Gå til innhold

Flytter du ut av Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tipper du feil.

Jeg er ikke ensom eller bitter. Jeg bor på bondelandet i dag, og det er jeg glad for. Siste adr. jeg hadde i Oslo var på Uranienborg. Før det St.Hanshaugen, så Karlsrud, og Furuset som barn.

Oslo er en by du kan få billig av meg.

For tiden er jeg bare sykmeldt, og lar frustrasjonen gå ut over multikultiene her.

Da foreslår jeg at du bruker energien din mer konstruktivt for å bli frisk, og ikke være sint på folk som liker Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Misteltein

Nei, jeg bare tipper.

Men jeg trives veldig godt i Oslo som 21 år gammel jente. Mange venner fra ulike nasjonaliteter, som gjør livet mitt friskt! :) Ikke kun det kjedelig norske. ;)

Anonym poster: aadf7e9ec3ebd5c493d76d1d2c579501

Og jeg trives ikke i Oslo som 23 år gammel jente.

Jeg er (dessverre) fortsatt boende her, men på vei ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg vet dette vil kunne komme som en overraskelse på mange:

Men det finnes andre steder å bo i Norge - enn Oslo.

Kommer det som en overraskelse på noen!?

Imidlertid er det ingen andre steder jeg kunne tenke meg å bo ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette vil kunne komme som en overraskelse på mange:

Men det finnes andre steder å bo i Norge - enn Oslo.

Selvsagt er det det. Men det vil kanskje komme som en overraskelse på deg at mange faktisk liker Oslo og har tilhørligheten sin der, og ikke ønsker å bo andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Selvsagt er det det. Men det vil kanskje komme som en overraskelse på deg at mange faktisk liker Oslo og har tilhørligheten sin der, og ikke ønsker å bo andre steder.

Jeg har ikke engang vokst opp i Oslo, men kunne allikevel ikke tenke meg å flytte.

Tenke seg til å være oppvokst på bygda, men allikvel foretrekke Oslo.

Det kommer sikkert som en overraskelse på mange (i akkurat denne tråden) :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang vokst opp i Oslo, men kunne allikevel ikke tenke meg å flytte.

Tenke seg til å være oppvokst på bygda, men allikvel foretrekke Oslo.

Det kommer sikkert som en overraskelse på mange (i akkurat denne tråden) :gjeiper:

Jeg er heller ikke oppvokst i Oslo, men har bodd der størsteparten av livet mitt og føler jeg har mest tilhørlighet der. Jeg er vokst opp på mindre steder og vet av erfaring at det ikke nødvendigvis er så fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det finnes så mange fordommer mot Oslo, som er litt mer enn Grünerløkka, St. hanshaugen, Majorstuen og de andre "in" stedene. At det er upassende for oppvekst og barnefamilier er bare tull, det er mange steder utenfor sentrum som er mer "Grønne" og som passer barnefamilier bedre. De fleste flytter nok fra Oslo på grunn av prisnivå, ikke fordi det er så "forferdelig" der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det finnes så mange fordommer mot Oslo, som er litt mer enn Grünerløkka, St. hanshaugen, Majorstuen og de andre "in" stedene. At det er upassende for oppvekst og barnefamilier er bare tull, det er mange steder utenfor sentrum som er mer "Grønne" og som passer barnefamilier bedre. De fleste flytter nok fra Oslo på grunn av prisnivå, ikke fordi det er så "forferdelig" der.

Ja..det er så grønt og fint på Holmlia og Mortensrud..For ikke å snakke om Tveita! Ja, så grønt og vakkert...Eller mener du Groruddalen? Grønt der ja.

Eller tenker du på Holmenkollen? Tåsen? Grefsen? For de som har 9 millioner å bruke på et rekkehus.

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det finnes så mange fordommer mot Oslo, som er litt mer enn Grünerløkka, St. hanshaugen, Majorstuen og de andre "in" stedene. At det er upassende for oppvekst og barnefamilier er bare tull, det er mange steder utenfor sentrum som er mer "Grønne" og som passer barnefamilier bedre. De fleste flytter nok fra Oslo på grunn av prisnivå, ikke fordi det er så "forferdelig" der.

Jeg bodde på Furuset fra 1978 til 1981. I etasjen under oss hadde vi en kriminell som alltid gikk med avsaget hagle under frakken. Politiet var der flere ganger i uka. Da jeg bodde på Karlsrud fra år 2000 og utover, var det flere av B-gjengen som holdt til i nærheten. De pleide å vifte med pistoler av og til for å tøffe seg.

På St.Hanshaugen og Uranienborg hadde jeg kriminelle som nærmeste naboer. Narkopushere og biltyver. Veldig hyggelige, men hyperkriminelle.

Jeg har hatt innbrudd i kjellerbod, blitt ranet, frastjålet to sykler og en motorsykkel i Oslo.

