Gå til innhold

"Regler" for julebordkjolen..


challenger

Anbefalte innlegg

Eg er av dei gammaldagse. Heilt klart. Men lårkort er fint, ein får lange bein i kort kjole, men skjørtekanten bør være nærmare kneskåla enn rompeballen. Eg synest både bar rygg, utringing og kort skjørt er fint, berre ikkje samstundes. Det viktigaste er likevel at folk har på seg klede som passar dei - altfor mange (truleg meg sjølv også!) klemmer seg inn i for små klede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuntzilla

Jeg er 21 år, og dette ville jeg valgt på julebord:

56083957831192643_VarZmepu_c.jpg

Den syntes jeg var søt, hvor er den fra?

Den er kanskje hakket for tekkelig for min personlige smak og stil, så den blir mer julaften/familieselskap i romjula for meg. Med mindre det er litt mer sex bak (om harness-detaljene fortsetter over en naken rygg eller noe), da snakker vi julebord. Nå er ingen av julefestene jeg er invitert på spesielt formelle, det er bare rølp over hele linja.

Jeg synes forøvrig det er helt greit med lårkorte kjoler på julebord (litt avhengig av arbeidsplass, men sånn generelt), men det finnes jo både stilige og mindre stilige måter å gjøre akkurat det på. Polyester-kjolene fra Nelly ser f.eks. ofte billige ut, og da mener jeg ikke i betydningen at dama som har den på er raus men som i at den ser ut som den kostet 10 euro i en bod på Ibiza.

Det handler ikke så mye om etikette for meg, men bare det å ha stil og eleganse.

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

$(KGrHqJ,!lYF!uPr!-7iBQ,7NurWCg~~60_12.JPG

Har bestilt denne, har fortsatt ikke dukket opp i posten... var egentlig veldig billig. Er litt usikker nå og siden den ikke kommer så ser det ut som at jeg må bruke noe jeg allerede har fra før :P

P-S: den hadde jeg planer å bruke med bolero til.

Endret av Natalie_M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo julebord kjoler i alla slags farger på H&M til 200 kr. Eller hadde du kanskje ikke tenkt å kjøpe noe nytt? Kom til meg, jeg har over 60 (!) kjoler. Hehe

Holy crap, åssen får du plass i skapet? :fnise:

Kunne forsåvidt kjøpt meg en annen kjole, men grunnen til at jeg kun har denne ene kjolen er jo da at jeg sjeldent finner noe jeg liker, som passer og som jeg ser fin ut i. Kan ikke bruke empirieliv f.eks, og synes ALT har empirieliv for tida.

Har en sort kjolen jeg kan låne men det er sååå kjedelig. Og har fremdeles kun hvite pen-sko:P Akk, så komplisert :fnise:

Anonym poster: f3adc8e41e999b5065520e553e5d5053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-45977-0-89000800-1353165467_thumb.j

Denne kjøpte jeg i sommer til et bryllup, men syntes den kan brukes til julebord også. Eller?

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gammeldags å være i mot billige polyesterkjoler fra Nelly og rumpeballer?

Jeg er ung og går med klær av god kvalitet, men jeg går masse med skjørt og da jeg er 1,81 høy er naturlig alt jeg kjøper ekstra kort. Jeg viser masse bein og er overhodet ikke konservativ, har paljettskjørt og glitterskjørt, men de tradisjonelle stroppløse polyesterkjolene fra Nelly der man ikke kan bøye seg er rett og slett ikke fint. Hvis det er å være gammeldags så er jeg gammeldags, men det finnes ikke en person jeg har møtt som ville kalt meg det. Det er dessuten ikke komfortabelt å sitte nede i kjoler som er for korte, det vet jeg alt om, siden jeg som sagt er høy. I tillegg går man hele dagen og drar i kjolen og passer på at man ikke viser noe. Jeg har ikke tall på hvor mange truser jeg har sett på vorspiel der jentene ikke har tenkt på at kjolene også skal brukes til å sitte i en sofa.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne tightsen igår. Vurderer igrunn å kjøpe den å bruke den på julebordet, med riktig tilbehør.

Hva syntes dere?

post-45977-0-23710700-1353166396_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne tightsen igår. Vurderer igrunn å kjøpe den å bruke den på julebordet, med riktig tilbehør.

Hva syntes dere?

post-45977-0-23710700-1353166396_thumb.j

Personlig synes jeg den var svært lite pen. Og kan ikke komme på et eneste tilbehør som passer til.

Men jeg er ingen moteguru, og bruker et par år på å venne meg til nye moter :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne tightsen igår. Vurderer igrunn å kjøpe den å bruke den på julebordet, med riktig tilbehør.

Hva syntes dere?

post-45977-0-23710700-1353166396_thumb.j

Hvis en er litt guttesmal i figuren syns jeg slike bukser funker. Ville valgt en enkel sort bluse til og få smykker fordi buksa er prangene i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-45977-0-89000800-1353165467_thumb.j

Denne kjøpte jeg i sommer til et bryllup, men syntes den kan brukes til julebord også. Eller?

Synes den var trist formløs og hadde feil lengde....syns få kler kjoler som rekker midt på leggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gammeldags å være i mot billige polyesterkjoler fra Nelly og rumpeballer?

Jeg er ung og går med klær av god kvalitet, men jeg går masse med skjørt og da jeg er 1,81 høy er naturlig alt jeg kjøper ekstra kort. Jeg viser masse bein og er overhodet ikke konservativ, har paljettskjørt og glitterskjørt, men de tradisjonelle stroppløse polyesterkjolene fra Nelly der man ikke kan bøye seg er rett og slett ikke fint. Hvis det er å være gammeldags så er jeg gammeldags, men det finnes ikke en person jeg har møtt som ville kalt meg det. Det er dessuten ikke komfortabelt å sitte nede i kjoler som er for korte, det vet jeg alt om, siden jeg som sagt er høy. I tillegg går man hele dagen og drar i kjolen og passer på at man ikke viser noe. Jeg har ikke tall på hvor mange truser jeg har sett på vorspiel der jentene ikke har tenkt på at kjolene også skal brukes til å sitte i en sofa.

Jeg er enig med deg. Har til nå ikke funnet en eneste ting på nelly som ikke ser ut som noe billig polyesterræl. Og lengden (eller mangelen på den..). Trist.

Minner meg om den gangen jeg og en venninne var på byen i høyhalset strikkakjole (det var kaldt!). Fikk mer enn nok oppmerksomhet, altså. Mer en jenta i kort-kort rød kjole og blåfrossen utringing.. ;)

Om en kjole er sexy er i detaljene. Litt lengde på skjørtet og en splitt du kan vise frem til den du vil, og ikke alle? Sexy strømper under nesten konservativ kjole? :danse:

Anonym poster: 57dd720e1560f6a5a324876f1139c706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 21 år, og dette ville jeg valgt på julebord:

Jeg liker generelt mørke farger, og er alltid veldig fornøyd når høstmoten kommer i butikkene, med dype lilla-toner, rødt, blått, grått og svart. Fordi kjolene er såpass enkle har man også stor mulighet til å leke seg med sko, vesker og smykker. Jeg liker spesielt godt den første og sisten kjolen.

Jeg er også 21 og er helt enig med deg. Elsker alle kjolene. Hvor er den siste fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant disse idag. Syns de var utrolig kule og elegante på og var veldig gode å gå på.

Nå får jeg garantert kjeft! :fnise:

106548.jpg

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også 21 og er helt enig med deg. Elsker alle kjolene. Hvor er den siste fra?

Du finner den her: http://www.etsy.com/listing/86788007/lets-dancedresswinterlong-sleevesflowing :)

Alle kjolene jeg har ut bilde av fant jeg på pinterest.com. Jeg vil absolutt anbefale alle at dere blir medlem der! Masse, masse inspirasjon å hente derfra. Det er kjempesmart å lage seg "brett" med alt man blir inspirert av. I tillegg ligger det link under bildene slik at man kan gå inn på siden hvor kjolen kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner den her: http://www.etsy.com/...-sleevesflowing :)

Alle kjolene jeg har ut bilde av fant jeg på pinterest.com. Jeg vil absolutt anbefale alle at dere blir medlem der! Masse, masse inspirasjon å hente derfra. Det er kjempesmart å lage seg "brett" med alt man blir inspirert av. I tillegg ligger det link under bildene slik at man kan gå inn på siden hvor kjolen kom fra.

Den kjolen der var utruleg fin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...