Gå til innhold

"Regler" for julebordkjolen..


challenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest grenlandstuppa

Jeg går med akkurat det jeg føler for, og tenker ikke på etikette i forhold til julebord. Men nå er jeg ung (22) og i et ungt arbeidsmiljø der det meste er godtatt. I år skal jeg for eks. gå med denne:

*Bilder borte, er grenser for hvor lenge jeg gidder å henge meg selv ut, haha*

Skal da ha sort tettmasket strømpebukse da, men er nok mange andre som mener denne er alt for kort.

Endret av grenlandstuppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er ung, men tenker etikette allikevel. Men siden du skal bruke høy denier sorte strømper og den ikke har utringing fremme så kan man vel si at det finnes verre.

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med akkurat det jeg føler for, og tenker ikke på etikette i forhold til julebord. Men nå er jeg ung (22) og i et ungt arbeidsmiljø der det meste er godtatt. I år skal jeg for eks. gå med denne:

Skal da ha sort tettmasket strømpebukse da, men er nok mange andre som mener denne er alt for kort.

Altfor kort. Rett og slett ufint.

Anonym poster: 5e61f5fa6805381a45d1ca8d7963c967

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Altfor kort. Rett og slett ufint.

Anonym poster: 5e61f5fa6805381a45d1ca8d7963c967

Helt greit at du syns det, jeg syns det er greit når jeg har en tett svart strømpebukse,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Jeg og er ung, men tenker etikette allikevel. Men siden du skal bruke høy denier sorte strømper og den ikke har utringing fremme så kan man vel si at det finnes verre.

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

Ja, altså jeg bruker veldig sjeldent utringede kjoler, og bruker jeg så korte, så er strømpene heelt tette. Syns ikke det er verre enn tights og tunika f.eks. Til bryllup og begravelser tenker jeg selvsagt på etiketten, men julebordene vi har på min arbeidsplass er veldig uformelle og nesten som en vanlig fest. Er mange som går mer utfordrene enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grenlandstuppa; den kjolen er da vitterlig for kort enten det er julebord eller vanlig fest. Den dekker jo såvidt rumpeballene dine når du står oppreist; 100 denier eller ei.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Jeg tenker ikke på tynn men tett strømpebukse, tenker på tightsstoff strømpebukse. Hvorfor det er verre med det enn tunika og tights skjønner ikke jeg. Men så er jeg vant til at mine venner og folk rundt meg bruker korte kjoler som regel da. Nå er faktisk denne noe av det korteste jeg har, og jeg liker den. Dere skal selvsagt få mene at det er både for kort og ufint, men jeg kommer ikke til å mene det samme=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg skyte inn med et spørsmål her istedet for å lage en ny tråd?

Dyp rød kjole til julebord, sort strømpebukse og sorte pumps - Noen meninger om tilbehør? Sølv/Gull?

Jeg tror jeg ville gått for sølv eller sort.

Rett og slett fordi rødt og gull blir for...

southern-accents-tree-red-and-gold.jpg

...og selv om det er et julebord - trenger man ikke ligne på et juletre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Jeg tror jeg ville gått for sølv eller sort.

Rett og slett fordi rødt og gull blir for...

*bilde*

...og selv om det er et julebord - trenger man ikke ligne på et juletre.

Haha! Bra svar ;)

Jeg håpte på at sølv var ok, da det er det jeg liker best selv. Har hovedsaklig bare tilbehør i sølv også. Men kler meg sjelden i rødt, så ble litt usikker.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med akkurat det jeg føler for, og tenker ikke på etikette i forhold til julebord. Men nå er jeg ung (22) og i et ungt arbeidsmiljø der det meste er godtatt. I år skal jeg for eks. gå med denne:

Skal da ha sort tettmasket strømpebukse da, men er nok mange andre som mener denne er alt for kort.

Først tenkte jeg HELLNO.

rett og slett fordi den er...grønn... og...kort...og minner meg litt for mye om 14-år-gamle-toppbloggere.

