Gå til innhold

Tomhet etter voldtekt

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym2233
Skrevet

Oooh...dette var veldig vondt å lese.

Husk at det ikke er din skyld for det som skjedde!

Sender deg en varm klem!!

Skrevet

Jeg skal ned til livskrisehjelpen nå, og de vil nok hjelpe meg med anmeldelse. Angsten tar knekken på meg, skjønner ikke hvordan jeg skal greie dette. Har så lyst å skifte mening, ikke gjøre noe, bare glemme det. Men føler ikke jeg har noe valg. Skjelver bare. Er så redd for å ikke bli trodd, bli møtt med tvil, vet ikke hva jeg skal gjøre da. Men må gjøre meg klar nå, takk for fine ord.

Skrevet

Hvordan har natten vært ts? Tenkte på deg da jeg sto opp i dag. Du er nok i mange sine tanker nå.

Klem :)

Jeg sovnet klokken 6, og sov til 9. Mye angst og grubling. Tusen takk for at du tenkte på meg!

Skrevet

Off dette var virkelig fæl lesing! Vil bare si at det var utrolig tøft gjort av deg å anmelde, TS, og jeg tror det er det eneste riktige! Det er nok veldig vanskelig nå, men jeg tror at du heller ville angret senere, hvis du ikke gjorde det. Jeg kan ikke annet enn å gi deg en stooor :hug: og si at selv om det er utrolig vanskelig akkurat nå, så tror jeg at tiden leger alle sår. Og vi er alle her for deg! :hug: :hug: :hug:

Skrevet

Jeg skal ned til livskrisehjelpen nå, og de vil nok hjelpe meg med anmeldelse. Angsten tar knekken på meg, skjønner ikke hvordan jeg skal greie dette. Har så lyst å skifte mening, ikke gjøre noe, bare glemme det. Men føler ikke jeg har noe valg. Skjelver bare. Er så redd for å ikke bli trodd, bli møtt med tvil, vet ikke hva jeg skal gjøre da. Men må gjøre meg klar nå, takk for fine ord.

Jeg tror at hvis du ikke gjør noe, så vil angsten fortsette å knekke deg igjen og igjen. Hvis du klarer å anmelde, klarer å fortelle dette til noen, så vil du komme ut på andre siden av dette mye sterkere.

Det finnes ikke tvil. Du ble voldtatt, utnyttet i en hjelpeløs tilstand, og det er straffbart. Du har sikret bevis og DNA, du har gjort det du må gjøre for at gjerningsmannen skal bli tatt og få den straffen han fortjener.

Nå skal du ta fatt på veien tilbake. Det er en lang og tung vei, men jo lengre du går, jo sterkere og mer utholdende blir du. Omgi deg med venner og familie som vil deg vel i denne tiden. Fokuser på at livet ditt vil gå videre, med akkurat lik verdi og med hodet like høyt hevet som før.

Tenker på deg, TS. Du har allerede bevist at du er tøff som faen ved å opprette denne tråden og fortelle om det som skjedde. Fortsett sånn. Krev din plass i verden, og krev rettferdighet! :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Ikke vær så redd for å ikke bli trodd. Det sitter en hel gjeng ukjente her. Og vi tror deg!

Vi tror på deg og heier på deg :)

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det kan hende noen ikke tror på deg, TS. Det kan hende du føler at du ikke blir trodd fordi politiet bl.a. er nødt til å stille kritiske spørsmål til din historie som ledd i etterforskningen. Det er slik systemet er.