Den byen holder jeg meg langt unna.

De årene jeg har bodd på landet har jeg aldri vært ute for noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..det er så grønt og fint på Holmlia og Mortensrud..For ikke å snakke om Tveita! Ja, så grønt og vakkert...Eller mener du Groruddalen? Grønt der ja.

Eller tenker du på Holmenkollen? Tåsen? Grefsen? For de som har 9 millioner å bruke på et rekkehus.

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

Stedene du nevner er jo forholdsvis grønne. For ikke å snakke om Opsahl. Lambertseter eller Ammerud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det det. Men det vil kanskje komme som en overraskelse på deg at mange faktisk liker Oslo og har tilhørligheten sin der, og ikke ønsker å bo andre steder.

Joda, det forstår jeg - men når 630 000 mennesker synes det er kos å bo i Oslo - blir boligprisene fort deretter.

Men det blir spennende å se hvordan boligbyggingen blir fremover.

Om det blir mer bygging på Oslos beste vestkant - eller om de fortsetter å tette igjen Østkanten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste at Oslo er den byen som vokster fortest (prosentvis) i hele Europa.

Alt sammen pga innvandring, etniske nordmenn flytter ut av Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ja. Somaliere i Oslo som alle støtter Al-Shabab. Mangfoldet du savner på landet vet du.

At de støtter gerilja i hjemlandet har vel ikke så mye å si for hvordan det er for meg å bo i Oslo.

Merkelig argumentasjon du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Jeg bodde på Furuset fra 1978 til 1981. I etasjen under oss hadde vi en kriminell som alltid gikk med avsaget hagle under frakken. Politiet var der flere ganger i uka. Da jeg bodde på Karlsrud fra år 2000 og utover, var det flere av B-gjengen som holdt til i nærheten. De pleide å vifte med pistoler av og til for å tøffe seg.

På St.Hanshaugen og Uranienborg hadde jeg kriminelle som nærmeste naboer. Narkopushere og biltyver. Veldig hyggelige, men hyperkriminelle.

Jeg har hatt innbrudd i kjellerbod, blitt ranet, frastjålet to sykler og en motorsykkel i Oslo.

Den byen holder jeg meg langt unna.

De årene jeg har bodd på landet har jeg aldri vært ute for noe som helst.

Det eneste jeg har opplevd av ubehageligheter i Oslo, var en drosjesjåfør som skrek etter meg en gang.

Her har både jeg og samboeren min fått frastjålet syklene våre, samt et utebord av alle ting. Og naboen hadde innbrudd ganske nylig. Hverken dine eller mine opplevelser kan si særlig mye om hvor det er best å bo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

I Oslo har jeg opplevd (fra jeg var 13-18):

1. Å bli forfulgt av eldre menn også har befølt oss

2. To voldtektsforsøk

3. Ved å ta bussen etter 22 om kvelden så har jeg fått invitasjoner til fester, og trekanter fra mannfolk som jeg ikke kjenner

4. Ett tilfelle med neseblod fordi jeg ba en, av de som befølte meg, om å dra til helvete.

5. Opplevd å bli plystra på, og forsøkt dratt inn i biler til ukjente menn.

Endret av Misteltein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har opplevd av ubehageligheter i Oslo, var en drosjesjåfør som skrek etter meg en gang.

Her har både jeg og samboeren min fått frastjålet syklene våre, samt et utebord av alle ting. Og naboen hadde innbrudd ganske nylig. Hverken dine eller mine opplevelser kan si særlig mye om hvor det er best å bo..

Ikke din og min historie alene nei. Men, når det er regelen mer enn unntaket at folk blir ofre for kriminalitet i Oslo, bør det ringe en bjelle. For da har du et mønster. BTW, broren min ble ranet på vei til jobb for et år siden. Nokas/Loomis-bygget i Urtegata. To pakistanere med skytevåpen, en Glock i følge min bror ( han er våpenkyndig ).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke din og min historie alene nei. Men, når det er regelen mer enn unntaket at folk blir ofre for kriminalitet i Oslo, bør det ringe en bjelle. For da har du et mønster. BTW, broren min ble ranet på vei til jobb for et år siden. Nokas/Loomis-bygget i Urtegata. To pakistanere med skytevåpen, en Glock i følge min bror ( han er våpenkyndig ).

Terror handler jo i stor grad om hvem som har definisjonsmakten. De fleste somaliere jeg kjenner sombi det hele tatt har en sterk mening om al shabab ser på det, fra slik det var før, en frigjøringsbevegelse.

Og du må gjerne vise meg en link på at et FLERTALL i Oslo har opplevd kriminalitet og frykter dette til daglig.

Anonym poster: 9aa15e1768c27535fdef516fb78d1e88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...