Gå til innhold

Flytter du ut av Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8/10 som er på visning i Follo - og asker og bærum, er osloboere. Netto utflytning av etniske nordmenn fra Oslo var i 2011, 677 personer. Alle i min vennekrets (30 something, noen yngre) ønsker å etablere seg utenfor byen av minst en av to årasker;

1. Det er for dyrt i Oslo. Man får ikke mye for pengene. En 3-roms koster 3 millioner, mot 2 millioner 25-30 minutter utenfor byen.

2. Det er utrivelig mange plasser i Oslo, barna eller eventuelle barn blir minoritet i sin egen barnehage/skole.

Synes tallene snakker for seg selv. 677 netto personer er ganske mange på ett år, og at 8/10 som er på visning i follo - og asker og bærum er et ganske høyt tall. Det bor 800 000 i Oslo (metropolitan area) i mens det bor cirka 150 000 i follo og 180 000 i asker og bærum. Totalt cirka 350 000 mennesker. Da burde tallet vært mer 5/10 som leiter utenfor byen er fra Oslo, ikke 8/10.

Hva tenker du selv? Har du innsett at norsk oljeproduksjon er ned 60% siden 2000? Har du innsett at den eneste grunnen til at vi fortsatt soper inn penger på olje er fordi oljeprisen har økt omvendt proporsjonalt med nedgangen i oljeprisen (som var cirka 30 dollar fatet i 2000, og 110 dollar i dag)?

Tenker du at velferdsstaten må kollapse innen 10-20 år? Tenker du at boligprisene er i utakt med lønnsveksten, prisutvikling osv?

Eller tenker du bare business as usual, og at Norge kommer til å vokse inn i himmelen?

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 90-tallet kjøpte mamma leilighet til 2x inntekt. Den samme leiligheten er faktisk til salgs nå og koster 6x inntekt. Hvis i fremtiden en stor del av innbyggerne må bruke en veldig stor del av inntekten sin på bolig, så vil det si at de har mindre penger å bruke på andre ting som frisør, butikker, bil, osv og det vil igjen føre til en nedgang etter folk som jobber med disse tingene. Altså flere arbeidsløse.

Det er negativt for samfunnsøkonomien at folk sitter igjen med lite etter at de har betalt boligutgiftene.

Anonym poster: acfb81203bea30ac87bf546985e14790

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/10 som er på visning i Follo - og asker og bærum, er osloboere. Netto utflytning av etniske nordmenn fra Oslo var i 2011, 677 personer. Alle i min vennekrets (30 something, noen yngre) ønsker å etablere seg utenfor byen av minst en av to årasker;

1. Det er for dyrt i Oslo. Man får ikke mye for pengene. En 3-roms koster 3 millioner, mot 2 millioner 25-30 minutter utenfor byen.

2. Det er utrivelig mange plasser i Oslo, barna eller eventuelle barn blir minoritet i sin egen barnehage/skole.

Synes tallene snakker for seg selv. 677 netto personer er ganske mange på ett år, og at 8/10 som er på visning i follo - og asker og bærum er et ganske høyt tall. Det bor 800 000 i Oslo (metropolitan area) i mens det bor cirka 150 000 i follo og 180 000 i asker og bærum. Totalt cirka 350 000 mennesker. Da burde tallet vært mer 5/10 som leiter utenfor byen er fra Oslo, ikke 8/10.

Hva tenker du selv? Har du innsett at norsk oljeproduksjon er ned 60% siden 2000? Har du innsett at den eneste grunnen til at vi fortsatt soper inn penger på olje er fordi oljeprisen har økt omvendt proporsjonalt med nedgangen i oljeprisen (som var cirka 30 dollar fatet i 2000, og 110 dollar i dag)?

Tenker du at velferdsstaten må kollapse innen 10-20 år? Tenker du at boligprisene er i utakt med lønnsveksten, prisutvikling osv?

Eller tenker du bare business as usual, og at Norge kommer til å vokse inn i himmelen?

