Gjest Wolfmoon Skrevet 14. desember 2012 #101 Skrevet 14. desember 2012 http://www.dyrevern...._forbli_forbudt Anonym poster: d5532f0bdbce64920b1c6f7b02514b1a Ja? De advarer mot å tillate slakting uten bedøvelse, akkurat som jeg gjør.
Apis Skrevet 14. desember 2012 #102 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Og det tror du på ? Vis du sitter på kunnskap om at det forekommer omfattende brudd på dyrevelferden på norske slakterier anbefaler jeg deg å gå til mattilsynet for å anmelde. Endret 14. desember 2012 av Apis 1
Sugerøret Skrevet 14. desember 2012 #103 Skrevet 14. desember 2012 Nå blir Timmy & co sensurert i Sverige . Utrolig trist at folk ikke kan se forskjell på et eventyr og den virkelige verden.At noen blir støtt over gamle tegnefilmer er noe jeg personlig ikke klarer å forstå. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #104 Skrevet 14. desember 2012 Nå blir Timmy & co sensurert i Sverige . Utrolig trist at folk ikke kan se forskjell på et eventyr og den virkelige verden.At noen blir støtt over gamle tegnefilmer er noe jeg personlig ikke klarer å forstå. Hva har dette med halal-mat å gjøre Anonym poster: d23c63d7fab64042e3ceb8e965a11d6e
Sugerøret Skrevet 14. desember 2012 #105 Skrevet 14. desember 2012 Hva har dette med halal-mat å gjøre Anonym poster: d23c63d7fab64042e3ceb8e965a11d6e fullstendig ingenting ,posta litt feil men gadd ikke fjerne det 2
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #106 Skrevet 14. desember 2012 Kosher mat basert på jødiske tradisjoner er utvilsomt mye værre enn halal ettersom vi ved å spise mat som er merket kosher (det finnes mange typer kosher merking) også indirekte støtter Israels krigsmaskin mot palestinerne. Det ligger video på nettet som beskriver hvordan spesielt amerikanske matvareprodusener er presset til å kjøpe kosher merking av mat de produserer og dermed også pålegges å betale en sum av omsetningen til Israelske interesser. Basert på dette er jeg MYE mer skeptisk til kosher merket mat enn til halal merke mat ettersom jeg ikke ønsker å bidra økonomisk til Israels massedrap av palestinske barn, etc.
sebastianen Skrevet 14. desember 2012 #107 Skrevet 14. desember 2012 Ser ikke problemet. Feiringen av høytid kan yttres på mange måter... Man kan alltids lage nye tradisjoner. Vi er multinasjonale, og det er helt greit for meg. Hmm, da gjelder vel det alle nasjoner ? Hvorfor skal det lages somaliske dansegrupper? Kan de ikke bare finne seg en ny dans ? Hvorfor kjemper tibet for sin kultur, de kan da bare bruke kinas kultur? Hvorfor klager afrikanske land over at kulturen deres ble forsøkt ødelagt under imperalisme? Og samene, de kan da bare finne på noen nye tradisjoner, er det sånn du tenker ? 2
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2012 #108 Skrevet 14. desember 2012 Kosher mat basert på jødiske tradisjoner er utvilsomt mye værre enn halal ettersom vi ved å spise mat som er merket kosher (det finnes mange typer kosher merking) også indirekte støtter Israels krigsmaskin mot palestinerne. Det ligger video på nettet som beskriver hvordan spesielt amerikanske matvareprodusener er presset til å kjøpe kosher merking av mat de produserer og dermed også pålegges å betale en sum av omsetningen til Israelske interesser. Basert på dette er jeg MYE mer skeptisk til kosher merket mat enn til halal merke mat ettersom jeg ikke ønsker å bidra økonomisk til Israels massedrap av palestinske barn, etc. Vel, JEG støtter Israel i deres kamp mot muslimene som vil kaste dem på havet. Faktisk håper jeg at Israel går til full krig, totalt uten hensyn til sivile eller noe som helst.
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. desember 2012 #109 Skrevet 14. desember 2012 Vel, JEG støtter Israel i deres kamp mot muslimene som vil kaste dem på havet. Faktisk håper jeg at Israel går til full krig, totalt uten hensyn til sivile eller noe som helst. For et utrolig trist utsagn 5
Apis Skrevet 15. desember 2012 #110 Skrevet 15. desember 2012 Hmm, da gjelder vel det alle nasjoner ? Hvorfor skal det lages somaliske dansegrupper? Kan de ikke bare finne seg en ny dans ? Hvorfor kjemper tibet for sin kultur, de kan da bare bruke kinas kultur? Hvorfor klager afrikanske land over at kulturen deres ble forsøkt ødelagt under imperalisme? Og samene, de kan da bare finne på noen nye tradisjoner, er det sånn du tenker ? Men har ikke Wonders et poeng. Ta foreksempel norsk jul. En god dæsj norrøn mytologi blandet med Jesusbarnet, Maria, Josef og annen kristen lærdom. Så kom det tre vise menn som jeg er helt sikker på var muslimske, ett grantre som vi hentet i tyskland en gang i slutten av 1800tallet. Inn fra siden dukker det opp en fjøsnisse og fra amerika en coca cola nisse og kjøpegaver. Norsk kultur har vel alltid tatt opp påvirkning fra omgivelsene 3
