Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Rideferie på Island høres helt fantastisk ut! Det er en liten drøm jeg har også, litt misunnelig må jeg innrømme ;)

Skjønner hva du mener med å bli delvis forandret når man drar hjem til mamma, jeg er også sånn! Skulle tro jeg går i barndommen eller noe, plutselig er jeg den minste i huset igjen og oppfører meg deretter. Så blir jeg voksen igjen når jeg komme hjem til byen igjen. Rare greier.

Ha en fin dag på jobb i dag! Har du noe fri i uka som kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kaste deg med ;) Jeg reiser jo alene, så jeg er veldig spent på hvordan gruppa blir, men av erfaring vet jeg at det pleier å gå bra uansett :)

I know. Kanskje det har noe å gjøre med å være minst? Jeg er jo også det, og jeg tviler litt på at mine eldre søsken føler det på samme måte? Men de bor jo også rett ved hjemme, så de har kanskje kortere eksponeringstid, selv om de er der oftere ;)

Har fri mandag og onsdag, ellers jobber jeg hele uka. Og nyttårsaften tar jeg på sofaen i år igjen, jobber til 17 og gidder rett og slett ikke å stresse hjem for å bytte om og komme meg ut igjen. Har kjøpt inn sprudlevann, se en god film og spise god mat helt alene. Det er helt greit, kjenner jeg :nigo:

Og jeg har tatt kontakt med PT. Kjenner jeg er litt nervøs for det, men må prøve å komme ordentlig i gang med trening igjen, ikke minst for nakken sin del, og jeg klarer ikke helt å finne motivasjonen på egenhånd. Så da så, får vi se hvordan det går. Er jo student, så tar det gjennom SiO, så det er relativt rimelig sammenlignet med ordinære PT-priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 2014 her, med generelt dårlig vær, lite snø og nedtrykket stemning. Men det er ute da :fnise:

Ett år siden jeg åpnet denne dagboka her inne, og det nye året starter vel omtrent som det gamle, med ekstremt mye jobbing fremover. Og ikke nok med det, 20. januar braker det løs igjen med mer studering. Jeg gleder meg til å lære mer, samtidig så skulle jeg ønske man kunne lære mer uten å ha dette presset på seg om å lære mer. Hvis det ga noen som helst mening :klo: Jeg liker jo å lære, jeg er bare ikke så glad i å bli vurdert fortløpende på det jeg gjør, og på studiet er det jo også en del i retning av "prøve å holde hodet over vannet så man ikke drukner i alle disse nye glosene" og sånn :P

Jeg starter også det nye året med ambisjoner om å være mer sosial i 2014. Selv om jeg selv føler at jeg har mye kontakt med andre, så er det stort sett enten i studie- eller jobbsammenheng. Jeg må ta vare på de vennene jeg har, og det hadde ikke vært dumt å få noen til heller, av begge kjønn. Jeg starter jo også 2014 som singel, i mitt 30. år. Jeg har ikke panikk for det riktig enda siden jeg er født sent på året, men man skal ikke se bort fra at den panikken kan komme i løpet av året. Slutten av 2013 ble jo også i så måte preget av at jeg endelig var på et sted, med en fyr, og ønsket å satse, mens han ikke var klar for det. Er det ikke typisk, her har vi kjent hverandre i flere år, men neimen om det klaffer at vi begge er på et sted der vi vil satse :rolleyes: Så får vi se om dette endrer seg i 2014, eller om jeg må ta turen inn på sukker igjen :fnise:

Jeg har også bestemt meg for at 2014 skal bli året der jeg skal begynne å trene litt mer seriøst igjen. Jeg har allerede avtalt time med PT 7. januar, og satser på å bruke en del penger på å kunne trene med denne utover våren. Kondisjonstreningen skal jeg klare selv, jeg vil gjerne trene meg opp til å løpe langt, men jeg trenger hjelp med styrketreningen. Dette er jo også forebyggende, jeg sliter mye med nakke og skuldre, så det er absolutt på tid å gjøre noe med det. Motivasjon for å komme i gang denne våren, er turen til Island med knallhard ridetur inkludert.

Og 2013 var året der jeg (og banken) kjøpte meg leilighet. Da må 2014 bli året der jeg prøver å minske bankens andel i leiligheten så godt det lar seg gjøre :laugh: Er det en ting som er deilig, så er det at de økonomiske bekymringene for 2014 er minimale, noe jeg er veldig takknemlig for.

