Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye!! :strix: Håper du finner energien igjen raskt, regner med du er rimelig sliten. Er det noe jeg har lært de siste dagene så er det å bruke tiden på å komme seg. Viktig! (:Pekefingersmiley: skriver på tlf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det går bedre med deg, Hybelkaninen! :klem: Forsto det sånn ut av en tråd her at du har hatt en tøff start. Håper virkelig at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde fra om nok en fødsel. :) Jeg fødte en jente for litt over en uke siden, hun kom akkurat en uke før termin. :) Fødsel er galskap men ville ikke vært foruten erfaringen. ;) Koser meg masse med lille knøttet, hun er så skjønn, veldig rolig og fornøyd, har knapt hørt henne skrike. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ,Mocci! :):hoppe:

Enig i at fødsel er galskap, men oi så verd det :rodmer:

Her er det en uke til termin i dag og ingenting skjer.. ;) Trøsten er at det i alle fall er under tre uker til hun er her.. :roll:

Det hadde vært gøy om dere som har født kunne oppdatere terminlista synes jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Gratulerer Mocci! :hoppendeglad:

Håper det går bedre med deg, Hybelkaninen! :klem: Forsto det sånn ut av en tråd her at du har hatt en tøff start. Håper virkelig at det ordner seg!

Takk for det Miss I.W :klem:

Det går mye bedre nå! Satser på å holde meg unna sykehus på en good stund framover!

Nå er jeg hjemme med en liten gutt med mye luftsmerter. Har prøvd magemassasje, malt og sukkervann uten særlig hell. Tenker å prøve miniform men hørt at det ikke var så bra pga hormoner eller noe? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybelkaninen90:Jeg leste inne på en annen terminklubb om en mor som kuttet ned på enten sukker eller var det laktose kanskje, i kosten, og at det hjalp på luftproblemene til knerten. Kunne det vært noe å prøve, hvis du ammer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, mocci! :strix:

Godt å høre, Hybelkaninen! :klem:

Miniform var vel ikke helt bra før, men etter det jeg har lest er det en god stund siden de fjernet de "farlige" stoffene. Jeg var helt desperat til jenta mi fordi hun hadde det så vondt, så jeg brukte det uansett (men jeg tror det var fjernet allerede da). Var ikke mye som skulle til. Kan du høre på apoteket?

Ammete til babyen kan også hjelpe, visstnok. Lykke til! Det er ikke noe særlig med luftsmerter.

Det 4 ukers vinduet er altfor stort når en går å venter sånn, siebaeo! Fødsel mellom 21.07 og 20.08 liksom! :daane: Jeg har "heldigvis" deadline om ei uke, 5 dager før termin faktisk.

Trodde virkelig det var starten på noe i går, men det har jo selvfølgelig roet seg ned! :sur: Og herremin hvor tregt tiden kan gå når en går å venter sånn!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Miss I.W." post="13012197" timestamp

Det 4 ukers vinduet er altfor stort når en går å venter sånn, siebaeo! Fødsel mellom 21.07 og 20.08 liksom! :daane: Jeg har "heldigvis" deadline om ei uke, 5 dager før termin faktisk.

Trodde virkelig det var starten på noe i går, men det har jo selvfølgelig roet seg ned! :sur: Og herremin hvor tregt tiden kan gå når en går å venter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta, mocci :)

Her er det lite action enda. Jeg bare går å venter om dagen og sier til magen at det bare er å komme ut, vi er klare :P Er 41 uker i dag så ringte og avtalte time til overtidskontroll. Fikk time på mandag, men jeg håper virkelig babyen kommer ut før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mocci! :hoppendeglad:

Takk for det Miss I.W :klem:

Det går mye bedre nå! Satser på å holde meg unna sykehus på en good stund framover!

Nå er jeg hjemme med en liten gutt med mye luftsmerter. Har prøvd magemassasje, malt og sukkervann uten særlig hell. Tenker å prøve miniform men hørt at det ikke var så bra pga hormoner eller noe? Noen med erfaring?

Godt å høre at det går bedre med deg!

Fenikkelte skal visstnok hjelpe mot luftsmerter, altså at babyen drikker litt. Vi slet masse med kolikk med førstemann, og det eneste som kanskje hjalp var å prøve alt om og om igjen. Hver gang vi prøvde en ny stilling/ massasje el. ble det bedre i ca 10min før det fortsatte. Forferdelig å vite at de har vondt. :(

Hørte en dag at å sitte i sånn badebøtte kunne hjelpe, har arvet ei bøtte til nestemann. :)

Ellers er det verst å tenke gjennom kostholdet ditt om du ammer. Noen serverte meg sviskegrøt på barselavdelingen, det utløste voldsom kolikk her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått smått :strix:

Her er det lite som skjer.. Nå er det enda 3 uker til termin da, men det hadde ikke gjort meg noe om hun kom nå ;) Bare jeg får rydde å vaske først! Imorgen er siste dag i arbeid før permisjonen starter, å det skal bli fantastisk altså!

Ellers for ca 2 uker siden oppdaget jeg et par små streker på ene siden av magen, i trusekanten. Kjente jeg ble litt trist inni meg da jeg hadde komt så langt og ikke fått noen strekkmerker, og håpte at det ikke ville bli stort verre.. Vell... Nå er jo nesten hele magen full :sjokkert: På så kort tid. Kan se det blir verre og verre for hver dag.. Altså, jeg regnet med at det kom til og komme, å det gjør meg jo igrunn ingenting, men samtidig så blir jeg litt trist når jeg ser hvor mye det er på vei til og bli :ler: Lurer på hvordan det vil se ut etterpå..

Hvordan ligger dere an på den fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kom de siste ukene til meg også. Vonde var de også! Trodde ikke jeg hadde plass til flere denne gangen, men jovisst, de fant seg plass! :eeeh: Det værste er et tykt, dypt krater i dusken framme! Det vil jo ikke vises, men resten vil nok prege magen min resten av livet. De falmer med tiden, og kjære sier de nesten ikke vises (han er no` snill :hjerte:). Men stort sett bryr jeg meg ikke. Går ikke med bar mage og veldig skjelden i bikini, så det går greit. Og det er jo et bevis på noe fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig skjedde det ting, og i går fikk jeg en datter :) Startet med vannavgang kl 1 på natten, så kom riene kraftigere og kraftigere. Og 9.38 var jenta ute. 3530g og 47cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gårdagen, TinyB! :strix:

Det var jammen en fin dag :rodmer:

Og jeg fikk også en jente i går! :strix: Bitteliten! 47 cm og 2665 gram. Og helt nydelig :rodmer:

Spiser så fint atte. Hun må jo vokse seg stor og sterk :)

Slimproppen gikk på torsdag kveld etter mye kvalme og nedpress (så var det et tegn allikevel da :fnise: ), riene startet kl 02.00 og 11.50 var vi inne på sykehuset med 3 cm. Jm tøyde litt godt og på under en time var det 9 cm! Fikk komme i badekaret ganske så fort og 13.35 var hun ute! :strix:

Helt utrolig og totalt annerledes enn forrige fødsel, så myyye finere!!

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...