Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Vi kan vel alle være uenige i hvordan diverse lover slår ut, særlig når vi selv kommer dårlig ut. Men vi må likevel forholde oss til dem.

Om jeg kjører i 90 km/t i en 70-sone fordi jeg absolutt må rekke en ferge, så kan det hende jeg blir stoppet og får bot. Den må jeg pent betale uansett hvilken grunn jeg hadde til å kjøre fort.

Om jeg får en parkeringsbot fordi jeg kom 5 min for sent fordi jeg var i møte med banken ang å få boliglån, så må jeg likevel betale. Hører ingen som hyler over seg, og skriver innlegg på nettforum av slike grunner.

Så hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til loven i tilfeller som det ts beskriver? Uansett hva han gjør, så må han jo forholde seg til det, det hjelper jo ikke mer her enn i andre tilfeller med hyling og skriking.

En bot eller lignende kan en ordne opp og bli ferdig med. Det er akkurat det jeg ha beskrevet. Tror ikke du klarer se forskjellen.

Men det å bli far kommer en ikke fra da det forfølger en. En har tross alt ikke gjort noe straffbart. Det er ikke utøvd noe vold eller lignende.

Jeg klarer ikke helt se det rettferdige i dette slik det er i dag. Som sagt er det hele et "sykt diktatorisk " system som hører "Stalin tiden" til.

Er Norge en "Stalinistisk stat?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Saken er at dere må søke om å ta en abort, dere kan få avslag. Med en enkel liten lovendring som også ivaretar fedres rettigheter vil det måtte bli sånn at fedre også har ett ansvar. Derfor er det eneste logiske at både far og mor søker abort sammen dersom de er enige om det.

Jaha. Og dersom far ikke vil ta abort? Skal mor da tvinges til å gå gjennom et svangerskap? Og hvis far vil ha abort, men ikke mor? Skal kvinnen da tvangsinnlegges?

Til og med du skjønner at dette ikke går. Kvinnen er den som blir gravid. Kvinnen er den som bestemmer. Deal with it.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HENNES kropp, om ungen lå i din kropp så vær så god. Inntil videre må menn bare ta ansvar og bruke prevansjon, for alle vet at babyen ligger i kvinnens kropp som hun bestemmer over. Om mannen vil ha noe han skal ha sagt, så bør han ta med noen kondomer i forkant av daten. Det er slik det er, og det er bare å forholde seg til det.

Siden en kvinne skal ha rett til ombestemme seg fra bestillingen fra vårherre, så må vel menn ha den samme angreretten til å fraskrive seg farsansvaret? Hvorfor er det så viktig for dere å absolutt føde barn mot fedres vilje, og hvorfor kan dere ikke være såpass til kvinne at når dere gjør handlinger mot en annens vilje så kan dere heller la ham være i fred? Dersom abort var forbudt kunne jeg forstått argumentet med at det er harry å stikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er jeg også! Det er derfor jeg mener at både mannen og kvinnen sammen må søke abort dersom de er enige om det. Men det ser ikke ut til å nå kvinnene? De vil heller at kvinnene alene skal bestemme, og da forsøker jeg å forklare disse kvinne at da er det ikke likebehandling dere er opptatte av, men forskjellsbehandling av kjønnene. Hvorfor ikke la mor og far sammen søke om en abort dersom de er enige om det?

fordi de ikke er enig i det,fordi kvinnen ikke greier å ta abort og fordi det blir tvangsabort.

Spar meg for likestillingen,jeg vet du ikke ønsker den.

Dette handler ikke om kjønn,men om kropp. Det er en person som bærer i kroppen mens den andre kan stikke fra det når som helst. Lær deg forskjellen.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden en kvinne skal ha rett til ombestemme seg fra bestillingen fra vårherre, så må vel menn ha den samme angreretten til å fraskrive seg farsansvaret? Hvorfor er det så viktig for dere å absolutt føde barn mot fedres vilje, og hvorfor kan dere ikke være såpass til kvinne at når dere gjør handlinger mot en annens vilje så kan dere heller la ham være i fred? Dersom abort var forbudt kunne jeg forstått argumentet med at det er harry å stikke av.

nei. Menn skal ikke og bør ikke ha samme rett som kvinnen i abort.

Velkommen til naturlovene.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i denne tråden er jo ikke mor og far enige? 50% er for og 50% i mot. Hvordan vil du løse det, Waco?

Er det så veldig vanskelig å løse? Hvis han vil ha barnet og hun ikke er det ganske tydlig at det rettferdige er å ikke ta fram barnet, for barnets og morens skyld. Barnet får ikke to motiverte foreldre, og moren må slippe å gå gjennom et svangerskap eller bidra til et barn hun ikke vil ha. Snur vi på det er det akkurat det samme. Barnet får fortsatt ikke to motiverte, kjærlige foreldre, og faren bør få slippe å bidra til et barn han ikke vil ha.