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

Jeg flyttet ut av Oslo for 4 år siden, og har ikke angret en dag. Jeg får nesten sjokk når jeg besøker Oslo nå. Bare på fire år har Oslo forandret seg veldig til det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye prisforskjellen øker, jeg kommer aldri til å gå på visning i verken Follo eller Skedsmo. Så sånn er det, vi er alle forskjellige :)

Jeg trives vanvittig godt i Oslo og forstår ikke hvor folk klarer å finne disse negative, utrivelige sidene, men hvis man føler det sånn er det jo supert at de flytter til et sted de trives bedre.

Tillegg: og jeg tror det er revnende likegyldig om jeg bor i Oslo eller Ski hvis velferdsstaten kollapser, og jeg ser heller ikke at jeg har store innvirkningen på oljepengenes rolle i norsk økonomi. Enig i at det er mange svarte skyer på horisonten, men hva innflyttingen til Follo kontra Oslo har med det store bildet å gjøre sliter jeg litt med å se. Om jeg så flytter til Lillestrøm kan boligkollapsen komme uansett og bite meg i rompa, så hovedsaken er og blir at man ikke belåner huset sitt til over pipa.

Endret av Mafalda
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet fra Oslo for litt pver to år siden (og har ikke angret et sekund!). Jeg er overasket når jeg sjekker leiemarkedet i oslo, og ser hvor mye prisene har økt på de to årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

De fleste jeg kjenner som flytter ut gjør det fordi de oppdager at de kan få et helt hus utenfor Oslo, og samtidig bruke omtrent like lang tid fra hjemme til jobb med ekspressbusser fordi kollektivtilbudet i Oslo er sprengt.

Men mange av oss trives fortsatt godt i Oslo, og foreløpig ser jeg ingen grunn til å krisemaksimere gitt. Og som en annen sier, går den norske økonomien til helvete spiller det mindre rolle hvor man bor, med mindre man bor på en selvberget gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg: og jeg tror det er revnende likegyldig om jeg bor i Oslo eller Ski hvis velferdsstaten kollapser, og jeg ser heller ikke at jeg har store innvirkningen på oljepengenes rolle i norsk økonomi. Enig i at det er mange svarte skyer på horisonten, men hva innflyttingen til Follo kontra Oslo har med det store bildet å gjøre sliter jeg litt med å se. Om jeg så flytter til Lillestrøm kan boligkollapsen komme uansett og bite meg i rompa, så hovedsaken er og blir at man ikke belåner huset sitt til over pipa.

Amen.

TS kommer med en merkelig sammensausing av argumenter i sin dissing av Oslo.

Jeg har flyttet fra Oslo, om det er for godt er jeg ikke helt sikker på. Flyttingen har med livssituasjon og karriere å gjøre. Til å begynne med da jeg flyttet nøt jeg stillheten og god plass, og tenkte at jeg ikke kommer til å savne Oslo ett sekund.

Meeeen, når jeg er i Oslo nå, så nyter jeg energien, tempoet, mangfoldet. Det er en tid for alt, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer tilbake en dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ett hus i Rælingen enn ett usselt kott i Oslo, har tenkt å flytte herfra om ikke alt for lenge, trives ikke i det hele tatt.

Anonym poster: bea87dfde460c3c4b03691cfd9911381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ett hus i Rælingen enn ett usselt kott i Oslo, har tenkt å flytte herfra om ikke alt for lenge, trives ikke i det hele tatt.

Anonym poster: bea87dfde460c3c4b03691cfd9911381

Men det er jo ikke alle som trenger å ta det valget ;)

Det finnes mange som heller vil bo i et hus i Oslo enn i et hus i Rælingen, eller i en leilighet på Sandaker enn en leilighet på Sofiemyr. Hvis ikke hadde neppe boligprisene i Oslo vært som de er.