Så det var 2013 oppsummert og planene for 2014. Så får vi se om planene funker, eller om det går til helvete i løpet av året. Jeg starter i alle fall 2014 som relativt optimistisk, uten de helt store problemene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten kjøpt meg dette kameraet, og har planer om å begynne å fotografere igjen i 2014. Etter at mitt kjære Nikon-kamera tok kvelden i 2012, så har jeg egentlig ikke hatt et kamera som tar ordentlig gode bilder, og det er altfor lett å bare bruke mobilen :fnise: Så får vi se hvordan det blir med det nye ;)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Wolfmoon! Håper du hadde en fin feiring i går, og at det nye året blir et bra år for deg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten feiring, helt for meg selv ;)

Jeg var på jobb til 17, og hadde ingen andre gode planer, så jeg reiste hjem, lagde middag og drakk litt sprudlende utover kvelden. En veldig fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu hei hvor det går, allerede 5. januar :daane:

Nok en helg på jobb, men det er jo egentlig ganske koselig. Vi tar også middagen på indisk etter jobb i dag, så da har vi noe å glede oss til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tipper januar kommer til å fly avgårde!

Hatt en fin helg? Har du noen spesiell indisk favorittrestaurant i Oslo eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stamstedet mitt, som ligger rett ved der jeg bodde før. De kjenner meg, jeg kjenner dem, det er et godt forhold :laugh: Det er den som ligger ved Aleksander Kiellands plass, utrolig god mat og hyggelige mennesker som driver stedet. Anbefales ;)

Det jeg ikke setter pris på her i livet, er å midt i en 10-timers vakt på jobb med en del stress, få beskjed om at jeg har tannlegetime dagen etter. Det var det som skjedde i går. Jeg har aldri sett noe til timekortet, men så har jeg også flyttet siden sist. Men det merkelige er jo at de må jo få disse her timebestillingene i retur? Og hvis den har blitt levert på min gamle adresse, så kjenner jeg den nye leietageren der, så regner med at hun hadde gitt beskjed. Litt irriterende, kjenner jeg, til tross for at jeg overhodet ikke lider av tannlegeskrekk. Oh well, jeg skulle heller ha slappet av hjemme enn å drasse meg ned til byen på dagen i dag, siden jeg skal på jobb igjen i kveld, men tenker at det er like greit å få tannlege greia overstått når jeg først har muligheten til å ta den timen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjørte jeg på med ting jeg trengte å få unna, så da ble jeg ferdig med både tannlege og optiker for i år :nigo: Følte meg knallflink, men ble en smule sliten siden jeg endte opp med å gå ut døra for å rekke tannlegetime 11.30 og ikke være hjemme før etter jobb ca. kl 00.30 :P Oh well, jeg slipper å gå ut døra på dagen i morgen eller på torsdag :fnise:

I dag har jeg vært på min første PT-time i det som (kanskje) skal bli mitt nye og bedre liv :laugh: Har også opprettet ny treningsdagbok, siden det var altfor flaut å fortsette på den gamle og neglisjerte dagboka, hvis noen skulle ville høre om det ;) Jeg tviler på at jeg kommer til å klare og komme meg ut av senga i morgen, men det føles godt å være i gang :nigo:

I kveld har jeg friiiii! Det er kjempedeilig. Jeg liker jo frilanslivet, selv om det blir litt mye jobbing i helger og på tidspunkter der andre har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren så effektiv man blir av å stå opp "tidlig" på en lørdag og trene. Handlet på vei hjem, har tatt oppvasken og litt generell rydde/vaske arbeid som trengtes. Jeg vil på langt nær si at leiligheten er strøken, men det tror jeg aldri min leilighet kommer til å være. Nå kjører kjære robo en tur rundt og tar det grøvste på gulet, så tror jeg at jeg skal konkludere med at helgevasken er tatt :fnise:

Har fri i kveld, veldig deilig. Skal lage meg litt god mat etter hvert, et par øl i kjøleskapet og Pride and Prejudice (BBC-serien, ikke ødelagt Hollywood drama) og 1. episode av Game of Thrones venter. Jeg fikk jo de to første sesongene av Game of Thrones i bursdagsgave, men jeg har enda ikke fått begynt. Er vel snart på tide, ellers blir vel mamma sur ;)

Håper alle får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske, etter å ha sett Pride and Prejudice-serien som jo inneholder en del brevkorrespondanse, var at jeg kom på at jeg hadde fått brev fra en bekjent av meg fra Canada som jeg møtte i Australia før jul. Så i går satte jeg meg endelig ned for å skrive brev til ham, og jeg må si, for en fantastisk ting det er å sette seg ned med penn og papir å faktisk tenke gjennom hva som har skjedd å skrive det ned. Brevskriving er en kunst som jeg nok ikke helt behersker, men fy søren så hyggelig og morsomt det er :fnise:

Ellers består livet mitt i jobb, trening, styrearbeid og fra mandag, studier. Hvordan jeg skal få tid til alt dette, det aner jeg virkelig ikke, men det må jo bare gå på et vis.

