Gjest Gjest Skrevet 24. november 2012 #221 Skrevet 24. november 2012 Farsrollen er verdifull for barn såvel som for far (og mor). Problemet er at de færreste fedre fyller farsrollen slik de burde gjort. Konklusjonen blir derfor at fedre som regel er lite verdt, mens farsrollen er verdifull. Nå er du ikke riktig vel bevart. Det er skremmende holdning.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2012 #222 Skrevet 24. november 2012 Farsrollen er verdifull for barn såvel som for far (og mor). Problemet er at de færreste fedre fyller farsrollen slik de burde gjort. Konklusjonen blir derfor at fedre som regel er lite verdt, mens farsrollen er verdifull. Det slike som deg zom gjør at det blir høye konflikter. Skam deg.....
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #223 Skrevet 15. desember 2012 Farsrollen er verdifull for barn såvel som for far (og mor). Problemet er at de færreste fedre fyller farsrollen slik de burde gjort. Konklusjonen blir derfor at fedre som regel er lite verdt, mens farsrollen er verdifull. Så kort og godt kan det sies! +1 fra meg. Anonym poster: 8033be80bbb2d8666f7d4f2159635b81 1
aquiz Skrevet 15. desember 2012 #224 Skrevet 15. desember 2012 Stort sett går dette på lystprinsippet og egoisme. Det biter i meg hver gang vårt barn skal til sin far! Men det gir meg en så ufattelig STOR glede at far faktisk vil være sammen med sitt barn og ikke bare vil være der for pengenes skyld. Han gir ikke meg penger annet enn en småslant til sfo eller hvis vi skal kjøpe nye sko til barnet vårt.. Annet hadde vært idioti - vi DELER. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg hører om de mødrene som gjør alt for å holde pappa unna sine barn, om det ikke er en annen grunn enn egoisme, penger og hevn.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #225 Skrevet 15. desember 2012 Det er meget "syke" holdninger blant en god del mødre. De er får vrengt det til at far til barna er skadelig. Dette er nok et sykt tegn på deres manglende dømmekraft, misunnelse, følelse av å ha blitt forrådt selv om de selv ville ut av forholdet. De bruker barn/a som et argument for ¨sverte mannen de en gang pulte og ville frivillig ha barn med. Den gangen var han bra nok som elsker,mann og far. Hvorfor er han ikke bra nok i dag som far for sitt eget barn? Grunnen er nok mors syke behov for å hevde seg over far og sørge for at barnet vil være hos henne slik hun får mest mulig støtte fra skattebetalere og barnefar i form av bidrag. En lurer stadig på hvor mye som går til barnet av bidraget som mange betaler. Det er fedre som betaler mellom 4500- 6000 kr.mnd for vært barn. Mor skal har i det tilfeller bidra med resten slik at det blir ca 7000 -8000 kr samlet for en ungdom. Hvor ofte bidrar mor her med 3000 -4000 kr. Dette skjer nesten aldri. Dagens ordninger er ute på dato. I tillegg kommer 13000 i stønad pluss 6000 for en ungdom fra det offentlige. Altså lett utbetalt 24000 kr for en ungdom og en mor. fra det sosiale og far. Trenger en bostøtte får en det i tillegg. Det er så mange som kunne jobbet i stedet for trygd. Jeg ser med stor oppgitthet på dette jeg betaler skatt til, Det er ikke rart skattemoralen er svak. Jeg tenker ikke på mennesker med utviklingshemning både av fysisk og psykisk art i min kritikk.. Jeg mener det skal være støtte for den type mennesker.
Gjest lisha Skrevet 15. desember 2012 #226 Skrevet 15. desember 2012 jeg opplever det motsatt enn deg ts! Jeg syns det er ikke snakk om annet ENN FARS retttigheter. Barn havner på sidelinjen, og det er ikke så farlig om hvordan barna har det sammen med far, så lenge far får sitt samvær. selvfølgelig, en pappa som vil sitt barns beste, stiller opp for barnet osv, er gull verdt Men når far er ikke-fungerende iforhold til sitt barn, og ikke bryr seg om barnets beste, så mener jeg at loven er riv ruskende gal! Det er ikke riktig at far kan oppføre seg som han vil, uten å tenke på hvordan det går utover barnet - fordi har har rett til samvær! hva med barnas rett til trygge og stabile samvær, den retten til barnet er null verdt i dagens samfunn. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. desember 2012 #227 Skrevet 15. desember 2012 men prøver du å påstå at flertallet av alle fedre ikke vil det beste for barna sine? For det tror jeg ikke er sant.. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #228 Skrevet 15. desember 2012 men prøver du å påstå at flertallet av alle fedre ikke vil det beste for barna sine? For det tror jeg ikke er sant.. Det at det er ulike oppfatninger når det gjelder svar på ditt spørsmål, er tilstrekkelig til å konkludere med at fedres innsats for til barna sine er skremmende dårlig.
Gjest BettyBoop Skrevet 15. desember 2012 #229 Skrevet 15. desember 2012 Det at det er ulike oppfatninger når det gjelder svar på ditt spørsmål, er tilstrekkelig til å konkludere med at fedres innsats for til barna sine er skremmende dårlig. eh nei. det trenger det da slett ikke bety
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #230 Skrevet 15. desember 2012 jeg opplever det motsatt enn deg ts! Jeg syns det er ikke snakk om annet ENN FARS retttigheter. Barn havner på sidelinjen, og det er ikke så farlig om hvordan barna har det sammen med far, så lenge far får sitt samvær. selvfølgelig, en pappa som vil sitt barns beste, stiller opp for barnet osv, er gull verdt Men når far er ikke-fungerende iforhold til sitt barn, og ikke bryr seg om barnets beste, så mener jeg at loven er riv ruskende gal! Det er ikke riktig at far kan oppføre seg som han vil, uten å tenke på hvordan det går utover barnet - fordi har har rett til samvær! hva med barnas rett til trygge og stabile samvær, den retten til barnet er null verdt i dagens samfunn. De aller aller fleste fedre oppfører seg pent mot barna selv om det er konflikt med mor. Samvær foreldre har mye mindre å si ovenfor barnet enn bostedforelder. Dermed er det bostedforelder som kan forgripe seg mest mot barnet. Jeg er ikke enig med deg.
Gjest lisha Skrevet 15. desember 2012 #231 Skrevet 15. desember 2012 De aller aller fleste fedre oppfører seg pent mot barna selv om det er konflikt med mor. Samvær foreldre har mye mindre å si ovenfor barnet enn bostedforelder. Dermed er det bostedforelder som kan forgripe seg mest mot barnet. Jeg er ikke enig med deg. det er nok like mange forskjelige meninger, som der er folk. vi får være enige om å være uenige. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå