Gå til innhold

Malama sine skriblerier


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Malama

Å fylle ut en del av kontrolljournalen hver dag

Å gjennomføre kveldsrutine hver dag.

Å jobbe i sonen hver dag

Å utføre "missions" i sonen hver dag, dersom de passer oss da

Å bli ferdig med brevet og får sendt det.

Jeg fylte ut to punkter i kontrolljournalen i går, men har ikke fylt ut noen enda i dag.

Kveldsrutinen ble bare delvis gjennomført i går, fordi jeg bløe sittende for lenge emd det brevet, og vips skulle legge meg, og oppdaget at oppvasken sto med oppvaks i seg, og da ble ikke kjøkkenvasken vasket, rett og slett, dessverre. Skal etter planen ta den i dag.

I sonen har vi jobbet både i går, da vi skiftet på senga, og kastet søppel, og i dag da vi ryddet og kastet og reorganiserte litt.

Gårsdagens mission var å kaste, vi klarte ikke 27 fra soverommet, men 17. g OVER ti fra kjøkkenet samtidig, så det fikk være godt nok.

Brevet til vår fjernadoterte datter ble sendt i dag, så det klarte vi i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Kveldsrutinen tok vi i går også, men det kvarteret var det dårligere med. Sambo ba meg ta tv-tittinga først, så skulle vi ta de 15 minuttene etterpå. Men jeg så tv til godt over ni, så tok vi kveldsrutinen og krabba til sengs.

I dag skal vi ta 15 minutter, eller muligens en halvtime, slik at vi får litt mer orden på soverommet.

Når det gjelder kontrolljournalen så går det sakte fremover. Jeg er ikke mentalt kommet til alle disse punktene enda, derfor er det vanskelig å fylle dem ut. Jeg har en del for basiv week plan, men jeg har ikke utarbeidet en basic week plan. Jeg pritet ut (etter å ha tilpasset det A5 sider da) den detaljerte rengjøringslista for alle sonene, men jeg må tilpasse den vårt liv litt etterhvert. Men vi har ikke kommet til detaljert rengjøring enda, vi driver decluttering vi, og det kommer vi til å gjøre i en måned eller to til, lengre på soverommet. Men jeg liker det å ha den permen i alle fall.

Jaja, snart tid for dagens innsats. Vel, ikke før om en halvtime faktsik, fordi sambo følger, på nettet da, en treningskamp som Brann spiller, så vi tar det etter at den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Dere står på ser jeg! Imponert over at dere klarte å kaste 17 ting eller hva det var fra soverommet. Jeg er utrolig lite flink til å kaste... Er vel bare å skjerpe seg. Motivasjonen er at vi en dag skal flytte herfra. Og jeg orker ikke å bære mer enn nødvendig når vi skal flytte. Så da er det mye som skal ut før den tid iallfall! Lurer på om jeg skal sende noen esker til loppemarked kanskje, har masse glass og krus etc som jeg har 2 - 4 stk av. Blir jo aldri brukt. Men for fine til å kastes og...

Ellers da? Går det bra på jobb? Får du forlenget kontrakten? Har samboeren din fått seg jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vel, det var småting vi kasta da, og det var søppel, bare så det er klart.

Og jeg har også som et endelig mål at vi skal flytte herfra, og da skal jeg bare flytte med meg de tinga jeg vil ha der vi skal bo, alt søplet skal kastes før den tid. Vi flyttet med oss mye søppel hit....

Min samboer sender søknader, men har enda ikke fått jobb. Jeg har kontrakt ut juli, og forventer ingen avklaring om forlengelse før.. vel tidligst i mai.

Klokka er ikke mer enn litt over ni, men jeg er trøtt. Vurderer seriøst å bare gjennomføre kveldsrutinen min og krabbe til sengs. Da våkner jeg nok tidelig, men på den måten kan jeg komme meg på jobb før, og dermed komme meg HJEM fr, hvilket alltid frister på en fredag. Jeg har jo plusstid, men kan ikke bruke den nå, da jeg skal avspassere en del i forbindelse med påska, alle de tre dagene etter palmehelga, og muligens hele eller deler av tirsdagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Skal du ut å reise i påska? Hjem til foreldrene dine?

Samboeren din må være lei av å gå hjemme nå, har han vært å mast på alle vikarbyråene etc? Syns arb.markedet har løsnet litt her nå. Altså, ikke lett å få relevant/godt betalt jobb, men lettere å få vikariat/midlertidige jobber iallfall, og de fører jo ofte til faste jobber etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ja, han er lei av å gå hjemme, og han registrerer seg hos vikarbyråer, og søker også på midelrtidige stillinger, men han er ikke så flink til å MASE på vikarbyråer etc, og han liker ikke at jeg maser på ham heller... Vi tar det som det kommer, han får vel snart NOE håper jeg.

