Gå til innhold

Malama sine skriblerier


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Malama

Huff, må ikke sløve sånn nei.

Åhh, iskalde fingre, så stive, klarer nesten ikke skrive.

Men, hvem bryr segom det? fingrene tiner etterhvert, og VI KNUSTE MOLDE! Som sunnmøring er det fint for meg at Molde taper, og som Brannsupporter viktig at Brann vinner, så denne kampen ga meg full uttelling i så måte da :)

Så får jeg heller være litt kald...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Det, ehh, var faktsik offentliggjort hvem jeg var da jeg byttet navn da.

Siden jeg er moderator, så måtte det jo det. Men offentliggjøringen ble fjernet etter en stund, for det var jo også poenget med byttet.... men...

HER ER JEG!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Så mye for min plan (som har vært planen en stund) om å ha på meg BRANN-t-skjorte på jobb dagen etter en Brann-seier.

Joda, jeg fant den frem i går. Den var ren, det visste jeg, den bare ventet på i dag, på seieren jeg skulle vise. Jeg tok den på. Jeg spiste frokost. Og, jeg sølte sjokomelk på den...

er fikk jeg igjen for å drikke sjokomelk til frokost, hvilket jeg EGENTLIG bre skal gjøre i helga, men gjorde i dag likevel fordi jeg var så trøtt og trengte noe for å få ned maten. Hadde jeg drikket melka bar hadde det jo ikke vist, men tre dråper sjokomelk på brystet er akkurat tre for mye, det synes veldig, mist på Brann-logoen...

Så mye for den planen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at Brann vinne en kamp til - ikke sant? Slik at du får lufta trøya, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Selvsagt, de skal vinne MANGE, og jeg får definitivt luftet trøya (om sommeren får jeg luftet den på kamp også, men det er bare når det er sommer, elelrs fryser jeg jo spenn ihel)

Men planen var å bruke den første arbeidsdag etter hver Brann-seier. Surt å måtte løpe omkring på morgenkvisten, før klokka sju, og lete etter klær. Og på toppen av det hele vr det hull i sokkene jeg hadde fnnet frem, så jeg måtte finne rene sokker også. Og ei t-skjorte som pasas inni ei lita rød jakke, dermed IKKE rosa eller lilla, som var de første jeg fant rene....

Men, det ordan seg da. Bare litt surt :(

Ps: Ja, jeg vet at om dette er mitt største problem, så har jeg ikke store problemer her i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Og, mine rablerier om mine FlyLady-prestasjoner i går, de havna i FlyLady-tråden, men de er da skrevet ned for de som måtte ønske å lese det.

Denne uken er det soverommet som er sonen, og dagens oppgave var å rydde under senga.

Vel, det er ca 2 cm klaring under vår seng, så der er faktsik ikke noe å rydde i. Derfor besluttet jeg at vi heller skulle skrifte på senga som oppgave, og det har vi gjort, og sengetøyet ligger i maskina, klart til å bli vasket i morgen. Vi har rydda i noe klær som lå der, og jeg har rydda litt på hylla over senga. Sambo kasta ei bukse også, det var slitt hull i skrittet på den, og den ville aldri bli brukt, selv med lapp (som antakelig ville bli noe ubehagelig slik den måtte blitt plassert). Han har nok arbeidsbukser, og rett og slett, den buksa blir aldri brukt, da er den "clutter", og vi driver jo "decluttering", så, vips borte ble den.

Nå har jeg tatt meg tid til en deilig varm dusj, gått tur, som litt "bless your heart" (egentlig gikk vi bare på butikken altså, men det er 15 minutter hver vei det) Og, jeg skal gjennomføre kveldsrutinene mine nå snart, etter at jeg har lagt inn i nettbanken alle regningene som har kommet de siste dagene.

Egentlig er jeg ganske fornøyd med denne mandagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

NESTEN side 2 igjen...

Jeg må bli flinkere til å oppdatere, til å skrible litt....

Det er tidelig fredags morgen, jeg har kommet på jobb, og skal straks jobbe. Altså, jeg har jo begynt å jobbe da, har vært her et kvarter snart, men altså, snart begynne å bli litt mer effektiv, for det tar litt tid å starte opp kroppen på en fredagsmorgen... Men snart er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

I helga har vi ikke vært flinke FlyBabies, nei, vi sløva nok av etter at vi fant den ringen på torsdag vi.

Lørdag: Nesten ingen ting fornuftig.

Søndag var vi litt flinkere, fikk rydda av spisebordet i løpet av dagen i det minste, så det ble mulig å spise middag der. Fikk vaska et par maskiner med klær, og lagt sammen noe klær.

I dag morges la jeg sammen ei maskin med håndklær som vi vaska i går, og tromla, som har "ettertørket" over stolryggene i natt. Før jeg gikk på jobb. Ja, for siden jeg har en samboer som planlegger å GÅ til jobb, og dessuten er usannsynlig TREIG om morgenen (han sitter jo en liten evighet ved pc'n...) så hadde vi vekking på klokka 6 i dag. Man rekker litt av hvert om man står opp såååå tidelig.

