Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er egentlig for dum til å være en god kverulant.

Nei.

Jeg har aldri påstått å være en GOD kverulant.

Og så må du se på hva jeg vil oppnå.

Kverulere, eller skape en debatt.

Om jeg har rett eller ikke er mindre viktig, hvis jeg kan skape en debatt som får folk til å tenke over ting og tang. Og jeg vet at det er LANGT fler som leser enn som skriver her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke etter 2005 de garanterer at det er to varestrømmer. De skjerpet rutinene da.

Jeg kjørte varer direkte fra slakteriet i 2008, og snakket med dem som jobbet der. Inklusive imamen...

Skrevet

Det stemmer, etter kritikk ble det bestemt at alt halalprodusert kjøtt skulle merkes med det.

I tillegg følges det som sagt samme dyrevernslov for halal som annen slakting i Norge. Grunnen til at kosher slakting ikke er tillatt (som er veldig lik halal) er at det i jødedommen ikke ble akseptert at dyret ble bedøvet før avliving.

Men jeg må jo si at det er merkelig at vi i 2012 fortsatt har grupper som jobber med å få innført religiøs slakting som går på bekostning av dyrevelferd i Europa.

• Liker 2
Skrevet

Jeg slakter selv så jeg unngår lureriet til Gilde. For meg så er det like utenkelig å ete halalkjøtt som det er for en muslim å ete svin!

TS er dog litt på jordet. Det er like lite rasistisk å lure nordmenn til å ete halal som det er å nekte en muslim halalkjøtt. Det kan imidlertid oppleves som en krenkelse av personlig integritet å bli tvunget/lurt til å spise noe som er forbudt eller ikke ønskelig innenfor ens egen kulturkrets. Om Gilde systematisk lar være å merke halalkjøtt til sine forbrukere så er det like uredelig og krenkende som det vil være å merke kjøtt som ikke er slaktet riktig som halal!

Ellers er det trist å se alle menneskene her på forumet som lever på alle fire, krypende for sine nye herrer. En skulle virkelig tro det ville kreve litt mer å gjøre Tore Hund sine etterkommere til usle selvutslettende treller.

Anonym poster: f1298aa142e765cf146e5cef937bf7d5

Skrevet

Morsomt at du her trekker de fram i en sammenheng der de rettet seg etter norsk lov og tilpasset sine tradisjoner, da.

Hvis du vil, kan jeg sikkert kveruler på dette også.

Skrevet (endret)

Jeg kjørte varer direkte fra slakteriet i 2008, og snakket med dem som jobbet der. Inklusive imamen...

Da har du nok kjøpt kjøtt som skulle merkes med Alfathi da.

Ser nå at du skrev kjører.

Endret av Apis
Skrevet

Men jeg må jo si at det er merkelig at vi i 2012 fortsatt har grupper som jobber med å få innført religiøs slakting som går på bekostning av dyrevelferd i Europa.

Kan vi være enige om EN ting ?

ALL relegiøs slakt er en uting !

Skrevet

Da har du nok kjøpt kjøtt som skulle merkes med Alfathi da.

Ser nå at du skrev kjører.

Det vet jeg ikke noe om. Kjørte noe kjøtt direkte til butikker, noe til andre fryselagre.

Og jeg har ikke kjøpt noe som helst. Jeg kjørte bare lastebilen.

Skrevet

Alle religiøse ritualer som går på bekostning av menneske og dyreverd er ikke bare en uting det er direkte perverst. Men at noen sier en liten velsignelse over dyret har jeg ingen problemer med

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Så lenge dyrevernshensyn blir fulgt, så må jeg innrømme at jeg gir pokker. Men det er flott at det blir merket, for da kan folk velge selv.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er all religiøse ritualer som går utover mennesker og dyrs rettigheter rett og slett perverst.

Men hvorfor skape en konstruert problemstilling når slikt ikke forekommer i alle normale slakterier i Norge

flere slakterier ansetter egne Imamer for å bedrive halal, deriblant GILDE, så det forekommer overalt i Norge. Desverre har landssvikerne makta i Norge.

Skrevet

ALL SLAKT ER HALAL-SLAKT, RESTEN ER SVINDEL

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Til-bords-med-muslimene-6360654.html

Slik sett er både muslimenes trosinteresser og den norske dyrevelferden ivaretatt.Hva som imidlertid er forunderlig ved halal-geskjeften i Norge, er slakterienes videre håndtering av produktene. Gilde Norsk Kjøtts anlegg på Gol slakter 110 000 lam/sau årlig, hvorav ca. 13 %, ca. 14 000 slakt, går til halal-markedet. I bladet "Gilde-bonden" (2/05) forteller Gol-direktøren Torleif Bjella at de lar velsigne alle dyrene på muslimsk vis, "hvert bidige av de 110 000 vi slakter". Resten, altså nær hundretusen slakt, går ut i det ordinære markedet uten å være merket "halal". I Gilde-systemet bekreftes at dette skjer av bedriftsøkonomiske grunner, for å spare penger under sorteringen, siden eksempelvis restene av kvalitetsproduktet "Hallingskarvet" brukes i halal-markedet.En

• Liker 1
Skrevet

flere slakterier ansetter egne Imamer for å bedrive halal, deriblant GILDE, så det forekommer overalt i Norge. Desverre har landssvikerne makta i Norge.

