Gå til innhold

Flytter du ut av Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å, jeg trodde vi bare snakket om det positive? Isåfall glemte du en hel del med Tønsberg også ;)

For meg og mange andre har Oslo absolutt sjel. Tønsberg har aldri gitt meg noe som helst.

Jeg bor ikke i Tønsberg heller, jeg sier at det er et av flere steder i nærheten. Etter å ha tilbragt 18 av mine 39 år i Oslo, vil jeg konkludere med ar Oslo er blitt en sjelløs, lovløs by.

Jeg har hatt innbrudd, blitt ranet, frastjålet to sykler og en MC i Oslo. Politiet gjorde selvfølgelig ingenting. I dag unngår jeg byen, og må jeg inn dit, tar jeg mine forholdsregler.

Videoannonse
Annonse
Gjest Misteltein
Skrevet

Oslo har sjel på mange måter. Det spørs hvor du går. Oslo er ikke bare Oslo sentrum, heller.

Jeg flytter ut av Oslo fordi at jeg føler meg som en sild i en tønne uansett hvor jeg snur meg. Jeg passer ikke i en storby! Jeg GLEDER meg til å flytte, men jeg vil savne teatrene, og operaen! Det tror jeg det eneste som jeg faktisk vil savne.

Skrevet

Jeg bor ikke i Tønsberg heller, jeg sier at det er et av flere steder i nærheten. Etter å ha tilbragt 18 av mine 39 år i Oslo, vil jeg konkludere med ar Oslo er blitt en sjelløs, lovløs by.

Jeg har hatt innbrudd, blitt ranet, frastjålet to sykler og en MC i Oslo. Politiet gjorde selvfølgelig ingenting. I dag unngår jeg byen, og må jeg inn dit, tar jeg mine forholdsregler.

Ja, men det er din opplevelse, ikke min. Jeg har aldri hatt innbrudd, blitt ranet, eller blitt utsatt for noe. Innbrudd hadde dog venninna mi i Tbg hvor en mann tok seg inn gjennom soveromsvinduet om natten. som helst skummelt. Jeg hadde innbrudd i bilen min ved Jessheim dog, det er jo å regnes som trygt. Jada, jeg har selvsagt tatt mine forhåndsregler, men det gjør jeg minst like mye i Tønsberg.

Jeg får alltid hjemlengsel til Oslo når jeg er på besøk. Har flyttet fra Oslo to ganger, og vender alltid tilbake. Hadde livssituasjonen min vært annerledes hadde jeg vært tilbake på flekken. Jeg er helt enig med deg i at det må gjøres noe med kriminaliteten. Det må gjøres noe med innvandringspolitikken, og det må bli slutt på åpne asyl hvor traumatiserte mennesker som kommer rett fra krig og vold ikke får tilstrekkelig hjelp, og blir sluppet ut på gaten. Selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Oslo om 10 år:

Det kan du ikke vite.

• Liker 2
Skrevet

Det kan du ikke vite.

Jo, det kan jeg vite. Det kalles å følge en utvikling som skjer ellers i Europa, og en trend som er på vei hit.

• Liker 1
Skrevet

Vi endte opp med å flytte fra Oslo da vi ventet barn og samtidig skulle kjøpe leilighet. Det ble rett og slett for dyrt i Oslo. Vi bosatte oss i en by/tettsted i grei pendleravstand. Jeg må innrømme at jeg savner Oslo. Jeg savner bylivet og mulighetene. Samtidig så ser jeg at våre barn vokser opp i et godt nærmiljø.

Anonym poster: 9e1ad0c8e4b7e63c6260cabecde49c16

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ønsker å flytte tilbake til Oslo. Det er kjedelig her i utkanten. :/

Skrevet

Leste du i det hele tatt innholdet i din egen link? Jeg fikk i alle fall opp en artikkel som omhandlet krigen i Somalia.

Ja. Somaliere i Oslo som alle støtter Al-Shabab. Mangfoldet du savner på landet vet du.

