Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Vi har en vanlig kommode med stelleunderlag oppå på badet. Og så har vi hylle over med varmeovn som stråler mot stellematta. Veldig deilig! Jeg steller alltid på badet, eller en sjelden gang i senga. Synes det er godt å stelle på varmt sted.

Har klesskap på barnerommet, men klær i passe størrelse ligger i kommoden på badet slik at vi har alt vi trenger der inne.

Jeg kjøpte elastisk sjal, men likte det aldri. Det er godt som nytt, og til salgs. ;) Vi har bært masse i Ergobaby, liker den mye bedre selv om jeg fortsatt synes den er litt knotete å ta på. Tror jeg har mindre bevegelighet i armer/skuldre enn normalt.

Fødebagen blir nok pakket i uke 38 eller noe. Føler jeg trenger mye av det som skal nedi der. Sist var jeg glad for å ha med joggebukse, singleter og cardigans. Har aldri likt t-skjorter. Og innesko! Sist kjøpte jeg billige "Crocs" på Europris. Og lesestoff og Duphalac. Forstoppelse er rett og slett noe dritt etter fødsel/KS. Omslagsbodyer, strømpebukse og lue i ull til småen, og strikkepledd. :)

Sist hadde jeg kjøpt nydelig frisørshampo og -balsam og ei god dusjsåpe. Husker enda den gode følelsen av litt luksus, rart at det skulle være viktig egentlig. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer til å ha stellebord på badet, ett slikt med badekar i, som blir stående i dusjen. Vi har ett lett ett, med hjul på, siden det må flyttes når vi skal dusje.

Ellers har vi tenk å skaffe en Malmkommode til barnerommet.

Bæretøy ja, vi har overtatt en ergo, samt skaffet et caboo-sjal. de skal være greie i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

:hoppendeglad: litt for 33 fullgåtte i dag!

Så har jeg kommet opp i eksamen om en uke i et fag jeg virkelig sliter med.. så en liten demper på gleden ble det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, litt luksusprodukter etter fødsel er deilig!!! Og eget dopapir, så man slipper sandpapiret de tilbyr på sykehuset!! (I hvert fall på Ullevål!) Understellet har vært i gjennom nok smerte i timene før til at man skal måtte utsette det for stivt papir også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt tett posting for å skille temaene her, men er det noen som har tenkt å bruke bæretøy? Jeg kommer til å kjøpe et elastisk sjal og håper vi kommer til å bruke det. Ønsker meg noe som er svalt og lett. Vi blir raskt varme begge to, samtidig som jeg har et håp om at sensommeren skal bli varm. :) Noen som har tips?

Har også tenkt på en bæresæle med klips, så kanskje mannen og vil bære. Siebaeo, har jeg rett i at du har en Angelpack fra før? Mener å huske at du har nevnt det tidligere. Fungerer den godt til nyfødte, mener du? Vil du anbefale den, passer den mannen godt også? Er det Original eller New Style?

Jeg har en Moby fra før, det er et elastisk sjal som er ganske tykt. Aldoria og Wrapsody er tynnere elastiske sjal, og jeg vurderer å kjøpe et av disse til nybabisen og heller selge Mobyen.

Hører mange er fornøyd med angelpack, men vet ikke hvordan den er til nyfødte. Jeg har en manduca, og den er best egnet til bæring av større barn etter min mening. Ser mange bruker Ergo til både små og store barn, kanskje det kan være alternativ? Om du går for ergo, bør du passe på at du kjøper fra en autorisert forhandel, for det er utrolig mye svartebørshandel med dette merket, og man vil jo helst være sikker på at barnet sitter i en trygg sele :)

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde stelleplass på soverommet for øvrig. Syntes det fungerte greit. Fuktet en haug med kluter om morgenen og oppbevarte dem i en lukket boks. Instant våtservietter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Moby fra før, det er et elastisk sjal som er ganske tykt. Aldoria og Wrapsody er tynnere elastiske sjal, og jeg vurderer å kjøpe et av disse til nybabisen og heller selge Mobyen.

Hører mange er fornøyd med angelpack, men vet ikke hvordan den er til nyfødte. Jeg har en manduca, og den er best egnet til bæring av større barn etter min mening. Ser mange bruker Ergo til både små og store barn, kanskje det kan være alternativ? Om du går for ergo, bør du passe på at du kjøper fra en autorisert forhandel, for det er utrolig mye svartebørshandel med dette merket, og man vil jo helst være sikker på at barnet sitter i en trygg sele :)

Stinelin; Jeg har helt glemt å sjekke opp om bæresjalet! Men jeg tror kanskje jeg er interessert altså..! :) Vi hade et helt i starten sist og, og jeg følte det var veldig riktig for en nyfødt. Men man bør øve litt før man stiller på sykehuset fant vi ut.. Ikke sååå lett å øve med svær kul på magen da.. ;)

Ja, vi har en angelpack, men den passer ikke før babyen er et par mnd mener jeg.. Vi har vært veldig fornøyde med den. Den er så nett og enklel. Men jeg har ikke prøvd Ergo så jeg tør ikke sammenligne.. Mei Tai er så klart litt bedre, men manne steilet pga "all knytinga" :fnise: Til ergoen brukae man vel et spedbarnsinnlegg gjør man ikke?