Men med knallrødt hår, grønne øyer og f.eks noe tilsvarende sminken som du benyttet i

i "Hvordan-sminker-du-deg-tråden"

Så tror jeg du kan bli smashing! :rodmer:

Hadde konteksten vært julebord med helsesekritærer, nav-ansatte, legeforeningen eller bibliotekarer - med en gjennomsnittsalder på 52år så ja. da tenker jeg det fort kunne blitt skivebom.

Kjolen kunne vært 10 cm kortere - men pytt pytt.

Hvis man har så fine bein - er det bortkastet å ikke vise de fram :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Først tenkte jeg HELLNO.

rett og slett fordi den er...grønn... og...kort...og minner meg litt for mye om 14-år-gamle-toppbloggere.

Men med knallrødt hår, grønne øyer og f.eks noe tilsvarende sminken som du benyttet i

i "Hvordan-sminker-du-deg-tråden"

Så tror jeg du kan bli smashing! :rodmer:

Hadde konteksten vært julebord med helsesekritærer, nav-ansatte, legeforeningen eller bibliotekarer - med en gjennomsnittsalder på 52år så ja. da tenker jeg det fort kunne blitt skivebom.

Kjolen kunne vært 10 cm kortere - men pytt pytt.

Hvis man har så fine bein - er det bortkastet å ikke vise de fram :rodmer:

Takk =D Jeg satser på svart strømpe og svart blazer, så tror faktisk det kan bli ok. Hvertfall om jeg kjører stilen helt ut med sminke og som du sier=) Og folkene jeg er med der er på det yngste 16 og det eldste 25 (restaurant) og er folk jeg har vært ute med et par ganger. På den andre jobben min går jeg ikke sånn:P

Jeg mente 10 cm lengre.

Herre gud.

10 cm LENGRE.

Hadde den vært kortere - så hadde man jo sett... :blink:

Hahaha=D Takk for at du fikk meg til å le:P Nei den kan ikke være noe kortere. Men går ann å dra den lenger ned, for er myyye strech i den=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk =D Jeg satser på svart strømpe og svart blazer, så tror faktisk det kan bli ok. Hvertfall om jeg kjører stilen helt ut med sminke og som du sier=) Og folkene jeg er med der er på det yngste 16 og det eldste 25 (restaurant) og er folk jeg har vært ute med et par ganger. På den andre jobben min går jeg ikke sånn:P

Hahaha=D Takk for at du fikk meg til å le:P Nei den kan ikke være noe kortere. Men går ann å dra den lenger ned, for er myyye strech i den=)

Jeg tror du kommer til å bli knallfin! :rodmer:

...Og synes at et julebordantrekksbilde på KG er obligatorisk... :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hvitt?har en hvit "marilyn"aktig kjole med litt lag på lag effekt,synes kjolen er nydelig!men altså,er det helt no-no med hvitt?ble usikker etter å ha lest en del her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres greit ut med hvitt, spesielt hvis tilbehøret er sølv.

Anonym poster: ddd203fa982172fda8283565d4d3226f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig! Har siklet litt på denne jeg også, men kjenner jeg nelly rett er den ENDA kortere i virkeligheten:(

Ja den er nok det og med mine 1,76 cm så blir den kort ja!

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var 1,60!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er nok det og med mine 1,76 cm så blir den kort ja!

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var 1,60!!

Men da hadde du antageligvis ikke hatt like lange og flotte ben å vise frem. Fordeler og ulemper med alle høyder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha denne dressen i jula. Med utringet gulltopp og gull peeptoe sko med nagler på hælen.

http://www.ellos.no/dame

Også har jeg denne. Brukte den sist helg. Helt knall. Får finere kropp enn jeg egentlig har i den. Haha

http://www.ellos.no/...Value8|1&Nao=20

Også fant jeg denne nå på salg. MÅ HA!

http://www.ellos.no/...Value8|1&Nao=84

Elsker Esprit kjoler og har denne også i mørkblå:

http://www.ellos.no/...Value8|1&Nao=54

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...