Gå til innhold

Diskusjon angående prevensjon


Gjest SpaceBaby

Om kvinner, menn og prevensjon.  

137 stemmer

  1. 1. Hvem har hovedansvaret?

    • Begges ansvar. Like mye. Det må være likt. Alt må alltid være likt.
      117
    • Hovedsaklig kvinners ansvar
      13
    • Hovedsaklig menns ansvar
      7
  2. 2. Hvordan hadde du reagert dersom en ONS hadde dratt en femidom opp fra lommeboka og krevd at du skulle bruke den?

    • Hadde ikke blitt noe på ham.
      31
    • Hadde ikke hatt noen problemer med det.
      25


Anbefalte innlegg

Selvsagt relevant, dumt å gi meg noe ansvar for kondombruk når jeg ikke ønsker å benytte det.

Her tror jeg du har misforstått placeboeffekten, man blir fortsatt smittet, men pga placeboeffekten(det at man tror man er frisk eller vil bli frisk) så vil kroppen bekjempe virusene/bakteriene slik at man enten blir sykdomfri eller i vertfall symptomfri.

http://en.wikipedia.org/wiki/Placebo

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Hvis du ikke vil bruke kondom. Så kan du ikke forvente å få noe heller.

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil bruke kondom. Så kan du ikke forvente å få noe heller.

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

Sant, og da velger jeg selvsagt heller kondom enn ikke-sex, Men i første omgang vil jeg alltid prøve å kjøre uten kondom.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt relevant, dumt å gi meg noe ansvar for kondombruk når jeg ikke ønsker å benytte det.

Her tror jeg du har misforstått placeboeffekten, man blir fortsatt smittet, men pga placeboeffekten(det at man tror man er frisk eller vil bli frisk) så vil kroppen bekjempe virusene/bakteriene slik at man enten blir sykdomfri eller i vertfall symptomfri.

http://en.wikipedia.org/wiki/Placebo

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

For at det skal kalles placebo så må man ha tilsatt noe i kroppen. Medisiner eller falske medisiner (placebo) kan ha denne virkningen. Kroppen tror den har fått smertestillende, beroligende osv og reagerer deretter.

Anonym poster: 0ac67e6498bacfa1b781869d8a264b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, og da velger jeg selvsagt heller kondom enn ikke-sex, Men i første omgang vil jeg alltid prøve å kjøre uten kondom.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Hvorfor? Bryr du deg ikke om helsa di? Tenk om dama har hiv eller klamydia? Eller at du har noe som du gir videre?

Endret av Armitage
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, dere må ikke glemme placebo-effekten heller. Dersom du aldri sjekker deg og heller ikke går rundt og tror du har kjønnssykdommer, så får du heller ikke kjønssykdommer. Jeg har alltid sverget til placebo-effekten og har til dags dato aldri hatt noen kjønnssykdommer. Ikke som jeg vet om ihvertfall, og det er jo hele poenget med "placebo-metoden".

Det mest skremmende med din holdning til prevensjon, Spacebaby, er at det kommer til å bli fler av deg... :sjokkert:

Anonym poster: 73bb5fc00655c4d8d987ea7e095d6929

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er vel nesten det siste man kan være redd for hvis man tar så lett på kjønnsykdommer og tror det er noe man slipper unna pga placeboeffekt. Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå vil jeg kalle denne typen holdninger til prevensjon.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er begges ansvar.

Når det er sagt er det tragisk at vi menn kun har 1 prevensjonsmiddel, mens kvinner har 10+ prevensjonsmidler. Eller for å si det på en annen måte - kvinner har bedre forutsetninger for å beskytte seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det skal kalles placebo så må man ha tilsatt noe i kroppen. Medisiner eller falske medisiner (placebo) kan ha denne virkningen. Kroppen tror den har fått smertestillende, beroligende osv og reagerer deretter.

Anonym poster: 0ac67e6498bacfa1b781869d8a264b0f

Om det er placebo eller jernhelse er ikke så viktig, men dette ser man for alle typer sykdommer. Det er de som sutrer hele tiden og blir syke av alt og det er de som har en positiv intistilling og ikke blir syke. Har ikke vært hatt influensa eller noe annet rusk de siste 10 årene, det er ikke fordi jeg vaksinerer meg , går med munnbind eller aldri har hatt sex uten kondom. Det har med personlighet å gjøre.

Hvorfor? Bryr du deg ikke om helsa di? Tenk om dama har hiv eller klamydia?

Nå har ikke jeg hatt mer enn 7 sexpartnere og har aldri benyttet meg av prostituerte så tror jeg er langt mer safe enn enkelte på KG uavhengig av kondombruk.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg mener det er begges ansvar.