Anonym poster: 9e2808880b4e3e0d93684943eba2be84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg avhenger det av livssituasjon. Er jeg singel og har råd til å bo i Oslo, så vil jeg heller bo i en 2-3 roms i Oslo enn et rekkehus på Rælingen. Hadde jeg hatt familie og barn derimot og økonomien vår tilsa at vi ikke hadde råd til rekkehus/hus i Oslo, så hadde jeg helt klart valgt Rælingen fremfor Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/10 som er på visning i Follo - og asker og bærum, er osloboere. Netto utflytning av etniske nordmenn fra Oslo var i 2011, 677 personer. Alle i min vennekrets (30 something, noen yngre) ønsker å etablere seg utenfor byen av minst en av to årasker;

1. Det er for dyrt i Oslo. Man får ikke mye for pengene. En 3-roms koster 3 millioner, mot 2 millioner 25-30 minutter utenfor byen.

2. Det er utrivelig mange plasser i Oslo, barna eller eventuelle barn blir minoritet i sin egen barnehage/skole.

Synes tallene snakker for seg selv. 677 netto personer er ganske mange på ett år, og at 8/10 som er på visning i follo - og asker og bærum er et ganske høyt tall. Det bor 800 000 i Oslo (metropolitan area) i mens det bor cirka 150 000 i follo og 180 000 i asker og bærum. Totalt cirka 350 000 mennesker. Da burde tallet vært mer 5/10 som leiter utenfor byen er fra Oslo, ikke 8/10.

Hva tenker du selv? Har du innsett at norsk oljeproduksjon er ned 60% siden 2000? Har du innsett at den eneste grunnen til at vi fortsatt soper inn penger på olje er fordi oljeprisen har økt omvendt proporsjonalt med nedgangen i oljeprisen (som var cirka 30 dollar fatet i 2000, og 110 dollar i dag)?

Tenker du at velferdsstaten må kollapse innen 10-20 år? Tenker du at boligprisene er i utakt med lønnsveksten, prisutvikling osv?

Eller tenker du bare business as usual, og at Norge kommer til å vokse inn i himmelen?

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

Den dagen det er slutt på oljen, er vi det nye Hellas. På grunn av tre årsaker.

1. En offentlig sektor som bare vokser og vokser. Det er en nettoøkning på 39 personer hver dag i byråkratiet.

2. Vi har en innvandring som ikke er økonomisk bærekraftig.

3. Vi har en skattepolitikk som sørger for at bedrifter flagger ut av Norge. Formuesskatten er den mest næringsfiendtlige. Når bedrifter betaler mer i formuesskatt enn de har i overskudd, er noe veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på fire som bor i blokk i Oslo og vi har aldri vurdert å flytte ut av byen. Ingen av oss ønsker hus/rekkehus og vi er bare glade for å slippe vedlikehold, plenklipping og snømåking. Jeg må si jeg ikke helt skjønner hvorfor folk tror at de ikke kan bo i leilighet med barn? Det er masse barnefamilier her hvor vi bor og ingen lider noen nød. Leiligheten vår er på 120 kvm Stille og bilfritt er det her også, og ti minutter til sentrum. Nei, vi blir i blokka vår i Oslo!

Anonym poster: 66667e8dd0cd2569eb862a5beb5e7b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor mye prisforskjellen øker, jeg kommer aldri til å gå på visning i verken Follo eller Skedsmo. Så sånn er det, vi er alle forskjellige :)

Jeg trives vanvittig godt i Oslo og forstår ikke hvor folk klarer å finne disse negative, utrivelige sidene, men hvis man føler det sånn er det jo supert at de flytter til et sted de trives bedre.

Tillegg: og jeg tror det er revnende likegyldig om jeg bor i Oslo eller Ski hvis velferdsstaten kollapser, og jeg ser heller ikke at jeg har store innvirkningen på oljepengenes rolle i norsk økonomi. Enig i at det er mange svarte skyer på horisonten, men hva innflyttingen til Follo kontra Oslo har med det store bildet å gjøre sliter jeg litt med å se. Om jeg så flytter til Lillestrøm kan boligkollapsen komme uansett og bite meg i rompa, så hovedsaken er og blir at man ikke belåner huset sitt til over pipa.

