Gå til innhold

"Regler" for julebordkjolen..


challenger

Anbefalte innlegg

Kan man bruke hvit kjole på julebord...?:P Mener jeg har hørt en sånn... never wear white after labour day-regel men har veldig lyst å bruke den hvite jeg har for den er så fin:)

Anonym poster: f3adc8e41e999b5065520e553e5d5053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alle som har skrevet i denne tråden virker UTROLIG gammeldagse. :ler:

Anonym poster: ea567b28a4cb6594cc066bb4c0a70b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle som har skrevet i denne tråden virker UTROLIG gammeldagse. :ler:

Anonym poster: ea567b28a4cb6594cc066bb4c0a70b55

Gammeldags trenger ikke å være noe negativt. ;)

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne i stad. Fått dilla på røde kjoler. Utrolig fint snitt på den.

image1xl.jpg

Også med disse skoene til.

image1xl.jpg

Endret av Liquorice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammeldags trenger ikke å være noe negativt. ;)

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

sa jeg det?

Anonym poster: ea567b28a4cb6594cc066bb4c0a70b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man bruke hvit kjole på julebord...?:P Mener jeg har hørt en sånn... never wear white after labour day-regel men har veldig lyst å bruke den hvite jeg har for den er så fin:)

Anonym poster: f3adc8e41e999b5065520e553e5d5053

Ja det kan du, men det virker kanskje litt rart å gå i en sommerslig en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne i stad. Fått dilla på røde kjoler. Utrolig fint snitt på den.

image1xl.jpg

Også med disse skoene til.

image1xl.jpg

Nydelig kjole, men litt for lang for min smak. Skoene var direkte grusom!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått splitter såpass langt oppi halsen [...]

Måtte bare kommentere: Hvis splitten er så høy, er den definitivt FOR høy!! :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du, men det virker kanskje litt rart å gå i en sommerslig en. :)

Så en eller annen artikkel på KG der det var forslag til hvite kjoler(ikke blomsterprint da men) så tenkte jeg skulle skille meg ut blant de røde og sorte kjolene:P Min er litt sånn "heklet" og er den eneste jeg har. Eller så blir det dressbukse igjen:P

Anonym poster: f3adc8e41e999b5065520e553e5d5053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo julebord kjoler i alla slags farger på H&M til 200 kr. Eller hadde du kanskje ikke tenkt å kjøpe noe nytt? Kom til meg, jeg har over 60 (!) kjoler. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan du kanskje utdype litt da? :)

Alt skal være skikkelig langt. Er kjolen kortere enn til knærne er det ALT for kort. Det er nesten ikke mulig å vise bein før kjolen blir sett på som utrolig kort. Selv om den går over knærne betyr det ikke at rumpeballene vises.

Legger noen ut en link av en kjole som er litt kort, blir det med en gang skrevet "ALTFOR KORT! DU KAN IKKE GÅ SÅNN."

La nå folk gå som de vil for faen. Jeg syns iværtfall julebordkjoler som er langt nedpå tærne er utrolig stygt. Ser nesten ut som en burka eller et stort laken.

Anonym poster: ea567b28a4cb6594cc066bb4c0a70b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De fleste kjolene i skapet mitt er lårkorte. Så lenge jeg har bein til det kommer jeg til å vise de fram. Har en greie nå med litt lengre klassiske kjoler men går oftest med kjoler mitt på låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. De fleste kjolene i skapet mitt er lårkorte. Så lenge jeg har bein til det kommer jeg til å vise de fram. Har en greie nå med litt lengre klassiske kjoler men går oftest med kjoler mitt på låret.

Helt enig! :5:

Anonym poster: ea567b28a4cb6594cc066bb4c0a70b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Forøvrig er jeg helt sikkert gammeldags og ikke spesielt fashion. Men jeg påberoper meg retten til å synes kjoler som såvid dekker rumpeballene er for korte. Lårkort er helt greit, altså mellom lår og kne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 21 år, og dette ville jeg valgt på julebord:

114912227963223402_tpRrZhRD_c.jpg

359021401514121222_bChsuKcK_c.jpg

266979084131238947_rbnrgIYA_c.jpg

56083957831192643_VarZmepu_c.jpg

252131279109745746_34UU9AKh_c.jpg

4714774580404346_bLzvU7LB_c.jpg

Jeg liker generelt mørke farger, og er alltid veldig fornøyd når høstmoten kommer i butikkene, med dype lilla-toner, rødt, blått, grått og svart. Fordi kjolene er såpass enkle har man også stor mulighet til å leke seg med sko, vesker og smykker. Jeg liker spesielt godt den første og sisten kjolen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tante som har vært og handlet disse to til meg og kusinen min i London:

Hudfarget

Sort

Den hudfargede blir min uansett, men har fått lov til å låne den sorte til julebord av kusinen min (hun har allerede funnet sin og hadde tenkt til å bruke den sorte på Nyttårsaften (forøvrig bor vi i forskjellige byer og deler få venner, i tilfelle noen skulle ha noe å si om gjenbruk såpass kort tid etterpå :P)).

Men må vel si at jeg personlig liker den hudfargede bedre. Men om resten av dere syns den passer til julebord, det er jeg litt nysgjerrig på?

Anonym poster: b24f96b560474b0ae1ce6f52f2b624ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er einig med dei "gamaldagse" her inne ;) Sjølv om eg ikkje synest det er gamaldags å ville sjå ordentleg ut på fest/julebord. Men heilt klart - ulike kjolar er fine på ulike damer, ettersom kva slags kropp og stil ein har. Men somme reglar gjeld likevel for alle, synest eg. Som at ein ikkje bør gå i for korte eller for utringa kjolar (og i alle fall ikkje begge delar på ein gong). Då ser ein lett "billeg" ut, diverre. Uansett kor fin kropp ein har.

Eg likar best enkle, men pene kjolar. Likar kjolar med kort erme, men ikkje stroppar/stroppelaus. Til meg, som har veldig slank overkropp, men stor rumpe/lår, synest eg det er fint med kjolar som er ettersittande rundt overkroppen, men sit laust rundt rumpe/lår, og stoppar like over knea, slik at dei framhevar det finaste, og dekker det "verste" på kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...