Se på skolefrafallet, karakterfloppen, drikkekulturen, selvmordene, og så alt for mye annet galt. Syns du vi har et samfunnsbilde med masse lykkelige barn og ungdommer ut der i dag? Kanskje bør vi yte barn mer rettferdighet. Sørge for at de barnene som kun har to motiverte foreldre, eller en motivert mor som vil ta det fram alene og helt alene får leve fram? Sånn at de rette motivasjonene er der?!

Å skulle ha barn fordi man er i mot abort, ikke takler abort, og fordi man an fordi man tvinger andre til å betale for barnet er ikke de rette forutsetningene for å få barn! Og barna blir de som lider. er det så fryktelig vanskelig å forstå?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sikker på at det er du som er faren må du fra nå av begynne å ta ansvaret for ditt eget liv. Det er ergelig å bli lurt, men du må tenke framover. Du holder på å utdanne deg sier du, til hva? Hvis du ikke har kommet langt i utdanningen din bør du vurdere å eventuelt kanskje bryte eller bytte utdanning. Du ønsker fra nå av å gå inn i en jobb hvor du kan jobbe som selvstendig næringsdrivende. Skal du komme deg unna dette er du fra nå av helt selvstendig, det er gull verdt å satse på konsulent yrker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre sånn er det bare. Den eneste måten å forhindre uønsket graviditet, fra menns side, er at de tar på seg kondomer og i allefall gjør en innsats for at det ikke skal bli barn ut av det.

At kvinnen SIER hun ikke ønsker barn, er ikke akkurat trygg prevansjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her, hvorfor ikke sørge for at ting blir best mulig ved å ta enkle grep og valg selv? Når jeg er ute og kjører på de flotte smale veiene her jeg bor, og bilen foran meg kjører litt mot kanten av veien og blinker for å signalisere for meg at det er trygt å kjøre forbi, så kan vedkommende bare stå der og blinke til en blir blå i trynet, er sikten dårlig så kjører ikke jeg midt i veien, aldri i livet. Jeg stoler mer på meg selv enn andre, og hvis jeg var mann, så hadde jeg aldri hatt sex uten kondom såfremt jeg var klar for barn.

Du kan kalle det rettferdig eller urettferdig så mye du vil, det er sunn fornuft å beskytte seg.

En ting er at det blir et barn av det, han kunne fått HIV i tillegg.

Jammen det er derfor jeg er for en enighet! Jeg mener å ta abort er noe man er to om siden man var to om å lage barnet? Når du ligger deg bortover den humpete veien så vet jo at mannen du humper på kan gjøre deg gravid? Så hvorfor ikke ta konsekvensene og la mannen delta, han som du kjørte sammen med langs humpete veien? Hvorfor har kvinner denne respektløsheten mot menns rettigheter spør jeg meg selv om? Når en lov beviselig er urettferdig er man da rettferdig med å følge loven? Kan man aldri være kritisk? Det fantes hvite under slavetiden som så at slaveri var galt, - det må da vel finnes en eneste kvinne som kan se at loven er i menns disfavør? Eller har ikke kvinner den kapasiteten til å forstå noe sånt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre sånn er det bare. Den eneste måten å forhindre uønsket graviditet, fra menns side, er at de tar på seg kondomer og i allefall gjør en innsats for at det ikke skal bli barn ut av det.

At kvinnen SIER hun ikke ønsker barn, er ikke akkurat trygg prevansjon.

Det ikke bare sånn. Ved en borgerlig flertallsregjering kan vi kjapt gå tilbake til abortloven av 1964 hvor menn og kvinner sammen måtte søke om å ta en abort. En kvinne fikk sjeldent innvilget abort dersom barnefar ønsket barnet. En rettferdig og god løsning, når barnet vokser opp kanskje dere til og med kan bli glad i barnet deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Menn skal ikke og bør ikke ha samme rett som kvinnen i abort.

Velkommen til naturlovene.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Og naturloven sier at dere ikke skal kunne ta abort og at en mann skal kunne stikke av dersom dama er utakknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Og dersom far ikke vil ta abort? Skal mor da tvinges til å gå gjennom et svangerskap? Og hvis far vil ha abort, men ikke mor? Skal kvinnen da tvangsinnlegges?

Til og med du skjønner at dette ikke går. Kvinnen er den som blir gravid. Kvinnen er den som bestemmer. Deal with it.

Hallo kjære vakre vene, du vet vel at du kan bli gravid med å ligge med en mann? Noe ansvar må dere vel klare å ta? Hvorfor ikke velge å ligge med en mann som deler interesser når det kommer til abort? Hva er vitsen med å pule på menn du ikke er enige med noen ting om? Svar på det du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og naturloven sier at dere ikke skal kunne ta abort og at en mann skal kunne stikke av dersom dama er utakknemlig!