Det har LITT å si hvor du bor når velferdsstaten kollapser. Jeg vil mye heller bo et lite rolig sted på landet hvor man har kontakt med naboer, har samhold osv. Hvordan tror du det blir å bo på Tøyen om 10 år med 60% innvandrere og alt har kollapset? Gjenger, voldtekter, bråk, ran, osv. Det er jo såklart du og andre nordmenn som blir ofrene. Innvandrerne rotter seg sammen og har et mye bedre fellesskap enn hva nordmenn klarer og få til. Dessuten er de mer brutale og harde, og det vil gå ut over puslete nordmenn.

Ja, hovedsaken er at man ikke låner over pipa, og dersom svært mange ikke skal låne over pipa, så må de A) kjøpe seg en 30kvm leilighet i Oslo (evnt 60 i grorruddalen, om du ønsker å bo der i fremtiden..)eller B) kjøpe seg en 70-80kvm i Ås, Ski, Vestby til den samme prisen. Handler litt om livskvalitet også. Hvor sunt er det med tjas og mas rundt seg? Forurensing, bråk, støy. Hva med barn? Hvordan er det å vokse opp i grorruddalen som norsk tass? Eller Carl Berner? Hvor leker du? Hva gjør du? Jeg ser daglig BARN med ringer under øynene. Stakkars superstressa barn.

Flott for deg at du ikke har lagt merke til nakolangere, økende mengde tiggere, knivstikkinger, alvorlige voldsepisoder, overfallsvoldtekter, ran, utrivelig stemning i mange områder, og mangel på sosialisering til tross for at man bor rundt masse mennesker. Ingen hilser på naboen, alle bare ser tomt forran seg på trikken..usj, det er så kaldt.

Men det er klart det ikke er SÅ ille enda..poenget er bare at det vil være det om endel år. Og når du har lyst til å selge leiligheten din i panikk om 10 år, fordi du blir plaget av tiggere, lusket på av voldtektsmenn og overfallt og frastjålet lommeboka di osv, så er det ingen som vil kjøpe den av deg. Alle de smarte flyttet vekk fra Oslo for lenge siden. Dere med hodet i sanden ble boende. Dere som ignorerte statistikken, tallene fra politiet. Dere som gikk med hodet i skyene og skylapper forran øynene i deres valfart ned mot kule grünerløkka.

Lykke til

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dels enig, men noe av grunnen til at man ikke begynner oljeutvinning fra andre felt er at man ønsker å holde prisen oppe. Man kan selvsagt øke utvinningen og isolert sett øke salget av antall oljeenheter, men når det blir mer olje i markedet vil også prisen med stor sannsynlighet gå ned. Siden oljeutvinning i tillegg er dyrt, så ønsker man ikke å gjøre det før det blir helt nødvendig.

Jeg er bekymret for boligprisveksten og gjeldsgraden til mange per i dag, men også boligprisen kommer til å gå ned hvis stadig flere "ressurssterke" flytter ut av Oslo, og når de som ikke er igjen har råd til å kjøpe boligene vil vi se en utfaltning/nedgang. Jeg skal ikke spekulere i når det vil skje, men det kommer nok til å skje når momentet blir stort nok, altså når det er nok folk som ikke kan betale for det høye boligprisnivået vi ser i dag.

Jeg er også bekymret for at vi blir "Europas NAV" til en viss grad, for dette kan bidra til å redusere velferdsstaten kraftig. Men også dette vil moderere seg selv, blir det stadig mindre å hente, så vil også Norges attraktivitet gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart det ikke er SÅ ille enda..poenget er bare at det vil være det om endel år. Og når du har lyst til å selge leiligheten din i panikk om 10 år, fordi du blir plaget av tiggere, lusket på av voldtektsmenn og overfallt og frastjålet lommeboka di osv, så er det ingen som vil kjøpe den av deg. Alle de smarte flyttet vekk fra Oslo for lenge siden. Dere med hodet i sanden ble boende. Dere som ignorerte statistikken, tallene fra politiet. Dere som gikk med hodet i skyene og skylapper forran øynene i deres valfart ned mot kule grünerløkka.

