Gå til innhold

Malama sine skriblerier


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Malama

Ja, jeg starter denne dagboka da...

Den er mest til srkiblerier. Til litt tanker, til litt planer, og forhåpentligvis litt hilsener fra andre... om noen finner veien inn hit da.

Dere vet vel hvem jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Ja.

Jeg valgte et nytt navn.

Dette forklarte jeg i min gamle dagbok, men den er jo borte.

Dette har nemlig med mitt ønske om annonymitet å gjøre. Mitt forrige nick er kjent av alle som kjenner meg, fra min mor til min eks. Jeg bruker det så mange steder på nett. Jeg ønsker å kunne skrive på KG uten at alle jeg kjenner vet at det er meg, sånn uten videre. Jeg ønsker på et vis å være meg... men uten at alle vet det.

Dette er noe jeg har tenkt på veldig lenge, og det var ingen lett avgjørelse, men jeg gjennomførte det. Min forrige profil hadde 7463 innlegg, fra 9. oktober 2002 til i går. Nå starter jeg fra bunnen av. Men bare vent, jeg for nok fort nok mange innlegg med denne også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og klem.

Det kan godt hende at klemmer koster lite, men de er byrebare å få!

Du skal se det fort blir mange hilsner her også.

Den type anonymitet man får her gir en mulighet til å vise fram mange sider av seg selv - uten å avsløre seg selv. At den kan være skjør - det vet jeg, så jeg forstår ditt ønske om å gjøre en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Som noen kanskje vet, og resten nå får vite, jeg er en FlyBaby. Dvs, jeg forsøker å bli som Flylady

I dag var oppgaven å vaske dørene på kjøkkenskapene. Det har jeg gjort, både de nede og de oppe når jeg førast var igang. I går vasket vi kjøkkengulvet, det ble så rent og pent så!

Dessuten har vi vært ute og gått, i ca 45 minutter var vi ute (jeg husket nå å poste disse i "bless your heart") men vi gkk altså for å finne en fretex-container. Vi visste det skulle være en der, og det stemte, så da fikk vi levert en pose med klær som vi har tatt ut av klesskapene våre også, vel og merke for et par uke siden, men nå ble det levert, vi måtte bare finne ut hvor det var en slik container.

Så, alt i alt synes jeg vi har vært flinke FlyBabies i dag, jeg og min kjære. Han har tatt oppvasken etter middagen også, mens jeg tok meg en dusj for å få varmen i meg. Jeg er nemlig KALD i dag, fryser. Nå sitter jeg godt oppvarmet fra dusjen med et lite pledd over meg.

Pleddet ja. Min samboer har bedd meg om at når jeg reiser meg fra pulten skal ikke pleddet få havne på gulvet. Nemlig; det hadde det aldri fått gjort hjemme hos min mor. Ikke det at vi lever hjemme hos min mor, men DER er det jo ikke rotetem sa han, så derfor, om jeg holder pleddet borte fra gulvet, så er vi ett steg nærmere å ha det ryddig. Han har jo rett i dette. Jeg hadde aldri gått fra pleddet på gulvet hjemme hos mine foreldre. Jeg går daglig fra pleddet på gulvet ved pc'n min. Det ER rotete, og dessuten blir det støvete, så det skal jeg slutte med. Legge det på stolen min.

Men... jeg kan vel ikke sitte her hele kvelden. Må få unna litt mer rydding, våre 15 minutter i sonen. Eller muligens utenfor sonen, vi forventer besøk i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg kan nok ikke kalle det en ny rutine enda, det er jo første dagen, men alt må begynne en gang, ikke sant?

15 minutter, bare 15 minutter, til å "ta meg av klær" på ettermiddagen. Dvs, legge sammen klær i et kvarter, så putter vi begge våre egene klær inn i skapet når tida er omme. Sambo ryddet og sånn i den samme tiden, vi er ganske finke nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Og, inspirert som han bir, min elskede samboer, så reograniserer han et kjøkkenskap, flytter på hyller inni det, slik at vi får plass til flere ting der. Det er et "roteskap" der det flyter alt fra stearinlys til blomsternæring og oppvaskmaskinpulver. Nå inkluderer han også vaskemiddel (sånn til gulv og sånn) og en blomstervase og en del mer orden enn jeg hadde derinni.... Og min oppgave.... det var bare å finne frem ansiktsmasken som han skal ta på meg etterpå.... så jeg skal bare slappe helt av og skjemmes bort visstnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Nå er jeg egentlig litt forvirra, men jeg trooor at jeg "kjenner" deg...

Ville bare si hei, og lykke til med ny profil og nye skriblerier!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at du flyr videre :)

Jeg har i likhet med deg gått gjennom en prosess for å bli mere anonym her inne, mye av samme årsak som du. Håper du kommer til å trives med ny profil og ny dagbok :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Heisann! og grattis med ny dagbok!

Høres ut som dere begynner å bli flink med husarbeid! Imponert over at du har fått med samboeren din og, min er ikke glad i husarbeid i det hele tatt. Gjør alt kan kan får å utsette det... Ser ikke støv og rot etc. Men, holder bilene rene og i topp stand iallfall da. (han gjør husarbeid da, men da må jeg minne han på det... kjedelig i lengden det og da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ja, min samboer er egentlig flinkere enn meg...