Og jepp, påska skal vi tilbringe hos min familie. En dag eller to hos hans slekt i området da antakelig. Og muligens siste påskedag i Trondheim, pga serieåpning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Trodde du hadde sletta dagboka di jeg, men den lå på side 2 igjen! Må skrive nesten hver dag for å ikke forsvinne fra side 1 når du hører til denne gruppa...

Min erfaring er iallfall at når man maser på vikarbyråene, da har de alltid en jobb til deg! De har nesten aldri tatt kontakt med meg sånn uten videre, men de gangene jeg har ringt og spurt om de virkelig ikke har NOE jeg kan gjøre, så har jeg fått jobb alle gangene!

Har dere vært i Trondheim på kamp før? Sikkert vært mer på Lerkendal dere, enn jeg som er fra byen... Tror jeg har vært på Lerkendal kanskje 3 ganger jeg... Er ikke så veldig fotballinteresert, isåfall er det bedre å se på kampen på tv, for da kan jeg strikke el.l. samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg har vært i Trondheim EN gang i mitt liv, det er vel nærmere ti år siden, og jeg var slett ikke i nærheten av Lerkendal. Mulig min samboer har vært der flere ganger...

Så var det målene for uka som gikk da:

Å fylle ut en del av kontrolljournalen hver dag  

Å gjennomføre kveldsrutine hver dag.  

Å jobbe i sonen hver dag  

Å utføre "missions" i sonen hver dag, dersom de passer oss da  

Å bli ferdig med brevet og får sendt det.

Kontrolljournalen ble fylt med to punkter, pluss en utskrevet "detalid cleaning list", men den er ikke helt tilpasset oss, så den må jobbes med. Svar: Ikke helt oppnådd det punktet nei.

Kveldsrutinene, de gjennomførte vi NESTEN hver kveld i alle fall, men ikke helt der heller nei.

Og sonen? Ikke hver dag, soverommet er en utrulig kjedelig sone. Det er nok å ta av der inne altså, men liksom umulig å komme igang med noe, og det vil ta mer enn et kvarter m vi starter på noe. Også er der kaldt.

Missions utførte vi dersom de passet oss, så der var vi ganske flinke.

Og brevet, det ble som nevnt sendt for flere dager siden.

Målene for denne uka blir da:

Mission, om de passer

Kvarter i sonen

Kveldsrutiner

Påskekorta

Og å fylle ut mer i kontrolljournalen.

Og kanskje å klare å holde denne boka på side 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hjelpe til med å holde boka på side en jeg da. (selv om den ikke var så veldig langt nede enda)

Må bare fortelle at jeg blir glad hver gang jeg ser det nye brukernavnet ditt. Minner meg om yndlingsscenen min fra Muppet show. :D Godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Hmm, det sier meg ingen ting, jeg har ikke noe særlige minner om muppet show (annet enn at jeg visstnok likte miss piggy godt) og dette nicket er det min samboer som fant til meg, det er Hawaiisi for det engelske ordet "care", visstnok, og han syntes det passet på meg, fordi jeg er så omsorgsfull...

Men, boken på side 1, det liker jeg, og sprer jg gelde ved min eksistesn, ja så liker jg det også :)

Straks middag! DET liker jeg definitivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du inspirerer meg til å rydde også. Setter stor pris på det. :D

Hvis du trykker på hjemmeside knappen i profilen min og trykker på video linken der ser du hva jeg mener :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Så sitter jeg her en tirsdagskveld. Snart tid for å se tv, og jeg lager ostesmørbrød i ovnen til kveldsmat.

De 15 minuttene har vi fått unna i dag, men det ser litt dprlig ut for deler av kveldsrutinen, om jeg ikke gjør det med en gang, men nå er jo maten klar (det er oppvasken jeg tenekr på, å vasek vasken, for den er det vann i enda, vet ikke om det betyr at min kjære ikke er ferdig med oppvasken enda... Får vel spørre ham om det, så rekker jeg ta den rutinen i reklamepausen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Løfte opp fra nederst på siden!

Hvordan står det til? Klar for påskeferie? Sitter på jobb og surmuler i finværet jeg, alle kommer innom og ønsker god påske. "Alle" skal ha fri neste uke, mens jeg skal jobbe. Har valgt det selv da, men kjedelig akkurat idag når alle er i så godt humør for at de skal ha ferie...

Du får ha ei super påske hos familien din, regner med det blir koselig å treffe de igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

NÅ HAR JEG PÅSKEFERIE!