sebastianen Skrevet 15. desember 2012 #111 Skrevet 15. desember 2012 Men har ikke Wonders et poeng. Ta foreksempel norsk jul. En god dæsj norrøn mytologi blandet med Jesusbarnet, Maria, Josef og annen kristen lærdom. Så kom det tre vise menn som jeg er helt sikker på var muslimske, ett grantre som vi hentet i tyskland en gang i slutten av 1800tallet. Inn fra siden dukker det opp en fjøsnisse og fra amerika en coca cola nisse og kjøpegaver. Norsk kultur har vel alltid tatt opp påvirkning fra omgivelsene Jada, det har den, nordmenn har alltid vært et reisende folk. Men ingen av disse tingene er innført ved pålegg fra det offentlige og gapestokkmentalitet. Jeg tviler på at tyskerene argumenterte med at vi måtte ha juletre ellers ville de føle seg støtt.... Og dette med å føle seg støtt og krenket, hva er det for noe tull? Greit at folk kan bli irriterte og triste og alt mulig fordi ikke alle er enige med dem. Men støtt.....krenket, fordi noen har en annen mening....patetisk. 1
Wonders Skrevet 15. desember 2012 #112 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Hmm, da gjelder vel det alle nasjoner ? Hvorfor skal det lages somaliske dansegrupper? Kan de ikke bare finne seg en ny dans ? Hvorfor kjemper tibet for sin kultur, de kan da bare bruke kinas kultur? Hvorfor klager afrikanske land over at kulturen deres ble forsøkt ødelagt under imperalisme? Og samene, de kan da bare finne på noen nye tradisjoner, er det sånn du tenker ? Du kan feie for din egen dør å gå foran som et godt eksempel. Å rakke den på visse grupper er smakløst. Endret 15. desember 2012 av Wonders 3
Wonders Skrevet 15. desember 2012 #113 Skrevet 15. desember 2012 (endret) ts, sorry for at denne tråen blir mer enn fra slatkteriet. Hele mentaliteten til noen i denne tråen har ingen ting her å gjøre. Ts er ett hyggelig sted, men jeg tar avstand fra alt som er nedsettende om andre folks bakgrunn. Endret 15. desember 2012 av Wonders 2
Apis Skrevet 15. desember 2012 #114 Skrevet 15. desember 2012 Jada, det har den, nordmenn har alltid vært et reisende folk. Men ingen av disse tingene er innført ved pålegg fra det offentlige og gapestokkmentalitet. Jeg tviler på at tyskerene argumenterte med at vi måtte ha juletre ellers ville de føle seg støtt.... Og dette med å føle seg støtt og krenket, hva er det for noe tull? Greit at folk kan bli irriterte og triste og alt mulig fordi ikke alle er enige med dem. Men støtt.....krenket, fordi noen har en annen mening....patetisk. Kristningen av norge foregikk ikke frivillig vis jeg ikke husker feil fra historietimene. Men ellers enig med deg når det gjelder å bli krenket pga andres meninger. Men det har kansje med å gjøre at vi er oppvokst i norge med ytringsfrihet og alt det og ikke evner at det går an å bli krenket.
Kverulant Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #115 Skrevet 15. desember 2012 Hmm, da gjelder vel det alle nasjoner ? Hvorfor skal det lages somaliske dansegrupper? Kan de ikke bare finne seg en ny dans ? Hvorfor kjemper tibet for sin kultur, de kan da bare bruke kinas kultur? Hvorfor klager afrikanske land over at kulturen deres ble forsøkt ødelagt under imperalisme? Og samene, de kan da bare finne på noen nye tradisjoner, er det sånn du tenker ? Godt svar!
Kverulant Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #116 Skrevet 15. desember 2012 Men har ikke Wonders et poeng. Ta foreksempel norsk jul. En god dæsj norrøn mytologi blandet med Jesusbarnet, Maria, Josef og annen kristen lærdom. Så kom det tre vise menn som jeg er helt sikker på var muslimske, ett grantre som vi hentet i tyskland en gang i slutten av 1800tallet. Inn fra siden dukker det opp en fjøsnisse og fra amerika en coca cola nisse og kjøpegaver. Norsk kultur har vel alltid tatt opp påvirkning fra omgivelsene Islam kom 650 år ETTER Jesus. Og hvorfor skal vi utslette våre tradisjoner til fordel for fremmede tradisjoner som kommer fra den andre siden av kloden ? 1
Kverulant Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #117 Skrevet 15. desember 2012 ts, sorry for at denne tråen blir mer enn fra slatkteriet. Hele mentaliteten til noen i denne tråen har ingen ting her å gjøre. Ts er ett hyggelig sted, men jeg tar avstand fra alt som er nedsettende om andre folks bakgrunn. Hvorfor er du da nedsettende mot det norske folks bakgrunn ? All annen kultur er så mye bedre, at den norske må vike. Det er konsekvensen av det du prediker.
Apis Skrevet 15. desember 2012 #118 Skrevet 15. desember 2012 Islam kom 650 år ETTER Jesus. Og hvorfor skal vi utslette våre tradisjoner til fordel for fremmede tradisjoner som kommer fra den andre siden av kloden ? Du sverger til det norrønske? Nå er det vel ingen andre en Krekar og hans disipler som snakker om å utslette. 1
Kverulant Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #119 Skrevet 15. desember 2012 Du sverger til det norrønske? Nå er det vel ingen andre en Krekar og hans disipler som snakker om å utslette. Det norske. Summen av norske tradisjoner. Krekar er her uinteressant. Derimot er det en del norske tullinger som lar det norske vike til fordel for "de andres" tradisjoner. Og da er vi på ville veier. 1
Brunhilde Skrevet 15. desember 2012 #120 Skrevet 15. desember 2012 Islam kom 650 år ETTER Jesus. Og hvorfor skal vi utslette våre tradisjoner til fordel for fremmede tradisjoner som kommer fra den andre siden av kloden ? Mener du sånn som vår norrøne tro og våre norrøne tradisjoner ble utslettet til fordel for kristendommen? 3
Fremhevede innlegg