Uansett, god helg til alle som har fri og sånn. Jeg skal først vaske klær, så skal jeg på jobb. I morgen er det styremøte hele dagen. Så jada, det var den helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uker med studier og jobb igjen på nyåret, og jeg er allerede drittlei :P

Livet mitt handler bare om de to tingene for tida, og jeg liker det ikke. I tillegg er jo alt satt på vent med han fyren, etter hans ønske, noe som gjør at jeg ender opp med å gå rundt å tenke på det hele tiden. Jeg kjenner at jeg ikke kan fortsette slik som nå særlig lenge, men får holde ut frem til eksamen til våren. Til høsten blir det forhåpentligvis bare noen lettere studier, litt jobb og mer tid til å faktisk ha et liv. Jeg elsker jobben min, og jeg elsker å studere, men det blir rett og slett bare for mye for øyeblikket. Ikke sikker på at jeg hadde vært riktig så negativ hvis det ikke var for en viss fyr, men men :P Jeg liker ikke å ikke ha kontroll over mitt eget liv. En ting er hvis noen ikke er interessert i meg. Da kan jeg jobbe med å akseptere det og gå videre. Når han derimot er interessert, men ikke klar, da blir ting plutselig mye verre. For man vil jo ikke lukke døra for noe som kan bli noe, samtidig som man ikke vil bli satt på vent over lengre tid. Jeg er ikke spesielt tålmodig av meg, så noe må skje.

Puh, det var dagens "få ut alt på en gang"-monolog. I helga kommer søster og niese på besøk, det blir nok hyggelig, og forhåpentligvis gir det meg mulighet til å tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anastasia

Hm jeg tror ikke på det der "ikke klar"-opplegget. Enten er man interessert, eller ikke! Håper du får en fin helg iafall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg tror ikke på det der "ikke klar"-opplegget. Enten er man interessert, eller ikke! Håper du får en fin helg iafall :)

Jeg vet årsaken og har kjent ham lenge, har vært i samme situasjon før, så jeg har ingen grunn til å ikke tro på ham. Ikke at det hjelper på utålmodigheten min da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg møtt nevnte fyr igjen. Fast bestemt på å avslutte alt hvis han ikke hadde tid til å møte meg mens han var i området, og nesten fast bestemt på å avslutte alt med ham uansett, helt til jeg da møtte ham. Blæh!

Men, det her kan ikke vare evig. Han må finne seg sjæl i løpet av første halvår 2014, for siste halvår 2014 har jeg ikke like mye på planen, og da er det ikke aktuelt å gå rundt og vente på ham. Hvis første halvår 2014 består av så lite kontakt som vi har nå, så kan det jo også hende jeg er over ham før den tid, så hele greia blir litt lettere :laugh: Jeg er ved godt mot altså, og jeg skjønner han godt, samtidig som jeg ikke er en spesielt tålmodig person, men en som lever i nuet.

Oh well, med timeplanen min fremover, så har jeg uansett ikke tid til å treffe noen. Fulltidsstudier og plutselig jobb for to arbeidsgivere i februar, gjør ikke akkurat at jeg har et hav av fritid å ta av :P Men pengene kommer godt med, har alt betalt ned litt ekstra på boliglånet mitt, så det er jo absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Hm jeg mener fortsatt at enten er man interessert eller ikke, men dette med tid kan spille inn, det er jeg helt med på :lur: Møter man en det klaffer med så glemmer man nok alt det tullet med "ikke klar for et forhold."

Bra du ikke tar det så tungt hvertfall! Du er i det minste opptatt med andre ting, jeg har et hav av tid til å tenke og bebreide meg selv for å ha blitt lurt atter en gang. Hører på Lady Antebellum og Backstreet Boys og syns synd på meg selv.

Hvordan går det med arabisken da? Er du ferdig til sommeren?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...