Når det er sagt er det tragisk at vi menn kun har 1 prevensjonsmiddel, mens kvinner har 10+ prevensjonsmidler. Eller for å si det på en annen måte - kvinner har bedre forutsetninger for å beskytte seg.

det skulle vært funnet opp flere alternativer for menn også.. Ikke at jeg tror slike som ts hadde benytta seg av de likevel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Om det er placebo eller jernhelse er ikke så viktig, men dette ser man for alle typer sykdommer. Det er de som sutrer hele tiden og blir syke av alt og det er de som har en positiv intistilling og ikke blir syke. Har ikke vært hatt influensa eller noe annet rusk de siste 10 årene, det er ikke fordi jeg vaksinerer meg , går med munnbind eller aldri har hatt sex uten kondom. Det har med personlighet å gjøre.

Nå har ikke jeg hatt mer enn 7 sexpartnere og har aldri benyttet meg av prostituerte så tror jeg er langt mer safe enn enkelte på KG uavhengig av kondombruk.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

jaha så det er bare prostituerte som kan ha kjønnsykdommer altså?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det finnes alltids en effektiv prevensjonsmetode for menn som TS har glemt. Den heter *snipp, snipp*.

Hvem sitt ansvar det er beror på hvilket kjønn man er. Er man kvinne er det kvinnens ansvar, så fremt hun ikke ønsker å bli gravid. Er man mann er det mannens ansvar, så fremt han ikke ønsker at hun skal bli gravid. Eller, sagt med andre ord, det er begges ansvar.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er placebo eller jernhelse er ikke så viktig, men dette ser man for alle typer sykdommer. Det er de som sutrer hele tiden og blir syke av alt og det er de som har en positiv intistilling og ikke blir syke. Har ikke vært hatt influensa eller noe annet rusk de siste 10 årene, det er ikke fordi jeg vaksinerer meg , går med munnbind eller aldri har hatt sex uten kondom. Det har med personlighet å gjøre.

Nå har ikke jeg hatt mer enn 7 sexpartnere og har aldri benyttet meg av prostituerte så tror jeg er langt mer safe enn enkelte på KG uavhengig av kondombruk.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Da er du veldig uvitende. For i følge Hivnorge så blir en person smittet hver dag av hiv og det er ikke bare prostituerte, men helt vanlige folk som deg og meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha så det er bare prostituerte som kan ha kjønnsykdommer altså?

Selvsagt ikke, men man må jo nesten ha et utsvevende sexliv for å kunne bli smittet.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Selvsagt ikke, men man må jo nesten ha et utsvevende sexliv for å kunne bli smittet.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

det går jo og på om den du har hatt sex med har vært utsvevende. Hjelper ikke at du ikke har vært det om dama du ligger med har vært utsvevende
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt oppstod denne diskusjonen i sammenheng med graviditet og barnebidrag. Og jeg syns ikke damer kan kreve barnebidrag når de ikke har tredd på seg pessaren sin.

Kjønnssykdommer er noe annet. Ja, jeg ser at blacebo-metoden er litt mangelfull i denne sammenhengen. Den funker sikkert bedre mot kreft og sånn.

:bond: :bond: :bond: :bond: :bond: KO - KO :bond: :bond: :bond: :bond: :bond:

Anonym poster: 73bb5fc00655c4d8d987ea7e095d6929

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt ikke, men man må jo nesten ha et utsvevende sexliv for å kunne bli smittet.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Nei, det holder at den man herjer mellom laknene med, har (hatt) et utsvevende sexliv. Eller at lakenpartneren har vært på noen med et utsvevende sexliv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men man må jo nesten ha et utsvevende sexliv for å kunne bli smittet.

AB27

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Er du en av de som tror hiv og aids er en straff fra gud til de som lever umoralsk eller noe sånt?

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er begges ansvar.

Når det er sagt er det tragisk at vi menn kun har 1 prevensjonsmiddel, mens kvinner har 10+ prevensjonsmidler. Eller for å si det på en annen måte - kvinner har bedre forutsetninger for å beskytte seg.

Det ironiske er at undersøkelser viser at menn ikke er interessert i å ta en pille siden de mener jenter kan ta den støyten. Hvis dere ikke klarer dere med å tre på en kondom hvorfor tror du den holdningen vil endre seg om det kommer piller eller sprøyter for menn?

Anonym poster: 30ac6489dc20030f5b2c8e8185ed16d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av de som tror hiv og aids er en straff fra gud til de som lever umoralsk eller noe sånt?

Anonym poster: 9dd4d3f6537ca9335c0266efc548417d

Dette begynner å spore veldig av. Nei, jeg tror selvsagt ikke at hiv og aids er straff fra gud. Men det må være lov å være realistiske, det er svært få som har hiv så sjansen for å få det er nesten null. Jeg har også bare hatt 7 partnere, aldri vært syk og regner med at jeg hadde sett /luktet noe om jenta virkelig var dårlig.

Anonym poster: 1d6db7e3aee4d9d621259305456ba640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...