Gå til innhold

Malama sine skriblerier


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Malama

Står bra til her (bortsett fra at jeg kommer rett fra Stadion da...)

Ferie skal jeg ikke ha før 12. juli, men jeg gleder meg. Tror ikke vi SKAL noe sted, sånn jeg hadde drømt om, men det skal blir greit å ha fri fra jobb i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste med ferie, synes jeg da, er at jeg ikke behøver å følge klokka. Jeg gjør det jeg gjør, og bruker den tiden jeg bruker, uten å bekymre meg om neste ting eller om jeg skulle ha vært et annet sted eller ....

Ønsker deg ei god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Heisann!

Hvordan står det til? Har du fått forlenget kontrakten din siden du skal ha ferie nå? Krysser fingrene for det!

Er på jobb jeg, dødsstille her. Kjedelig... Vanskelig å motivere seg til å jobbe når det er så rolig.

Håper du får finvær i ferien da, så du får kost deg masse selv om dere ikke skal reise bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Nå har jeg ferie ja.

Og jada, kontrakta er forlanga med 3 måneder eller, vel, "inntil 3 måneder", så jeg skal tilbake etter ferien i mer enn ei uke ja.

Men nå... etter en stressende kaos-dag på jobb, så nyter jeg ferien. Dette er faktisk min første sommerferie i arbeidslivet. I fjor hadde jeg ikke en eneste feriedag mellom påske og jul, i år har jeg to uker. Vi skal ikke på noe særlig ferie da, ei uke med slektninger bare, men jeg HAR i det minste ferie :) Og nyter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Litt godt å ikke ha masse planer og da, bare kose seg massevis! Er ofte mer sliten når jeg kommer fra ferie enn når jeg drar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

1. feriedag.

Ja, denne uka skal jeg bruke på husarbeid da altså, det er planen, så derfor er jeg allerede i gang.

Jeg sto opp ca klokka 7 og satte på vaskemaskina. Klærne var putet inni allerede i går kveld, så så langt lå jeg godt ann.

Deretter sakket jeg av da, stulla rundt sambo til han gikk like før halv åtte, småsnakka, fant frem klær og sånn. Sløva i en drøy halvtime etter at han var gått, tross alt, jeg sto opp klokka 7 på min første feriedag, og jeg var ikke i seng før midtnatt i går, så jeg var litt trøtt.

Jeg tusla på badet og fikk på meg klær. FlyLady sier vi må være "dressed to the shoes and make-up" Jeg bruker IKKE sko inne (jeg har tøfler da, men det er mer "labbetøfler") og et forandrer jeg ikke for FlyLady, men jada, sminke og hår ordna jeg. Så gikk jeg på butikken, for vi hadde ikke melk. Etterpå laga jeg meg frokost og hang opp klærna fra den første maskina. Starta den andre (så den nærmer seg vel snart ferdig den da, må finne frem et klesstativ til da)

Jeg besluttet å "rydde" litt på pc'n også, dvs jeg bare defragmenterte den, noe som var fort gjort, litt "rot" var det, men den er egentlig ryddig og fin, for jeg fikk nytt innhold i den (alle de fysiske dignsene inni den altså, og en myye større harddisk) sist uke.

Deretter gikk jeg løs på dagens sone: Badet/do. Ja, det er "og et annet rom", og dagens mission for andre rom var gjsterommet, orden sengtøy og sånn. Veeeel, vi har ikke gjesterom vi, vi har sovesofa i stua. Skifta på VÅR seng i stedet jeg.

Nå står kjøkkenvasken full i varmt såpevann med oppvask i, jeg skal til med en skikkelig oppvask ja.

Jeg har på musikk, jepp, jeg satte på plate sånn ca i 8-tida, og naboene kan bare prøve seg på å være irriterte om de liksom sover, for jeg hadde bare 1/2 av det volumet de spiller til alle dlgnets tider, som overdøver tankene mine med bassen (ja, overdøver rolige tv-serier og sånn også) og det spiller de gjerne når jeg skal legge meg også, så da må jeg få spille om morgenen. Klokka var dessuten 8, folk er da vel stått opp og kommet seg ut av huset på den tida? De som ikke har ferie altså... Sånn som jeg har :)

Nå må jeg gå og ta fatt på oppasken. Mere oppdateringer kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!

