Gå til innhold

hvor mye spanderer du på julegave til kjæresten?


LosseTosse

Anbefalte innlegg

Jeg synes mange unge med trolig ikke veldig god råd bruker vanvittige summer på julegaver.

Så enig! Jeg hører stadig om venner som sparer og sparer opp i flere måneder til jul for å gi spesielt kjæresten noe til maange tusen. Det ville jeg ikke satt pris på at samboeren hadde gjort til meg om han var i den situasjonen, fordi det er rett og slett ikke nødvendig. Men jul er jo blitt så materalistisk.. Vi gir hverandre ikke gaver til jul vi. Vi går kanskje heller å kjøper oss noe vi felles har ønsket oss etter jul på salg (om det er noe vi trenger). Synes det er mer stas å få en overraskelse ellers i året, i julen blir det jo så mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig! Jeg hører stadig om venner som sparer og sparer opp i flere måneder til jul for å gi spesielt kjæresten noe til maange tusen. Det ville jeg ikke satt pris på at samboeren hadde gjort til meg om han var i den situasjonen, fordi det er rett og slett ikke nødvendig. Men jul er jo blitt så materalistisk.. Vi gir hverandre ikke gaver til jul vi. Vi går kanskje heller å kjøper oss noe vi felles har ønsket oss etter jul på salg (om det er noe vi trenger). Synes det er mer stas å få en overraskelse ellers i året, i julen blir det jo så mye uansett.

Jeg er faktisk veldig enig. Eneste grunn til at jeg kjøper julegave er fordi han aldri har feiret jul før.. og skjønner ikke helt oppstyret.. derfor kjøper jeg litt mer en et par sokker til han. Selv håper jeg at jeg ikke får noe av han.. nettopp fordi jeg har fått helt enormt mye gjennom resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 22år. verdien er vel ca en tusen lapp. En orginal dvd med favoritt bandet gjennom tidene, ei cd han har letet lenge etter og et samleobjekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for noen summer dere bruker!

Jeg er 30, har kjøpt to gaver for til sammen 600 kr. Mer enn nok synes nå jeg. Og det er noe han ønsker seg.

Anonym poster: 72e7b7107e722670c429e33ad0b67162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22, og har kjøpt en genser til kjæresten min som kosta 2200. Håper han blir glad!

Jeg og. Mye mer enn jeg hadde tenkt, men jeg falt helt for den genseren. Tror han kommer til å være så fin i den, og han har vært så god mot meg i år at jeg synes det er hyggelig å gjøre noe ekstra for ham. Han fortjener det :)

Jeg er 31.

Anonym poster: 6dff22f46b6b5dc7fbf9fa664c36b91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting! Har prioritert alle andre i år - vi har uanett felles økonomi. Bruker heller pengene på gaver til andre og å ha litt ekstra i advent- og romjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 500-1000 kr. Har kjøpt mye forskjellig, litt usikker på akkurat hvor mye det har blitt til sammen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1500.. Ble noen CD-er og et par klesplagg.

Prøver virkelig ikke å bli med i det "mer mer mer" kappløpet. Fort gjort å kjøpe litt mer hvert år, og sånn skal det ikke være. Er begge +/- 30.

Anonym poster: 9a47109c512c9535f04bcef147070c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han TRENGTE en god vinterjakke, så jeg kjøpte en til 1000 kr som han fikk før jul. Planen var egentlig at vi delte summen, for han ville ikke at jeg skulle bruke så mye, men jeg ville ikke, og han gav seg omsider. Under treet får han en liten, men dyrebar ting til 100 kr :)

Anonym poster: a3a000ab01376d97a243e83fa1e25fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oreokaka

Oi, mange dyre gaver her! Vi satte en pris på rundt 400 kr til hver, og det er både julegave og bursdagsgave siden han fyller år i januar og jeg i februar. I tillegg skulle kjøpe vi noe nyttig til hverandre, ettersom at vi skal kjøpe oss sted til våren/sommeren.

Er 19 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 år. 2500kr. Har jeg råd? Nei. Hadde jeg brukt de pengene på noe annet tull? Ja.

Anonym poster: 1b3d884c9b21bb200dfa388144572d3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å bli mellom 1000-2000 alt etter som. Når han har lyst på rådyre ting som skikkelige jakker, iPhone, iPad, laptop etc så er det foreldrene hans som gir han slikt. Veldig greit. De ringer meg og spør hva han ønsker seg og så får han det av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26. Han får et par gaver på til sammen 650 kr fra meg og katten.. vi ble enige om å bruke 5-600 maks men jeg er ikke så flink til å regne tydligvis^^ Tidligere har jeg brukt 1000-2000kr på julegaver til ham. Synes ikke det er nødvendig å bruke mer enn 1000 på hverandre egentlig men samtidig så liker jeg å kjøpe ting til ham og synes det er vanskelig å finne ting han vil like som er billige.. :/ Mye lettere å kjøpe billige gaver til jenter:P Tenker også at hva gaven er er viktigere enn prisen:) Den dyreste gaven jeg ga ham (2000) er også den han definitivt har brukt mest i ettertid så da føler jeg at det var verdt det..pluss at jeg ønsket å overraske ham med noe han ikke trodde han ville få..:P

Han har forresten bursdag i julen også og han får en litt dyrere bursdagsgave i år enn han fikk de årene jeg kjøpte dyr julegave så det går kanskje opp i opp... :pasha:

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte en genser, barbermaskin og noen småting. Ble 1300 kr.

17 år.

Anonym poster: e8c400d70b132935a431aade84af3dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ikke presanger til hverandre i år.. Vi skal heller sette av penger til feire litt senere i år, bestemte oss for å sette av 1500,- hver. Setter av litt ekstra, sånn at vi ikke må spare i evigheter :P Vi har toårsdag rett etter nyttår, så tenkte å heller gi en personlig gave da, konsertbilletter til en konsert vi kan dra på sammen. Vi er 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år. Samboer er 32.

Har satt gaven på ca. 1200 kr. begge to. Aner at han gir mer siden han er i fast jobb og jeg er student.

Har ikke kjøpt gave enda. Står mellom 1000 kr i cash til drømmegitaren han ønsker seg, og spekepølse. Musikk og mat er de to store hobbyene hans :fnise:

Hvis ikke blir det spekepølse (det må til :fnise: ), en genser han har siklet etter lenge og en mastodon-musikkdvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt litt over 4000. Egentlig horribelt mye penger, og jeg er ikke noen tilhenger av å gi så dyre gaver egentlig. Men jeg vet hvor lyst kjæresten min hadde på dette, så jeg gjør det for å glede han, rett og slett. Han får et nettbrett, som kanskje ikke er den mest personlige gaven, men jeg vet det er høyt ønsket :-) Jeg er 22.

Anonym poster: e80ced144702b1794199d0161b024485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...