Lykke til

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

Nå vil jo boligprispresset øke også i disse områdene (altså forstedene) om det er mange ressurssterke folk som kjøper seg bolig utenfor Oslo, så du vil ikke ha noen garanti for at det er noe særlig billigere over litt tid.Faktisk er det en teoretisk mulighet for at det motsatte vil kunne skje dersom scenarioet ditt skulle tre i kraft, at det er dyrere utenfor sentrum enn utenfor. Dette har man bla. sett i Detroit, der "downtown" lenge ble betraktet som et slumområde, og de dyrere og "rikere" områdene bestod av stedene rundt.

Er ellers ikke nødvendigvis enig i livskavlitetsargumentet. Det kommer an på familiesituasjon, om man har barn og hvor store barna er. Jeg ser at det sikkert ikke er så optimalt med tanke på å oppdra småbarn, men nå er det jo mange barn som vokser opp i Oslo og som det blir folk av. Dessuten består Oslo av mye mer enn Tøyen, Løkka og Groruddalen.

Det man muske på når man bor utenfor byen er at en med stor sannsynlighet vil jobbe i Oslo uansett, siden de fleste jobbene er der. Da må man bruke mye av tid på pendling, som kan bli ganske mange timer per dag. Med et etterhvert tøffere arbeidsliv med tid på jobb som langt overgår 8-4, pendling, henting i barnehage osv. så får man lite tid til et familieliv likevel. Tror nok ikke det er så veldig optimalt for barna uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er klart det ikke er SÅ ille enda..poenget er bare at det vil være det om endel år. Og når du har lyst til å selge leiligheten din i panikk om 10 år, fordi du blir plaget av tiggere, lusket på av voldtektsmenn og overfallt og frastjålet lommeboka di osv, så er det ingen som vil kjøpe den av deg. Alle de smarte flyttet vekk fra Oslo for lenge siden. Dere med hodet i sanden ble boende. Dere som ignorerte statistikken, tallene fra politiet. Dere som gikk med hodet i skyene og skylapper forran øynene i deres valfart ned mot kule grünerløkka.

Lykke til

Takk for din bekymring, det er rørende. Men jeg tror personlig at du kan spare deg for det. Jeg er ikke redd for et par narkomane =Oslo-selgere, jeg hilser både på naboene og andre foreldre i skole/idrettslag/barnehage/nærbutikk, jeg synes ikke det er spesielt "kaldt" at man ikke snakker til alle man møter på trikken i morrarushet, og når er det forresten aller mest utrivelig i Oslo by? Jo, utpå natta når Rosenborg og Brann har cupfinale. Og de fleste øksedrap skjer som kjent på bygda.

"Innvandrerne" på mine barns skole (det er rundt 50/50 og fullstendig uproblematisk, gitt) har som regel aldri vandret noe sted som helst, de ble født i Oslo og har rett og slett blitt boende i landet sitt. Noen gærne utskudd finnes det her som i alle andre miljøer, men integreringen for oss som faktisk ferdes daglig i integreringsarenaer er kommet lengre på vei enn hva smårasister i hjembygda til min bestemor liker og tro (de samme menneskene som også er veldig opptatt av hvor "farlig" Oslo er, og jeg har tre hundre ganger forsøkt å forklare at det er et spørsmål om tid, sted og alkoholbruk- i Oslo som i alle andre større byer. Men det går jo døtte meg ikke inn, mulig de lider av mangel på eksospåvirkning og asfaltstøv, de stakkars menneskene!)

Oslo har masse utfordringer. Det har de fleste største byer. Men sånne dommedagsprofetier, hvor enhver pakistanerbutikk er uttrykk for at vi skal hoppe over bord og rømme til Vestby alle mann før alle kommer og taaaar oss med både trygdesnylting og knivstikking, blir for meg altfor melodramatisk. Dette kunne vært en interessant debatt om boligpriser, eller om innvandring, eller om velferdsstatens kollaps. Men det blir jo bare et sammensurium hvor det virker som det som egentlig er viktigst for deg er å poengtere hvor fælt det er her. Det ser jeg ikke poenget med, så jeg går heller ut i den fine, julepynta byen min for å finne en gevinst til det hyggelige internasjonale julemarkedet som vi har på skolen vår i helgen, alle de "kalde" foreldrene fra Norge, Sri Lanka, Chile og Vietnam som drar lasset sammen og har åpen dag for sitt nærmiljø. Fæle, fæle Oslo ;)

PS. Og jeg ville ikke følt meg altfor trygg på Ås heller. Se deg over ryggen, de kommer til å følge etter!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer ikke til å skje!

