går mesteparten av de 8 timene jeg er på jobb. Har også en trapp som jeg må løpe opp og ned X-antall ganger om dagen, så jeg er jo ganske aktiv av meg vil jeg si :)

Det høres veldig bra ut, så da har du jo et godt utgangspunkt.

Jeg har heller ikke sånn veeeldig synlig mye å ta av. Startvekten var på 72, nå 70, vil ned til 60 (58 om jeg klarer, for jeg kommer til å gå opp et par kg etter dietten tenker jeg). 165 høy og alt er gjevnt fordelt :P

Det som kan være lurt å gjøre, om du skal fortsette med fettforbrenning etter denne dietten, er å ta et bilde i uka, så du hele veien kan se tilbake på de tidligere bildene, og se progresjonen din. Det hjelper på motivasjonen å se at det funker, noe som ikke er like lett ved å bare titte i speilet.

Men det jeg lurte på er: de dagene jeg ikke får i meg nok proetiner, dvs 116 isteden for 140 som jeg egentlig skal ha, gjør dette veldig mye? Vil jo gjerne opp i proteiner, men da øker jo også karbo og fett innholdet...

Som du skriver, spise kylling til kvelds, så burde det være greit. Det er så viktig at du får i deg nok protein, og ikke glem omega 3 morgen og kveld! Det hjelper både på å bevare muskler, og å brenne fett.

linsina

Det høres veldig bra ut, så da har du jo et godt utgangspunkt.

Det som kan være lurt å gjøre, om du skal fortsette med fettforbrenning etter denne dietten, er å ta et bilde i uka, så du hele veien kan se tilbake på de tidligere bildene, og se progresjonen din. Det hjelper på motivasjonen å se at det funker, noe som ikke er like lett ved å bare titte i speilet.

Som du skriver, spise kylling til kvelds, så burde det være greit. Det er så viktig at du får i deg nok protein, og ikke glem omega 3 morgen og kveld! Det hjelper både på å bevare muskler, og å brenne fett.

Omega 3 tar jeg vetdu, men bare morgen. Også tar jeg kansler, selvom jeg har lest at man helst bør ga flytende?

Yme

Omega 3 tar jeg vetdu, men bare morgen. Også tar jeg kansler, selvom jeg har lest at man helst bør ga flytende?

Det er best at du tar 2-3 skjeer om dagen, siden du får i deg så lite næring på en sånn diett, og flytende er best fordi kapslene ofte er harske (olja inni har gått ut på dato) og du får mye mindre omega-3 både i forhold til pris og dagsdose.

Annonse

Guest Pia22

Nå har jeg kommet til dag nr. 9 på PSMF og det går overraskende bra! Eneste er at jeg hadde aldri klart det uten iskald pepsi max. <3

Nå er det "bare" tre uker igjen før jeg avslutter dietten. Hvis jeg fungerer like bra resten av tiden på dietten så vurderer jeg å fortsette på PSMF til jeg når målvekta, men da syklisk måte. Dvs. at jeg følger PSMF de dagene jeg ikke trener, og de dagene jeg trener spiser jeg mer karbs og fett. :)

linsina

Nå har jeg kommet til dag nr. 9 på PSMF og det går overraskende bra! Eneste er at jeg hadde aldri klart det uten iskald pepsi max. <3

Nå er det "bare" tre uker igjen før jeg avslutter dietten. Hvis jeg fungerer like bra resten av tiden på dietten så vurderer jeg å fortsette på PSMF til jeg når målvekta, men da syklisk måte. Dvs. at jeg følger PSMF de dagene jeg ikke trener, og de dagene jeg trener spiser jeg mer karbs og fett. :)

Så flink du er! :) Hadde heller ikke klart meg uten pepsi max, elsker det :) Er på min 7 dag, og går strålende. Elsker maten jeg :D

linsina

oppkarbing og alko dag i dag. Startet dagen med en PSMF frokost og 5 sjokoladebiter, og skal snart ,lage meg en middag med ris og saus :) også blir det alkohol ikveld. (burde ikke drikke alkohol, men "må" idag;)

prinsesseM

Hadde oppkarbing på torsdag. Veldig deilig og spise god mat igjen :) :) Men nå er jeg i gang igjen og skal ha oppkarbing 19. januar! :)

linsina

Hva spiste du på oppkarbingsdagen? :) Kjenner jeg blir fort full idag... Kjenner det i hodet etter 1/2 vinglass :o Har jo trossalt hold meg under 800 kcal om dagen i over en uke. Hjeelp

prinsesseM

Hva spiste du på oppkarbingsdagen? :) Kjenner jeg blir fort full idag... Kjenner det i hodet etter 1/2 vinglass :o Har jo trossalt hold meg under 800 kcal om dagen i over en uke. Hjeelp

Du skal jo egentlig holde deg kun til karbohydrater og veldig lite fett, men jeg må alltid ha litt sjoklade og chips for psyken sin del :) Spiste rundstykker med egg til frokost, samme til lunsj, taco til middag og så noen ruter sjokolade og to hjemmebakte boller på kvelden :) digg dag!

linsina

Hørtes godt ut:)