Forbered deg mentalt på det :klem:

Skrevet

Dette var forferdelig trist å lese! Sitter her med tårer i øynene, og ønsker jeg bare kunne stilt opp med en god trygg klem og gitt deg litt trygghet! Er så forferdelig at slikt skjer, og den skamfølelsen jeg vet du kjenner nå er dessverre noe veldig mange får etter at slikt skjer. En forferdelig vond følelse, som jeg ikke tror man kan forstå med mindre man opplever den. Håper du har trygghet rundt deg, familie og venner, og at du føler deg trygg og ivaretatt. Uansett om du velger å snakke om dette, eller ikke. Hør på de andre, og ikke på noen måte føl noen skyld. Det er ALDRI offferet sin skyld. Ikke engang hvis du frivillig ble med han innpå et rom. Å utnytte en godt påvirket kvinne/mann for sex, er voldtekt. Jeg forstår godt hvorfor du føler skyld. Etterpå plager man seg selv med tanker om at "jeg burde ikke drukket så mye", "jeg burde ikke blitt med fremmede hjem" og liknende. Dette er noe du ikke kan noe for, og noe som er gjort mot deg. Vær snill mot deg selv. Kjenn på følelsen av at dette var vondt og feil , ikke føl skyld for det. Du har all rett til å kjenne på de følelsene, hvor ekkelt det var og forferdelig hele hendelsen var. UTEN å lage unnskyldninger om at "det var jo min feil".

:hug:

Syntes du har vært veldig sterk og flink tross situasjonen din. :klappe: Det er viktig å anmelde, og ta dette på alvor! Om ikke annet for deg selv og psyken. Lykke til, håper du får tatt den jævelen.

Anonym poster: aa4c290cce350d1fe2b84803a8b23848

Gjest Animula
Skrevet

Jeg beklager hvis jeg skrev om anmeldelse etter at du hadde bestemt deg. Hvis du nå har anmeldt forholdet så støtter jeg deg 110 prosent! Jeg ville bare understreke at det var helt opp til deg selv. Anmeldelse kan gi deg selvrespekt på lang sikt uavhengig av hvordan saken går. Det er nok svært tøft midt opp i hvordan du har det nå, men det kan bidra til å bygge deg selv opp igjen senere.

Jeg håper du får god oppfølging!

:klem:

Skrevet

Vil bare sende deg en klem :klem:

Du blir trodd, stol på det!

Gjest brutal mann
Skrevet

Ta ut ting her når du føler for det. Sympatien er der sammen med at en er fly forbannet på vegne av.

Skrevet

Føler utrolig med deg Delusion og kan fortelle at jeg vet hvordan du føler deg nå. Har selv vært offer for voldtekt, men kommet meg ganske greit igjennom det. Hvis du vil prate kan du alltids sende meg en PM.

Lykke til med anmeldelsen og ta godt vare på deg selv!

• Liker 1
Skrevet

Tenker på deg. Håper du holder deg sterk :)

Skrevet

Jeg tenker også på deg, masse. Klem.

Anonym poster: 0ca8a94746663ff1d837d5709fa9fafc

Skrevet

Hei. Vil bare gi min støtte og dele min erfaring. Skal forsøke å gjøre det kort. Har selv blitt voldtatt og i likhet med deg ville jeg bare glemme. Skammen, skyldfølelsen, angsten, jeg orket ikke å leve med det. I motsetning til deg var jeg så redd at jeg ikke klarte å anmelde. Jeg fortalte ikke en sjel hva som hadde skjedd. Etter en stund klarte jeg å fortrenge det hele og jeg klarte med bra... men etter et par år ble jeg hentet inn av fortiden. En fremmed manns parfymen som var lik gjerningsmannens ga meg panikkanfall og flashbacks. Ble diagnostisert ptsd og sliter nå mer enn før. Jeg skulle ønske jeg var så sterk som deg, at jeg anmeldte og søkte hjelp. Det er ikke noe jeg angrer mer på enn akkurat det.

Jeg håper du benytter deg av den hjelpen du får. Det virker som du er på rett vei. Minnene vil nok aldri bli borte, men de altfor vonde følelsene kan. Vit at dette ikke var din feil. Vit at du har familie, venner og totalt fremmede her inne som støtter og føler med deg.