Jeg har kommet hjem, jeg har ferie. Jeg kommer ikke på jobb igjen før et stykke utpå dagen tirsdag 13. april, nå er det FERIE!

Og det er deilig :) Dette er vel det lengste sammenhengende fri jeg har hatt siden sist påske... og jeg skal nyte det :)

Vi drar i morgen eller søndag, jeg gleder meg!

God påske til alle som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Malama

Ferien var fin den. Mange fridager.

Ikke en meer på ski da, men det får vi ta igjen et annet år. Truffet masse slekt, og slappet en del av. Koblet ut, og fikk sove litt lenger enn klokka 8. Jeg har jo vært plaget med at jeg også i helgene våkner før klokka er 8, og ikke får sove mer. Det gikk over i løpet av noen helt få feriedager.

Så fikk vi oss en tur til Trondheim da. Serieåpning. Ja, iiiiiiskaldt å travei byen der, og iiiiiiiiskaldt å stå på tribuna, så forfrosset at jeg hadde litt problemer utover natta, men i bussen ble vi etterhvert lettkokt, så da fikk jeg varmen i meg i alle fall. Bussturen hjem tok jo "bare" 14 timer, og vi fikk ikke starta rett etter kampen slik planen var, så jeg var hjemme sånn ca halv tre i går jeg. Derfor ble det ikke jobb før i dag.

Og nå er vi tilbake, og det er tid for FlyBaby-oppgaver igjen (jeg burde snart bli en FlyLady, ikke en baby?) Vel, vi har vaska trappa i dag, i fellesoppgangen. Og støvsuga matta på badet, en kamp var det, og jeg fikk ut masser av hår fra den gitt. Hvordan klarer det å samle seg så mye hår DER? Dette er matta på DO, jeg grer da ikke håret DER. Nemlig. Men det hjalp, nå ser den ny og ren ut igjen. Og en liten innsats andre steder har det også blitt, noe oppvask, og klesvask. Jeg skal gjennomføre min kveldsrutine før jeg tar kvelden. Det skal bli orden etterhvert, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Store av kveldsrutinen ble i alle fall gjennomført, jeg glemte bare å legge frem klær til i dag.

Passet utmerket med det at jeg forsov meg i dag, ikke sant? Jeg vokna en halv time før klokka og lurte på om jeg bare skulle stå opp, men orka ikke helt, så jeg venta litt, og vips så var den halvtimen over, og sambo stoppa klokkeradioen, og jeg sovna visst til igjen jeg...

Nettopp av den grunn har han en back-up-vekking da ti minuter senere, og DEN våknet jeg i det minste av, og da måtte jeg jo opp. ti minutter etter tiden, jeg som skulle komme tidelig og gå sent for å få jobbet opp minustiden min, og dessuten har myyye å gjøre... Jaja, han bestemte seg, frivillig, for å stå opp sammen med meg, og da bestemte jeg at han kunne lage frokost og lunsj til meg mens jeg var på badet. Vips så var jeg ferig 5-10 minutter FØR vanlig, enda jeg sto opp ti minutter ETTER. Dette skal han få lov til å gjøre flere dager... (Bare at det gidder han vel ikke da... Jeg har bedt om at vi skal stille vekkinga mi 30 minutter tideligere fra i morgen av og frem til jeg har kommeg meg på pluss igjen, fordi jeg ikke liker å ha minustid, og vet at det er lettere å jobbe ekstra om morgenen.

Vel, så kom jeg på jobb da, og hadde mye å gjøre. så hvorfor sitter jeg her? Jo, fordi: Økonomissystemet fungerer ikke. Det jeg har gjort så langt i dag er å sende neon mailer til min samboer, planlegge handleliste (vi har lite mat i huset, må handle hver dag, og dessuten planlegger de visst å streike? Derfor skal vi handle litt så vi har ting i fryseren, enklere og rimeligere enn å handle hver dag, og dessuten litt praktisk dersom alle andre får panikk og hamstrer, slik at hyllene blir tomme..) lese avisene, skravel med kolleger.. jo, jeg fant frem to bilag også, det vr alt jeg kunne gjøre uten systemet i dag.... Så da sitter jeg her da. LITT sløving er greit altså, men nå er det ca 1 time og 45 minutter siden jeg kom, og jeg har ikke fått gjort NOE. Og det er jo mye som SKAL gjøres.... Begynner å bli en anelse kjedelig kan man si... Så da sitter jeg her da...

Ha en fin dag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - nå måtte jeg lete etter deg på side to igjen. Jeg får hale deg fram på side en igjen.

Regner med at det ble slutt på sløvinga etterhvert. Håper du har hatt en passe begivenhetsrik helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...