Dette probelemet kan enkelt løses. Man slutter helt enkelt å kjøpe kjøttvarer fra gilde, og fortsetter med det til selskapet går konkurs. Så tar man neste selskap. Bare slaver aksepterer maktovergrep, svindel og lureri. Folket kan når som helst gjennomføre revolusjon, og det uten så mye som å løsne et skudd eller bbenytte seg av annen vold. Uansett hvem som formelt styrer så sitter den egentlige makt i den samlede folkevilje.

Men er det noe det norske folk ikke har, så er det mot og vilje!

Anonym poster: f1298aa142e765cf146e5cef937bf7d5

• Liker 1
Skrevet

Kjøper ikke fra Gilde så lenge jeg ser andre alternativer. Burde lages boykottliste, så man kan få en oversikt over de slakteriene i Norge, som tjener invadørene.Nordfjord er et veldig bra slakteri, har aldri hørt om noe trøbbel med dem, de virker seriøse, derfor kjøper jeg alltid heller fra dem, har faktisk skiftet dagligvarebutikk pga at kiwi rundt hjørnet hvor jeg bor ikke fører nordfjord.

Skrevet

Kverulant, + 100 for deg. Jeg har også hørt mye fra folk som har jobbet der, som jeg ikke kan gjenta offentlig. Derfor har jeg sluttet å kjøpe Gilde sine produkter. Jeg er ikke muslim og vil ikke ha religiøst belastet mat.

• Liker 1
Skrevet

Hva? Er det en imam som har sagt en bønn over kjøttet fra Gilde? Det står vel presisert på pakken håper jeg, med store bokstaver.

Hvis det er tilfellet så vil i hvert fall ikke jeg spise det.

Anonym poster: 2d02edf3fab473def20322da2a3578dd

Skrevet

får vel bare gå over til svin da. Så er man i hvert fall sikker på at man unngår halal kjøtt. Bare synd jeg ikke liker det så godt

Anonym poster: 2d02edf3fab473def20322da2a3578dd

Skrevet

Halal-mat er rasistisk mot nordmenn. Mange nordmenn spiser slik mat daglig, uten å være klar over det. Fordi Gilde/Nortura har masse halal-kjøtt de ikke merker som halalslakt.

Halal-mat er rasistisk mot oss nordmenn, det er å si at vår mat ikke god nok. Fordi vi rett og slett ikke er flinke nok til å torturere dyrene før vi spiser dem. Relegiøst bullshit fra sandkassen...

For de som ikke vet hva halal-slakt er, kan det sees her.

Men sånn gjøres det jo ikke i Norge. Halalkjøttet som slaktes i Norge, slaktes etter norske regler, som innbefatter bedøving av dyret før det avlives med strupekuttingen. Dvs, den eneste egentlige forskjellen mellom halal og sekulær slakting i norsk praksis, er at når det er halal, så leser en imam en velsignelse når strupen kuttes.

Tradisjonell halal er en uting, og burde vært forbudt over alt, etter min mening. Det er meningsløst og uhyrlig at det er tillatt i store deler av Europa, på tvers av råd og uttalelser fra veterinærer og alle andre som er kvalifisert til å si noe om dyrs lidelser.

Men det du sier i startinnlegget er blank løgn. Sånn slaktes det ikke på noe slakteri i Norge.

• Liker 3
Skrevet

Feil.

Det selges meget mer halalkjøtt enn det som merkes. For ikke å støte muslimene, har de tortur-maten sin. Så vet de ikke hvor mye som bestilles, og merker etter hvert som bestillingene kommer.

Du er så full av bullshit. Det VILLE kvalifisert til å kalles "torturmat" hvis dyret hadde blitt avlivet uten å bli bedøvd først. Men all den tid de nå faktisk BLIR bedøvd akkurat som ved ordinær slakting, og avlives gjennom sk exsanguinering, akkurat som ved ordinær slakting, så sitter man igjen med imamens bønn som den store forskjellen.

At Nortura og Gilde ikke gjør noe forskjell på kjøtt som er slakta halal og kjøtt som er slakta UTEN en imam til stede, burde ikke affisere noen, siden det faktisk ikke ER noen forskjell, annet enn i evt religiøse menneskers hode.

• Liker 2
Skrevet

Så DU videoen ?

Vet du at det foregår ulovlig halal-slakt i Norge ?

Vet du at muslimske land i FN forsøker å tvinge alle land til å godta tradisjonell halal-slakt ?

FN har ikke noen forføyningsmulighet eller myndighet i slike saker. De kan ikke tvinge noen til noe som helst.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...