Jeg må si jeg er mektig imponert over innsatsen! Jeg håper det er smittsomt!

Lykke til videre da, med ferieprosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Lunsjtid.

Lunsj er stekte eggehviter med skinkebiter i, og brød til.

Ja, eggehviter. Ikke fordi jeg ikke spiser eggeplommer altså, det gjør jeg (i alle fall når de er hardkokte, eller stekte, flytende er jeg ikke så begeistret for dem), men fordi vi laget is i går (fikk ismaskin til bursdagene våre av min bror i år vi nemlig) og den skulle det være tre eggeplommer i. Da ble det jo tre eggehviter tilovers....

Dagens tredje maskin med klesvask MÅTTE være "trommel-mat", og det må resten også være, om jeg ikke kanskje skal ta hintet og gi meg for i dag med klesvask. Det er ikke mer plass til å henge opp i alle fall. Vi må tørke alle klær inne, det er ganske dumt, særlig når jeg har ei uke med sånn "aktiv klesvask" ja...

Jeg vasket (tror det høres ut som om den er ferdig nå) sengtøyet jeg tok av tidligere i dag. Må vel nesten legge på nytt også etterhvert...

Jeg har vaska opp, men etter at jeg stkte egg til lunsj må jeg vaske opp litt mer. Også må jeg gjøre meg ferdig på badet da. Jeg har rydda av benken og vaska speil og benk og vask og sånn, men jeg må rydde TILBAKE også. De tinga som skal være på benken i alle fall, og prøve å finne andre "hjem" til en del av tingene, for der er så fult, da blir der så rotete, og skittent....

Også må vi ha nytt plaster oppdaget jeg, for plastereska som lå på benken (der den ikke skal være..) var i alle fall tom.

Jeg synes jeg har fått en bra start på denne husarbeidsuka mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ikke en like Flying start i dag.

Jeg besluttet å ikke vaske klær i dag, fordi jeg vaska tre maskiner i går, og... vel.. det må tørke også....

Dette medførte en rolig start på dagen. Sto ikke opp før rett før min samboer skulle gå på jobb. Sløva forran pc'n til klokka var 8, før jeg fikk på meg mer klær enn en morgnkåpe, og fikk i meg litt frokost. En kjapp runde på badet mens jeg likevel var der, og vage planer om en oppvask. Snakka med mamma i telefonen i stedet, og leste litt i ei bok etterpå.

Nå har jg vært på butikken og postet pakken som var min viktigste oppgave i dag, samt handlet inn til middag. Ombestemte meg nesten om menyen da jeg kom hjem, men i så fall måtte jeg handlet mer melk (fikk lyst å lage grøt nemlig) men besluttet at det kan jeg heller gjøre i morgen, så slippe rjeg å lure på hva jeg skal ha da. Litt avveksling fra de mange middagene som ofte er basert på kjøttdeig (eller karbonader fra frysedisken, som jo også er laget av kjøttdeig, mer eller mindre) eller pølser. I dag skal vi ha pannekaker, som også er kjøttdeig og pølse-fritt. Men vi skal ha kjøttkaker en dag i uka er planen altså, men det er noe annet enn de vanlige kjøttdeigmiddagene våre, som ofte er basert på "noe med rød saus" (altså kjøttsaus, pizza, lasagne, taco, gryterett...)

Når jeg blir ferdig med lunsjen nå (jaaadaaa, jeg vet man ikke skal spise forran pc'n, men det har jeg gjort i 6 år, og det er bare ett tastatur jeg har tatt livet av (da spiste jeg havregryn forran pc'n, og det ble i mest laget for tastaturet ja, så det gjør jeg ikke igjen da...)) så skal jeg ta den oppvasken jeg tenkte på, og så må jeg se om ikke noen av alle disse klærna som henger til tørk overalt er blitt tørre, så jeg kan legge sammen og få bort noe av det.