Joda, man kan faktisk ta abort, er derfor kvinner gjør det og ikke menn. Si i fra når du må til sykehuset for å ta abort du da!

Er bare å stikke det! ;) Det er det alle feige guttunga gjør

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bot eller lignende kan en ordne opp og bli ferdig med. Det er akkurat det jeg ha beskrevet. Tror ikke du klarer se forskjellen.

Men det å bli far kommer en ikke fra da det forfølger en. En har tross alt ikke gjort noe straffbart. Det er ikke utøvd noe vold eller lignende.

Jeg klarer ikke helt se det rettferdige i dette slik det er i dag. Som sagt er det hele et "sykt diktatorisk " system som hører "Stalin tiden" til.

Er Norge en "Stalinistisk stat?"

Nei, men Norge hadde vært det dersom man kunne tvinge en kvinne til abort.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo kjære vakre vene, du vet vel at du kan bli gravid med å ligge med en mann? Noe ansvar må dere vel klare å ta? Hvorfor ikke velge å ligge med en mann som deler interesser når det kommer til abort? Hva er vitsen med å pule på menn du ikke er enige med noen ting om? Svar på det du!

What? er du en troll?

For det samme gjelder menn.

Hvorfor pule en som er imot abort?

hva er vitsen med å pule med kvinnen før du vet hvor ho står i abortsaken? trololol,tosk

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi de ikke er enig i det,fordi kvinnen ikke greier å ta abort og fordi det blir tvangsabort.

Spar meg for likestillingen,jeg vet du ikke ønsker den.

Dette handler ikke om kjønn,men om kropp. Det er en person som bærer i kroppen mens den andre kan stikke fra det når som helst. Lær deg forskjellen.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Alt dette her vet du før du ligger med menn så jeg skjønner ikke helt hvorfor menn skal ta seg av alt dette her ansvaret. Det er mye vanligere at mødre stikker av enn fedre stikker av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å skulle ha barn fordi man er i mot abort, ikke takler abort, og fordi man an fordi man tvinger andre til å betale for barnet er ikke de rette forutsetningene for å få barn! Og barna blir de som lider. er det så fryktelig vanskelig å forstå?!

Forklar meg hvordan barnet lider når far blir tvunget til å betale sin del?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er derfor jeg er for en enighet! Jeg mener å ta abort er noe man er to om siden man var to om å lage barnet? Når du ligger deg bortover den humpete veien så vet jo at mannen du humper på kan gjøre deg gravid? Så hvorfor ikke ta konsekvensene og la mannen delta, han som du kjørte sammen med langs humpete veien? Hvorfor har kvinner denne respektløsheten mot menns rettigheter spør jeg meg selv om? Når en lov beviselig er urettferdig er man da rettferdig med å følge loven? Kan man aldri være kritisk? Det fantes hvite under slavetiden som så at slaveri var galt, - det må da vel finnes en eneste kvinne som kan se at loven er i menns disfavør? Eller har ikke kvinner den kapasiteten til å forstå noe sånt?

Når menn først har gjort kvinnen gravid, har de ingen rettigheter angående behold eller abort. Men det er ikke det jeg diskuterer om de skal ha eller ikke. Det jeg sier er at menn KAN faktisk gjøre noe for å slippe å havne i den situasjonen. Menn vet at når de først har gjort en jente gravid så er det ingen vei tilbake.

Jeg foreslår at menn sparer seg selv, og ikke minst kvinnen og barnet, de problemene det måtte medføre, og bruker prevansjon.

For uansett hvor mye du VIL at menn skal kunne bestemme, så er det ikke slik i dag. Vi må forholde oss til loven som den er, og det sier jeg uten å støtte det ene eller det andre, skjønner du ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan faktisk ta abort, er derfor kvinner gjør det og ikke menn. Si i fra når du må til sykehuset for å ta abort du da!

Er bare å stikke det! ;) Det er det alle feige guttunga gjør

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Jeg vil ikke stikke! Jeg er en menneskevenn! Jeg drar ikke fra noen nødens stund! Det er derfor jeg ønsker å delta i ansvaret, - det er dere som jager menn bort fra avgjørelsene. Si meg, hvorfor respekterer dere ikke menn og hvorfor ønsker dere ikke at menn dere ligger med skal kunne delta likt med abortspørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? er du en troll?

For det samme gjelder menn.

Hvorfor pule en som er imot abort?

hva er vitsen med å pule med kvinnen før du vet hvor ho står i abortsaken? trololol,tosk

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

Det er derfor jeg vil at menn skal få rettigheter, men det skjønte ikke du! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...