Så egentlig en grei start på dagen så langt, så får vi se. Bildene jeg sendte til fremkalling i går kveld er "i produskjon" nå, ifølge FotoKnutsen, så jeg håper vi får dem i dag, sist vi bestilte fikk vi dem dagen etter. Men mamma opplevde to ganger å vente i et par uker (de rotet bort bestillingen...) Det var en annen plass i landet da, jeg håper dette går. Jeg gleder meg til å få de bildene nemlig, det er tre år gamle bilder der, fra den sommeren jeg ble sammen med min elskede.

Ja, da ligger det jo i sakens natur at jeg ikke har kommet lenger i albumet mitt heller da.... en den sommeren... fordi jeg har ventet på de bildene, som altså var litt borte (digitale bilder og en HD som ikke helt fungerte...) men vi fant dem igjen, så nå skal de fremkalles, og jeg skal kose meg :-)

Ha en fin mandag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Det var kost å finne en hilsen fra deg hos meg.

Så effektiv du har vært på morgenen!

Jeg tok en mye latere variant i dag. Bestemte meg får å møte direkte på et møte - altså ikke dra på jobb først, og etter møtet dro jeg på bytur i regnet. Og etter det har jeg vært her.....

Du har ikke en spiseskje effektivitet til overs, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg har ikke vært så flink de andre dagene denne uka, faktsik ganske lat.

Men, jeg prøver.... me babyskritt.

Nå har jeg forøvrig fått fremkalt de bildene jeg har venta på, så nå skal det bli litt album-lek også. Har lyst til å lage litt "scrapbook", i alle fall pynte sidene litt, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Vi få se.

Og ja, snart helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Har du hatt en bra helg så langt?

Det er koselig å holde på med blider - sette dem inn i album og skrive små merknader, eller lime inn småminner som hører med.

Til høsten skal jeg prøve å være flink igjen, for albumjobbing er for meg en høstaktivitet.

Ha en fortreffelig søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Ja, album er koselige greier, men for meg kan jeg nesten ikke vente til høsten, siden jeg er "tre år bak", så jobber jeg når jeg får lyst, og jeg har lyst NÅ jeg. Har en del å ta igjen...

Koser meg med dem, og har bestemt meg for å prøve meg på scrapbooking. Må ha nytt album uansett, så jeg kjøper ett som egner seg til litt kreativitet, og litt farget fotokartong, saks og lim har jeg fra før, så skal vi se vha det blir til. Ikke noe ekspertgreier, men øve emg litt, se hva jeg får til i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Rise and shine... Er det ikke det FlyLady snakker om med sine morgenrutiner?

Føles ikke slik en mandagsmorgen etter litt for lite søvn... Tungt å komme meg ut av senga, så mørke ringer under øynene at jeg ser ut som om jeg er svartsminka (selv om all sminke altså var fjerna fra ansiktet) og alt tok liksom litt lengre tid enn vanlig i morges...

I det minste hadde jeg ikke disse bråvåkningene midt på natta der jeg trur klokka har ringt, og blitt slått av, da... hadde en del av dem forrige uke...

Jaja, det er slitsomt å skrive dagbok sånn to linjer mellom hver rapport (mens jeg likevel venter på at den skal bli ferdig) så jeg får vel heller finne på noe mer fornuftig.

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj - å våkne midt på natta og tro man har forsovet seg - det er ikke moro! Håper du er ferdig med det nå.

Er nok ikke så avansert i albumet mitt, men det er jo artig å finne flere ting enn bildene - som minner om det som en gang var.

Ønsker deg fortsatt en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malama

Nei, heldigvis har jeg begynt å sove uten å tro jeg har forsovet meg, det gikk over etter et par dager.

Dagene går rasende fort, men det er greit. Vi går mot lysere tider, det blir varmere, det blir lysere, og det er fint. rent bortsett fra den vesle detaljen om at jeg bare har kotrakt ut juli da... Vi får se etterhvert om det blir forlengelse...

Tida går nå bare, dag etter dag, og jeg har det egentlig ganske så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Ordner seg alltid med jobb! Ingen som har blitt gravid ennå? Har samboeren din fått seg noe jobb da?

Var 16 grader her idag, klokka sju! Og meldt 21 grader til resten av dagen. Det er sommertemp det! Herlig:-)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Nei, ingen på jobb som er gravide nå.

Samboeren min har en jobb "deltid ved behov", som det er mulig det kan bli en del jobbing i sommer, jeg vet ikke helt enda, de satte opp vaktlitene i der i dag. Han har ferie uke 30, men hva han jobber ellers har han ikke sagt. I april og mai ble "deltid ved behov" at han jobbet fulltid, men hva det blir i sommer vet jeg ikke. Litt redusert aktivitet der om sommeren.

Vi får se.

Men, livet ordner seg for snille mennesker, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Ja, det ordner seg alltid! Regner med han syns det er godt å ha noe å gjøre om dagene!

Sommervær til dere idag da? Fortsatt over 20 grader i skyggen her, og verandaen er flittig brukt i ettermiddag! Skikkelig herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...