Jump to content
linsina

PSMF - veien mot et slankere liv. Flere?

Recommended Posts

linsina

Hei dere! Nytt år og nye muligheter. Er det flere som går på denne dietten eller vil prøve? Heng deg på!

Jeg har i dag begynt på PSMF dietten og stortrives med maten faktisk. Synes det er kjempegodt :danse:

Men det jeg tror jeg gjør feil er at jeg får i meg for lite proteiner. Idag ser inntaket mitt slik ut:

Kcal: 762

Proteiner: 95 g (alt for lite???)

Fett: 20,99 g

Karbo: 34,56 g (alt for mye???)

Hjelpes, har bare spist ting som er lov (tror jeg da)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

linsina

Går det forresten an å spise masse eggehvite de dagene jeg føler jeg har fått i meg for lite proteiner?

Share this post


Link to post
Share on other sites
prinsesseM

Jeg er med :) Begynte på PSMF for 3 dager siden og har allerede gått ned 3 kg. Er bare vann sikkert, men motivasjon selv om! Skal ned ca 20 kg og vil gjøre det med denne dietten!

95 gram proteiner er sikkert litt lite, jeg skal ha 160, men kommer sjelden over 140 gram. Klarer bare ikke spise mer ;) min dag ser slik ut i dag:

proteiner: 127 gram

kcal: 734

karbo: 14 gram

fett: 19 gram

Det går sikkert an ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
linsina

Så flink du er! Hvordan får du så lite karbo og fett i løpet av en dag? Hva spiser du feks iløpet av dagen?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tina87

Jeg er nyssgjerrig på denne dietten - så skriver her for å få den på mine innlegg ;) hvis jeg begynner på den skriker jeg ut;)

Hvordan får dere regnet ut hvor mye dere får i dere av alt? Enkel måte å få gjort det på?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Hvilken mat spiser dere da? Man må vel bli fort matlei på kun grønnsaker, kyllingfilet og eggehvitter?

Anonym poster: 704e9a315d4c92306b4d28e9e7571ae1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest navnelapp

Jeg er med :) Begynte på PSMF for 3 dager siden og har allerede gått ned 3 kg. Er bare vann sikkert, men motivasjon selv om! Skal ned ca 20 kg og vil gjøre det med denne dietten!

95 gram proteiner er sikkert litt lite, jeg skal ha 160, men kommer sjelden over 140 gram. Klarer bare ikke spise mer ;) min dag ser slik ut i dag:

proteiner: 127 gram

kcal: 734

karbo: 14 gram

fett: 19 gram

Det går sikkert an ja :)

Dette er eit ekstremt lågt kaloriinntak. Langt forbi det som er farleg å leve på.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest *Maja*

Under 800 kalorier om dagen? Dette ser jeg for meg kommer til å gi dere en skikkelig baksmell.

Share this post


Link to post
Share on other sites
prinsesseM

Det er meningen og ligge så lavt på psmf. Kan så klart komme meg opp mot 800-900 om dagen, men det er en ekstremdiett. For dere som ikke vet ordentlig hva det er så kan dere lese om det her:

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Du må lese veldig nøye gjennom den artikkelen for å starte en sånn diett :)

Spiser veldig mye kyllingfilet. Det inneholder jo nesten bare protein, også spiser jeg karbonadedeig, litt grønnsaker og ofte en skyr til frokost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pia22

Hei dere :)

Jeg begynte på PMSF 2. januar så dette starten på min tredje dag. :)

De to første dagene gikk veldig greit, og merker allerede forskjell, men det er nok mye vann som har forsvunnet -men uansett veldig motiverende.

Har tenkt til å gå på dietten i 30 dager -det blir spennende! :)

Hvor lenge har dere tenkt til å følge dietten?

Veldig motiverende om vi er flere som bruker denne tråden til tips og råd underveis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pia22

Går det forresten an å spise masse eggehvite de dagene jeg føler jeg har fått i meg for lite proteiner?

Ja, det går helt fint å spise eggehviter med salt på -da får du straks mer proteiner i deg. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pia22

Hei dere! Nytt år og nye muligheter. Er det flere som går på denne dietten eller vil prøve? Heng deg på!

Jeg har i dag begynt på PSMF dietten og stortrives med maten faktisk. Synes det er kjempegodt :danse:

Men det jeg tror jeg gjør feil er at jeg får i meg for lite proteiner. Idag ser inntaket mitt slik ut:

Kcal: 762

Proteiner: 95 g (alt for lite???)

Fett: 20,99 g

Karbo: 34,56 g (alt for mye???)

Hjelpes, har bare spist ting som er lov (tror jeg da)

Ta å gang målvekten din med 2,5 så finner du ut hvor mye proteiner du skal spise. Hvis målet ditt er f,eks 60 kg så vil det si at du skal ligge på 150 gram proteiner hver dag + max 20 gram karbs og max 20 gram fett (tran/omega3-tilskudd skal være i tillegg, så de teller du ikke) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
prinsesseM

Hei dere :)

Jeg begynte på PMSF 2. januar så dette starten på min tredje dag. :)

De to første dagene gikk veldig greit, og merker allerede forskjell, men det er nok mye vann som har forsvunnet -men uansett veldig motiverende.

Har tenkt til å gå på dietten i 30 dager -det blir spennende! :)

Hvor lenge har dere tenkt til å følge dietten?