Vi har god plass til stellematte på badet, men klær er alltid en utfordring.. Nå har vi egentlig alt storebror bruker i en åpen hylle på soverommet (rett utenfor badet), og enten får lillesøster ha sine klær der, eller så vet jeg jammen ikke.. Stellebord med skuffer er jo topp,. men det blir litt trangt på badet. Vi kjøpte sånne skuffeinndelere på Ikea, og det laget orden i hylla, samtidig som det er enkelt å hente og rydde inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en ergobaby bæresele i går. Håper jeg og baby blir å like den :)

Er kaos på det som skal bli barnerommet enda. Satser på å få mer orden fra i midten av juni når jeg har bedre tid. Da har jeg planer om å male min gamle furu-kommode som jeg fikk da jeg ble født :) Den blir nok veldig praktisk å ha babyens klær i.

Har tenkt fint lite på fødebagen enda, men begynner nok på den også i midten av juni en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en angelpack, men den passer ikke før babyen er et par mnd mener jeg.. Vi har vært veldig fornøyde med den. Den er så nett og enklel. Men jeg har ikke prøvd Ergo så jeg tør ikke sammenligne.. Mei Tai er så klart litt bedre, men manne steilet pga "all knytinga" :fnise: Til ergoen brukae man vel et spedbarnsinnlegg gjør man ikke?

Er spedbarnsinnlegg til ergoen ja :Nikke: Det er det i manducaen og, men har ikke prøvd det ut selv. Syns egentlig meitai er vel så greit til småttiser, men det er noe med den knytinga ja :fnise: Det setter seg fort i fingrene da :jepp:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har manduca her og synes den er grei, men nå har jeg ikke prøvd noe annet. Brukte den til hun var 1,5 år. Spedbarnsinnlegget sitter fast inni...

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelin; Jeg har helt glemt å sjekke opp om bæresjalet! Men jeg tror kanskje jeg er interessert altså..! :) Vi hade et helt i starten sist og, og jeg følte det var veldig riktig for en nyfødt. Men man bør øve litt før man stiller på sykehuset fant vi ut.. Ikke sååå lett å øve med svær kul på magen da.. ;)

Du må bare si fra om du vil kjøpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei! :blomst: Hvordan går det med dere og vektoppgang? :) Jeg har gått opp ca 5 kg fra startvekt, og er 32 uker i dag. Men, siden jeg gikk ned 5 kg i starten så har jeg gått opp igjen 10 kg på et vis, og det da på kortere tid. Den siste tiden har jeg økt med nesten 1 kg/uka, så da rekker jeg nok å dra på meg noen kilo innen termin likevel! :ler:

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

Har lagt på meg hele 12 kg! De trillet på en periode, men nå har det heldigvis stoppet. Trenger ikke flere kg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke det i andre trimester man legger på seg mest, da? Synes å ha lest det...

Jeg og har lest det, senest i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 8-9 kg/uke 31. De tre siste kom ganske fort nå :haar: Jeg jobber litt med meg selv for jeg vet at jeg må legge på meg litt, men har ikke lyst.. :roll:

Forrige svangerskap gikk jeg opp 22+ kg :daane: Masse vann og sikkert en god del fett.. :sjenert: Men de var borte etter 12 uker på latte og kanelbollediett :fnise: Så noe må jeg vel ha for å tåle amminga. Heldigvis ligger jeg noen kilo bak denne gangen, men kjenner at vannet kommer nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg lagt på meg ca 11-12 kg, å er 28+5. Jeg ble litt :hakeslepp: når jeg så det var så masse, for jeg kan ikke helt se det selv utenom magen, og merker det heller ikke.

Nå er jeg ganske tynn fra før av, og jubler om jeg ser at vekta har gått opp. Så håper jeg ikke mister alt etter babyen kommer og amminga.. :jepp:

Hvordan ligger dere ellers an med shoppingen? Jeg føler fortsatt vi har maaasse igjen, men samtidig føler jeg at vi har handlet så mase også, hele tiden :fnise:

Legg gjerne ut lister, om dere skriver det og har å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...