Jo, det blir nok fort en time i dag også, som altså er "minimumskravet" som er satt for min daglige innsats denne uka, ja fort mer. Det tar ikke så lang tid å vaske opp, men det går nå en edl tid likevel, når man vasker opp alene må man jo tørke også, undervies, for å få plass til å sette fra seg det våte. Og det er ikke sååå mye tørre klær, nei, men en del av det jeg vet må være tørt er sokker, og det tar en liten irriterende evighet å legge sammen, for alle ligner, men ingen er like... føles sånn i alle fall.

Også på tide med en runde i kjøleskapet. Ja, det er ikke så lenge siden sist, så der er ikke så mye, men der er noe melk og fløte som har sett sine bedre dager, dessverre har jeg den dumme uvanen at når jeg ser at melka er utgått, ja så åpner jeg en ny... men jeg gjør ikke noe med den andre. Langt inni hodet mitt tenker jeg "det kan jo bakes av den", en vi baker jo nesten aldri, så innen det skal bakes har nok den malka gått ut av kjøleskapet på egene ben, så det er jo bare å slå det ut. Vips, så går nok dagen i dag også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Som du står på! Imponert jeg! Men - dere må ha veldig mye klær hvis du kan vaske så mye samtidig? Vi har heldigvis klart å komme oss inn i en veldig grei rutine med klesvasken, vi har 3 skittentøysdunker etter hvordan de skal vaskes. Setter på ei maskin når en av dunkene er ferdig. Har bare et tørkestativ, så vi kan maks vaske ei maskin i døgnet når det god tørk, ellers 1 annenhver dag.

Kjeder meg på jobb jeg, gleder meg nesten til sommeren er over og det blir litt mer action igjen!

Du får fortsette og kose deg masse i ferien da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jepp, vi har MASSE klær. Eller, dvs, jeg har passe, men sambo har MASSE. Problemet er at jeg får ham ikke til å kaste noe av det, for alt er klær han bruker! Forøvrig vasket jeg altså en maskin med hvitt, lenge siden sist, en maskin med rødt/rosa/lilla (det kan jeg vaske hver uke, både jeg og han har mye rødt, jeg LIKER rødt, han er Brann-supporter) og det siste var sengetøyet som jeg tok av senga, så det "teller jo ikke" på samme måten da.

Vi har to tørkestativ, og tørketrommel, så det går greit med 3 maskiner på en dag, men da ble det naturlig nok ikke noe i dag... var ikke noe som TRENGTE å vaskes, dessuten ikke mer tørkeplass.

Men nå er det på tide at jeg kommer igang med noe fornuftig, for i dag har jeg faktsik ikke vært noe flink i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Malama

Nå har jeg kommet hjem fra ei ukes ferie.

Ja, ferien ble langt bedre enn jeg hadde ventet, den var flott.

Men... det er med litt sorg jeg infomerer om dette: Av personlige årsaker trekker jeg meg tilbake fra KG i alle fall for en periode. Min periode som moderator slutter i dag, og jeg ønsker en pause fra det hele.

Muligens vender jeg tilbake om en stund, det vet jeg ikke.

Takk for all den omtanke dere har vist, alle de koslige kommentarene og alt det andre.

Noen har vel min mailadresse, jeg finnes på icq og på msn, ja tidvis på irc også, så borte er jeg jo ikke. Ikke fra hele nettet, men fra KG. I alle fall for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

håper det ikke er noe alvorlig som har skjedd? Uansett, kommer til å savne å ha deg her, og håper du kommer tilbake igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Det er ikke noe alvorlig, ikke noe farlig, ikke noe skummelt, det er bare slik det er.

Kanskje vender jeg tilbake, kanskje ikke. Time will show.

Synd å miste kontakten med dere, men sånn blir det vel bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...