Til det trives jeg alt for godt i Oslo. Det er rett og slett ingen annen norsk by som når Oslo til knærne når det gjelder muligheter og tilbud. I tillegg er min fritid alt for dyrbar til at jeg vil sløse den bort på pendling mellom hjem og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jo boligprispresset øke også i disse områdene (altså forstedene) om det er mange ressurssterke folk som kjøper seg bolig utenfor Oslo, så du vil ikke ha noen garanti for at det er noe særlig billigere over litt tid.Faktisk er det en teoretisk mulighet for at det motsatte vil kunne skje dersom scenarioet ditt skulle tre i kraft, at det er dyrere utenfor sentrum enn utenfor. Dette har man bla. sett i Detroit, der "downtown" lenge ble betraktet som et slumområde, og de dyrere og "rikere" områdene bestod av stedene rundt.

Vel..Duuuh. Det er jo nettop derfor jeg har flyttet ut, fordi boligprisene har nådd taket i Oslo, i mens det er masse og gå på utenfor. Folk flytter dessuten ut av byen og det vil presse opp boligprisene. Bare idioter kjøper i Oslo nå.

Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din bekymring, det er rørende. Men jeg tror personlig at du kan spare deg for det. Jeg er ikke redd for et par narkomane =Oslo-selgere, jeg hilser både på naboene og andre foreldre i skole/idrettslag/barnehage/nærbutikk, jeg synes ikke det er spesielt "kaldt" at man ikke snakker til alle man møter på trikken i morrarushet, og når er det forresten aller mest utrivelig i Oslo by? Jo, utpå natta når Rosenborg og Brann har cupfinale. Og de fleste øksedrap skjer som kjent på bygda.

"Innvandrerne" på mine barns skole (det er rundt 50/50 og fullstendig uproblematisk, gitt) har som regel aldri vandret noe sted som helst, de ble født i Oslo og har rett og slett blitt boende i landet sitt. Noen gærne utskudd finnes det her som i alle andre miljøer, men integreringen for oss som faktisk ferdes daglig i integreringsarenaer er kommet lengre på vei enn hva smårasister i hjembygda til min bestemor liker og tro (de samme menneskene som også er veldig opptatt av hvor "farlig" Oslo er, og jeg har tre hundre ganger forsøkt å forklare at det er et spørsmål om tid, sted og alkoholbruk- i Oslo som i alle andre større byer. Men det går jo døtte meg ikke inn, mulig de lider av mangel på eksospåvirkning og asfaltstøv, de stakkars menneskene!)

Oslo har masse utfordringer. Det har de fleste største byer. Men sånne dommedagsprofetier, hvor enhver pakistanerbutikk er uttrykk for at vi skal hoppe over bord og rømme til Vestby alle mann før alle kommer og taaaar oss med både trygdesnylting og knivstikking, blir for meg altfor melodramatisk. Dette kunne vært en interessant debatt om boligpriser, eller om innvandring, eller om velferdsstatens kollaps. Men det blir jo bare et sammensurium hvor det virker som det som egentlig er viktigst for deg er å poengtere hvor fælt det er her. Det ser jeg ikke poenget med, så jeg går heller ut i den fine, julepynta byen min for å finne en gevinst til det hyggelige internasjonale julemarkedet som vi har på skolen vår i helgen, alle de "kalde" foreldrene fra Norge, Sri Lanka, Chile og Vietnam som drar lasset sammen og har åpen dag for sitt nærmiljø. Fæle, fæle Oslo ;)

PS. Og jeg ville ikke følt meg altfor trygg på Ås heller. Se deg over ryggen, de kommer til å følge etter!

:strix:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...