Skrevet

Tipper Kverulant er en ensom, bitter mann fra bygda, som lyver med å si at han har bodd i Oslo.

Anonym poster: aadf7e9ec3ebd5c493d76d1d2c579501

• Liker 3
Skrevet

Tipper Kverulant er en ensom, bitter mann fra bygda, som lyver med å si at han har bodd i Oslo.

Da tipper du feil.

Jeg er ikke ensom eller bitter. Jeg bor på bondelandet i dag, og det er jeg glad for. Siste adr. jeg hadde i Oslo var på Uranienborg. Før det St.Hanshaugen, så Karlsrud, og Furuset som barn.

Oslo er en by du kan få billig av meg.

For tiden er jeg bare sykmeldt, og lar frustrasjonen gå ut over multikultiene her.

Skrevet

Hvorfor i all verden tror du det?

Anonym poster: 158515116f3229a3614af1adbbf032a3

Skrevet

For tiden er jeg bare sykmeldt, og lar frustrasjonen gå ut over multikultiene her.

Spiller du World of Warcraft også?

Skrevet

Hvorfor i all verden tror du det?

Anonym poster: 158515116f3229a3614af1adbbf032a3

Nei, jeg bare tipper.

Men jeg trives veldig godt i Oslo som 21 år gammel jente. Mange venner fra ulike nasjonaliteter, som gjør livet mitt friskt! :) Ikke kun det kjedelig norske. ;)

Skrevet

Spiller du World of Warcraft også?

Nei.

Ser filmer på viasat.

Skrevet

Nei, jeg bare tipper.

Men jeg trives veldig godt i Oslo som 21 år gammel jente. Mange venner fra ulike nasjonaliteter, som gjør livet mitt friskt! :) Ikke kun det kjedelig norske. ;)

Hvorfor er det norske kjedelig ?

Har du noengang gått på ski på vidda på fjellet, og overnattet i fjelltelt eller hytte uten strøm/vann ? Sammen med venner ?

Har du badet på St.Hansaften, ved midnatt sammen med venner, tent bål og delt noen øl på stranden ?

Har du opplevd norsk natur langt vekk fra byen, hvor det er helt stille, ikke mobildekning, men sky hjortedyr ?

Har du kjørt motorsykkel over fjellet, eller på svingete vestlandsveier, der det går bratt fjell opp på den ene siden og stup ned i sjøen på den andre ?

Har du noen gang vært med på jakt ?

Skrevet

Hvorfor er det norske kjedelig ?

Har du noengang gått på ski på vidda på fjellet, og overnattet i fjelltelt eller hytte uten strøm/vann ? Sammen med venner ?

Har du badet på St.Hansaften, ved midnatt sammen med venner, tent bål og delt noen øl på stranden ?

Har du opplevd norsk natur langt vekk fra byen, hvor det er helt stille, ikke mobildekning, men sky hjortedyr ?

Har du kjørt motorsykkel over fjellet, eller på svingete vestlandsveier, der det går bratt fjell opp på den ene siden og stup ned i sjøen på den andre ?

Har du noen gang vært med på jakt ?

Nei, det norske er ikke kjedelig, men vil ha litt variasjon, og mine "utenlandske" venner blir mye med på det du nevner! :) Det er jo ikke sånn at de ikke blir med på det! Alltid godt med ulike typer mennesker, enten de er norske eller utenlandske. :)

Skrevet

Nei, det norske er ikke kjedelig, men vil ha litt variasjon, og mine "utenlandske" venner blir mye med på det du nevner! :) Det er jo ikke sånn at de ikke blir med på det! Alltid godt med ulike typer mennesker, enten de er norske eller utenlandske. :)

Bare lurte.

Jeg hadde ei lærerinne en gang, som var av den oppfatning at alt norsk var kjedelig og bare ræva. Mens alt fra afrika var bra. Var nysgjerrig på om du var likedan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...