Anonym poster: a69c2e76e3ed23f746cb91e143dd891a

Skrevet

Uff TS. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er så utrolig vondt å høre slikt. Så forferdelig at du måtte oppleve noe slikt!! Stor klem til deg :hug:

Skrevet

Stor klem til deg TS! Syns du kan være stolt av hvordan du har håndtert dette, ikke ha skyldfølelse! Dette var ikke din feil og du er kjempeflink og sterk som lot deg undersøke og som turte å si ifra!

Klem til deg :)

Skrevet (endret)

Hei alle sammen. Tusen takk for støtten, dere er veldig gode.

På mandag var jeg hos politiet, som dere vet, og anmeldte. Satt i to timer hos hun som blir hovedetterforskeren, og svarte så godt jeg kunne på spørsmål. Det var jo litt vanskelig, iom det var mye jeg rett og slett ikke husket. Hun ville jeg skulle prøve å huske hvordan rommet så ut, der hvor det skjedde. Men det eneste jeg husker fra der, er meg selv og han (på et tidspunkt ser jeg hendelsen som om jeg står ved siden av sengen. Ut av kroppen, veldig spesielt).

Så tok de også bilde av et 3cm langt skrapsår jeg har rett under høyre bryst.

Dagen etter, tirsdag, så drog både han som var med på nach, og han som jeg ringte etter hendelsen og som hentet meg, ned til vitneavhør. De fikk hver sin mannlige etterforsker, som tydelig også er satt på saken.

Jeg selv drog til hun som blir advokaten min, og fortalte alt, og lyttet til alt hun fortalte meg. Hun sa blant annet at jeg hadde gode sjanser for at politiet ville finne fyren, og ta ham. Vi har en god del spor å gå etter. Det gjorde utrolig godt å høre!

I tillegg har kameraten min som var med på nachet, gått sammen med en annen og funnet igjen huset, tatt bilde, notert adresse og gitt alt til politiet.

Advokaten min har prøvd å ringe politiet siden tirsdag, for å høre hvordan saken går og hvordan de neste dagene blir - men har ikke fått tak i dem enda. Hun skulle ringe i dag morges også, og ringer meg i lunsjtider for å si hva som ble sagt.

Etter jeg hadde besøkt advokaten min på tirsdag, hadde jeg time hos livskrisehjelpen for samtale. Dette var første gang jeg snakket om følelsene mine rundt det hele - nå har jeg fortalt historien min om igjen og om igjen flere ganger på kort tid, uten å få lov å fortelle om hvordan jeg føler rundt det. Så det gjorde godt, vi pratet i 1 time, og jeg fikk time igjen neste uke.

I går var jeg sliten, våknet irritabel og fortvilet. Hadde de samme sliten-symptomene i hele kroppen som når jeg ligger med kraftig influensa. Var trykk mot hodet, og muskeler som bare verket fortvilet etter å få hvile. Jeg gråt og gråt i flere omganger i går, holdt på å sovne hele tiden, og lå egentlig bare i sengen. La meg i halv 9 tiden, og våknet kl 6 i dag. Søvnen er fremdeles merkelig, jeg sover UTROLIG lett, våkner hele tiden, og drømmer konstant.

Tror at dagen i dag blir bedre enn i går, det føles iallefall slik nå - så vi får se. Men det var iallefall oppdateringen fra meg, om hva som har skjedd de siste dagene. Nå skal jeg hvile, kroppen er fremdeles jævlig trøtt og lei.

Takk for fine ord, iallefall!

Edit: slettet informasjon som kan gjenkjennes.

Endret av Delusion
  • Liker 1
Skrevet

Nå begynner de tunge følelsene å komme. Hater at en ny dag har startet. Er så mange timer til jeg kan legge meg igjen, forstår ikke hvordan jeg kan våkne og komme meg gjennom dagen. Kroppen vil bare legge seg i dvale, hater å være våken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...