Gå til innhold

hvor mye spanderer du på julegave til kjæresten?


LosseTosse

Anbefalte innlegg

En genser, to bøker og egenprodusert kunst. Kom på 1500 kr (ikke regnet med kunst, men ved salg koster dette 1000-1500 kr).

Vi er i 40-årene, og tjener bra begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5000 kr. Han får seg ny skibukse fra Norrøna. Dette er noe han trenger men ikke unner seg selv. Er 38 og tjener helt OK.

Anonym poster: 2aaac54344255fed5e7adf6356321396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser det er mange som sier at typen får noe ekstra i julestrømpa. Er det vanlig å ha julestrømpe når man er et voksent par? Det har ikke vi tenkt på en gang. Og det å lage kalender til hverandre har jeg sett er vanlig. Jeg synes det hadde blitt alt for mange småting om man skulle gjort det sånn.

Velger å svare jeg. :) Jeg har alltid brukt å gi julestrømpe til min kjære. Rett og slett fordi at jeg har vokst opp med å fått det selv, og synes det er en koselig greie. :) Og fyller den opp med film, blad og godteri, pga alt er julerelatert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1600 - 2000 kr.

Jeg er 20 :) Bruker alltid mest penger på gave til kjæresten, det er den viktigste gaven synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kjærestegavene blitt billigere etterhvert som barna har blitt flere og familiemiddagene med svigers og svogers større og dyrere :ler:

Det har litt med det totale julebudsjettet å gjøre. Vi er nødt til å bruke mye både på gaver og mat, og tusenlappene flyr fryktelig fort i hele desember. Da frister det ikke å bruke mange tusen på hverandre også... selv om det hadde vært hyggelig.

Han får (av meg altså- jeg har jo finansiert ungenes gaver til pappa også, enda en budsjettpost...) en mat- og vinbok med tilhørende viner han kan smake mens han lager mat. Koster vel til sammen 700 kroner, og jeg tror han blir glad siden den er gjennomtenkt og noe han virkelig interesserer seg for.

Flere tusen kroners-gavene venter jeg med til en virkelig stor anledning. Jeg liker å fleske til, men ikke som en vane :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på, rundt 2-3000,- vanligvis, noen ganger mindre og noen ganger mer. Har også hendt vi har blitt enige i å "droppe" gavene til hverandre om det er noe dyrt vi har lyst å kjøpe oss, så blir heller det gaven og vi kjøper en liten en oppmerksomhet til hverandre til jul. Er rundt tredve begge og i gode jobber.

Anonym poster: 3039d4a09c9d3b5f215abc65b4786016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære får i år morgenkåpe, (eller man sier kanskje slåbrok til menn?) Statoil-koppen 2013 og armbåndsur. Totalt havner det vel 1000 ,-

Vi er 26 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg kjøpt videokamera (4500), skjorte (1200) og seilstøvler (2000). Tror det blir noen små ting til. Vi pleier å kjøpe ganske dyre gaver til hverandre. Både fordi vi har råd til det og fordi vi begge har små familier.

Jeg er 33 og han er 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 500 på selve gaven (tur i vindtunnell), men skal også betale for tur/retur og sånn.

Han er student og synes det er så utrolig ubehagelig å bli brukt masse penger på (så jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en kindle fire også, men da vet jeg at han hadde blitt kjempesint). Vi gir gaver til hverandre litt som det passer oss i løpet av året, så slipper det å bli en kjempestor utgift til jula. Jeg er 23 og tjener sånn som ufaglærte gjør, ikke kjempebra, men greit når man jobber 110%.

Anonym poster: 0f2ece00bb3f57a2d8ef00cd54fbe419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år kjøper vi oss noe sammen til huset, men de tidligere årene har jeg brukt rundt 1000 kroner ca. :)

Anonym poster: 677808b514799f6f625bc2e771b14a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt tur til hverandre- så vi reiser på langweekend i mars. Den kostet ca. 5000kr.

utenom den så har jeg kjøpt:

bukse til 850kr

parfyme gavesett til 550kr

og en "sokkegave" til 600kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32, vi er gift. Har brukt 850 kr på gave i år, da får han hjemmestrikket genser og kaffekvern. Ungene gir gode kaffebønner og en sjokolade, så det ble vel en drøy hundrings. Vi bruker å legge oss på +- en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel brukt ca 2000kr i år, han får sånn kaffemaskingreie. Sa at han ikke ønsket seg noe, men vet at han har lyst på en sånn. Ikke pleier han å unne seg noe ellers heller, så tenkte ikke så mye på prisen denne gangen :) I tillegg får han gave fra ''nissen'' og katta + julestrømpe. Jeg er 28.

Anonym poster: e11c07c07f2edf314dfd71469c7a22c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kjærestegavene blitt billigere etterhvert som barna har blitt flere og familiemiddagene med svigers og svogers større og dyrere :ler:

Det har litt med det totale julebudsjettet å gjøre. Vi er nødt til å bruke mye både på gaver og mat, og tusenlappene flyr fryktelig fort i hele desember. Da frister det ikke å bruke mange tusen på hverandre også... selv om det hadde vært hyggelig.

Han får (av meg altså- jeg har jo finansiert ungenes gaver til pappa også, enda en budsjettpost...) en mat- og vinbok med tilhørende viner han kan smake mens han lager mat. Koster vel til sammen 700 kroner, og jeg tror han blir glad siden den er gjennomtenkt og noe han virkelig interesserer seg for.

Flere tusen kroners-gavene venter jeg med til en virkelig stor anledning. Jeg liker å fleske til, men ikke som en vane :)

Renger med dette er grunnen til at så mange av oss kjøper dyre gaver - vi har ikke like mye å bruke pengene på i jula :-)

Vi er begge i full jobb, tjener bra, har ingen barn og feirer jul hjemme hos foreldrene mine. Vi kjøper gaver til rundt 500,- til resten av familien - og har råd til å kjøpe dyre gaver til hverandre, men regner med dette kommer til å endre seg om vi får barn og skal ha julefeiringen hos oss :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt 2400. Kjøpt en pc-lomme fra Tiger til 1800, han reiser veldig mye og har bare en liten, stygg sak fra Apple til Macen sin, så jeg tror han blir glad for den. I tillegg har jeg kjøpt en cardigan fra Zara. Jeg er egentlig ikke fan av å kjøpe så dyre gaver, men han insisterte på å kjøpe noe dyrt til meg så...

25 år og student.

Anonym poster: 9f32228f6ba478e3321e1494073c8155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen summer dere legger ut!

Jeg er 23, student og har kjøpt en bok han ønsker seg og et belte han virkelig trenger. Til sammen 600 kr, og han får den yreste gaven. Men så har jeg kjempestor familie, da. Jeg kan ikke kjøpe et tosifret antall gaver for 600 kr hver...

Nå må jeg bare overtale ham til å ikke kjøpe nytt belte selv om favorittbeltet gikk i stykker og han ikke liker reservebeltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig! Kommer helt an på hva vi har råd til. Jeg får alltid dyrere gaver av han, enn jeg har økonomi til å gi ham. I fjor fikk han en gave til 700,- I år har jeg spart en del og han får en gave til 1500,- som han har ønsket seg lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 og i år har jeg kjøpt et gavekort på hotellovernatting til kr 2.500,-. Det er et skikkelig unntak, jeg har aldri kjøpt så dyrt til han før. Men i høst har han måttet trå til hjemme fordi jeg har vært syk og han fortjener en helg på hotell.

Anonym poster: 7637419419b2735f44c8f5cdc998a76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...