Gå til innhold

"Regler" for julebordkjolen..


challenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

nr2 fra Lindex synes jeg ikke var noe mer enn en hverdagskjole, men det er nå meg..

ellers var det jo mye fint der, triste "farger" dog....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nelly.com/no/...ress-223101-46/ Jeg har kjøpt denne, og tror jeg skal ha den på, med svarte sko og strømpebukse. Fin dyp rødfarge i virkeligheten.

I egenskap av kjerring, det vil si kvinne med sans for stil og kvalitet samt for at stilen tilpasses alder, smak og utseende, uttaler jeg meg med største glede om denne og uten å sable ned. Det er en fin kjole, alt i alt.

Men den er så kort på modellen at hun ikke kan bøye seg uten at kiosken blir åpen, du er kanskje lavere enn henne? Bortsett fra at den burde vært så lang at man kan bevege seg er den langt fra utekkelig, snittet er bra. Utringning i ryggen er noe helt annet enn utringning foran... Det er bra fargen er fin i virkeligheten, for den er skjærende på bildene.

Mener ikke å fornærme deg nå, men du har vel ikke tenkt å bruke BH under den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan hun ikke bruke BH under??

Ryggutringninger og gjennomsiktige rygger er laget for å vise pen rygg, men primært for å demonstrere (uten å vise fram) faste, spenstige bryster som ikke trenger BH. Det er hele poenget med dem. Siden synlig undertøy regnes som vulgært unntatt i helt bestemte sosiale sjikt lages kjolene slik at det framtvinger å gå uten BH.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo selvfølgelig ikke vise bhen, man bruker multiway bra.

Multiway bra får alle tomler opp, men jeg tror den utringningen der blir for dyp selv for en real BH av det slaget.

Edit: jeg kan ta feil, naturligvis, og forlanger nå bilde av Jenta med og uten multiway bra under kjolen! :fnise:

Endret av Karmosin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha såpass ja! Vel da har vi vel ulik smak vi to :) Er forresten imponert over hvordan du formulerer deg!

Hva var galt med svaret hennes? Hun må da få si at det er stygt mønster og snitt om hun synes det?

Jeg synes også det var stygt mønster og snitt på den. I tillegg synes jeg fargen var grusom. Men kanskje du mener jeg har dårlig smak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Nelly ofte brukes som referanse for kjoler, så har jeg trålet Nelly etter kjoler jeg kunne gått med på julebord. Jeg har tatt utgangspunkt i at jeg jobber i en helt normal og gjennomsnittlig bedrift med ansatte i de fleste aldre og begge kjønn.

VALERIE / OLIVIA DRESS

BY MALENE BIRGER / SERIHIA DRESS

TRAFFIC PEOPLE / MARLENE DRESS

JEANE BLUSH / MIMOSA LACE DRESS

IN WEAR / YAMMIE DRESS

TIGER OF SWEDEN / MEKA DRESS

TAKKTAKKTAKKTAKKTAKK! :strix: Jeg prøvde "yammie" fra InWear i sommer, men de hadde kun to igjen og de var for store. Det er den nydeligste kjolen jeg har sett og nå har jeg endelig fått kjøpt den! :D LYKKE! (den er mye finere på ordentlig enn på bildet der)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke spørsmål om vi syntes den var fin men hvorvidt den var tekkelig nok for et julebord. Men siden hun spurte, "Hva syns dere?" misforsto jeg visst kraftig. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke spørsmål om vi syntes den var fin men hvorvidt den var tekkelig nok for et julebord. Men siden hun spurte, "Hva syns dere?" misforsto jeg visst kraftig. :filer:

Tja, jeg synes den var stygg og man bør ikke bruke stygge kjoler eller andre klær uansett anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKKTAKKTAKKTAKKTAKK! :strix: Jeg prøvde "yammie" fra InWear i sommer, men de hadde kun to igjen og de var for store. Det er den nydeligste kjolen jeg har sett og nå har jeg endelig fått kjøpt den! :D LYKKE! (den er mye finere på ordentlig enn på bildet der)

Haha, så bra! :biggrin:

Jeg prøvde den i sommer selv, men den var altfor stor, så har lett etter en i mindre størrelse selv. Jeg er helt enig, den er superfin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå er jeg lavere enn modellen på bildet så den blir ikke så kort på meg. Dessuten bryr jeg meg ikke. Vi har ikke slike regler for julebordkjoler der jeg jobber.

Det kalles etikette.

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hva var galt med svaret hennes? Hun må da få si at det er stygt mønster og snitt om hun synes det?

Jeg synes også det var stygt mønster og snitt på den. I tillegg synes jeg fargen var grusom. Men kanskje du mener jeg har dårlig smak?

helt enig!

mulig jeg også har dårlig smak,men jeg klarte ikke å få frem noe positivt å si om kjolen.... eller, lengden er vel grei... that`s it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I egenskap av kjerring, det vil si kvinne med sans for stil og kvalitet samt for at stilen tilpasses alder, smak og utseende, uttaler jeg meg med største glede om denne og uten å sable ned. Det er en fin kjole, alt i alt.

Men den er så kort på modellen at hun ikke kan bøye seg uten at kiosken blir åpen, du er kanskje lavere enn henne? Bortsett fra at den burde vært så lang at man kan bevege seg er den langt fra utekkelig, snittet er bra. Utringning i ryggen er noe helt annet enn utringning foran... Det er bra fargen er fin i virkeligheten, for den er skjærende på bildene.

Mener ikke å fornærme deg nå, men du har vel ikke tenkt å bruke BH under den?

Haha, for en morsom diskusjon, gledet meg i hele dag til å komme hjem fra jobb og lese her. Jeg er nesten 20 cm lavere enn modellen på bildet, så ser ut som det skal gå heeelt fint;) Angå BH, så finnes det mange alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Kan jeg skyte inn med et spørsmål her istedet for å lage en ny tråd?

Dyp rød kjole til julebord, sort strømpebukse og sorte pumps - Noen meninger om tilbehør? Sølv/Gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...