Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma

Pentu

Anbefalte innlegg

hadde du bryllupsdag i går!? (Sitter på telefonen, så får ikke sett tickeren din) isåfall GRATULERER!! :D

Tusen takk :laugh:

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med bryllupsdag igår :D

Tusen takk :)

I dag har jeg vært hos legen en tur. Jeg måtte klage litt ang øret mitt som har pulsert siden desember. Det er andre gangen han sjekker dette, men denne gangen fant han en nervebetennelse så nå har jeg fått medisin . Endelig!!! Ellers så sjekket han papirene fra gyn og spurte hvor stresset mannen var i forhold til prøven sin (vi har samme fastlege). Han sa det at så lenge det var litt liv hos mannen så klarte man alltids å få ut egg hos meg. Så han skjønner at mannen er litt på tuppa. Det var godt å få snakket med han. Jeg har virkelig verdens beste fastelege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd kjenner jeg! Appen på tlf min har vært innstilt på 32 dager istedenfor 30 dager. Noe som vil si at det er to dager mindre til testing enn det jeg trodde.Jeg bruker for det meste tlf min når jeg er her inne, så jeg ser ikke tickeren min heller :P

Ellers så er denne perioden som alle andre. Vonde brystvorter, vondt mage og stråling nedover låret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det passende å ringe gyn for å høre om svarene til mannen er komt? De sa 1 til 2 uker. Det er to uker neste tirsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var strålende fornøyd på mandag fordi jeg fikk øredråper som skal ta betennelsen i øret, men nå gjør det VONDT og det plager meg ekstremt mye! Så er ikke mye å være fornøyd over lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir det nok en klagepost fra meg :P i kveld har jeg kjent det at jeg har vært litt øm på brystvortene og egentlig ikke tenkt noe mer på det. Men når jeg tok av meg bhen isted så trodde jeg at jeg skulle vekke hele huset (ehm eller bare mannen) med skriket mitt. Det kjentes ut som at puppene brant og alt de er fylt med bly. Så nå ligger jeg her da. Syntes egentlig litt synd på meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke godt med vondt i øret og vonde bryster :hug:

Meeen, det siste kan det jo være en positiv grunn til :D Har du aldri hatt så vondt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke godt med vondt i øret og vonde bryster :hug:

Meeen, det siste kan det jo være en positiv grunn til :D Har du aldri hatt så vondt før?

Jeg hadde vondt i puppene for noen mnd siden, men det er ikke veldig vanlig.

Men for å være helt ærlig så er ikke håpet helt på plass akkurat nå. For nå ringte de fra gynekologen. Mannen har nedsatte verdier og vi skal inn til henne i neste uke. Jeg kjenner at jeg er kjempe nervøs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vondt i puppene for noen mnd siden, men det er ikke veldig vanlig.

Men for å være helt ærlig så er ikke håpet helt på plass akkurat nå. For nå ringte de fra gynekologen. Mannen har nedsatte verdier og vi skal inn til henne i neste uke. Jeg kjenner at jeg er kjempe nervøs :(

Man vet aldri :)

Det var kjedelig da :/ men mener jeg har lest at det er mye man kan gjøre med nedsatte verdier. At han kan gå på kur eller noe sånn:) Håper at dere får god oppfølgning og hjelp neste uke :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Her er mitt første spor inne hos deg :)

Spent på å se hvordan det går med deg. Krysser fingerene for at dere får det til å klaffe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere vil henge her hos meg :) Her teller vi dagene til vi skal til gyn. Mannen er så klok av og til. Han sa at han var strålende fornøyd med svaret han. For da er ikke håpet ute :) Han er flink til å roe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poster denne her og jeg :)

I dag fikk jeg nok en tlf med beskjeden om at "jeg er gravid" fra en venninne. Jeg gratulerte og sa at jeg gledet meg veldig til å bli "tante" Men det gjør vondt og, jeg følte at jeg ikke kunne dele sorgen min med henne. Jeg har bestemt meg for å fortelle mamma om alt som foregår etter vi har vært hos gyn på torsdag (hvis vi får beskjed om at det blir prøverør på oss). Skal bli godt å ha en jeg kan støtte meg på utenom mannen.

Hvordan takler dere disse "jeg er gravid" beskjdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd mye og samtidig lite her hos meg. På torsdag var vi begge hos gynekologen. Hun fortalte at mannens verdier var litt nedsatt og at vi trolig kunne få til et hjemmelaget barn så ville hun anbefale prøverør. Hun skrev søknaden sammen med oss og fortalte at det trolig ikke kom til å skje noe før til høsten.

Det er litt godt å få svar, men samtidig så skulle jeg ønske at det bare hadde klafffet uten noe form for hjelp. Her er virkelig ønsket om å bli foreldre så stort at vi gjør hva som helst. Hun sa det kom til å bli krevende, men for meg er premien i enden helt verdt alt av hormoner, tårer og smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg lei av å vente på mensen. Den har vært rett rundt hjørnet i flere dager (siden fredag tror jeg). Den er nok der når jeg våkner i morgen tidlig, men kan den ikke bare skynte seg sånn at jeg får tatt blodprøvene. For uten blodprøvene så sender ikke gynekologen søknaden om prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag uten mensen og negative tester. Dette er til å bli gal utav!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skjønner at dette er frustrerende. Eller, egentlig kan jeg ikke skjønne det siden jeg ikke er eller har vært i situasjonen deres. Tror det er en vanskelig situasjon å sette seg inn i. Håper kroppen snart samarbeider slik at dere kan komme i gang snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Doh :)

Her er det ingen mens, men siden testene er så negative så har jeg bestemt meg for å ikke ta med meg mer enn en test på hytten i helgen. Så får det heller vente til mandag. Jeg kan ikke gå rundt på vent hele helgen, så nå skal vi kose oss og rett og slett bare ikke tenke på noe som helst annet enn at det er langhelg og at vi kan gå lange turer i skogen med hunden, spise god mat, spille kort og virkelig nyte livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...