Han reorganiserer (eller organiserer, der var kaos fra før) i skap, han rydder av plasser jeg ikke hadde oppfattet at trengte det (dvs, ikke husket på da jeg laget "jobbeliste" fra jobb) og han tar initiativ til at "nå må vi vel rydde litt"

Jeg har vært heldig med ham...

Vi har ikke bil vi da, og ikke noe gress som skal klippes, snø som skal måkes, så "mannejobber" er det ikke så mange av. Men, jeg er jo oppvokst med at brødbakst og gulvvask, det er mannfolkarbeid (for det er tungt, og da klarte ikke mamma det, revmatiker som hun er). Flink er han i alle fall, min kjære. Han rydder nå også, så jeg bør nok fortsette å hjelpe til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Du har virkelig vært heldig, ja.

Jeg skal prøve å få Halvdelen med på en sånn ryddesjau. Det er jo vår, og da er det hyggeligere å rydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Oi, dagboka di var havnet laaangt nede på siden...

Håper du har ei fin helg, og nyter at du har fri. Tenker på det hver eneste helg jeg nå, at jeg er utrolig fornøyd med at jeg har en jobb der jeg ikke jobber helg. Trives godt med å jobbe 8 - 15.45 jeg. (og til 15.00 i fire sommermnd) Noen fordeler må man vel ha når man jobber i staten!

Det var kanskje i helga du skulle få venninnebesøk? Det er sikkert kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Jepp, denne helga var venninne i Bergen.

Jeg har spist middag ute med venninnegjengen, jeg har vært på revy, jeg har spist middag på Banco Rotto, tex-mex-kveld. Jeg har vært på konsert også, og DER var det lyd der, det var rock av den sorten som bare er HØYT BRÅK!

Men, vi hadde det sosialt, vi skravla en god del (IKKE på konserten da...) og oppdaterte oss litt på hverandres liv.

Og jeg sov til klokka var 11 i dag, knapt utn å våkne en eneste gang i løpet av hee natta. Sambo var våken de siste par timene jeg sov, men han lå stille og prøvde å sove, slik at jeg skulle få sove. Det trengte jeg, og det var deilig.

Så bare har vi en lat søndag sammen, så opptak av "med hjartet på rette staden" etter frokost, og bare sløver. Skal kanskje gå oss en tur, men i hovedsak bare være sammen, for det har vi ikke gjort så mye denne helga.

Ja, vi sitter forran hver vår pc nå, men vi snakker sammen. Dvs, jeg skravler, han svarer litt. Nå gikk han visst for å se litt film da, men bare ca 20 minutter eller noe sånn. Så skal vi lage mat.

Søte snille gutten min, tar øreklokker så jeg skal slippe å høre lydene, dette er ringenes herre nemlig, så der er "orkehyl" og sånn, og han vet at jeg ikke takler de filmene.

Deilig lat søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Oi, side to?

Aktiv gruppe da denne "alfabetdelen" da... ikke så lenge siden jeg skrev...

Nå gleder jeg meg masse til å komme hjem fra jobb, vi har fått brev fra Plan i dag, med tegning fra fadderbarnet vårt :)

Minner oss på at det er på tide å sende henne et nytt brev da, men...

Bare ca 2,5 time igjen av dagen. Vært her siden ti over halv åtte jeg, så halv fire kan jeg gå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei du

Slutten på ei uke, eller begynnelsen på en ny -

Uansett - ville bare ønske deg ei god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Slutten på en uke ja.. snart starten på en ny

Som den FlyBaby jeg er må jeg innrømme at jeg ikke har vært så kjempeflink i det siste.

Men nå er kjøkkenvasken ren og pen, klær til i morgen er funnet frem. Vaskemaskina er fylt, klar til å startes i moegen tidelig. Jeg har begynt å jobbe med å produsere min kontrolljournal, og vi skriver brev til vår fjernadoprterte datter (det påbegynte brevet har jeg i min kontrolljournal slik at jeg kan skrive litt på det på bussen etc)

Målet for neste uke er:

Å fylle ut en del av kontrolljournalen hver dag

Å gjennomføre kveldsrutine hver dag.

Å jobbe i sonen hver dag

Å utføre "missions" i sonen hver dag, dersom de passer oss da

Å bli ferdig med brevet og får sendt det.

Vi får se neste søndag hva jeg/vi har oppnådd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Dagens mission var en sånn der "kaste 27 ting". Det har vi ikke gjort før, men jeg tenkte nå var et fint tidspunkt å prøve.

Vi har et veldig rotete soverom altså, men hvordan klarer vanlige folk å kaste 27 ting fra soverommet sitt? Jeg kom til 17 (inkludert en hel pose full av reklame da, men de talte bare som en ting...) men sambo hadde i mellomtiden kastet minst ti ting på kjøkkenet, så vi kom til det var nok, for ikke å overdrive, slite oss ut, så vi mister motiavsjonen...

Men nå er jeg spent... det var 30 inlegg igjen når jeg begynte på dette... hvor mange er det igjen nå? Til nr 1.000.000 altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ville bare legge igjen en liten hilsen her etter ån ha sniklest dagboken din. Dere virker jo veldig flinke :-) Stå på!! Denne Flylady greia virker jo litt spennede da, tror jeg skal snuse litt på den nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...