Veldig motiverende om vi er flere som bruker denne tråden til tips og råd underveis :)

Jeg tenker å holde på en god stund, men med pauser inni mellom. Min første pausedag er 19. januar :)

Gøy at du og blir med! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Konditoren

Hei jeg er ny her. Jeg ble med 2 januar.hbirdan ser et typisk dags meny for dere ut?

Jeg er ganske sulten for tiden.

Så vet jeg heller ikke h irda. Je teller kalorier eller proteiner samt fett.

Men spiste i går totalt: 1 mager vanilje kesam. 1 kopp grønn te.

Kylling salat med salat, agurk og paprika.

Kylling med brokkoli, løk og blomkål pure til middag.

En kaffe og en te til. Er det greit for en dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Gad.. Dere sulter jo dere selv. Spis heller 1300 kcal, så slipper dere å miste muskler. :)

Anonym poster: 97d652b69bfcfed6a68d3d7948e95a4c

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Gad.. Dere sulter jo dere selv. Spis heller 1300 kcal, så slipper dere å miste muskler. :)

Anonym poster: 97d652b69bfcfed6a68d3d7948e95a4c

Hele poenget med PSMF dietten er jo at du mister fett og ikke muskler nettopp pågrunn av styrketreningen og det høye protein innholdet. Og jeg gikk på psmf for noen mnd siden og vil ikke si at det er å sulte seg selv. Hadde okei energi faktisk.

Anonym poster: d9cbfcd2d6a683c2c967dea5e5da233d

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Hele poenget med PSMF dietten er jo at du mister fett og ikke muskler nettopp pågrunn av styrketreningen og det høye protein innholdet. Og jeg gikk på psmf for noen mnd siden og vil ikke si at det er å sulte seg selv. Hadde okei energi faktisk.

Anonym poster: d9cbfcd2d6a683c2c967dea5e5da233d

Om du ligger på et stort kaloriunderskudd vil du uansett miste muskler, samme hvor mye proteiner man får i seg. Men vel bekomme. Kjør på med en diett hvor dere antakeligvis sprekker. :)

Anonym poster: 8a4efa48d2ad4c93c4bb4780c97f7d30

Share this post


Link to post
Share on other sites
WBNina

Slenger meg på selv om jeg ikke er på PSMF i skrivende stund. Jeg fulgte dietten og treningsprogrammet i 4 uker i mai, og fikk veldig gode resultater av det. Jeg hadde i tiden før (og etter) hatt et kosthold med høyt proteininntak og medium karbo- og fettinntak med langt høyere kaloriinntak. Også med bra resultater. PSMF er tross alt kun ment for en kort periode, og for min del var det for å få ned fettprosenten ytterligere.

Jeg var litt tung i hodet de tre første dagene på dietten, men siden gikk det greit. Jeg gikk ikke ned så mange kilo (hadde ikke så mange å ta av), men gikk ned en god del centimetre og fikk ned i fettprosenten. Jeg ble fulgt opp av ernæringsfysiolog, så jeg følte jeg var i gode hender.

Jeg var opptatt av å få i meg rikelig med proteiner for å unngå muskeltap. Minimum 2 g proteiner pr. kg. kroppsvekt. Jeg lå derfor på ca. 110 g proteiner til daglig. Jeg spiste kun karbohydrater i form av grønnsaker, og unngikk fett i den grad det er mulig. Spiste omega 3 og D-vitamin som tilskudd. Jeg hadde oppkarbing én gang i uken, og syntes det var en fin motivasjon til å holde meg til et tøffere kosthold ellers i uken.

Når det kom til trening, kjørte jeg et fullkropsprogram (styrke) 3 ganger i uken. Kondisjonstreningen var i form av spaserturer, eller en lett joggetur på oppkarbingsdagene.

Jeg kan absolutt anbefale dette kostholdet til de som har et sunt og reflektert forhold til kropp, mat og trening. Det krever riktig nok at man setter seg godt inn i prinsippene rundt PSMF før man setter i gang. Dersom man derimot har et anstrengt forhold til kropp, ville jeg holdt meg langt unna enhver ekstremdiett.

Lykke til!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Om du ligger på et stort kaloriunderskudd vil du uansett miste muskler, samme hvor mye proteiner man får i seg. Men vel bekomme. Kjør på med en diett hvor dere antakeligvis sprekker. :)

Anonym poster: 8a4efa48d2ad4c93c4bb4780c97f7d30

Du burde kanskje lese litt om dietten før du uttaler deg om det. Det er jo nettopp derfor psmf er den sunneste ekstremdietten- Fordi du ikke mister muskler. Og du skal gå på den i begrenset tid ut i fra hvor mye du har å miste for til slutt vil det begynne på musklene, men du kan gå på det en god stund før det.

Jeg gikk på denne dietten rett før sommer i fjor og holdt på i 2 mnd i strekk. Gikk helt fint og mistet ca 12 kg! :)

Anonym poster: a00bbdc23d068be6133c6ea26f8e2438

Share this post


Link to post
Share on other sites
linsina

Idag kjente jeg at maten egentlig ikke ville ned. Hadde ikke den beste lunsjen for å si det sånn ;) Kokt torsk med blomkål. MMMMM!

Veier det opp igjen med noe så digg som PSMF lasagne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...