Gjest norah Skrevet 30. november 2012 #121 Skrevet 30. november 2012 Ja..det er så grønt og fint på Holmlia og Mortensrud..For ikke å snakke om Tveita! Ja, så grønt og vakkert...Eller mener du Groruddalen? Grønt der ja. Eller tenker du på Holmenkollen? Tåsen? Grefsen? For de som har 9 millioner å bruke på et rekkehus. Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1 Så grått og asfaltbefengt er det vel ikke på Holmlia?: http://stakkarsoss.wordpress.com/2012/08/14/29424405056/ 1
Kverulant Skrevet 30. november 2012 #122 Skrevet 30. november 2012 Terror handler jo i stor grad om hvem som har definisjonsmakten. De fleste somaliere jeg kjenner sombi det hele tatt har en sterk mening om al shabab ser på det, fra slik det var før, en frigjøringsbevegelse. Og du må gjerne vise meg en link på at et FLERTALL i Oslo har opplevd kriminalitet og frykter dette til daglig. Anonym poster: 9aa15e1768c27535fdef516fb78d1e88 Hvis en av tre blir ofre for kriminalitet, så er det stor sjanse for at flertallet er redde for å bli rammet. http://www.ssb.no/emner/00/02/30/sos_utsyn/sa35/kapitler/180-196.pdf https://www.politi.no/oslo/strategier_og_analyser/statistikker_og_analyser/Tema_132.xml http://www.osloby.no/nyheter/Nye-gjenger-vokser-frem-i-Oslo-6989078.html http://www.nrk.no/contentfile/file/1.8235057!Kriminaliteten%20i%20Oslo_Oppsummering%20f%C3%B8rste%20halv%C3%A5r%202012.pdf 1
2shy Skrevet 30. november 2012 #123 Skrevet 30. november 2012 Ja..det er så grønt og fint på Holmlia og Mortensrud..For ikke å snakke om Tveita! Ja, så grønt og vakkert...Eller mener du Groruddalen? Grønt der ja. Eller tenker du på Holmenkollen? Tåsen? Grefsen? For de som har 9 millioner å bruke på et rekkehus. Anonym poster: 5d2bd3c68c76e6661e87bab213a69ed1 Mortensrud har hele Østmarka rett utenfor døra, så ja, det er et veldig grønt sted å bo. Faktisk så er det grønt og skjønt å bo hele strekningen fra Hellerud til Mortensrud. Min personlige favoritt er Skøyenåsen/Oppsal. Tveita har forøvrig også Østmarka rett "bak". Tveita er langt mer enn Tveita-senteret vettu.
2shy Skrevet 30. november 2012 #124 Skrevet 30. november 2012 (endret) Joda, det forstår jeg - men når 630 000 mennesker synes det er kos å bo i Oslo - blir boligprisene fort deretter. Men det blir spennende å se hvordan boligbyggingen blir fremover. Om det blir mer bygging på Oslos beste vestkant - eller om de fortsetter å tette igjen Østkanten. Ja, det sier seg jo selv at økt befolkning gir økte priser. Det sier jo litt om at Oslo er et attraktivt sted å flytte til siden så mange ønsker å bo i Oslo? Mange valgte jo å flytte til skedsmo o.l for å få billigere bolig, men der har også boligprisene eksplodert pga økt befolkning. Helt normalt, det gjør ikke Oslo til en dårlig by. Ikke din og min historie alene nei. Men, når det er regelen mer enn unntaket at folk blir ofre for kriminalitet i Oslo, bør det ringe en bjelle. For da har du et mønster. BTW, broren min ble ranet på vei til jobb for et år siden. Nokas/Loomis-bygget i Urtegata. To pakistanere med skytevåpen, en Glock i følge min bror ( han er våpenkyndig ). Jeg har ingen venner, bekjente, familie, kolleger, gjennom mange mange år i Oslo, som har vært utsatt for noe som helst kriminalitet. Flere venninner har bodd midt på Grønland i flere år uten at noe har skjedd. Jeg har derimot flere som har hatt fæle opplevelser i mindre byer og på bygda. Innlegg redigert for fjernet innhold Sophie-Ann, mod Endret 3. desember 2012 av Sophie-Ann 1
Rskre Skrevet 30. november 2012 #125 Skrevet 30. november 2012 Flytt ut av Oslo og skip ein ny hovudstad. Gjer som brasilianarane og lag ein heilt ny midt mellom storbyane, t.d. i Vågå. 1
Sophie-Ann Skrevet 3. desember 2012 #126 Skrevet 3. desember 2012 Tråden er ryddet for upassende innlegg, siteringer og svar til disse. Sophie-Ann, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå